anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ten jeden wyjątkowy " klyent " :) potrafi zadbać o nastrój na weekend :)

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

Zakup 16 sierpnia 

wysyłka 18 sierpnia 

dziś dyskusja 

Opis problemu: Przesyłka zamówiona została 16 sierpnia, od 18. 08. w drodze, dotychczas 22 sierpnia nie otrzymałam zamówionego produktu, który niestety opłaciłam;135,00 + 10,99 za dostawę. W tym samym dniu zamówiłam i opłaciłam końcówki do szczoteczki sonicznej(około 70 zł . Bardzo proszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji, bo jestem bardzo zaniepokojona Waszym podejściem do klienta.

 końcówką najlepsza : )..... bo jestem bardzo zaniepokojona Waszym podejściem do klienta.

:)))

taaa bo ja jako sprzedawca mam Ogromny wpływ na dostawę Allegro one box i moje podejście faktycznie budzi wątkowość 

pewnie jestem oszustką i nie wysłałam paczki 

weekendowo pozdrawiam wszystkich sprzedających no to po Drinku dla Was wszystkich 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

elawydmuch
#9 Pomysłodawca

Zawsze mnie bawi to jak ludzie obarczają winą sklepy/sprzedawców na działanie firm kurierskich. Najgorsze w tym wszystkim jest polskie prawo, które stwierdza, że sprzedawca jest odpowiedzialny za przesyłkę do czasu doręczenie, to za co jest odpowiedzialna firma przewozowa? XD 

Sytuacja z dzisiaj i wiadomość od klienta:
"...dla mnie odpowiedź sklepu jest banalna skoro oni nadają paczkę płacą i ja pokrywam koszt to chyba raczej powinni jako sklep dzwonić do takich firm w celu by nie tracić renomy sklepu"

To nie tak, że od razu po zgłoszeniu (18:00) wysłaliśmy maila z zapytaniem (infolinia dpd działa do 17:00).

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#13 Ambasador

@elawydmuch "za co jest odpowiedzialna firma przewozowa?" - Świetne pytanie! 

 

Odpowiedź to: "za nic".

 

Zniszczenie towaru w transporcie? - winny sprzedawca

Zagubienie towaru? - winny sprzedawca

Opóźnienie transportu? - winny sprzedawca

 

I to wszystko wedle prawa. Odpowiedzią firm kurierskich na powyższe zdarzenia to zawsze:

- przesyłka źle spakowana, wina sprzedawcy że się zniszczyło

- przesyłka o nieregularnym kształcie/złej wadze/ złych wymiarach - wina sprzedawcy

 

A jak jakimś cudem uda się otrzymać pozytywną odpowiedź na reklamację, oczywiście po 10 mailach i udowadnianiach, nawet w stylu "proszę o zdjęcie przesyłki, która zaginęła i zdjęcie jak była spakowana w środku" (co jest debilizmem, bo nikt nie robi zdjęć każdej przesyłki, chyba że wysyła jedną dziennie), to wtedy oddają ci tyle, ile zapłaciłaś u dystrybutora/producenta, oczywiście bez kosztu transportu. Kosztu transportu nigdy nie zwracają, co jest zwykłym złodziejstwem. 

oznacz moderatorów

elawydmuch
#9 Pomysłodawca

Oj tak, reklamacje u przewoźników to jest patologia jakich mało. U nas doszło do zainstalowania kamer w miejscu pakowania, co pomaga nie tylko w reklamacjach, ale też i jak klienci próbują coś wyłudzić/oszukać, że inny towar. Polecam 😉

Ale i tak nic nie przebije naliczania dodatkowych dopłat przez DPD, zawsze paczki są ważone i mierzone przy pakowaniu, często nie przekraczają 5kg i wymiarami wchodzą do paczkomatu, a nie raz przyszła dopłata do paczki ponad gabarytowej XDDD

Mam nadzieję, że kiedyś wyjdzie jakieś prawo regulujące działania firm kurierskich, bo to serio cyrk na kólkach.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@elawydmuch

Działania firm kurierskiech reguluje ustawa Prawo pocztowe.

A kwestie reklamacji przesyłek reguluje rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej

A jeżeli chodzi o podejście firm kurierskiech, to potrzebne są masowe skargi do UKE na działania przewoźników. Ktoś parę razy zapłaci karę, to może się nauczy przestrzegać prawa. UKE w przeciwieństwie do UOKiK-u może nakładać kary nie tylko na same firmy, ale i personalnie na odpowiedzialne osoby (jest to normalna grzywna karna).

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@pecela  Jestem ostatnią osobą, która chciałaby bronić firm kurierskich ale pomyślcie z czego to wynika - podpisują jakieś chore umowy z gigantami eCommerce na nierynkowych warunkach to potem szukają kasy gdzie się da. Jak się wozi paczki prawie za darmo to gdzieś trzeba zarabiac. 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Health___Beauty

Akurat firmy kurierskie bazują głównie na podwykonawcach. Kurierzy i kierowcy jeżdżący pomiędzy oddziałami to firmy zewnątrzne i tradycyjnie umowę dostaje najtańszy oferent.

Finalnie przewoźnika zarobi tak czy tak. Co najwyższej podwykonawcy nałoży się karę umową lub dowali dopłatę nadawcy (ale to wymaga pisemnej umowy pomiędzy nadawcą a przewoźnikiem, bo ustawa domyślnie zabrania żądania dopłaty).

 

oznacz moderatorów

agama17
#10 Popularyzator

też mamy podobne akcje. Najlepsza to kurier one box z jakiegoś powodu nie dostarczył paczki do wybranego punktu ,tylko gdzieś obok. No i oczywiście wielki problem, uwaga allegro uznało ,że to moja wina i żądało wypłaty rekompensaty na rzecz kupującego. Cyrk

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@AlleMakijazPL

To może podejdź do kupującej metodą, że nadal nie wpłynęła zapłata za towar. Jest tylko informacja, że zapłacono, ale środki na konto nie wpłynęły. I że jesteś bardzo zaniepokojona podejściem klientki do płatności za towar. 

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

Ja miałam taką dokładnie rok temu też jakoś na koniec wakacji - do dziś jest to najgorsze co mi się przydarzyło na Allegro 🙂 zakup w środę wieczorem, od nas paczka wyszła w czwartek rano a od weekendu cyrki, dyskusje - i to samo - to wasza wina bo było napisane że będzie na piątek. A i jeszcze największe pretensje były o to że jej nikt nie poinformował o opóźnieniu. Bo wiadomo że jak się nadaje paczki to potem co godzinę się sprawdza status każdej z nich 😉 Są ludzie i są wiadomo-co 😉 

oznacz moderatorów

elawydmuch
#9 Pomysłodawca

Niestety częsta sytuacja, klienci nie zdają sobie sprawy z tego, że czas dostawy z oferty to PRZEWIDYWANY czas dostawy. Realnie firmy kurierskie mają w regulaminach zazwyczaj od 3 do 5 dni roboczych na doręczenie. Może gdyby informacja o przewidywanym czasie była bardziej widoczna a nie po najechaniu myszką na wykrzyknik, to sprzedawcy mieliby mniej problemów. No, ale cóż, dla Allegro liczy się tylko zarobek i przerzucanie odpowiedzialności oraz wszystkich kosztów na sprzedawcę. Hitem hitów jest też negatyw dot. tylko i wyłącznie przewoźnika, ok - nie liczy się do statystyk, ale pomimo tego wisi na koncie, bo tak. XD

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Pomogłoby już gdyby wzięli przykład z Azjatów i dali kupującym możliwość oceny wysyłki. Ona tam nie wlicza się do żadnych statystyk ani sprzedających ani tym bardziej wyniki nie są widoczne dla nikogo. Jednak wyżycie się na dostawie ogranicza wyżywanie się na sprzedawcach. Do tego portal dysponuje realnymi statystykami zadowolenia z wysyłki... Co też ma znaczenie, przynajmniej dla tych którym zależy...

Screenshot_13.png

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@AnnaG-Antyki  Konkurencyjny portal też ma w ocenie „szybkość wysyłki”. Allegro przecież też do niedawna (no dobra, może to już parę lat) miało ale uznali że to niepotrzebne i skasowali. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AnnaG-Antyki "Pomogłoby już gdyby wzięli przykład z Azjatów i dali kupującym możliwość oceny wysyłki" zgadzam sie, ale to nie zostanie nigdy wprowadzone ze względu na usługe - Allegro One ( gdzie przewoźnikiem jest allegro) oraz Allegro delivery( gdzie Allegro bierze odpowiedzialnośc za usługe).

Zgadnij jaka usługa miałaby najniższą ocene ? 😉

Poza tym jaki miałoby to sens jeśli coraz częsciej to nie klient wybiera metode dostawy lecz allegro decyduje co dla klienta najlepsze ????

Moje spostrzeżenia są takie ża nie tylko na allegro ale generalnie coraz czesciej w życiu wolności i prawa sa regularnie ograniczane a ludzie stają sie niewolnikami systemu nawet tego nie dostrzegając.

Spójrz na przepisy konsumenckie, budowlane, rolne, energetyczne i inne dyrektywy unijne.........przecież tak naprawde niewiele jużmożesz sam na własnej działce,we własnym domu

Nie wiem czy o taką "wolność" ludzie walczyli ........

 

ehhh smutne to i tyle

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Ale ta ocena wcale nie musi być dla nikogo oprócz Allegro dalej widoczna. Mogą sobie dalej udawać, że jest inaczej niż jest. U Azjatów nikt z użytkowników nie wie jak te wysyłki opiniują kupujący. Chodzi tylko o to, by mieli miejsce gdzie mogą wyżyć się na samą wysyłkę, a co sobie portal z tym zrobi to już jego sprawa... Wiadomo, że wynikami nie będą się chwalić...xD

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

Ja to wiem i Ty to wiesz ale kupujący nie. Widzi dostawa jutro to dostawa jutro. Tamta pani była wyjątkowo oporna bo allegro też jej wielokrotnie tłumaczyło co to jest przewidywany czas dostawy i że ta paczka ktora finalnie dotarła w poniedziałek nie była opóźniona ale pani wiedziała lepiej. I co zrobisz? No nic. Tylko tracisz czas na bezsensowne dyskusje a ona i tak uważa że ma rację. 

oznacz moderatorów

elawydmuch
#9 Pomysłodawca

Typowa sytuacja. Najlepsze jest to, że kupujący jak coś jest nie tak (nawet tylko według nich) to ochoczo wzywają Allegro do pomocy, zakładają dyskusję, ale jak Allegro poda im nieprawdziwą informację o dostawie albo długo realizują zwrot pieniędzy, to już zwalają na sprzedawcę i uważają, że to jego wina XD No, ale to zawsze tak było i mogę to potwierdzić z pozycji sprzedawcy online oraz stacjonarnie - kto pracuje z klientem, ten się w cyrku nie śmieje. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijazPL @Health___Beauty @agama17 a przebijecie : " prosze zadzwonić do Pana (mojego??? 😂 ) kuriera i nakrzyczeć" ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@pinsplash ok, wygrywasz 😅 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijazPL 

10.99zł czyli jakaś wysyłka allegro

odpowiedz grzecznie kupującemu, że za wysyłki odpowiada allegro

to allegro stworzyło regulaminy i reguły których kurierzy muszą się trzymać

- jeżeli nie mają kar finansowych za nieregulaminowe działanie czy dostawy niezgodne z "deklaracjami" serwisu to jest to wina allegro

 

przecież allegro jako monopolista w wysyłkach może wszystko - np: wynegocjować duże kary za złe dostawy

w ostatnich zmianach tutaj mamy - ujednolicenie regulaminów sprzedawców, ujednolicenie procesu reklamacji, a gdzie jest ujednolicenie standardu działania kurierów?

oznacz moderatorów