anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów

ebartolini
#8 Zapaleniec#

Cześć, czy ktoś orientuje się jak dokładnie działa ten algorytm naliczania punktów ujemnych??

Nie mam zbyt dużo pytań, jak się okazało mam jedną nieterminową odp (czyli powyżej 24h - potw. przez allegro) i teraz hit, liczba ujemnych punktów wynosi:... -450. Napisałem do allegro ale jakoś nie widzą w tym problemu czy błędu w sposobie punktacji że zamiast 700 pkt mam 250... skad się wziął taki duży minus?? to jest jakiś absurd, że pozostałe punkty są dobrze albo bardzo dobrze, a brakiem jednej terminowej odpowiedzi rozwala się cała punktacja

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

Janirka
#12 Orędownik#

Dzisiaj nad tym samym się zastanawiałam.

Średni czas odpowiedzi na wiadomości moich klientów wynosi 8 minut, a terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów są na poziomie 66,67% 🤣-290 punktów, wynik: nieakceptowalny. 

Jak? Nie mam pojęcia. Odpowiadam na wszystkie wiadomości...

 

Zrzut ekranu 2020-06-29 o 15.23.24.png

_______
Kamila
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Janirka Moze odpowiadasz : szeptem?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@pinsplash Po ciuchu... po wielkiemu cichu... 🙂

_______
Kamila
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@Janirka Musisz Cicha wyprzedzać. Odpowiadaj wcześniej- przed wielkim Cichu.

oznacz moderatorów

CDGAMER
#8 Zapaleniec#

mam to samo, najgorsze, że powiązali ocenę jakości z pozycjonowaniem ofert i teraz moje oferty lądują na dole listy, co się wiąże ze spadkiem sprzedaży, sprawdź swoje aukcje, jak wygląda ich pozycjonowanie

oznacz moderatorów

eightbitclone2
#14 Krzewiciel#

Też sie nad tym zastanawiam, szczególnie ze akurat u mnie klienci zrobili sobie darmową poradnię techniczną i chat  a większość pytań nie ma nic wspólnego z oferowanym towarem 😉

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

Ja też mam poziom nieakceptowalny, bo nie odpowiadałem na wiadomości typu jeszcze nie zapłaciłem ale zapłacę za tydzień albo przesyłkę otrzymałem dziękuję. Teraz klikam na wszystkie takie bzdurne wiadomości OK i sytuacja się powoli poprawia.

Nawet jak wprowadzę numer przesyłki i wyślę powiadomienie z MS, a klient napisze, dziękuję za wiadomość, to musisz coś odpisać, bi Ci spadnie czas odpowiedzi na wiadomości klientów do -500

Bzdura totalna.

oznacz moderatorów

ebartolini
#8 Zapaleniec#

nie neguje samej idei terminowych odpowiedzi, więc nie do końca się z Toba zgadzam, ale totalnie bezsensowne jest że brakiem jednej, bo tak faktycznie mam, rozwala się cała punktacja za wszytskie punkty. Powinien byc jakiś cap na minusowe pkt.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak trochę to bez sensu . Dużo jest wiadomości od klientów , które nie wymagają odpowiedzi np ,, dziękuję ,, , ale brak odpowiedzi skutkuje obniżeniem noty . Ja osobiście na takkie wiadomości odpowiadam kropką . Śmieszne , ale skuteczne ...

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Podepnę się pod temat i zapytam @msniezek @_HolaOla_ albo @cloudcloud o co z kolei chodzi z % poleceń w jakości sprzedaży. Mam % poleceń na poziomie 99,8% widoczny w zakładce komentarzy. Natomiast jak wchodzę w zakładkę "jakość sprzedaży" to pokazuje tylko 99,3%. Skąd ta rozbieżność? Przecież powinno być to samo. Jest to o tyle istotne, że 99,8% to wynik "super", a 99,3% to tylko "dobry".

Generalnie nie zależy mi zbytnio na tych punktach, ale jasno widać, że coś tam nie gra.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

W zakładce komentarzy masz wynik z ostatnich 12 miesięcy , a w jakości sprzedaży z miesiąca

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ebartolini Wczoraj otrzymałeś od nas odpowiedź  mailową w tej sprawie. Jeśli wyrazisz zgodę, żebym przedstawiła tutaj wyjaśnienie ze szczegółową informacją dotyczącą Twojej jakości, chętnie to zrobię. 

@konto zamknięte Dokładnie tak jak napisał @mdrogeria, na Twoim profilu w zakładce komentarzy przedstawiony jest wynik z ostatnich 12 miesięcy, natomiast w jakości sprzedaży uwzględniony jest ten z ostatniego miesiąca. 

@Janirka Do wskaźnika średniego czasu odpowiedzi bierzemy pod uwagę tylko te wiadomości na które Sprzedający udzielił odpowiedzi, ale nie oznacza to, że odpisujesz na wszystkie wiadomości, bo to uwzględnia miara terminowe odpowiedzi. W Twoim przypadku, w ciągu ostatnich 30 dni otrzymałaś 6 wiadomości - na 4 odpisałaś w terminie (w dodatku bardzo szybko, co pokazuje czas 8 minut), natomiast na 2 wiadomości nie odpowiedziałaś w ogóle. Stąd taki wynik w panelu. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Wow! Naprawdę? To zagadka rozwiązana... Zwracam honor 😄 Wobec tego idę przekopać pocztę, bo bardzo pilnuję by odpowiadać na wszystkie wiadomości i sądziłam do tej pory, że to mi się udaje. Dzięki!

_______
Kamila
oznacz moderatorów

ebartolini
#8 Zapaleniec#

nie widzę problemu żeby to przedstawić na forum (z grubsza to przedstawiłem w 1 poście) bo tylko utwierdza to absurd całej sytuacji gdzie przy jednej nieterminowej odpowiedzi kasuje mi 70% punktów (-450 pkt) pozyskanych w ramach innych ocenianych punktów.

Jeszcze parę dni i będę minus, jeśli o to w tym chodziło to super. Z tego co widzę nie powstała po stronie allegro odrobina refleksji odnośnie takiego systemu punktacji wiec nie wiem jaki jest sens kontynuacji dyskusji. Niestety zdroworozsądkowego podejścia do tematu nie ma (przede wszystkim braku capu na minusowe pkt).

oznacz moderatorów

CDGAMER
#8 Zapaleniec#

Zgadzam się, sytuacja totalnie absurdalna, naprawdę nikt z serwisu Allegro tego nie dostrzega ?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Zgadza się czasem wychodzi absurd . Jestem sprzedającym , ale czasem jak coś kupuję i nie do końca jestem pewien szlag mnie trafia jak pytany sprzedawca łaskawie odpowiada po 3-4 dniach ROBOCZYCH lub wcale . 

Jest to swego rodzaju bat na olewczych sprzedających i znajduje swoje uzasadnienie w atrakcyjności serwisu .

Wychodzą absurdy ,ale trzeba by rzeszę ludzi do czytania wiadomości i kwalifikowania czy odpowiedź potrzebna czy też nie ....

oznacz moderatorów

ebartolini
#8 Zapaleniec#

odpisałem to już wyżej, nie mam nic przeciw takiemu systemu odpowiedzi ( co do zasady), zawsze można dyskutowac na temat jakichś modyifkacji czy poluźnień, choc nie z allegro. Ale absurdalny jest obecny algorytm który za brak jednej odpowiedzi zabiera Ci tak wielką ilość punktów które zdobywasz za kilkanaście innych elementów oceny.  Jeśli byłby cap na poziomie np 100 pkt, jest na to tyle dotkliwe że warto co z tym podziałam w celu polepszenia sytuacji ale nie że wychodzi -450pkt.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak , pisalem wcześniej , jeśli uważasz , że odpowiedź jest nie potrzebna odpisz kropkę . Odbiorca wiadomości jej pewnie nie zobaczy i nie przeciągnie wątku .

oznacz moderatorów

Sadamet_pl
#8 Zapaleniec#

Algorytm wymusza na sprzedawcy pozostawienie ostatniego zdania w dyskusji. temat jest już załatwiony, klient odpowiedział dziękuję pozdrawiam ale my swoje 3 grosze musimy dorzucić do rozmowy. Choć najgorsze jest to jak komuś z konta firmowego zdarzy się coś kupić bo potem trzeba rozmawiać z autoresponderem dostawcy który również odpowiada na wszystko co się da. Zróbcie coś z tym bo mimo tego że odpowiadam na wszystkie zapytania to mam obecnien-290 punktów za terminowość odpowiedzi.

oznacz moderatorów