Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Pytanie do pracownika allegro.
Usuwam ciasteczka z przegladarki i wpisuje "bluza męska" i dostaje taki link:
https://allegro.pl/listing?string=bluza%20m%C4%99ska&bmatch=baseline-eyesa2-dict43-fas-1-2-0306
Wszystko w tej trafnosci wyglada w porzadku, zgodnie ze zmianami, ktore wprowadziliscie w czerwcu 2019 roku.
Usuwam wtedy ciasteczka drugi raz, wpisuje to samo haslo i dostaje juz inny wynik wyszukiwania z innym linkiem:
W nowym linku widac wyraz "engag". Prosze o wyjasnienie od kiedy testujecie nową trafnosc, do kiedy beda trwały testy i czym ta nowa trafnosc z ENGAG rozni sie od tej zwyklej trafnosci tej bez engag.
@Shop_fashioonJa staram się unikać tego wynalazku nie wiadomo dlaczego nazywanego "trafnością". Chyba nigdy nie zdarzyło mi się aby wyniki były zgodne z moimi oczekiwaniami....
Czy wg. Ciebie dużo osób tego używa?
Tak, wiekszosc, bo to domyslny rodzaj sortowania. Im wiecej ofert z przodu w trafnosci tym wieksza sprzedaz, nie ulega to waplitowosci. Czy mozna jakos oznaczyc pracownika allegro, zeby zajrzal?
@Shop_fashioon, myślę, że chodzi o twoje zaangażowanie [engagement], czyli kiedy wchodzisz drugi raz, to takby klikasz w oferty promowane, pojawiające się jako może ci się spodoba, zobacz to. Zapewne Allegro tak to wykrywa.
Na pewno Engag ma zwiazek z zaangazowaniem klientów, to juz tez do tego doszedlem. Ale przy nowej przegladarce/telefonie i usuwanych ciasteczkach pozycje ofert w nowej trafnosci sa za kazdym razem takie same. Jak nie ma historii wyszukiwania po usunieciu cookies to jak ona dziala i czym sie rozni od zwyklej trafnosci?
no nie wiem, ja to bym tak nie usuwał tych ciasteczek w kółko 😄
Usuwam tylko jak chce sprawdzic rzeczywisty wynik aukcji w sortowaniu po trafnosci.
@Shop_fashioon nie ma czegoś takiego, jak "rzeczywisty wynik". Usuwając ciasteczka resetujesz swoją historię, więc kolejność ofert w sortowaniu według trafności po prostu jej nie uwzględnia. Nadal możesz jednak "wpaść" w jeden z naszych scenariuszy, nadal też Allegro "żyje", kupujący klikają, kupują, sprzedający dostają oceny itp., zatem wyniki zmieniają się w każdej sekundzie, a tym bardziej minucie czy godzinie.
cyt"nie ma czegoś takiego, jak "rzeczywisty wynik"
dziękuje za szczerość
czyli otrzymujemy wynik, który jest moderowany, cenzurowany, przerabiany i pomijany inny niż rzeczywisty
do tego pomijamy rzeczywiste oferty by cyt"zapewnić większą rotację ofert oraz ich różnorodność na liście ofert"
@RED trudno mi się odnieść, bo nie wiem, co masz na myśli mówiąc "rzeczywisty wynik" w kontekście trafności.
Jedynym zadaniem trafności jest zwiększanie sprzedaży w Allegro. Ta metoda sortowania wyłącznie do tego służy.
@Shop_fashioon Zależy nam na tym, aby podnosić satysfakcję kupujących, dlatego chcemy bardziej precyzyjnie dopasowywać oferty na listach do ich oczekiwań. Testowanie w trafności trwa cały czas, nie ma w nim określonej daty rozpoczęcia oraz zakończenia. Dotychczasowe cechy wpływające na trafność nie zostały usunięte, natomiast dodaliśmy nowe. Jedną z nich jest np. czas trwania oferty. Dzięki tym działaniom trafność ma lepiej oddawać rzeczywiste zainteresowanie użytkowników ofertami, a co za tym idzie, zapewnić większą rotację ofert oraz ich różnorodność na liście ofert.
Podczas testów każdy użytkownik widzi inny wynik, ponieważ sprawdzamy różne scenariusze, ale ogólne zasady dotyczące samej trafności są niezmienne i znajdziesz je tutaj.
" Jedną z nich jest np. czas trwania oferty." - czyli lepiej im oferta dluzej trwa czy krocej? Wyzej w nowym tescie jest oceniana aukcja trwajaca 2 lata czy aukcja trwajaca 2 tygodnie (jesli chodzi o sam ten aspekt)
I co jeszcze jest w tym nowym tescie, wydaje mi sie, ze nie tylko czas trwania. W trafnosci bez engag moja aukcja wystawiona w grudniu jest na 2 stronie w kategorii, aukcja konkurencji jest na 3 stronie wystawiona w tym samym czasie. W trafnosci Z ENGAG moja aukcja spada na 12 strone (spadek gdzies o 600 pozycji), a aukcja konkurencji dalej jest na 3 stronie.
Roznica jest taka, ze moja aukcja czesto bierze udzial w Mega Okazjach, Smart Okazjach dnia, Okazjach dnia (aukcja konkurencji nie), czyli podczas 1-2 dni w miesiacu ma mega skok popularnosci, obserwacji, wizyt, koszykow, a pozniej przez pozostale 28 dni jest tradycyjna sprzedaz po 1-2sztuki dziennie zamiast po 30-40 w dobe. Czy algorytm w tym nowym tescie gorzej punktuje taka aukcje, bo widac nagłe spadki popularnosci wzgledem tego jednego dnia z Mega Okazji?
Podczas Mega Okazji zmienia sie tez cena, np na 1 dzien spadek o 30%, a potem podniesienie tej ceny w gore do normalnej, czy to moze miec tez wplyw w tym nowym tescie?
Czyli, jeśli ciągle jest grzebane w wyszukiwaniu po trafności i ciągle trwają testy dodawania i odejmowania nowych parametrów wyszukiwania, to zamieszczonym w regulaminie Allegro opisie szukania wg trafności można się podetrzeć? I dalej naruszane są zasady co do których UOKiK wszczął postępowanie w grudniu?
@medalik_2009 Opis samego mechanizmu trafności jest w regulaminie Allegro, więc każdy może się z nim zapoznać w dowolnym momencie. Natomiast przedmiotem zainteresowania UOKiK jest Oficjalny Sklep Allegro, który odpowiada za mniej niż 1% sprzedaży na całej platformie.
Czy aby na pewno?
"Chcemy ustalić, czy w związku z działaniami Grupy Allegro mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Sprawdzamy, czy spółka nie faworyzuje własnego sklepu internetowego w szczególności poprzez lepszą prezentację jego ofert"
@_HolaOla_, a kiedy zaczniecie podnosić satysfakcję sprzedających?