Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po pierwsze, regulamin mówi, że:
7.5.
W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji, Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar:
a. w ciągu 7 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz,
b. w ciągu 14 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz dla której Kupujący wybrał wpłatę przelewem tradycyjnym,
c. w ciągu 30 dni w przypadku Licytacji.
Po drugie, w ofercie, mailach po zakupie i przypomnieniach klient ma informację, że na wpłatę czekam 7 dni.
Skonsultowałam to z pracownikiem serwisu i dostałam odpowiedź "Jeśli w zakładce o sprzedającym na pani napisane: "Zamówienia powinny zostać opłacone w ciągu 7 dni kalendarzowych od zakupu/ wygrania licytacji; w przypadku braku wpłaty w tym terminie zamówienia zostaną anulowane, a przedmiot wystawiony ponownie na sprzedaż" to to jest wiążący termin dla kupujących."
Po trzecie, były szumnie zapowiadane zmiany i możliwość wyboru, czy sprzedający chce czekać 7 czy 30 dni na opłacenie licytacji. Było wiele zgłoszeń/ propozycji/ pomysłów w tej kwestii.
Tymczasem kupujący nad zakupem nadal ma informację "masz nieopłacone licytacje. Opłać je, aby sprzedający mógł wysłać do Ciebie przesyłkę. Zazwyczaj masz na to 30 dni od zakupu" - i kupujący pomijając słowo "zazwyczaj" trzyma się kurczowo hasła "30 dni".
I teraz to ja muszę wysłuchiwać pretensji, odpisywać na zwyczajnie chamskie wiadomości i ryzykować negatywem.
Jakaś propozycja ze strony serwisu? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@preshop czy masz jakiś konkretny przykład zamówienia, którego dotyczyłaby ta sytuacja?
Tak, oczywiście.
@preshop jeśli mam się odnieść, to podaj mi proszę szczegóły dotyczące danej transakcji.
czy numer zamówienia wystarczy?
@preshop dziękuję, to mi wystarczy. Konsultuję z zespołem tę sytuację, więc jak tylko dostanę odpowiedź, wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@preshop tak jak obiecałam, wracam z info, że w takiej sytuacji nadrzędną rolę mają zasady przedstawione w ofercie. Dlatego jeśli masz w zakładce "O Sprzedającym" informacje, że czekasz na opłacenie 7 dni to kupujących obowiązuje ta reguła. Dokonując zakupu w ofercie kupujący zgadza się na przestrzeganie jej warunków.
Natomiast w przypadku licytacji w dalszym ciągu istnieje techniczna możliwość opłacenia takiego zamówienia w ciągu 30 dni, więc ze względu na taki zapis w ofercie możesz go nie realizować. Decyzja jest Twoja.
@_HolaOla_
tak jak kupujący może zadecydować, czy ja dostanę negatywa za to, że on nie dotrzymał Korzystając z czatu otrzymałam komunikat niezgodny z regulaminem i wprowadzający bardzo mocno w błąd.
Jego treść to „na allegro.pl Kupujący ma czas na wpłatę za zamówienie: *licytacja: 30 dni od daty zakupu”.
Podobna bzdura widnieje w zakładce pomocy „Upewnij się, czy Twój klient chce zapłacić za swoje zakupy. Powinien to zrobić: *30 dni od daty zakupu – jeśli był to zakup w licytacji.”
Regulamin mówi jasno, że termin 30 dni ma zastosowanie TYLKO W PRZYPADKU BRAKU INNYCH USTALEŃ. Informacja w ofercie jest tym ustaleniem, więc kupujący jest wprowadzany w błąd takimi informacjami jak w powyżej przytoczone.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not
Czy zostanie to kiedykolwiek zmienione? Wiem, że sprawa zgłaszana była wielokrotnie przez sprzedających.
@preshop Jest światełko w tunelu...
@komis-bell komis-bell co masz na myśli? 😲
@preshop Może za dwa/trzy lata 🙈 doczekamy się systemowej zmiany która da nam możliwość ustawienia terminu na wpłatę zgodnie z tym co stanowi regulamin.
@preshop to, że kupujący nie zapłacił w odpowiednim czasie nie rozwiązuje problemu ponieważ "anulowanie zamówienia przez allegro" nie przekłada się w żaden sposób na ważność zawartej umowy na odległość. Kupujący nie płacąc w świetle obowiązujących przepisów wciąż pozostaje właścicielem wylicytowanego przedmiotu.
ja już nawet nie zaglądam głębiej, w kwestie prawne - poruszam jedynie temat regulaminu i samych informacji w serwisie.
@preshop to cię uświadomię w przypadku zakupu na odleglośc pomiędzy stronami gdzie sprzedawca jest osobą prywatną tj prywatnym sprzedającym obowiązuje kodeks cywilny a ten jasno określa że do zerwania / uznania umowy za nieważną potrzebna jest zgoda obu stron umowy. OBU bez wyjątku więc nie ma sytuacji, że on nie zapłaci to regulamin allegro twierdzi transakcji nie było, transakcja jest ważna choćby wylicytiwał przedmiot wart 1000pln za 10000pln ma ci zaplacić 10000pln w końcu ktoś przeczolga w sądzie allegro za dopuszczanie do licytacji kont na dane wzięte z księżyca o odszkodowanie z racji utraty przychodu. Bo po prostu wyjdzie sytuacja gdzie sprzedawca wystąpi do allegro o udostępnienie danych kupującego w celu wysłania mu nakazu zapłaty a tu zonk dane konta fikcyjne szukaj jajcarza i skoro allegro nie potrafi zweryfikować kupującego to powinno zabólić za niezrealizowaną transakcję bo sprzedawca poniósł szkodę