Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostatnio obserwujemy rozjeżdżanie się czasowe poszczególnych modułów
allegro
a to:
- zakładka zamówienia informuje opłacenie przesyłki, a na liście wpłat tego nie ma
- a to otrzymujemy maile o zapłacie za towar,a informacji mailowej o jego zakupie brak
i wiele innych tego sytuacji
dzisiaj jednak, serwis przeszedł samego siebie
- przygotowaliśmy i wysłaliśmy towar zakupiony w smarcie inpostem, a następnie otrzymaliśmy
info, że Kupujący anulował wysyłkę
normalnie
anulowanych wysyłek nie można wysłać smartem, znikają z listy wysyłkowej inpostu
wg allegro to nasza wina, że wysłaliśmy towar
w sytuacji, gdzie to nie powinno być możliwe
przecież to jest jakiś kabaret - w momencie wprowadzania tzw anulacji - wielu sprzedawców (w tym my) postulowało wprowadzenie limitów czasowych na takie działanie, sugerując problemy
serwis twierdził, że nie wystąpią
jak widać ktoś inny miał rację
mam pytanie - jeżeli inpost pozwolił nadać wysyłkę smartem to ile zapłacimy za wysyłkę po jej anulacji?
@RED Czy w trakcie przygotowania towaru zmieniłeś status zamówienia w naszym systemie? Jeśli mamy odnieść się do tej konkretnej sytuacji, podaj nam proszę dokładny numer zamówienia.
0818c780-ce84-11ed-bf76-a1fa0901d9b1
@RED W przypadku tego zamówienia nie zapłacisz za wysyłkę. Możliwe byłoby naliczenie opłaty, gdyby paczka nie została odebrana i wróciła do Ciebie. Jednak InPost nie nalicza takich opłat jako jedyny przewoźnik, więc nie musisz się obawiać żadnych kosztów.
Serio? Piszesz po prostu nieprawdziwe informacje.
SMART - to przecież każdy sprzedawca wie ile płaci za taką wysyłkę. W "rozdmuchanych" regulaminach i cennikach Allegro są stosowne informacje, ile sprzedający płaci za przesyłki SMART.
"Możliwe byłoby naliczenie opłaty, gdyby paczka nie została odebrana i wróciła do Ciebie. Jednak InPost nie nalicza takich opłat jako jedyny przewoźnik, więc nie musisz się obawiać żadnych kosztów." - oczywiście oprócz kosztów, jakie pobierze serwis Allegro od takiej wysyłki.
Jedyna sytuacja z jaką się spotkałem, gdy Allegro nie pobiera od sprzedających opłat z tytułu przesyłek SMART (w/g ich informacji, nigdy nie sprawdzałem) - to tzw. testy wysyłek, gdzie kupujący kupuje towar za 20 zł (zamiast 45 zł) i ma darmową wysyłkę SMART. W/g mnie to nie jest żaden test, tylko oferta skierowana bezpośrednio do "nieaktywnego lub mało aktywnego" użytkownika serwisu w celu zachęty do zakupów na Allegro.
DZISIAJ KOLEJNY TAKI PRZYPADEK
5 minut różnicy wg allegro
a wg nas duże opóźnienie w działaniu allegro
Sprawa ma ciąg dalszy
@nat_not napisałaś, że nie muszę się o nic martwić
niestety w dyskusji trafiłem na mocno niegramotnego pracownika allegro,
który twierdzi, że ta cała sytuacja to nasza wina
w tym:
- złe i wolne działanie serwisu
- opóźnienia w informowaniu o działaniach kupującego
- umożliwienie anulacji zamówienia po jego wysłaniu i itp
i twierdzi, że mamy oddać mu pieniądze nawet w sytuacji gdy on nie zwróci towaru
który odebrał mimo, że wiedział, że odstąpił wcześniej od umowy
@RED zapytaj się go uprzejmie czy życzy sobie mieć zlożone zawiadomienie na policję o przywłaszczeniu mienia.
"twierdzi, że mamy oddać mu pieniądze nawet w sytuacji gdy on nie zwróci towaru, który odebrał mimo, że wiedział, że odstąpił wcześniej od umowy" - nie, nie macie. Bzdura. Poproś o wykładnię prawną. Kupujący wiedział co odbiera, miał informację sms/mail i odebrał świadomie.
ps. jak ktoś odbiera przesyłkę i nie zwraca wysyłasz wezwanie poleconym i potem zgłaszasz kradzież. Weź ze sobą potwierdzenie zawarcia umowy, odstąpienie, maile i potwierdzenie wysyłki wezwania poleconym.
ps2. pamiętaj żeby zamówienia oznaczać (w Allegro) jako "wysłane" lub "do wysłania" po wygenerowaniu etykiet. Tym sposobem anulowanie nie będzie możliwe jak już będzie towar przygotowany do wysyłki. W takiej sytuacji tylko zwrot (uregulowany prawnie, a nie regulaminem "anulowania" zamówień Allegro)
@RED a zmieniasz status na W REALIZACJI ??? zanim zaczniesz tworzyć etykiety ???
To zacznij ułatwisz sobie życie, bo zanim system przetrawi po wydrukowaniu etykiety czy po wysłaniu to kupujący może kliknąć anulowanie, a tak nie będziesz miał tego problemu 😄
w takim przypadku Kupujący wypełni zwrot 🙂
O tyle lepiej, że zwrot jako taki uregulowany jest prawnie, a nie jest to funkcja serwisu jako taka.
serwis swoimi działaniami, słownictwem (nowomowa) przerzuca
przez cały czas odpowiedzialność za swoje działanie na sprzedawcę
anulować «unieważnić lub odwołać jakieś zarządzenie lub zobowiązanie»
Anulowanego zamówienia nie ma. Ma zniknąć i to ma robić serwis i informować
w trybie natychmiastowym swoje moduły, sprzedawcę i itp
to allegro mówi @kostas11 o statusach
cyt:
Powiadomienia będą przydatne, jeśli realizujesz zamówienia w ciągu kilku lub kilkunastu dni (zamówienia niestandardowe, przedmioty na indywidualne zamówienie i tym podobne). Wtedy możesz na bieżąco informować swoich klientów, co się z nimi dzieje.
Jeśli realizujesz zamówienia szybko – na przykład w ciągu 24 godzin – Twoim klientom wystarczy jedno powiadomienie o wysyłce.
oczywiście wprowadza w błąd Sprzedawców i Konsumentów i tą opcją powinien się zająć uokik, gdyż w serwisie jak zwykle oznaczone jest to wszystko inaczej jak przyjęte normami społecznymi i prawnymi w naszym kraju
gdyż w realizacji - oznacza akceptację/przyjęcie zamówienia i jest opisane w ustawie konsumenckiej
W trakcie realizacji - zamówienie zostało zaakceptowane przez sprzedawcę i oczekuje na zakończenie etapu realizacji - uregulowanie płatności, przelewu, skompletowanie towaru, przekazanie do wysyłki.
oczywiście w dyskusji allegro nie widzi własnych cytowanych wyżej tekstów i definicji
i kto tu łamie prawo?
Oczywiście masz rację, ale allegro Ci tego nie przyzna. Ja osobiście każde zamówienie po zakupie (przed stworzeniem etykiety) przerzucam w zakładce "ZAMÓWIENIA" ze statusu NOWE na status W REALIZACJI, wtedy juź kupujący nie da rady anulować. Potem na spokojnie tworze etykiety