Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Wszyscy sprzedający "kochają" grupowanie ofert, które w wersji www jak i na aplikacjach jest dla większości normą.
Mnie natomiast interesuje, jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów, przecież nie jeden sprzedawca promuje "swój" produkt, który jest grupowany na liście, ktoś w niego klika - i co dalej ?
Czy ADSy wyświetlają produkt poza grupowaniem ?
Jeżeli nie wyskakują z grupowania, jaki jest model rozliczenia ? każdy płaci kto promuje, jest rabat ? jak to jest liczone ?
Czy jeżeli widzę promowany przedmiot zgrupowany i wejdę w oferty i wybiorę produkt którego sprzedawca nie promuje to czy defacto pobierana jest opłata od tego kto promuje ?
Może jeszcze dopytam, na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy ? bo ma promowanie ? (wtedy ustawiamy wyższą cene i z głównego widoku można kupić w wyższej cenie bez klikania porównaj) ? na podstawie najlepszej sprzedaży ? (co wtedy ze promowaniem?)
Jezeli 2 sprzedawców promuje ten sam produkt, I sprzedawca 1 jest wybrany jako ten "pierwszy na widoku", czy klikając w porównanie cen i zakup u sprzedawcy 2 ktory tez promował ale nie był "na pierwszym widoku" czy prowizja jest pobierana jak za promowanie ? czy defacto jak za normalna sprzedaz poniewaz promowanie defacto nie było takie jak przed grupowaniem ?
@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Przepraszam, że pytam ale jest to mało spójne ?
Czy teraz promowanie i prowizja za sprzedaz w promowaniu jest pobierana tylko gdy produkt wyswietla się jako promowany bez grupowania ? (bo tak też się wyświetlają, dlatego też pytanie o to czy promowanie "wyciąga" produkt z grupowania - lub w tym wypadku dodatkowo go wyświetla)
@ohayo_pl Konsultuję tę sprawę. Kiedy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.
Witam, czy udało się otrzymać informację ?
@ohayo_pl Przepraszam, że musiałeś długo czekać na odpowiedź.
1. Jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów?
Jeśli masz na myśli oferty sponsorowane, to rozliczamy takie kampanie w modelu CPC (cost per click) lub CPM (cost per mile, koszt za 1000 wyświetleń) w przypadku reklamy graficznej. W historii rachunku kwota pojawia się po 3 dniach. Sam wybierasz bużet dzienny (może być elastyczny i przechodni) oraz całkowity budżet kampanii. Tutaj szczegóły.
2. Czy ADSy wyświetlają produkt poza grupowaniem?
Miejsca emisji Ads to Allegro i/lub Google. U nas wyświetlamy w wynikach wyszukiwania na stronie głównej, lewa strona (od razu pod opcjami filtrowania), strona oferty itd.
3. Na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy?
Oferty różnych sprzedawców konkurują ze sobą, algorytm wyśweietla kupującemu tę ofertę, która jest najlepiej dopasowana.
Jak działa licytacja?
To zależy od kategorii i jak wysoka jest w niej konkurencja. O wynikach licytacji decydują: jakość oferty i stawka CPC. Algorytm uwzględnia jakość oferty i sprzedającego. Poza tym:
Bardzo ważnymi czynnikami są również tytuł oferty oraz opis oferty.
Podczas licytacji większą szansę na wyświetlenie mają najczęściej klikane oferty. Oferty te potencjalnie są najciekawszymi z punktu widzenia kupującego.
3. Jezeli 2 sprzedawców promuje ten sam produkt, I sprzedawca 1 jest wybrany jako ten "pierwszy na widoku", czy klikając w porównanie cen i zakup u sprzedawcy 2 ktory tez promował ale nie był "na pierwszym widoku" czy prowizja jest pobierana jak za promowanie?
Nie możemy jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bez analizy konkretnej kampanii.
Zachęcam Cię również do zapoznania się z kursami Akademii Allegro, które dotyczą Allegro Ads.
Dziękuje jest troszkę jaśnie, ale:
1. Jak rozliczane są wyświetlenia promowanych i sprzedanych towarów?
Jeśli masz na myśli oferty sponsorowane, to rozliczamy takie kampanie w modelu CPC (cost per click) lub CPM (cost per mile, koszt za 1000 wyświetleń) w przypadku reklamy graficznej.
Jeżeli produkty tego samego GTINu są grupowane wyświetlany jest jeden (wybrany przez algorytm nie koniecznie najkorzystniejszy produkt), i można go kupić, można też kliknać "porównaj" wtedy pojawiają się wszystkie produkty tego GTINu, wraz z ofertą która była "jako miniatura grupowania". Wtedy takie wyświetlenie liczone jest podwójnie ? (chyba że jest inaczej, opis poniżej).
Czy (z testów przed chwilą) jest tak, że oferty PROMOWANE, które są cześcią grupy tworzą mimo wszystko swoje "osobne" grupy mimo iż włączone jest grupowanie ? Czyli defacto poprzez promowanie omija się grupowanie ?
Przykład sprzed minuty:
Natomiast jest sprzeczne z tym wpisem, ponieważ nie wybierana jest "TA" oferta, która jest najlepsza tylko wszystkie promowane, chyba że algorytm jednak wybiera więcej niż TĘ jedną najlepiej dopasowaną, ale wtedy grupowanie jest bardzo krzywdzące dla ofert bez promowania, gdyż niepromowane oferty nie "duplikatów" grup.
3. Na jakiej podstawie jest wybrany sprzedawca dla grupy?Oferty różnych sprzedawców konkurują ze sobą, algorytm wyśweietla kupującemu tę ofertę, która jest najlepiej dopasowana.
Dlatego chciałbym dopytać, bo jedno zostało napisane, a trochę co innego jest na produkcji, doprecyzować.
@nat_not , przepraszam, zapomniałem zatagować, żeby było widać, że odpisałem wyżej na posta.
@ohayo_pl czy możesz przesłać link d wyszukania, które jest widoczne na Twoim zrzucie?
@la_nika niestety było to dwa dni temu. Włączyłem główną stronę > zabawki (z kafelków) > dziecko 6+, i to były pierwsze wyniki jakie były.
Czy mam rozumieć, że nie jest zamierzony rezultat ?
@ohayo_pl tak, nie jest to zamierzony rezultat, dlatego chciałam to sprawdzić.
Dziwne, że w każdym z produktów jest taka sama ilość innych ofert, ale widać, że oferty różnią się od siebie, więc nie powinny być razem połączone. Może był to jakiś błąd, próbowałam go odtworzyć, ale nie mam podobnych wyników.
A u mnie nadal: tak jak pisałem > główna > dziecko > 6-8 >
teraz prównań jest "294" dla tego samego samochodziku co ostatnio.
@ohayo_pl okej, dziękuję za link do wyszukania 🙂
To dlatego, że na lisingu zestawy wyświetlamy osobno, czyli pomimo tego, że oferty są połączone z tym samym produktem, to każdy zestaw widzimy osobno.