Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czym jest numer GTIN (EAN)?
Numer GTIN (EAN) to unikalny i rozpoznawalny na całym świecie numer identyfikacyjny produktu, nadawany przez organizację GS1 Na jego podstawie możemy sprawdzić, jaki produkt macie w swojej ofercie i odpowiednio go skatalogować. Dzięki temu kupujący łatwiej dotrą do Waszych ofert i zwiększycie szanse, że znajdą dokładnie to, czego potrzebują.
Od początku lipca będziemy dokładniej weryfikować poprawność wskazanego EAN-u w ofercie.
Obecnymi kryteriami są:
Oprócz tego sprawdzimy zgodność pierwszych kilku cyfr tj. prefixów ze specyfikacją GS1.
Zablokujemy dodawanie GTINów, które należą do jednej z trzech poniższych kategorii:
Jeśli wartość parametru w ofercie będzie błędna:
Zmiana dotyczy ofert wystawionych przez formularz, przez API i z pliku.
Nie zapominajcie, że poprawne przypisywanie ofert do produktów to szansa na zdobycie dodatkowych punktów w Jakości sprzedaży (miara “Procent ofert z numerami identyfikującymi produkty") .Dodatkowo możecie wziąć udział w programie prowizja 0,5%.
Jak przygotować się do zmiany?
Już teraz możecie sprawdzić swoje oferty i poprawić błędne informacje. Jeśli nie posiadacie poprawnego numeru EAN (GTIN), zgłoście się do dystrybutora lub producenta sprzedawanego produktu. Poprawne numery EAN (GTIN) uzyskacie od organizacji GS1 Polska.
@mr_oma tak czysto teoretycznie, jeżeli kod EAN istnieje w bazie GS1 (5901468244553), ale nie ma w nim praktycznie żadnych danych co to za produkt, to nadal taka oferta będzie mogła być wystawiona? Czy poza obecnymi kryteriami są jakieś wewnętrzne weryfikacje czy kod jest aktywny?
Pod tym kodem nie ma nazwy produktu, jest tylko informacja jak poniżej:
Nazwa: Numer GTIN jest prawidłowy, ale wymaga aktywacji
Trzeba będzie później udowadniać, że taki produkt posiada się fizycznie i istnieje pod takim kodem? Ten produkt jest dosyć stary 😉
Poniżej zdjęcie produktu z powyższym kodem
@DarkStoorM Jeśli będziemy mieć wątpliwości co do zgodności danego kodu, wprowadzimy dodatkową weryfikację. W przypadku, na który się powołujesz, nie powinno być problemu, ponieważ możesz udowodnić, że kod jest przypisany do produktu.
Czyli teraz, oprócz wszystkich wymaganych głupotek typu parametry, trzeba się będzie troszczyć, czy ean nie jest czasem wewnętrznym numerem dystrybutora żebyście mogli w moich ofertach wyświetlić komunikat, kto ma taniej? Pomimo, że to ja zapłacę za adsy i wyróżnienia? 🤣
@annas14-firma Właśnie to już wiemy, tylko teraz pytania:
Nie wiem tylko co dla Allegro będą oznaczać dane z tego EANu jak na zdjęciu poniżej, a podejrzewam, że może być takich mnóstwo dla starych towarów. Czy Allegro potraktuje to jako kod ze wspomnianej kategorii:
Czy taka informacja oznacza, że kod jest po prostu zarezerwowany czy jest przypisany do produktu?
Coś mi się wydaje, że znów będzie niezły bałagan i pomoc Allegro będzie miała co robić 😉
@mr_oma drogi moderatorze.
Mam pytanie dotyczące EAN - zmieniacie numer na EAN (GTIN), a co w przypadku kiedy zakupione wraz z certyfikatem kody EAN są legalnymi, pełnoprawnymi numerami, nie wystawionymi przez Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu (GS1 Polska), gdyż pochodzą sprzed roku 2002, kiedy to GS1 Polska jeszcze nie istniało.
Czy takie numery będą odrzucane i traktowane jako błędne ? Nie należą one do żadnej z wykluczony pól, o której wspomniano wyżej.
Czy jako sprzedający mamy rozumieć, że TYLKO i wyłącznie akceptowane będą EANy zakupione w GS1 Polska ?
Oraz co w przypadku wykupionych w GS1 pustych kodów, takich jak przykład poniżej: 5901468244553, w wyszukiwarce GS1 jest właściciel i kod jest poprawny ale nie jest przypisany do produktu ?
@nat_not @la_nika @ko_alka @mr_oma @_HolaOla_ mogę prosić o pomoc ?
@centrumradosci Zakup kodów będzie konieczny, jeśli oferowany przez Ciebie towar ich nie posiada. Jeśli produkty mają kody i nie należą do żadnej z wymienionych przez Maję trzech kategorii, które będziemy blokować - nie musisz się martwić. I tak jak pisałam wyżej - jeśli będziemy mieć wątpliwości co do zgodności danego kodu, wprowadzimy dodatkową weryfikację.
Dziękuje za częściową odpowiedź. Co z EANami zakupionymi przed 2002 rokiem, oraz co w przypadku EANu 5901468244553 o którym wspominają @annas14-firma i@DarkStoorM EAN poprawny, przypisany do firmy ale nie do produktu ?!
Co w sytuacji, kiedy każdy przedmiot sprzedawany jest ręcznie wykonywany, zawsze inny i unikatowy ? np. plakat postarzany i za każdym razem inny, unikatowy - ludzie szukają takich przedmiotów w Rozrywka > Plakaty, nie w rękodziełach. A plakat nie ma EANu, a w Plakatach wymagacie eanu.
@centrumradosci W kwestii kodów zakupionych przed 2002 rokiem już odpowiedziałam - "Jeśli produkty mają kody i nie należą do żadnej z wymienionych przez Maję trzech kategorii, które będziemy blokować - nie musisz się martwić".
Sprawę tego konkretnego EAN-u konsultuję.
Natomiast jeśli dany towar nie ma kodu, należy go uzyskać (szczegóły tutaj).
Oczywiście że towar robiony seryjnie powinien mieć EAN, tutaj nie ma wątliwości, ale zgodnie z opisem GS1, każdy towar różniący się wielkością,o kolorem, wzorem, materiałem etc... powinien mieć osobny kod - niestety prowadzi to do patologii, ponieważ raz użyty EAN już nigdy nie zostanie użyty ponownie jeżeli mówimy o wytwarzaniu jak w tym przypadku: plakatu, który nigdy nie będzie identyczny jak jego poprzednik, nawet jeżeli będzie miał ten sam wzór, wymiar, kolor, papier... co w takiej sytuacji...
Zarówno EAN jak i cały katalog produktów Allegro - to obecnie paranoja. Wszystko jest "zwalone" na sprzedawców - to sprzedawcy tworzą katalog produktów Allegro. A nie Allegro - jak się tym chwali. Ja wystawiam towar, wpisuje EAN producenta - a tu wyskakują do powiązania jakieś inne produkty. Oczywiście klikam na tak - innego wyjścia nie mam - chociaż mogę wystawić towar bez powiązania z produktem z Allegro, ale dlaczego mam to robić, skoro wprowadziłem prawidłowo wszystkie dane. Więc muszę kliknąć, że akceptuję powiązanie z błędnym produktem z katalogu Allegro. Nawet nie zwracam już uwagi na to, co Allegro wiąże automatycznie ze swoimi produktami.
Może z tego powodu jest potem nadmierna ilość zwrotów.
Ja nie będę za darmo poprawiał katalogu Allegro - ilość bzdur i błędów jest tam wręcz "porażająca". To są "godziny pracy" - żeby ten katalog doprowadzić do jakiejś sensownej użyteczności. Jednak trzeba komuś za to zapłacić - żaden pracownik Allegro nie działa "charytatywnie", za darmo, więc nie można wymagać od sprzedających, żeby za darmo poświęcali swój wolny czas i usprawniali katalog produktów Allegro.
Moja insynuacja - 1 zgłoszenie poprawki do katalogu = jedno darmowe wyróżnienie.
Zgłoszenie od użytkownika - wymaga jego dokładnej weryfikacji. Pracownik Allegro powinien w pierwszej kolejności sprawdzić stronę producenta, jego oferty, sprawdzenia kodów EAN, kodów produktu i modelu. Czy tak faktycznie się dzieje? Czy pracownicy Allegro sprawdzają te dane?
Sprzedawcy oferują towar w pewnym zakresie i wiedzą to, co sprzedają.
Ja rozumiem, że jeden pracownik Allegro nie jest w stanie "ogarnąć" całości tematu. Sprzedaję głównie części i akcesoria AGD - nigdy nie odważyłbym się fachowo wypowiedzieć np. w temacie komputerów.
Lecz jak patrzę na odpowiedzi - szczególnie w dyskusjach - po prostu "porażająca" jest ignorancja klientów serwisu Allegro przez "odpowiadaczy".
Ci odpowiadacze - odpowiadają "gotowcami" - nie patrząc na temat i przebieg dyskusji. Te "gotowce" są nawet niezgodne z obowiązującym prawem i regulaminem Allegro.
Po odwołaniu się - nie licz na to, że otrzymasz info, że pracownik Allegro pomylił się w wydaniu decyzji, ani na słowo "przepraszam", Czegoś takiego na Allegro nie oświadczysz: "przepraszamy, nasz pracownik podjął błędną decyzję, niezgodną z obowiązującym prawem i regulaminem Allegro". Nie ma czegoś takiego.
Niestety, czytając tematy kuriozalnych wydarzeń związanych z produktyzacją i katalogiem, przeraża mnie jak bardzo można utrudniać sprzedawcom życie... Usunięcie rabatu za szybką wysyłkę, wymyślenie tymczasowego programu z % szybkich wysyłek, aż na końcu całkowite usunięcie rabatów, a wprowadzenie szybkiej wysyłki jako ocena punktowa w jakość sprzedaży...
Teraz te katalogi, błędy nie są poprawiane bo to sprzedawca odpowiada za to z czym łączy ofertę, ale żeby poprawić katalog trzeba zgłosić poprawki, i póki nie zostaną zaakceptowane powinniśmy wstrzymać się z łączeniem. Narracja, że klienci szukają po EANie produktu też jest słaba, dobrze wiemy o co chodzi, o łączenie i "promowanie" tańszych ofert.
Wiemy też jak jest, już teraz w niektórych kategoriach widać, że Allegro ofertuje tańsze produkty niż nawet duzi sprzedawcy, a różnica bardzo często jest równa prowizji za sprzedaż - bo Allegro nie płaci samo sobie za sprzedaż, tak samo wyróznienia i promocja.
Póki allegro nie sprzedawało samo na własnej platformie nie bylo takich rzeczy... teraz wszyscy konkurujemy z właścicielem platformy... chore..
Pani Moderatorko, czy po miesiącu udało uzyskać się informację co do sprawy tego konkretnego EAN-u ? Czy potrzebują Państwo więcej czasu ?