Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdczenie. Czy może ktoś mi wyjaśnić działanie polityki allegro ? Bo to już jest przerost co się wyprawia wobec nas sprzedawców i jakie posiadamy prawa do zarządzania sprzedażą i ocen.
Postaram się to mocno streścić ponieważ sytuacja, jest już po prostu chora dotyczy to supportu allegro jak i samego kupującego.
Tydzień temu czyli koniec maja 2023 roku, wpłynęła do nas negatywna ocena. Oczywiście, rozumiemy - że klienci mają prawo do oceniania sprzedaży, jednak jak wiemy - oceny negatywne bardzo mocno wpływają na sprzedawców takich jak ja. Gdzie posiadam 40 ocen pozytywnych - 1 ocena negatywna. W takiej sytuacji tracimy allegro smart czyli jakieś 50% zamówień. Oczywiście... rozumiem, musimy robić wszystko by takiej oceny nie otrzymać, ale tutaj zaczyna się żart polityki regulaminu wystawiania ocen.
Otóż przyjrzeliśmy się ocenie negatywnej, która do nas wpłynęła, ponieważ możecie mi wierzyć lub nie, robimy wszystko by utrzymać sprzedaż na ogromnym poziomie, czy to pod kątem obsługi czy rozwiązywania problemów, sporów - gdzie zawsze pozwalamy klientowi mieć rację.
No i super.. sprawdzamy ocene negatywną. Otóż klient zamówił 4 miesiące temu "Etui" opłacił zamówienie, jednak w wiadomości do sprzedawcy zostawił wiadomość, że chce "Etui" które wgl nie występuje ani w opisie naszej sprzedaży, ani aukcji sprzedażowej. Po kilku minutach otrzymaliśmy informację, że to jednak "Mąż" klientki zamówił ów zamówienie, i tak pokręcił zamówienie, że chce ona zwrot. Oczywiście odpisaliśmy z pełną kulturą, że takie sytuacje mają miejsce i nic się nie stało. Zleciliśmy od razu zwrot środków finansowych.
Dziś po 4 miesiącach otrzymaliśmy od tej pani z tego zamówienia "Ocene negatywną" gdzie nie doszło do transakcji, a z naszej strony zrobiliśmy wszystko by klient otrzymał zwrot, oraz otrzymał pomimo błędnego zamówienia i problemu pełną szacunku obsługę klienta. Straciliśmy opcję smart i ogólnie ocena negatywna wisi 2 gwiazdki obsługa kupującego 2 gwiazdki opis produktu...
Skontaktowalismy się z allegro, że takie sytuacje nie powinny mieć miejsce. Jeśli sam kupujący do nas pisze, że pomylił się w zamówieniu zamawia coś czego nie sprzedajemy.. mimo to otrzymuje od razu odpowiedź od sprzedawcy z pełną kulturą, oraz zwrot środków finansowych. Za co my otrzymujemy 4 miesiące później ocene negatywną tak o...
Na co support allegro, że nie mogą ingerować w wystawione oceny kupujących. Opisałem całą sytuację, że w takiej sytuacji to nie jest nawet kupujący, a dwa to nie my popełniliśmy błąd a kupujący. Zamawiając od nas towar, który wgl nie mamy w ofercie... pomimo tego, wszystko zostało szybko rozwiązane zwrot środków po paru minutach, oraz nawiazanie kontaktu. 4 miesiące później pyk - negatyw od tej osoby.
No przepraszam bardzo, ale jakim prawem działa tak system oceniania?
Idąc tym tokiem myślenia, jako kupujący mam prawo kupić z aukcji oferty kogoś "Mydło" napisać w wiadomości do sprzedającego, że chce kilof zamiast mydła i to niebieski kilof. Po czym, jednak stwierdzę, że pomieszałem zamówienie. I jeszcze na dodatek 4 miesiące później mogę tej osobie "Sprzedawcy" bogu winnemu wystawić negatywną ocene?
Tak właśnie działa wasz system ocen?
@Sklep_Premesco napisz do klientki, jak nie usunie wezwanie listowne i do zaorania w sądzie + odszkodowanie za straty z powodu braku smarta i spadku sprzedaży 🙂
no
Myślałam, że są tylko 3 miesiące na wystawienie oceny. Takie sytuacje na tym portalu są coraz częstsze, dobrze że alternatywa wchodzi, bo włos się nieraz jeży. Próbowałeś się skontaktować i to wyjaśnić. Może kupił drugie etui i nie przy tym dał komentarz. A może to jeden z cwaniaków chcących korzyści za zdjęcie. Teraz jak się wystawia nega to możliwości są 2. Połowa sprzedających proponuje kasę, bon lub zakupy np za 100zł, druga połowa wysyła przedsądowe wezwania do zdjęcia (zwykle ściągnięte z netu). Pierwsze wyroki też są.
Sprawdzałem, klient zamówił tylko raz u nas produkty. 24 lutego dwa etui opłacając, ale zostawiając wiadomość, że chce zupełnie inne etui niż to - które właśnie opłacił. Po 15 minutach od zamówienia, dostaliśmy informację sms od tej klientki, że mąż pomieszał zamówienie i chce anulować. Tak więc, zamówienie zostało anulowane - oraz przekazano zwrot środków od razu. Trzy równe miesiące później teraz faktycznie patrzę ( Koniec maja ) otrzymaliśmy ocene negatywną od tej Pani.
Sytuacja jest taka, że idzie sobie wyrwać włosy, mieliśmy różne zwroty "Popalone etui" = zwrot środków klientowi. ( Rozbity wyświetlacz pomimo, zabezpieczonej przesyłki ) = zwrot środków, ale ta sytuacja to już parodia. Najlepsze jest to, że po skontaktowaniu się z allegro, allegro odpisało "Że nie mogą ingerować w ów wystawione oceny" co dla mnie jest już totalnie śmieszne, bo to jednak my utrzymujemy serwis z prowizji, nie mówiąc o tym - że to przecież jawne negatywne zagranie wobec sprzedawcy.
@Sklep_Premesco masz opcję przy komentarzu z prośbą o zmianę, napisz i poczekaj kilka dni, potem przedsądowe wezwanie do usunięcia i do sądu 🙂
Skontaktuj się z nim. Mógł kupić potem od kogo innego i nie temu przywalił negatywa. Jak nie da się dogadać to zawsze można mu wezwanie spróbować wysłać...
Smart jest dobry jak mamy minimum 500 komentarzy w ciągu roku, a najlepiej powyżej 1000 wtedy kilka negatywów nie pozbawia nas smarta. A jak mamy komentarzy poniżej 100 to bardzo łatwo go stracić. Można to porównać do ikonki super sprzedawca wystarczy nie odpisać na komentarz i tracimy SS. Dla nowych kont firmowych allegro daje smarta nawet jak nie mamy żadnego komentarza aby tylko rozkręcić sprzedaż. Fakt bez smarta to sprzedaż jest słabsza. W Twoim przypadku ja bym podniósł ceny i dał przesyłkę gratis do paczkomatu. Wychodzi że na każde 100 komentarzy możesz dostać 2 negatywy i to maks. Jedyny plus że oceny negatywne się kasują po roku ale pozytywne też się kasują. Najlepiej mają ci sprzedawcy którzy sprzedają mnóstwo przedmiotów. U Ciebie jeden negatyw i już masz pod górkę, a Sklep Allegro ma negatywnych komentarzy 3800 które dostał w ciągu roku i nadal ma smarta ale mają za to pół miliona pozytywnych komentarzy 🙂
Mieliśmy dokładnie taką samą sytuacje. Allegro stwierdziło, ze klient ma prawo do subiektywnej oceny transakcji i przedmiotu. Tylko jakiej transakcji i przedmiotu skoro po 10 minutach klient napisał, że zamówienie przez pomyłkę i mamy anulować????
Zostaly nam telefony do klienta, dzwoniliśmy uparcie przez 2 tygodnie ale nasze telefony były odrzucane. Dopiero po telefonie z innego numeru się udało a klient co na to? Stwierdził ze nie pamiętał tego zakupu wiec ocenił na 1 gwiazdke. No ręce i inne części ciała opadają. Taka to subiektywna opinia klienta o transakcji.
Na szczęście po rozmowie i przypomnieniu klientowi sytuacji negatyw usunął ale sprzedaż przez te 2 tygodnie była makabryczna.
My wysłaliśmy smsa, w dodatku znaleźliśmy sms właśnie z tą Panią, gdzie mamy czarno na białym "Że przeprasza za zamówienie i prosi o anulowanie" w smsie.. właśnie sprzed 3 miesięcy, na co z kulturą odpisaliśmy i odesłaliśmy pieniądze, oraz anulowaliśmy zamówienie. Ręce po prostu mi opadły, napisaliśmy smsa do tej "Pani" z kulturą ponownie skąd wziął się ten negatyw i prosiliśmy o "Delete" niestety, do dziś brak odpowiedzi, a sms odczytany.
Jawne sk*rwysyństwo, rozumiem wszystko - ale takie zachowanie powinno wręcz być karalne i to mocno. Bo tutaj mamy jawny akt albo wyłudzenia, albo zagrania na szkode sprzedającego.
@Sklep_Premesco w czym masz problem, walisz przedsądowe wezwanie do usunięcia komentarza, policz mniej więcej ile spadły Ci dochody, podaj numer konta będzie bardziej drastycznie wyglądać 🙂 wyznacz 7 dni na usunięcie komentarza i wpłatę odszkodowania, jak nie zrobi tego to skieruj sprawę do sądu 😄
Klient na allegro jest święty, bardziej od Papieża. Zawsze to klient ma rację i to klient jest poszkodowany, nie sprzedający. Teraz klienci mogą żądać rekompensaty za usunięcie negatywa, także zacznie się plaga wyłudzaczy. 😉
Strach cokolwiek sprzedawać tutaj, naprawdę.
To już nie to allegro co było. Co 2 miesiące coraz większe prowizje, a z każdą aktualizacją coraz więcej praw do "Kupujących". Jesteśmy już przyparci [ Sprzedawcy ] totalnie do muru. Co daje sygnał konkurencją, by wkroczyły w rynek lub sprzedawcy będą musieli po prostu iść totalnie na swoje bez pośredników. Przy tych prowizjach, oraz posiadaniu nas w "Dupie" lepiej chyba wyjdzie marketing na swoim portalu. Nie mówiąc o zaoszczędzonych nerwach.
No co mam powiedzieć, chcialbym nawet za coś pochwalić allegro, ale oni nie robią totalnie nic dla sprzedawców. W takiej sytuacji powinni reagować, zwykły przeciętny sprzedawca pozwala im zarobić z samych prowizji rocznie 20 000 zł jak nie więcej, a dostajemy po łbie tylko.
Ja uważam, że jak ktoś wystawia negatywa to nie powinno być możliwości dać negatywa bez napisania, dlaczego się go wystawia tak, żeby to było jasne. Po drugie, negatyw po 4 miesiącach? Maks po miesiącu i to Tylko w przypadku przeprowadzenia sporu na Allegro. Ludzie są naprawdę dziwni. Prawdę mówiąc ja negatywów dla sprzedajacych bez komentarza za co dokładnie taka ocena nie biorę pod uwagę. Ale z tym odebraniem smarta to faktycznie przesada
Przede wszystkim. Nie powinno mieć miejsca - możliwość wystawienia oceny - jeśli do zamówienia wgl nie doszło. A jeśli już ktoś wystawi negatyw, pomimo nie zawarcia realnej transakcji, allegro powinno ingerować w takowe oceny.
Moi drodzy sprawa wygląda tak:
Skontaktowałem się z allegro ponownie, jakim prawem klient w takiej sytuacji może wystawiać ocene dodatkowo negatywną... Na co allegro - regulamin tego nie zabrania.
W takim razie, odpisałem im - że skoro tak podchodzą do takich spraw, to czy mogę zamienić się teraz ja "Sprzedający" w "Klienta" kupić od kogoś z ogłoszenia mydło i napisać w wiadomości do sprzedającego, że zamiast mydła proszę o niebieski kilof.
Po czym znając życie.. sprzedający odpisze, że nie ma kilofa ponieważ aukcja dotyczy mydła, a nie kilofa. Na co ja zareaguje w sposób taki, że będę chciał zwrot, oraz wystawię od razu negatyw.
Co mi odpisało allegro ?
MOŻE PAN TAK ZROBIĆ
HIT moi drodzy, allegro obsługa dla sprzedających wygrywa wszystko!!! 😂
Zrób z tego mema, poślij w świat xD.
Standard. Kupujący zamawia towar za pobraniem, mam już spakowany, czekam na kuriera, naraz dzwoni - 1 dzień opóźnienia w wysyłce, rezygnuje. Potem oczywiście negatyw, wszystkie gwiazdki obcięte, za zgodność z opisem również, brak odstąpienia od umowy, nie mogę zrobić korekty paragonu i Allegro nie zwróci mi prowizji (ok. 20 zł).