Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!!!
od tygodnia walczę z naszym ALLEM,zablokowali mi konto bo nie uznałem reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki w transporcie...
Oczywiście wklejają regułki,iz kupujący nie ma obowiązku sporządzić raportu.No to piszę im żeby sprawdzili status zakupu,oczywiście ta sama odpowiedz .....
kolejny email ,że to nie jest zakup konsumencki....znowu to samo-kupujący nie ma obowiązku sporządzić raportu
Absolutny brak kompetencji i ignorancja w zespole to norma...
ładnie prosze o wskazanie konkretnych artykułów z Kodeksu Cywilnego a Ci w uporze maniaka wklejają swoje regułki...
@Art. 548 kc:
"§ 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy."
Tylko w przypadku gdy Kupujący jest konsumentem to wydanie rzeczy ma być rozumiane jako "wydanie rzeczy kupującemu": (a nie np. wydanie przewoźnikowi)
"§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. [...] "
i to właśnie od tygodnia piszę konsulantom,zakup był na spółkę zoo więc nie mamy doczynienia z konsumentem...
dokładnie przytaczam art 548kc a oni dalej swoje wywody bez podstawy prawnej...
Dzień dobry.
Zakończyłem dyskusję z kupującym ........
Jeśli zaś chodzi o sprawę zgłoszoną przez klienta ......- każdy kupujący, niezależnie od tego czy jest osobą prywatną, czy dokonał zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. Kupujący zgłosił reklamację i wskazał konkretne wady produktu.
Proszę się do tego odnieść i wydać decyzję reklamacyjną wraz z uzasadnieniem.
Pozdrawiam,
Michał
--
Dział Bezpieczeństwa Transakcji
@MIRO19777
W przytoczonej przez Ciebie wypowiedzi Konsultanta:
"każdy kupujący, niezależnie od tego czy jest osobą prywatną, czy dokonał zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi."
Ów Konsultant takim stanowiskiem kompromituje siebie, swoich przełożonych i Serwis który reprezentuje (ktoś przecież weryfikował jego wiedzę i kompetencje zanim został dopuszczony do wykonywania pracy, ktoś przecież odpowiada za to co robi, poddaje go bieżącej ocenie i weryfikacji . Osoby weryfikujące również poddawane są ocenie, itd.)
Co gorsza: takie wypowiedzi bywają coraz częściej przytaczane (bezrefleksyjne i nieuzasadnione kopiuj-wklej) na tym forum i stawiane wyżej niż obowiązujące przepisy prawne robiąc wodę z mózgu Kupującym i pogarszając ogólny UX Kupujących z korzystania z Allegro.
Wnioski nasuwają się same.
1. Zostało wklejone zdanie zupełnie nieprzystające do przedstawianej przez Ciebie sytuacji: Zakup na Sp. z o.o. (spółka z o.o. jest podmiotem posiadającym osobowość prawną) nie jest zakupem ani jako osoba prywatna ani prowadząca działalność .
2. Nieprawdą jest, że każdy kupujący prowadzący działalność gospodarczą ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi (rękojmia dla kupujących niebędących konsumentami może być wyłączona).
Ponadto, gdyby Kupujący niebędący konsumentem nawet nie miał wyłączonej rękojmi, a reklamował wadę powstałą w transporcie - to od chwili wydania rzeczy przewoźnikowi ciężar ryzyka na okoliczność przypadkowego uszkodzenia lub utraty - przeszedł na niego (zgodnie z przytoczonymi przepisami).
uwierz mi ,że tydzień czasu to wałkuje.
Do: allegro.kontakt@allegro.pl
Temat: Re: Odpowiedź na zgłoszenie nrWięc proszę podać podstawę prawną na jakiej próbujecie ode mnie wyegzekwować taką decyzję.Proszę konkretnie o artykuł z kodeksu cywilnego...Poniżej interpretacja całej sytuacji podparta konkretnymi artykułami z kcOto fakty ,iż takie postępowanie wobec mnie nie jest zgodne z obowiązującym na terenie Rzeczpospolitej.Przedmiot uległ uszkodzeniu w transporcie,zgodnie z art. 548
cyt.Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.Z podanego przepisu wynika jasno, że jeżeli strony nie poczyniły innych ustaleń na przykład w umowie sprzedaży, kupujący jest w pełni odpowiedzialny za przesyłkę.W przypadku jej zniszczenia lub uszkodzenia może dochodzić odszkodowania od dostawcy na podstawie art. 415 kodeksu cywilnego, który mówi, że kto wyrządził innej osobie szkodę, zobowiązany jest do jej naprawienia.
Szczególnie ważny jest także w tym kontekście art. 544 kodeksu cywilnego, wskazujący moment wydania przesyłki i jednocześnie określający, kiedy sprzedawca przestaje odpowiadać za ewentualne uszkodzenie towaru lub paczki:
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju
Niewątpliwie kupujący b......0 ,żądając fv na spółkę z.o.o,nie posiada statusu KONSUMENTA!!!!/tego jak zakładam kolejny szanowny konsultant nie wiedział,wklejając kolejną regułkę?/--a oto Wasza INTERPRETACJA BEZ KONKRETÓW Z KCJeśli zaś chodzi o sprawę zgłoszoną przez klienta b......0 - każdy kupujący, niezależnie od tego czy jest osobą prywatną, czy dokonał zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. Kupujący zgłosił reklamację i wskazał konkretne wady produktu.Ustosunkowałem się w dyskusji prosząc o raport,pomimo ,iż w tym przypadku zgodnie z art. 548kc nie jestem stroną...
Proszę tym razem przygotować się do odpowiedzi ,a najlepiej skonsultować to z kompetentną osobą,bo jak widać nie macie Państwo zadnych argumentów tylko oklepane regułki ,które nie wnoszę nic do sprawy a co gorsza nie są zgodne z prawem.
Poproś o mozliwość zaskarżenia niekompetencji otrzymanej odpowiedzi do wyższego ranga pracownika allegro. Udzielający odpowiedzi powinien podac Ci adres e-mail gdzie takie "zażalenie" możesz skierowac. Ci na dole często są malo kompetenti, oni maja formułki coby je wklejac, jak słusznie zauwazyleś. Przy wklejaniu formułek myslenie jest zbędne. Nalezy szukac wyzej kogos kto potrafi mysleć :>)
@A3dam sugerowanie przez pracowników allegro działań niezgodnych z prawem także podlega po paragrafy i to te z kodeksu karnego
@MIRO19777 odpowiadający w dyskusjach kompletnie nie ogarniają przepisów, wklejają gotowe formułki
nie ty pierwszy zostałeś tak potraktowany
w 90% pojęcia takie jak wymienił @A3dam są dla nich obce
ja w podobnych przypadkach miałem już powoływanie się na nieistniejące przepisy
i ignorowanie obowiązujących, mylenie konsumenta z firmą np: sp z o.o.
oraz wymuszanie na zakładającym dyskusję innej decyzji niż on oczekuje
gdy dyskusji napiszecie czekam na towar to allegro prosi sprzedawcę o przedstawienie dowodu zwrotu wpłaty
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Jeśli zakup nastąpił od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez Sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na Kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - Sprzedający, ale może również upoważnić do tego Kupującego.
Proszę zatem uzgodnić z Kupującym kwestię złożenia reklamacji do przewoźnika. Zarówno nam jak i Panu czy Kupującemu zależy na szybkim rozwiązaniu tej sprawy.
Z pozdrowieniami
Karolina
Dział Bezpieczeństwa Transakcji
Zespół Allegro
NO TO IM ODPISUJĘ
ODPISUJĄ
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Jak już wcześniej wspomniałam, w przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - Sprzedający, ale może również upoważnić do tego Kupującego. Proszę uzgodnić z Kupującym kto finalnie złoży reklamację, na tej podstawie będę mogła uznać sprawę za wyjaśnioną.
Po ustaleniu tej kwestii bardzo proszę ponownie napisać w sprawie nałożonych ograniczeń.
Z pozdrowieniami
Karolina
Dział Bezpieczeństwa Transakcji
Zespół Allegro
OD PÓL ROKU PROSZĘ KUPUJĄCEGO O RAPORT USZKODZENIA PRZESYŁKI A ON MA TO GDZIEŚ...WIĘC W CZYIM TO JEST INTERESIE?
wczoraj ponownie poprosiłem o podstawę prawną ,ich ządań.....zobaczymy co odpiszą?
Ku mojemu zdumieniu serwer odrzuca moje wiadomości,ZOSTAŁEM ZABLOKOWANY?????
Teraz pomyśl. Gdyby było tak, że w momencie wydania towaru przewoźnikowi nie odpowiadasz już za uszkodzenia w transporcie, to mógłbyś zapakować przedmiot byle jak, bez żadnych zabezpieczeń, bo Ciebie już nie będą interesowały ewentualne uszkodzenia, a przewoźnik przyjmie paczkę bez zastrzeżeń. I co? Kupujący ma się szarpać z pocztą, która jego reklamację odrzuci, ponieważ Ty towar źle zabezpieczyłeś? Poza tym kto orzekł, że w tym przypadku do uszkodzenia doszło w transporcie? Może wysłano rzecz już uszkodzoną.
No widzisz kolego już Ci tłumaczę...
dlatego w bezpośrednim interesie kupującego jest sprawdzenie przesyłki przy odbiorze,dlaczego bo w obrocie profesjonalnym czyli firma -firma nie ma takiego ładnego określenia z przepisów KC JAK DOMNIEMANIE...
Taki zapis jest
sprzedawcę obciąża domniemanie z art. 556 KC: Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego
i słowo klucz KONSUMENT ,A ZGODZISZ SIĘ ZE MNĄ ŻE SPÓŁKA ZOO NIE JEST KONSUMENTEM...
Nie, kupujący nie ma obowiązku niczego sprawdzać przy odbiorze, ani sporządzać żadnych protokołów. Zresztą tu nie o to chodzi. Kupujący otrzymał uszkodzony towar i może złożyć Ci reklamację, a Ty twierdzisz, że do uszkodzenia przedmiotu doszło w transporcie (choć mogło do tego dojść już przed wysyłką) i próbujesz zrzucić z siebie odpowiedzialność za cokolwiek, bo wydałeś towar przewoźnikowi. Wydałeś, ale mogłeś wydać uszkodzony lub źle zabezpieczony, a z wyżej cytowanego w całości artykułu wynika, że w takim przypadku kupujący jest zobowiązany zapłacić za towar dopiero po jego zbadaniu.
MAM ODPOWIEDZ !!!!!!!!!!! Dalej bez konkretnych informacjach o podstawach prawnych dla których zablokowany jest dostęp do mojego konta
Dzień dobry.
Przedstawiliśmy już stanowisko w sprawie. Może Pan jako nadawca przesyłki złożyć reklamację do przewoźnika, nie ma Pan jednak takiego obowiązku w tym konkretnym przypadku. Reklamację może złożyć także Kupujący.
Po ustaleniu tej kwestii bardzo proszę ponownie napisać w sprawie nałożonych ograniczeń.
Z pozdrowieniami
Jowita
Dział Bezpieczeństwa Transakcji
Zespół Allegro
PISZEMY DALEJ! JAK MYŚLICIE ZABRNĄŁEM JUŻ TAK DALEKO ,ŻE MOGĘ SPRÓBOWAĆ WYSŁAĆ PISEMKO DO UOKIKU?
Może Pan jako nadawca przesyłki złożyć reklamację do przewoźnika, nie ma Pan jednak takiego obowiązku w tym konkretnym przypadku. Reklamację może złożyć także Kupujący.
Z pozdrowieniami
Jowita
Dział Bezpieczeństwa Transakcji
Zespół Allegro
A jednak "da się".
Ale taką informację powinien otrzymać od Allegro przede wszystkim Kupujący (najpóźniej w otwartym przez Niego sporze - aby nie pogarszać i tak trudnej dla niego sytuacji). Powinien zostać poinformowany, że Sprzedający w tym przypadku nie ma obowiązku składania reklamacji, że Adresat może złożyć reklamację (i nie potrzebuje do tego żadnego pełnomocnictwa), że sporządzenie protokołu szkody leży w interesie Kupującego a brak protokołu szkody nie poprawia sytuacji Kupującego, etc.
oczywiście,gdzie czas jest kluczowy,bo przewożnik ma obowiązek zrobić to w ciągu 7 dni,a pózniej jest po rybach....proszęc człowieka o ten raport nie chciałem mu robić pod górkę,tylko szybko zasygnalizować o takiej potrzebie,zebu nie było takich sytuacji...i tu całą pseudo robote robią booty z allegro /bo inaczej konsultantów nie mogę nazwać/ ,które wprowadzają ich w błąd a odpowiedzialność zrzucają na nas sprzedawców
A SWOJĄ DROGĄ DLACZEGO MODERATOR NIE SŁUZY NAM POMOCĄ?????
CZYŻBY WSTYDZIŁ SIĘ KOLEŻANEK I KOLEGÓW Z KORPO?
MAMY KOLEJNĄ GENIALNĄ ODPOWIEDZ,OCZYWIŚIE BEZ KONKRETNEJ PODSTAWY PRAWNEJ NA JAKIEJ BLOKUJĄ MI DOSTĘP DO KONTA...
"Jak już wcześniej wspomniałam, w przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - Sprzedający, ale może również upoważnić do tego Kupującego."
Bzdura!
Prawo pocztowe:
Przesyłkę odebrał? To niech biegusiem składa reklamację.