anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wprowadziliśmy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj wprowadziliśmy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży.

Co zmieniliśmy

  • Usunęliśmy część miar – zmniejszyliśmy ich liczbę z 21 do 9.
  • Usunęliśmy podział miar – nie dzielimy ich już na obszary, tak jak robiliśmy to do tej pory.
  • Zmieniliśmy część miar – w zależności od miary zmieniliśmy jej nazwę, definicję lub/i sposób liczenia punktów.
  • Zmieniliśmy sposób wyświetlania miar – między innymi zrezygnowaliśmy z opisów, a dodaliśmy opcję sortowania.
  • Zmniejszyliśmy maksymalną liczbę punktów, które możecie dostać – z 860 do 500 punktów.
  • Do każdej z miar dodaliśmy szczegółowe raporty – dzięki nim łatwo sprawdzicie, co dokładnie wpływa na Wasz wynik. 
  • Dla miar: Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka przyznajemy punkty na podstawie danych z 28 dni. Dla pozostałych miar robimy to tak, jak dotychczas – na podstawie informacji z ostatnich 30 dni. 

Co zyskacie dzięki tym zmianom

  • Uprościliśmy sposób, w jaki liczymy i przyznajemy punkty. To ważne szczególnie dla sprzedających, którzy dopiero rozpoczynają swój biznes na Allegro.
  • Panel Jakość mojej sprzedaży jest teraz bardziej intuicyjny. Znajdziecie w nim mniej ogólnych informacji, a więcej tych związanych bezpośrednio z Waszą sprzedażą. 
  • Zmniejszyliśmy liczbę miar. Dzięki temu łatwiej skontrolujecie swoje wyniki. 
  • Przyznajemy punkty za te aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Nie przyznajemy już punktów między innymi za obrót czy udział w akcjach promocyjnych. 

W jakich miarach przyznajemy punkty

  • Polecenia od kupujących
  • Zadowolenie kupujących
  • Nierozwiązane Dyskusje
  • Terminowe odpowiedzi
  • Średni czas odpowiedzi
  • Szybkie zwroty wpłat do klientów
  • Wysyłka w terminie
  • Szybka wysyłka
  • Regulamin i zasady

Jak przyznajemy punkty 

Punkty przyznajemy na podstawie danych o Waszej działalności na Allegro z ostatnich 30 dni lub 28 dni (w przypadku miar Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka). W panelu Jakość mojej sprzedaży zobaczycie swoje wyniki za dzień poprzedni. 

Za jakość sprzedaży możecie otrzymać maksymalnie 500 punktów. Szczegóły sprawdzicie w tabeli. 

ko_alka_0-1707993641998.png

Jak ta zmiana wpływa na poziom jakości sprzedaży?  Możecie się o tym przekonać już teraz. Przejdźcie do panelu, aby sprawdzić swoje wyniki.

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wykorzystać panel Jakość mojej sprzedaży do zwiększenia efektywności swojego biznesu, to konieczne sprawdźcie kurs Akademii Allegro

Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego wideo o panelu Jakości mojej sprzedaży.

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Rozumiem, że zwroty wpłat mamy robić natychmiast, żeby promować patologie polegające na dobieraniu do smarta, odsyłaniu nawet nie otwartych paczek czy w ogóle nieodebranych zamówień. Robiąc wszystkie zwroty w terminie mam całe 0 na 50 punktów, bo zwroty są wykonywane średnio AŻ po 5 dniach - mimo iż prawo mówi o 14, a regulamin Allegro o 7 dniach od dostarczenia przesyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Allegro chce się nas pozbyć. To jedyne wytłumaczenie ich ostatnich działań i pomysłów.

Pozamykać, wykończyć.

Tak uzgodniło dziś walne zgromadzenie zarządu w mojej spółce po analizie niszczycielskich wdrożeń ze strony giganta.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Poprawcie mnie jeśli się mylę, zamówienie złożone o 23.00 w niedziele, wysłane w na drugi dzień, czyli w praktyce w jakies 12-14h nie jest liczone jako "szybka wysyłka"? To Allegro już wymaga cudów od sprzedawców?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@EElektryka_com prawidłowo , według ,, allegrowego rozmyślunku 😁,, szybkie nadanie to takie , w którym zamówienie oraz nadanie w pełnym tego slowa znaczeniu odbywa się pomiędzy godz. 0:01 a 23:39 tego samego dnia , czyli reasumując -- jeśli nie pracujesz w weekendy nie masz szans na złapanie punktów za szybkie nadania .

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria  to chyba nie chodzi tylko o to czy chcesz pracować w weekend czy nie, przecież firmy kurierskie nie odbierają paczek Allegro w weekendy, jak nadasz np. W paczkomacie w sobotę to kurier i tak odbierze w poniedziałek więc możesz stawać na rzęsach a i tak nic nie zrobisz. Niby nowy system miary jakości ale równie niedoskonały jak poprzedni. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Health___Beauty e...tam , dla chcącego... Xpress Delivery , DeliGoo .... cóż jak system allegro nie widzi tych przesyłek . 

oznacz moderatorów

AkcesoriaIT
#10 Popularyzator#

Akurat wysyłka paczkomatowa liczy się w tym systemie jeśli zostanie nadana w weekend.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

nie prawda wysyłam tego samego dnia również przesyłki, a proszę bardzo 

 
 
Szybka wysyłka

 

 

szczegóły
0 / 160 pkt
0 pkt
0%

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@EElektryka_com Żeby zamówienie liczyło się do tej miary, musi zostać wysłane w ten sam dzień. 

W tym procencie uwzględniamy wyłącznie zamówienia z tych ofert, w których deklarujesz wysyłkę w ciągu jednego dnia. Wyliczamy go w stosunku do wszystkich Twoich zamówień – bez względu na deklarowany dla nich czas wysyłki.

W tej mierze dostaniesz 3 punkty za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia. Maksymalnie możesz dostać 160 punktów.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszystkie zamówienia będziesz w stanie nadawać tego samego dnia, dlatego nie przyznajemy punktów ujemnych w tej mierze.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka a dla czego przy braku zwrotów, mam tylko 20/50 punktów ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kostas11 Punkty w tej mierze zdobędziesz, jeśli w ciągu ostatnich 30 dni żaden z Twoich kupujących nie zwrócił zamówienia (gdy masz choć jeden zwrot – nie dostaniesz punktów w tej mierze. Wtedy punkty przyznamy Ci w mierze Szybkie zwroty wpłat do klientów).

Maksymalnie w tej mierze możesz zdobyć 50 punktów – w zależności od ogólnej liczby zamówień z ostatnich 30 dni. Jeśli masz:

  • 200 i więcej zamówień – dostaniesz 50 punktów
  • od 150 do 199 zamówień – dostaniesz 40 punktów
  • od 100 do 149 zamówień – dostaniesz 30 punktów
  • od 50 do 99 zamówień – dostaniesz 20 punktów
  • od 10 do 49 zamówień – dostaniesz 10 punktów.

Jeśli masz mniej niż 10 zamówień z ostatnich 30 dni – nie dostaniesz punktów w tej mierze.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka masakra kto to wymyśla 😄 dwa tygodnie testowałem sprzedaż bez smarta i miałem kilka zamówień, teraz też nie lepiej, padaka weekend 4 zamówienia, klienci rezygnują z allegro, spada liczba kont a Wy uzależniacie punkty od ilości zamówień, chyba że eliminujecie małe firmy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@kostas11 tak na logikę to Allegro żyje z prowizji pobieranych od sprzedawców więc powinno im zależeć żeby było ich coraz więcej i jak najwięcej sprzedawali. A Allegro na każdym kroku rzuca sprzedawcom kłody pod nogi, niezrozumiałe to dla mnie zupełnie. 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

No to sugerujecie, że mamy sami od siebie kupowac, zeby zwiekszyć liczbę transakcji?

Maakra. Przeciez to nie od nas zalezy, co kto potrzebuje a zarzynać się z obniżką cen - szkoda pieśni, bo dokładać do własnej spzredazy nie zamierzam. Wolę rozwijac własną stronę i własną tam sprzedaż pozycjonowac.

oznacz moderatorów

jancio1000
#8 Zapaleniec#

To jakaś gra?? Zdobywa się punkty?? Dodatnie czy ujemne też?? A na końcu blokowanie??

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Chore. Trzeba raz w miesiącu prosić klienta o zwrot i wyznaczyć nagrodę za zwrot towaru. To jest kara dla najlepszych sprzedawców mających tak dobre towary, że nie są zwracane.

oznacz moderatorów

KriKen_73
#9 Pomysłodawca#

My już rozumiemy dlatego znikamy za dwa miesiące:) nie ma opcji dla małych:) miałem aukcje gdzie kupujący mogli wybrać świece jakie chcieli w zestawie ....i zaczęło się Ciepłe Siedlisko rozpalać. Aż tu nagle wywalone oferty....niezgodne z regulaminem bo kupujący nie wie co kupuje:)......wybrał zapachy knoty dedykację.....no nie wie co kupuje. Szkoda gadać:)

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@ko_alka a za te zwroty gdzie ja mam całe 0 punktów to jak np. Będę je robić po 7 dniach a nie 5 to mogę wyłapać minusowe punkty? :))))

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@ko_alka To chyba nie mam szans na punkty za czas wysyłki ,aukcje zwykle kończą się późnym wieczorem i nie ma szans na wysłanie w danym dniu. 

oznacz moderatorów