Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałam dziś mail z informacją "przestałeś spełniać warunki Super Sprzedawcy". Główny powód dla którego mam stracić ten tytuł, to spadek ilości przesyłek nadanych w terminie.
Problem polega na tym, że miałam 2 krótkie urlopy w czerwcu zgłoszone na Allegro, klienci oprócz informacji na aukcji i po zakupie otrzymywali również maile z menedżera sprzedaży z informacją, iż z powodu urlopu przesyłka zostanie nadana w najbliższym dniu roboczym po zakończeniu urlopu.
Mam zatem pytanie, czy nie jest absurdem to, że czas urlopu nie jest brany pod uwagę przy wyliczaniu terminowego nadawania paczek?
A jeśli uważają Państwo, że to jest logiczne, to proszę o podpowiedz ja pojechać na urlop i zachować tytuł Super Sprzedawcy? Bo w regulaminie tego programu nie znalazłam zapisu, że Super Sprzedawcą może zostać tylko firma/osoba, która pracuje 365 dni w roku...
@Lubimy_Czytac A w tej zakładce https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/jakosc-sprzedazy gdzie poleciały Ci punkty? Może to nie jest kwestia nieterminowego wprowadzenia nr-ów przesyłek, tylko tego że nieogarnięci kupujący polecieli Ci po gwiazdkach.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie nie - klienci nie mają żadnych zastrzeżeń i dają 5 gwiazdek.
Problemem jest, że w normalnym okresie mam terminowość wysyłki w jakości sprzedaży na poziomie 99,8% (czasem klienci sami proszą w mailu, że chcą później wysyłkę i tego system Allegro też nie umie wyłapać), ale każdy dzień urlopu, to spadek terminowości o blisko 10%.
I dzięki temu, że w czerwcu miałam łącznie 4 dni urlopu, to łącznie spadło mi w ekstremalnym momencie do ok. 70% i na dziś dzień (dzień weryfikacji wskaźników do Super Sprzedawcy) wzrosło tylko do 79,48% a powinno być min. 80%.
I tak jest za każdym razem jak mam urlop, tylko do tej pory nie było to brane do weryfikacji na Super Sprzedawcę.
A od ponad 3 lat nie spóźniłam się wysyłką ani jednej paczki w zadeklarowanym terminie (wysyłka następnego dnia roboczego po zapłaceniu za zamówienie lub tego samego dnia jeśli Klient zapłaci do 12:00).
@Lubimy_Czytac Niestety, to że ustawisz urlop na Allegro, nie oznacza że algorytmy będą inaczej patrzeć na czas wysyłki towaru. Jeśli ustawisz urlop np. na 7 dni, to powinnaś również zmienić czas wysyłki w swoich ofertach na 7 dni. Punkty za wysyłkę w terminie polecą Ci dopiero, jeśli przesyłkę wyślesz po tym czasie...
To samo się ma z odpowiedziami na wiadomości. Ustawianie urlopu w żaden sposób nie zwalnia nas z obowiązku terminowej odpowiedzi na wiadomości 😶
Hm, @_HolaOla_ @cloudcloud czy to prawda, co właśnie napisała @Janirka?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
może moderator nam podpowie ??
@Knowhere Tutaj jest o tym:
Ja się kiedyś wpakowałam na minę, gdy ustawiłam po raz pierwszy urlop, na 10 dni. Nie zmieniłam czasu wysyłki, bo uznałam że skoro mam opcję ustawienia urlopu, to automatycznie czas wysyłki się wydłuży. No niestety. Jakość sprzedaży poleciała mi na łeb, na szyję.
Ustawienie urlopu w sklepie, jest jedynie informacją że wysyłka może się opóźnić. Większość sprzedawców ustawia urlop, bo po prostu w tym czasie nie będą mogli realizować zamówień bo będą odpoczywać na Bahamach na przykład. Allegro jednak traktuje to, jako możliwe opóźnienia w realizacji zamówień...
@Janirka Kiedyś Allegro było fair i jak był ustawiony urlop to nawet negatywy usuwali bez problemu, jeśli dotyczyły np. braku wysyłki w tym terminie. Obecnie mają to gdzieś, a urlop to jak piszesz, zwykła informacja.
Ja teraz np. zrobię tak, że ustawiam urlop aby na tydzień przed informować klientów, ale np. na 2-3 dni przed jego rozpoczęciem zakończę wszystkie aukcje. Tak aby nikt już nic nie kupił, a ja żebym zdążył wszystko wysłać.
Jedyny sposób żeby uniknąć później punktów karnych za braki odpowiedzi w pytaniach czy dyskusjach. No i lepsze to niż użeranie się później z ludźmi, którzy znów będą wpierać, że informacji o urlopie nie było...
Pieniądze to nie wszystko. Ważniejszy jest psychiczny odpoczynek od tego wszystkiego.
@konto zamknięte Moi klienci jakoś dobrze znoszą informację o urlopie, kupują i czekają na mój powrót. Najgorsze w tym są te statystyki, które lecą na łeb na szyję. W linku do dyskusji, który wkleiłam @msniezek obiecywał wielkie zmiany ale póki co wszystko trwa po staremu.
Mnie przeraża zakańczanie i ponowne wznawianie blisko 6000 aukcji. Tym bardziej ze to wznawianie nieustannie kuleje 🙄
@Kaliope_Brzeg Teraz chyba można zbiorczo wszystko zamknąć i wystawić? Nie to co kiedyś po 1szt.
Ja niestety nie mam tak wyrozumiałych klientów.
Wczoraj np. założono mi dyskusję bo klientka kupiła towar wieczorem w środę i mimo czasu wysyłki na aukcji 4 dni robocze, ma pretensję, że towar jeszcze nie wysłany.
U mnie generalnie zapadła decyzja o sprzedaży firmy bo mam tego dość.
Jak ktoś zainteresowany przejęciem to piszcie.
@konto zamknięte Zakończyć to można hurtem ale co do ponownego wystawiania to ja taka pewna nie jestem 🙄 Dzisiaj chciałam wznowić grupowo aukcje ze sprzedanymi książkami i wyświetliło mi " Żadnej z wybranych ofert nie można wznowić (5 ofert jest wyprzedanych). Ja chyba czegoś tu nie ogarniam 😐
Kryzys minie i jutro będzie lepszy dzień 🙂
@Janirka Kurde, kto to pisał? Przecież na chłopski rozum to wzajemnie się wyklucza.
"Gdy włączysz urlop, nie zmienimy automatycznie żadnych ustawień w Twoich ofertach. Będzie to jedynie informacja uwzględniana przy obliczaniu czasu dostawy, który wyświetlamy w ofertach.
Kiedy masz urlop, to na przykład rzeczywiste czasy wysyłki przedmiotów mogą się znacznie różnić od tych, które deklarujesz. Dlatego, aby urlop nie wpłynął negatywnie na poziom jakości Twojej sprzedaży – zmień samodzielnie ustawienia w ofertach."
Skoro informacja jest uwzględniania przy obliczaniu czasu dostawy, który jest wyświetlany w ofertach, to po jaką cholerę samodzielnie to zmieniać, aby urlop nie wpłynął negatywnie na rzeczywiste czasy wysyłki przedmiotów?
Albo ja jestem głupi, albo ten, który to pisał, jest głupi🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ale skoro Allegro już umie wyliczać ten przewidywany termin dostawy, to jakim problem jest dodać przy ustawieniu urlopu jedno pole "deklarowany termin wysyłki przedmiotów zakupionych w czasie urlopu" i po wybraniu tam konkretnej daty przez sprzedającego wszystkie terminy przeliczałyby się automatycznie - i deklarowany termin dostawy (klient od razu widziałby, że dostawę będzie miał najwcześniej np. za 10 dni a nie jutro czy pojutrze) i terminowość wysyłki liczyłaby się od zadeklarowanej daty.
Nie trzeba by kombinować z wydłużaniem terminu wysyłki lub co jeszcze bezsensowniejsze z zamykaniem aukcji (ja mam ich w tej chwili ok. 8 tys) i ponownym ich wznawianiem. Obrót byłby zarówno dla sprzedawcy - jeśli kupujący akceptowaliby wydłużony termin wysyłki i prowizja dla Allegro też by się naliczała i wszyscy byliby szczęśliwi i o wszystkim dokładnie poinformowani.
Taka mała prosta funkcjonalność i kilka problemów na raz rozwiązanych. Może jednak @msniezek pochyli się nad tym rozwiązaniem i przekaże do szybkiego wdrożenia, żeby już wakacyjne urlopy były objęte tym mechanizmem?
@Lubimy_Czytac Skoro umie wyliczać, to nie powinno się nic klikać, tylko od razu w dostawie na stronie przedmiotu powinno być widoczne, że "przewidywany czas dostawy wtedy a wtedy" (z uwzględnieniem urlopu) oraz nie powinno to wpływać na punktację w tzw. jakości sprzedaży.
W formularzu wystawiania/edycji ofert jest taka opcja do zaznaczenia jak "przedmiot jest w przedsprzedaży lub z innego powodu wysyłka zacznie się we wskazanym terminie", gdzie można sobie wstawić konkretną datę. Niestety, z jakiegoś powodu ta opcja nie jest dostępna spod edycji grupowej.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere To faktycznie się kupy nie trzyma. Może miało być , że informacja NIE uwzględniana przy obliczaniu czasu dostawy . Dziwne to 🙂
@Knowhere ja już tego doświadczyłam w ubiegłym roku jesienią podczas urlopu.
W styczniu o tym pisaliśmy, widocznie gdzieś Ci umknęło .
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/urlop/m-p/1947#M977
@Kaliope_Brzeg No umknęło umknęło, bo jestem tu jakoś od kwietnia, a udzielać się zacząłem dopiero w tym miesiącu.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Serio ? Jakoś takie mam wrażenie jakbyś tu był od zawsze 🙂
@Kaliope_Brzeg Widzę, że dziwne wrażenie sprawiam😛
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere oczywiście, że prawda. Ten temat poruszałem już nie raz. Dla allegro urlop to nie jest urlop i jesteś zobligowany do normalnej pracy. Musisz wprowadzać nr nadań, odpowiadać na maile, brać udział w dyskusjach, nadawać paczki. Czeski film jednym słowem.