Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Jest to zagadnienie dla osób mających podpisaną umowę z firmą Inpost. Po dokładnej analizie zestawienia dołączonego do faktury za Inpost znalazłem powtarzającą się i kosztowną nieprawidłowość:
Każdy pewnie zna z rozliczeń Allegro opłatę za zmianę gabarytu Inpost:
Dopłata za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu - 4,67 zł - kiedy mamy gabaryt B, a kurier na siłę upycha go w A.
Wszystko by się zgadzało, gdyby nie fakt, że na fakturze Inpost przy zamianie gabarytu przesyłka wypada ze smart i Inpost pobiera za nią opłatę jak za nadanie przesyłki poza cennikiem Allegro, dokładnie 12,70 netto (15,62 brutto) a nadanie powinno wynosić w tym przypadku 0 zł. Czyli jak Kurier wepchnie na siłę tą paczkę w A to płacimy ostatecznie 20,27 brutto za zmianę gabarytu do paczki, zamiast tych 4,67 co i tak jest przesadą.
Sytuacja powtarza się nagminnie co fakturę, skala to 2% wartości całej faktury, czyli kilka tysięcy zł w skali roku.
Zachęcam do przeanalizowania zestawień dołączonych do faktur z Inpost pod kątem obecności przesyłek w kwocie 12,70 netto dla zamówień z Allegro - będą one świadczyły o źle naliczonej opłacie.
Reklamacja została zgłoszona do Inpost, zobaczymy jak firma do tego się ustosunkuje. Jeśli ktoś ma jakieś sensowne wytłumaczenie do tej sytuacji będę wdzięczny. Podaję przykładowy numer przesyłki, która została policzona przez inpost za 12,70 za nadanie. Poproszę o informację od Allegro, jakie dane otrzymał Inpost z Allegro, które mogły spowodować nieprawidłowość.
przesyłka Inpost numer:
Dziękuję
Tak naprawdę to jeszcze nie całe straty. Bo za paczkę płacisz normalnie, a dopłaty do smarta i tak kasują.
Dokładnie, tego jeszcze nie wziąłem pod uwagę.
Ciekawy jestem czy ktoś ma podobne opłaty na fakturze?
Sprawdziłem faktury z dwóch ostatnich miesięcy i przy przesyłkach do których była naliczona opłata za zmienię gabarytu jest kwota na fakturze 0,00 zł. Nie mam nigdzie doliczonej dodatkowej kwoty.
A czy jest na fakturze opłata inna niż 10,95 brutto (czyli ta z cennika Allegro dla przesyłek bez smart)?
Paczka inpost 682200378462840124328045 paczka z etykietą B upchnięta na siłę w skrytkę A. Teraz rozumiem, że sprzedawca ma do tej dostawy dopłacić ponad 20zł (za zmianę skrytki i wcisną mu opłatę jak za zwykłą paczkę) oraz zapłacić za dopłaty do smarta? A ja dostałam zamówienie w zmiażdżonym kartonie??? Przepraszam bardzo ale to się chyba nazywa allegro paczkomat inpost więc allegro powinno się problemem zająć.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
To jest ta słynna jakość promowana przez portal? Allegro o problemie zmian skrytek wie od dawna. Poszkodowani są zarówno kupujący jak i sprzedający. Zamiast zająć się realnymi problemami wolicie sobie zmieniać system komentarzy z mniej dennego na bardziej denny, potem jeszcze bardziej denny itp do potęgi "n". Jak już w cenie zapłaciłam ze 30% prowizji dla allegro oraz ileś tam % wygenerowanych przez różnych cwaniaków to chociaż chcę swoją paczkę dostać w przyzwoitym stanie!!!! Czy to tak wiele???
@AnnaG-Antyki to tylko świadczy o tym, ile są warte usługi z nazwą allegro oraz jak serwis szanuje swoich użytkowników.
Jakości tu nie ma tylko syf , kiła i mogiła - ile procent postów na tym forum dotyczy usług wysyłkowych allegro?
Allegro gdzie są nasze zwroty wpłat za reklamacje jakie złożyliśmy w podobnych sytuacjach?
Czy ja musze zakładać nowy temat, żeby łaskawie uzyskać odpowiedź dlaczego przy takich opłatach jakie płacę w cenie dostaję taką jakość???? I ile ta "wysoko" jakościowa usługa będzie kosztowała sprzedawcę? Oraz kto ponosi koszty uszkodzeń takiej paczki???? Ta to wszyscy dobrze wiemy ale może miło by było przestać chować głowę w piasek i zająć się problemami zamiast bzdurne statystyki przestawiać. Swoja drogą paczkę w gabarycie B, której klientka nie zdążyła odebrać też nie dawno wyławiałam ze skrytki A, a to porcelana była z masą czerwonych naklejek!!!!!!
Dzień dobry,
uprzejmie informuję, iż jeśli przesyłka posiada inny gabaryt niż został zaznaczony w systemie to może zostać umieszczona w skrytce, która odpowiada rzeczywistym wymiarom.
Przy wskazanej przesyłce odnotowano, iż wybrany został gabaryt B jednak rzeczywisty rozmiar paczki to gabaryt A.
Jeśli przez to zostały naliczone dodatkowe koszty bądź nie zgadza się Pan ze zamianą gabarytu to prosimy o złożenie reklamacji bezpośrednio na naszej stronie internetowej: https://inpost.pl/reklamacja z dokładnym opisem sprawy oraz numerem przesyłki.
Dodatkowo w imieniu firmy przepraszam za powstałe niedogodności.
Uprzejmie proszę mi nie kłamać!!!! Paczka miała na etykiecie gabaryt B i była w tym gabarycie. Wasz kurier na siłę upchnął ją do skrytki A. A mój mąż potem to musiał wyszarpywać z paczkomatu. Problem nie jest jednorazowy. Występuje od długiego czasu. Nie dość, że niszczycie zamówienia to jeszcze potem obciążacie tym sprzedawców.
Formułka wklejona przez Pana nie jest odpowiedzią na moje pytanie. Pytanie pozostaje aktualne dlaczego zamówiona przeze mnie paczka została zgnieciona przez Waszego kuriera podczas wpychania do za małej skrytki???? Nie za taką usługę zapłaciłam. I drugie pytanie dlaczego dopłatami za taką tandetną usługę obciążacie potem sprzedawców???
Proszę mała sesja foto. Proszę jeszcze raz wyjaśnić dlaczego firma inpost uważa, że paczki o wysokości 9.5cm (przed zgnieceniem pewnie było 10cm) należy wpychać do skrytek A i dlaczego obciąża przy tym sprzedawców??? Teraz to tylko kawa, pewnie nic jej nie jest. Poprzednio były to pisaki, kurier połamał plastikową podkładkę, a córka mi pół dnia ryczała!!!!!
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Tym bardziej, że na liście przewozowym jest gabaryt B, więc przesyłka na siłę wciśnięta w A i cyk - opłata dla sprzedawcy.
Według mnie, nie powinno być opłaty przy zmianie gabarytu, tym bardziej, że przy Allegro każda kosztuje tyle samo.
@InPost W tej sytuacji, proszę złóż reklamację, tak jak zostało to wspomniane wyżej. Na forum nie otrzymasz już bardziej szczegółowych informacji.
Taa jasne. Kawy nie uszkodzili. A delikatne rzeczy i tak zawsze odrzucają. Ale dzięki za pomysła. Poszłam pokrzyczeć gdzie indziej. Bardziej bezpośrednio. Ktoś chce się przyłączyć to śmiało zanim ekspert wstanie i zacznie formułki wklejać.
Ludzie piszcie reklamacje, bo inaczej oni sobie będą tak po cichu nas okradać!
Kasę doliczają, ale nikt nie zwróci pieniędzy za mniejszą przesyłkę? Skoro ja płacę za większą skrytkę, to chcę, żeby w tej właśnie skrytce była wysłana, to jest oburzające, że ktoś wciska paczkę w mniejszą, ryzykując uszkodzenie przedmiotu!
Kto to bada? Ja proszę o dowód tej weryfikacji! Zapłaciłem? To jakaś trzecia strona będzie mi mówić, co jest dla mnie lepsze? Toż to tylko dla NICH lepsze, gdy jest za dużo paczek, a za mało skrytek. Dlaczego wysyłający ma zostać obciążony za te nielegalne, nieudowodnione decyzje?
A może raczej zwrot pieniędzy za mniejsza skrytkę?
A w ogóle wiecie, że te dopłaty nie powinny obowiązywać np. konsumentów?
I to żeby jeszcze po ludzku poinformowali, ale nie, wolą wysługiwać się Allegro, które skrzętnie ściąga haracz i nawet nie piśnie. To jest po prostu okradanie w biały dzień. Niedopuszczalne.
Ja wczoraj zgłosiłam przez infolinię. Kurier 2 duże paki wrzucił do skrytki C. Mąż poszedł nie mógł otworzyć. Miał tylko smsa ode mnie z kodem odbioru, na infolinii numer paczki wołają. Więc zasuwałam drugi raz. Telefon i okazało się, że dzieciak musiał dociskać skrytkę kiedy ja otwierałam, żeby zadziałało. Drzwiczki odstawały, wina kuriera. Od razu przyjął skargę i przy okazji dorzuciłam do niej paczkę z poprzedniego dnia, etykieta C wepchnięte do skrytki B. Na szczęście to tylko 36 taśm pakowych w pudełku, więc nic się temu nie stało ale syn odbierał i też nieźle się namęczył z wyjęciem... A potem jeszcze sprzedawca dopłatę zobaczy... Jak jest sytuacja z winy kuriera wymagająca infolinii to najlepiej od razu przez nich składać, przynajmniej się nie wykręci dur.ną wymówką. Smutne jest to, że to obecnie najlepsza jakość i w sumie najmniej wpadek. I tak naprawdę najsmutniejsze jest to, że to nawet nie wina kurierów. Ich też gonią z terminami, po prostu brakuje dużych skrytek. Więc jak brakuje to wszystko co ma 1-2cm więcej od mniejszego rozmiaru upychają na siłę. Mam 3 paczkomaty na samych obrzeżach miejscowości. A żaden geniusz od lokalizacji nie wpadł na to, żeby otworzyć choćby zwykły paczkopunkt najlepiej w centrum. Mała miejscowość ale miejsce na 2 punkty orlenu czy DPD pickup jest, a inpost do tej pory nie ma, choć to najwięcej przesyłek... Kiedyś był w idealnym miejscu. Ale właścicielka nie spełniała głupich wymagań czyni zamykała o 16, a kierownik życzył sobie co najmniej do 17. Punkt w samiutkim centrum miejscowości. W granicach 150m wszystko: gmina, poczta, apteka, Kościół, sklepy itp. A im się godzina zamknięcia nie podobała. I ograniczali jej paczki. Wszystkie 3 paczkomaty są około 800m dalej w różnych kierunkach. Śmieszna polityka. Jakby nie mogli uzytkownikom zostawić wyboru czy chcą odebrać w punkcie otwartym do 16stej czy w paczkomacie.
@vib mylisz się, to było w roku 2021 i dotyczy tylko konsumentów
Ale w czym się mylę?
Że znowu zaczęli stosować praktyki, z których się wycofali?
Ja właśnie zauważyłem po prostu, że doliczyli mi takie koszty weryfikacji do transakcji z września, gdy sprzedałem raptem trzy książki, właśnie jako konsument, bo nie na koncie firmowym, tylko zupełnie prywatnie.