anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sztuczne zaniżanie oceny sprzedaży

rosomak74alfa
#7 Wielbiciel#

Dlaczego wprowadzacie sztuczne parametry wpływające na jakość sprzedaży, a co za tym idzie  stwarzacie problemy ze zwrotem prowizji przez siebie pobranej, w wypadku zwrotu towaru.

 Działanie byłoby zrozumiałe w przypadku notorycznego łamania przepisów przez sprzedającego, lub niewywiązywaniu się przez niego z umowy, ale Państwo jeden parametr( wysokość ceny paczki) zresztą niezależny ode mnie,  określacie jako wiodący  i zaniżacie ocenę sprzedającego  poniżej neutralnego ! Dodam że inne są SUPER!. Według mojej oceny jest to działanie nieuczciwe i krzywdzące. Proszę okreslic dlaczego jeden parametr waży na całej ogólnej ocenie.

 Moje oceny od kupujących na przestrzeni 7 lat wspolpracy z allegro oscylują w granicach 98,5 %

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

mdrogeria
#21 Demiurg#

masz rację ,jeśli allegro nie zrobi z tym porządku przyjdzie nam blokować klientów zaniżających oceny za koszt wysyłki 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@rosomak74alfa nie mogę sie zgodzić, że nie masz wpływu na cenę wysyłki, ponieważ to sprzedający wybiera jakie metody dostawy i w jakiej cenie oferuje. W części Zadowolenie kupujących pokazujemy średnią liczbę gwiazdek przyznanych przez klientów w ramach oceny sprzedaży w ostatnich 30 dniach, wliczają się w to wszystkie obszary oceniane przez przyznawanie odpowiedniej liczby gwiazdek. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

  czy ty tak na serio odpowiadasz?Wysyłki a jaki ma wpływ przy smart z wysyłką  zero? Rozumiem bez smart ajak każdy ustala indywidualnie.Tego parametru nie powinno być- wystarczy obsługa i przedmiot-

Proponuje abyście dodali w wysyłkach 0zł wysyłka -10% od ceny przedmiotu za smart rabatu żeby jescze bardziej zadowlić kupujących.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

🌸 @hardybejs ma rację  , jeśli klient wybiera przesyłkę ,której koszt jest rekmendowany przez allegro tak jak w przypadku zakupu ze ,,smartem ,, nie powinien mieć możliwości obniżenia oceny za koszt wysyłki . Druga strona medalu jest taka ,że uniemozliwiając klientowi obcięcie gwiazdek za koszt wysyłki obetnie w innym obszarze . Rozwiązaniem byłoby może zrezygnowanie z liczenia do statystyk ocen za koszt przesyłki jeśli sprzedawca zaoferował i klient wybrał  cenę przesyłki rekomendowanej przez portal .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@hardybejs @mdrogeria jeśli kupujący nie płaci za przesyłkę, bo korzysta ze Smart to automatycznie koszt wysyłki jest oznaczony na 5 gwiazdek i nie można tego zmienić. Czy macie na myśli sytuację, w której w ofercie jest Smart! ale kupujący nie korzysta z darmowej dostawy, bo np. nie dobił do 40 zł? 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

jak dla mnie kupujący jest świadomy ceny wysyłki płaci za nią decyduje sie to pokiego ma ją oceniać jak sam ją wybiera!!!!!!!!

oznacz moderatorów

Hardylegs
#11 Animator#

dokładnie tak ,klient jest świadomy czy jest smart czy go nie ma sprzedawca on decyduje jak ma być do niego wysłana i za jaką cenę , więc ocenia się  sam sobie jak dla mnie , bo on dokonywał wyboru- co innego ocenić produkt, opakowanie , transakcje, obsługę klienta .Ale nie koszty wysyłki- kupujacy za nia płaci lub nie płaci on dokonuje świadomego wyboru!!!

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 🌞 osobiście mam na myśli ceny przesyłek rekomendowanych przez allegro i w stosunku do takich transakcji należałoby zaniechać wliczania do statystyk oceny za koszt przesyłki .

Niech one SE tam na koncie wiszą , ale w przypadku sprzedawcy z małą ilością ocen jeden pac....klient obcinający parę gwiazdek za koszt przesyłki może wyłożyć jakość do poziomu nawet nieakceptowalnego .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@la_nika  mysle że raczej chodzi o sytuacje że jeśli sprzedający jeśli ma ceny ustawione na poziomie nie wyższym niż rekomendowany przez allegro to nie powinno byc możliwości oceny kosztu wysyłki ( czy tez jak przy smarcie - 5 gwiazdek) zdjęcie blokady i możliwość oceny wysyłki powinny byc dopuszczalne jeśłi sprzedający ma w cenniku dostaw ceny wyższa niż proponowało allegro - to znaczy sztucznie zawyża koszt dostawy.

W przypadku tanich przedmiotów gdzie wartość przedmiotu to np 5 - praktycznia każdy koszt wysyłki dla kupującego będzie zbyt wysoki. Mimo to kupujacy decyduje sie na takowy zakup. Oczywiście sprzedający zarabiając na takiej transakcji 0,5 gr ( lub jelsi policzymy koszt opakowan i pracy to doklada) nie jest w stanie zaoferować darmowej wysyłki a jeszcze do tego jest karany zaniżoną oceną za koszt przesyłki.

Chyba rzeczywiście bardziej uczciwa byłaby możliwośc oceny kosztów wysyłki jeśli ten przekraczałby ceny porponowane przez allegro. Wiemy że nie są to ceny ani jakieś bardzo wysokie ani też nie sa zawyżane przez sprzedających. Karanie za to "subiektywnymi ocenami" które dodatkowwo subiektywni obniżają ocene jakości sprzedazy - cóż chyba nie do konca w porządku.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria @_Likos_ @Hardylegs dziękuję za doprecyzowanie i Wasze uwagi. Przekazałam je dalej, poinformujemy Was jeśli będziemy wprowadzać zmiany w systemie ocen. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

bo korzysta ze Smart to automatycznie koszt wysyłki jest oznaczony na 5 gwiazdek i nie można tego zmienić.

To jest sprzeczne z regulaminem, gdyż zgodnie z nim mają to być subiektywne oceny kupującego. W tym przypadku to Allegro wystawia ocenę za kupującego. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

A co ma subiektywna ocena do wysyłki za 0 zł w Smarcie? Klient tu nie ma czego negować ,no chyba że czuje się urażony tym że za nią nie płaci. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To ma, że klient wystawia subiektywne oceny, w tym gwiazdki, a nie Allegro. Jeśli wystawia je Allegro za klienta, jest to NIEZGODNE Z REGULAMINEM. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608  hmm subiektywnie klient mógłby mieć ochote zapłacić za wysyłke wiec jesli ma ja za darmo to nie musi mu sie to podobac  co tam :). Nie takie subiektywne rzeczy przechodzą na allegro wiec czemu nie ???

Skoro subiektywne oceny mają wpływ a często decyduja o obiektywnej niby ocenie jakości sprzedazy to czemu niby nie oceniac subiektywnie darmowej wysyłki???

Wiesz taki wewnętrzny głos allegro " idz na całość".......  😉

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

11.1.

W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy. 

11.2.

Ocena w formie opisowej może mieć charakter polecający lub niepolecający zakupu. Graficzna ocena sprzedaży pozwala ocenić Kupującemu w skali od 1 do 5 przebieg realizacji umowy przez Sprzedającego pod względem następujących parametrów:

  • zgodność z opisem
  • koszt wysyłki
  • obsługa kupującego

 

Jeżeli więc Allegro wystawia 5 gwiazdek za kupującego, jest to wprost sprzeczne z regulaminem. Nie jest to subiektywna ocena kupującego. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@rosomak74alfa 
System ocen na Allegro już od pewnego czasu nie służy faktycznie "ocenom".
Kluczowe jest tu słowo "subiektywny/a/e" odmieniane przez wszystkie przypadki.
Wiedzą o tym obie strony transakcji.
W mojej ocenie obecnie jest to szeroki obszar do różnego rodzaju "targów" (od strony zarówno Sprzedających jak i Kupujących) : wyłudzeń, prób szantażu oraz przekupstwa i in. działań powszechnie uważanych za nieetyczne (o zgrozo: nie tylko tolerowanych ale aktywnie wspieranych, żeby nie powiedzieć: promowanych - przez Allegro), ale także wyrażania swoich emocji niekoniecznie związanych z transakcją (Allegro dopuszcza wystawienie oceny do transakcji uznaną za niebyłą czy wystawienie oceny z powodu "bo zupa była za słona").
Wpisy z tego forum dowodzą, że na porządku dziennym są działania znane już z kodeksu Hammurabiego, ale przeniesione w XXI wiek.

Przykład:
@la_nika napisała:
jeśli kupujący nie płaci za przesyłkę, bo korzysta ze Smart to automatycznie koszt wysyłki jest oznaczony na 5 gwiazdek i nie można tego zmienić

Zauważ, że:
Sprzedawca oferujący dostawę SMART! (lub inną darmową formę dostawy) w sytuacji gdy Kupujący nie wybierze dostawy SMART! (lub innej darmowej) bo np. nie ma wykupionego SMART!-a: może w ocenie wystawionej Sprzedawcy zawrzeć ocenę siebie i własnego wyboru.
Oczywiście działania takie "ku chwale SMART!-a" okazują się być wymierzone przeciwko Kupującym, którym ograniczane są (kiedyś szerokie) możliwości wyboru przewoźnika spowodowane tzw. "zasadami Allegro" w których racje bytu mają mieć tylko "jedyne słuszne" metody, a do czego Sprzedawcy pragnący za wszelką cenę utrzymać się na Allegro - starają się dopasować. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Romi0603
#7 Wielbiciel#

Myślę że część kupujących oceniając koszt wysyłki ma w podtekście na myśli ile po prostu zapłacili ogólnie przy danej transakcji.Jeśli doszli do  wniosku że jednak przepłacili(bo po czasie znaleźli tańszą ofertę itd. itp.),jest to doskonałe i jedyne miejsce żeby sobie odreagować.

oznacz moderatorów