Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć.
Czy są na forum Sprzedawcy których dotknął problem zmian wprowadzonych przez Allegro polegających na usuwaniu zdublowanych ofert w niektórych kategoriach (zegarki, erotyka, obuwie)?
Niestety w tym przypadku komunikacja ze strony Allegro okazała się bardzo nieprecyzyjna i finalnie okazało się, że nie wolno dublować ofert (sprzedawać takich samych produktów) na wszystkich kontach Sprzedającego (identyfikowanych po NIP firmy). Do tej pory Allegro traktowało i nadal traktuje każde konto sprzedaży indywidualnie. Komentarze, jakość sprzedaży, faktury, rozliczenia, dyskusje, itd. są rozliczane na poszczególnych kontach / loginach. W przypadku zmian o których piszę Allegro nie informowało, że wszystkie konta sprzedaży będą traktowane jako jeden zbiór produktów z zakazem dublowania ofert.
Zgodnie z uzyskaną dzisiaj interpretacją z Allegro nie wolno dublować ofert :
- niezależnie od jego stanu (nowe, z wadą, po zwrocie, itp.) co oznacza, że w ramach jednej firmy nie mamy szansy sprzedawania produktów z wadą po zwrocie ponieważ Allegro zamknie taką aukcję
- niezależnie od rodzaju sprzedaży (kup teraz / licytacja) - co oznacza, że nie można mieć jednego konta np. do licytacji produktów z uszkodzonym pudełkiem lub niepełnowartościowych, a jednocześnie sprzedaży pełnowartościowych produktów na drugim koncie
- niezależnie od warunków oferty tzn. gdy kupujemy ten sam produkt z różnych źródeł z różnym okresem gwarancji i ceną nie możemy wystawić 2 różnych aukcji
- niezależnie od miejsca odbioru osobistego tzn. gdy posiadasz kilka sklepów stacjonarnych z tym samym asortymentem i każdy z tych punktów ma swoje konto na Allegro umożliwiając odbiór osobisty towarów w różnych miejscach to i tak nie możesz wprowadzić oferty na koncie jeżeli na innym przypisanym do tego samego NIP-u masz już ten produkt.
Chyba nie do końca przemyślano te zmiany i pod pretekstem ułatwienia wyszukiwania utrudniono pracę sprzedawców.
Czy mieliście podobny problem w ostatnich dniach z Allegro?
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Może jednak Allegro będzie w stanie wprowadzić jakieś zmiany w swojej decyzji, bo kategorie objęte zmianami są teraz bardzo nierówno traktowane w porównaniu np. z Elektroniką gdzie można wystawiać wiele takich samych ofert.
Witam, owszem są tutaj sprzedawcy których dotknął problem usuwania zdublowanych aukcji i zapewniam ,że jest ich wielu. Z rozmów z innymi sprzedawcami wynika ,że działania Allegro zniszczyły kilkuletnią pracę wielu firm. Mam nadzieje ,że ktoś z "góry" wypowie się w tym temacie, gdyż tak jak zostało napisane wyżej Allegro o zmianach nie informowało.
@FizzyMilk Informowano o zmianach w regulaminie, które regulowały, że nie może być duplikatów ofert.
@Hodinky, nie mogę zgodzić się z Twoją interpretacją.
Zgodnie z uzyskaną dzisiaj interpretacją z Allegro nie wolno dublować ofert :
- niezależnie od jego stanu (nowe, z wadą, po zwrocie, itp.) co oznacza, że w ramach jednej firmy nie mamy szansy sprzedawania produktów z wadą po zwrocie ponieważ Allegro zamknie taką aukcję
Patrzymy na parametry - jeśli są różne, to nie jest duplikat. Przedmiot nowy i używany, to dwa różne przedmioty i w związku z tym można je wystawiać w dwóch osobnych ofertach.
- niezależnie od rodzaju sprzedaży (kup teraz / licytacja) - co oznacza, że nie można mieć jednego konta np. do licytacji produktów z uszkodzonym pudełkiem lub niepełnowartościowych, a jednocześnie sprzedaży pełnowartościowych produktów na drugim koncie
Podobnie, jak w mojej powyższej odpowiedzi - różne parametry oznaczają różne oferty. Jeśli jednakowa cena występuje zarówno w licytacji, jak i kup teraz, jest to duplikat.
- niezależnie od warunków oferty tzn. gdy kupujemy ten sam produkt z różnych źródeł z różnym okresem gwarancji i ceną nie możemy wystawić 2 różnych aukcji .
Różnica w cenie daje różne oferty. Dodatkowo różnice mogą znajdować się w tytule (i/lub parametrach).
- niezależnie od miejsca odbioru osobistego tzn. gdy posiadasz kilka sklepów stacjonarnych z tym samym asortymentem i każdy z tych punktów ma swoje konto na Allegro umożliwiając odbiór osobisty towarów w różnych miejscach to i tak nie możesz wprowadzić oferty na koncie jeżeli na innym przypisanym do tego samego NIP-u masz już ten produkt.
Tak, to będzie duplikat. Wiele opcji odbioru można zaznaczyć w ramach jednej oferty z takim samym produktem.
@mr_oma czyli podsumowując jeśli na dwóch kontach wystawiam ten sam produkt w tej samej cenie to jedna z ofert zostanie zdjęta. Natomiast jeśli ceny będą sie różnić o 1 grosz to pozostana obydwie oferty i obydwa funkcjonalne konta?
Dobrze zrozumiałem?
No bo jesli tak to w żaden sposób alboi w bardzo niewielki wpłynie na ograniczenie liczby ofert. Wystarczy zróżnicować ceny o 1 grosz.
@_Likos_, sama cena jest jednym z warunków, które pozwalają uznać ofertę za duplikat.
Hej,
na jakiej podstawie wybieracie oferty do usunięcia?
@mr_oma Mogłaby Pani przybliżyć wszystkie obowiązujące zasady, według których usuwane są oferty, najlepiej w punktach? Myślę, że pomogłoby to wielu sprzedającym, ponieważ temat się powtarza, a ludzie są skonfudowani. 🙂
Cześć, zerknij proszę na moją korespondencję z działem obsługi klienta Allegro. Niestety w komunikacji dotyczącej wprowadzanych zmian jest tak wiele niewiadomych, że może łatwiej byłoby na poziomie regulaminu wyjaśnić co oznacza dublowanie produktów (w Twojej interpretacji jest to wystawianie produktu w tej samej cenie, z tymi samymi parametrami). Podczas mojej rozmowy na z konsultantami zapewniano, że na wszyskich kontach może być tylko jedna oferta niezależnie od stanu (używany, nowy, z defektem, itp). Jeżeli potwierdzasz, że cena sprawia, że taka sama oferta produktowa nie jest dublem, to sama akcja wyczyszczenia kategorii z wielokrotnie wystawianych ofert jest co najmniej mało skuteczna.
Sami widzicie, że być może bardziej czytelne przedstawienie wprowadzonych zmian mogłoby ułatwić wszystkim pracę (zarówno sprzedającym jak również konsultantom Allegro).
@Hodinky, jeśli chodzi o Twoją konsultację, poruszę poniżej kwestie, które wymagają sprostowania, bądź dopowiedzenia:
Czy dodanie jakiegokolwiek produktu do aukcji sprawia, że jest ona unikalna (np. stworzenie zestawu z dodatkowym akcesorium)?
Ważne, że taka oferta musi być też unikalnie zaprezentowana. Skoro jest inna, to powinien na to wskazywać tytuł, inna kategoria, cena lub miniatura - coś powinno się różnić. Jeśli zrobisz taką samą ofertę i wszystko będzie w niej identyczne, klientom trudno będzie się zorientować, co znaleźli. To potencjalny duplikat, choć oczywiście zawsze sprawdzamy to na konkretnym przykładzie.
Czy można dublować produkty np. z defektem, po zwrocie, itp.?
Jeśli takie produkty są de facto różnymi ofertami (inny tytuł, różne miniaturki, parametry, kategorie lub ceny), nie będą to duplikaty.
Czy czas gwarancji wpływa na to, że oferta będzie się różniła od takiej samej z krótszą gwarancją lub bez niej?
Podobnie, jak pisałam wyżej - jeśli w tytule napiszesz raz np. "gwarancja na 3 dni", a w drugiej ofercie "gwarancja na 2 lata" to są różne oferty, a więc nie są duplikatem.
P.S. ukryłam zdjęcie konsultacji, ponieważ widniały na nim dane osobowe. Jeśli chciałbyś, aby zdjęcie tu pozostało, poproszę Cię o ponowne go załączenie i zamazanie danych konsultanta. 🙂
Dlaczego nie otrzymano odpowiedzi na zadane pytanie? Proszę ponownie o informacje na jakiej podstawie usuwacie zdublowane oferty?
@HURTEL, odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz w powyższym wątku:
(...) taka oferta musi być też unikalnie zaprezentowana. Skoro jest inna, to powinien na to wskazywać tytuł, inna kategoria, cena lub miniatura - coś powinno się różnić. Jeśli zrobisz taką samą ofertę i wszystko będzie w niej identyczne, klientom trudno będzie się zorientować, co znaleźli. To potencjalny duplikat (...).
Analizujemy właśnie waszą dziurę api bo oczywiście jak zawsze zabrakło wam czasu na testy tego cudownego rozwiązania . Wasza logika prowadzi do tego że usunięta aukcja otrzymuje numer aukcji która zostaje jak " niedubel " U nas programy wariują i z automatu wznawiają aukcje 🙂 Jak zwykle allegro wprowadziło ale nie przetestowało . ..
@mr_oma napisał(a):
@Hodinky, nie mogę zgodzić się z Twoją interpretacją.
- niezależnie od miejsca odbioru osobistego tzn. gdy posiadasz kilka sklepów stacjonarnych z tym samym asortymentem i każdy z tych punktów ma swoje konto na Allegro umożliwiając odbiór osobisty towarów w różnych miejscach to i tak nie możesz wprowadzić oferty na koncie jeżeli na innym przypisanym do tego samego NIP-u masz już ten produkt.
Tak, to będzie duplikat. Wiele opcji odbioru można zaznaczyć w ramach jednej oferty z takim samym produktem.
A co jeśli wysyłka jest z magazynu w danej lokalizacji?
Przecież blokujecie sprzedawcę z danym magazynem.
Podam przykład dla jasności.
Według twojej odpowiedzi wnioskuje że kupujący wybiera produkty z oferty na którym ten produkt jest dostępny, wybiera odbiór osobisty gdzie magazyn od centrali jest oddalony np 200 km.
Jak kupujący ma go odebrać z tego magazynu jak magazyn nie posiada na stanie tego produktu ponieważ jest w centralnym magazynie?
Mam go wysłać kurierem do magazynu docelowego, aby kupujący sobie go odebrał?
Produkt o wartości np. 2 zł mam wysłać na własny koszt aby kupujący mógł go odebrać według waszego rozumowania?
Nie wszyscy tu sprzedają produkty z marżą 1500% oraz z najniższą ceną produktu w swoim asortymencie 10000zł (netto).
Nie wszystkie magazyny posiadają jednakowy asortyment.
Żarty robicie ze sprzedających?
Rozumiem powielanie ofert przez sprzedawców z wysyłką z tej samej lokalizacji, ale nie traktujcie wszystkich jedna miarą.
Nie lepiej od razu uprościć regulamin?
Nie wolno Ci sprzedawco zakładać więcej niż jedno konto, ponieważ będziesz powielał produkty i my to wiemy a jak powielisz dany produkt na tym jednym koncie to będziemy ci usuwali oferty aż w końcu cię zbanujemy po identyfikatorze NIP i nic tu nie sprzedasz.
Coraz bardziej jest tu po górkę, jedni podnoszę ceny o 1500% (kto dostał GMV ten wie o co chodzi) , drudzy nie potrafią zapanować nad własnymi zmianami.
Czy teraz według Twojej odpowiedzi muszę założyć 3 kolejne firmy abym mogła wysyłać z tych magazynów?
Czy Allegro jako tak duża korporacja nie ma środków na to aby to dokładnie weryfikować?
Wiem, może trochę się uniosłam, ale jak widzę informacje o usunięciach ofertach to zaraz nie sprzedamy tu nic.
Najpierw zakazane składniki gdzie Allegro obudziło się po 1,5 roku od całej sprawy (ważne że przez ten czas sprzedaż się kręciła), konta poblokowane ale zostawili możliwość sprzedaży, abonament wyłączyli ze względu na blokadę wystawiania ofert, opłaty za każdą ofertę naliczyli przez okres blokady i są zadowoleni.
Do teraz nie mamy odpowiedzi dlaczego te opłaty zostały niesłusznie naliczone skoro można było sprzedawać mimo blokady konta.
Ręce już dawno opadły do ziemi, teraz grzebiemy 2 metry w mule.