anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłudzenia z POK i polityka allegro wspierająca ten procederu.

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Od dłuższego czasu allegro ma POK w ramach którego rozdaje na prawo i lewo pieniądze.
Sam program według mnie jest ok ale w jego ramach pojawia się coraz więcej nadużyć i patologii.

Przechodząc do konkretu.
Kupujący około 5 miesięcy po zakupie otworzył dyskusje twierdząc że nie otrzymał zwrotu po odstąpieniu od umowy (złożone za pośrednictwem allegro).
Otrzymuje odpowiedź że zwrot został rozliczony cała transakcja odbyła się zgodnie z przepisami, terminowo (w tym rozliczenie odstąpienia).

Ten jednak upiera się a poproszony o sprawdzenie konta stanowczo twierdzi że nie otrzymał pieniędzy.

Wtedy Allegro wkracza z POK i tu zaczyna się kabaret.

Przychodzi wniosek z automatyczną ogólnikową nic nie mówiącą informacją.

W odpowiedzi potwierdzam prawidłowość przeprowadzonej transakcji i proszę o sprecyzowanie zastrzeżeń i podanie powodu złożenia wniosku POK bym mógł się precyzyjnie odnieść.
Zamiast odpowiedzi otrzymuje informację że POK został zaakceptowany bez konsekwencji dla mnie (portal nie oczekuje spłaty z mojej strony).

W ten sposób Kupujący świadomie składając nieprawdziwe informacje, pomawiał i działał na szkodę sprzedawcy (bezpodstawne skargi, grożenie komentarzami itp.) a na koniec ostatecznie wyłudził pieniądze (podwójny zwrot).


Najgorsze w tym jest to że portal nie widzi w postępowaniu kupującego nic złego i nie wyciąga konsekwencji wobec kupującego. Nawet nie oczekuje od niego zwrotu wypłaty z POK.

Sprawa 20144800 - Wniosek POK - sprzedający - 658841-1640775983 [ ref:_00D24aE05._5003VLNtvF:ref ]
 

Może ktoś ma pomysł co zrobić by ukrócić taki proceder wyłudzeń z POK.
To nie jest u mnie pojedynczy przypadek a jestem drobnym sprzedawcą.

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

mdrogeria
#21 Demiurg#

@denim-outlet noe ma pomysłu , jesteś jednym z wieeeeelu . Odpowiedź jest krótka ,, to ich pieniadze i mogą dysponować nimi jak chcą . Wiem co odpiszesz , ale żeby się nie rozpisywać znowu napiszę krótk , ,szkoda sobie palce obijać . pozdrowionka od wieeeeelu .

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

I tu się mylisz, bo to Twoje pieniądze i moje i wszystkich innych. Ściągają drakońskie prowizje, a potem rozdają je naciągaczą. Ale jak zakup w sklepie firmowym to sądząc po postach już nie jest tak łatwo nawet w przypadku prawdziwych problemów kasę odzyskać...Nie bardzo rozumiem do czego to dąży. Wszędzie coraz większy bałagan. Opinie o portalu takie, że jakbym nie miała konta od 16 lat to na ich widok uciekałabym gdzie pieprz rośnie jak wcześniej od gumtree. Pozytywne to tylko od tych co z POK korzystali widać, reszta wali samymi negatywami. A allegro dalej swoje. Robi z tego **piiip**. Może serio za rok czy 2 planują sprzedać to chińczykom i mieć problem z głowy, bo nie widzę innego powodu do zajeżdzania dojnej krowy? Na forum najczęściej regularnie piszą sprzedający ale skarg kupujących też jest sporo na wszystkie "cudowne ulepszenia" i ich też allegro ma gdzieś. Jedyne osoby co  na tym portalu wykazują jakiekolwiek objawy dobrej woli to moderatorzy i to też w granicach tego na co mają zezwolenie inaczej milkną. Całość sprawia wrażenie jakby wcale nie zależało im na utrzymaniu portalu w dobrej jakości tylko na zmianach w konkretnym kierunku i jakimś dziwnym celu...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kaliszaneczka-x tak , ja się z Tobą zgadzam ,ale musisz wziąć pod uwagę tylko jedno . Każdy z nas prowadzący działalność Ty , On , ja i jeszcze tam ktoś ma swój model biznesu , allegro ma właśnie taki .

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Zdaje sobie sprawę że dotyczy to wielu sprzedawców i mam świadomość że portal może swoimi pieniędzmi dysponować tak jak chce ale moim zdaniem czasami warto  "pobijać palce " by po raz kolejny pokazać takie patologie.

W tym poście nie chodzi mi o kasę jaką portal wypłacił tylko brak wyciągnięcia konsekwencji wobec Kupującego za pomówienia i działania na szkodę sprzedawcy i łamanie przez tego kupującego ich regulaminu m.in 

10.1.

Wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta. Użytkownik nie może podejmować działań sprzecznych z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, a także działań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Allegro lub szkodzą Użytkownikom.

Możemy też mówić o próbie wyłudzenia przecież gdybym nie miał potwierdzenia zwrotu to portal wymusiłbym na mnie bym po raz drugi zwrócił pieniądze.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jest to wyłudzenie ponieważ w regulaminie jest napisane:

Otrzymałem rekompensatę z POK, a następnie zwrot środków od sprzedającego. Co mam zrobić?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@denim-outlet przerabialem podobną sytuację i nie jeden z nas , był rówineż dość rozległy i popularny post , allegro nic sobie z tego nie robi . Poczytaj -https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kolejny-przykład-rozdawnictwa-allegro/m-p/...

 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Dzięki mdrogeria

kiedyś już rzuciłem na niego okiem i właśnie widząc że tych sytuacji jest tak dużo i bywają tak absurdalne to postanowiłem umieścić też jeden ze swoich przypadków.

Im więcej będzie pokazywanych takich absurdów tym lepiej ..  choć nie robię sobie złudzeń bo na allegro sprzedaję już ok 15 lat wiec też sporo się na oglądałem 😉

LEW433

tak kupujący wyłudził od portalu pieniądze .. i teoretycznie powinien im je zwrócić ale z tego co słyszałem od pracowników allegro oni nie mają zamiaru egzekwować zwrotu od kupującego.
Ostatecznie to "ich" pieniądze i pewnie nie muszą tego robić, choć pokazuje to ich podejście do tematu i strategie firmy.

W tym wypadku jednak bardziej chodzi mi o moje bezpieczeństwo i próbę wymuszenia drugiej wpłaty z mojej strony. Tak jak napisałem gdybym nie miał potwierdzenia zwrotu to wymusiliby na mnie bym po raz drugi zwrócił pieniądze.


Nie jestem prawnikiem ale przy próbie wyłudzenia chyba mówimy o bezpieczeństwie użytkowników portalu (tu sprzedawców) i prowadzonej przez nich działalności więc zgodnie ze swoim regulaminem i prawem powinni poczynić stosowne kroki by zadbać o bezpieczeństwo swoich użytkowników  (w tym także sprzedawców). W ostateczności jeśli byłaby taka potrzeba być może nawet zobligowani są zgłaszać takie sytuacje stosownym organom np. policji.


W przypadku udokumentowanego zwrotu sprawa jest dość oczywista (przy reklamacji , zgłaszaniu niezgodności itp. sprawa mogła by być dyskusyjna). Kupujący poświadczył nieprawdę i osiągnął określone korzyści materialne, jednocześnie działając na szkodę innego użytkownika (sprzedawcy)

 

 

oznacz moderatorów

Mikaj_domiogrod
#7 Wielbiciel#

To dziś u mnie taka sytuacja. Klientka nie przeczytała oferty i kupiła mebel bez oświetlenia i założyła dyskusje że nie przyszło oświetlenie. Ustaliliśmy że damy rabat na oświadczenie po czym doradcą stwierdza że należy jej się zwrot z POK i żeby doprecyzowała żądanie. Jaja jak berety.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Mikaj_domiogrod napisaliśmy "proszę się o nic nie martwić, jeśli Sprzedający nie rozpatrzy Pani reklamacji, pomożemy Pani odzyskać pieniądze z Programu Ochrony Kupujących", ponieważ nie odpisałeś na wiadomości kupującej od 8 czerwca 2022 roku. Nie widzę żadnych ustaleń na temat rabatu, kupująca również napisała, że "wcześniej nie było wiadomości". 
Nie mamy wglądu do Waszej korespondencji, w tej sytuacji, gdy dyskusja jest już otwarta, wszystkie ustalenia pisz proszę w niej. Wówczas będziemy wiedzieć, czy problem jest rozwiązywany. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Mikaj_domiogrod
#7 Wielbiciel#

Była mowa o tańszym oświetleniu. Chodzi o fakt że oświetlenia nie było w ofercie więc teoretycznie doręczone zamówienie nie było niezgodne.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@denim-outlet sprawdziłam tą dyskusję i prosiliśmy w niej kilkukrotnie o przesłanie potwierdzenia zwrotu w dyskusji, co nie zostało zrobione, dlatego zaproponowaliśmy kupującej rekompensatę. Widziałam, że pisałeś, że wszystko zostało przesłane, jednak nie w dyskusji, a o to prosiliśmy.  

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

 

Proszę pamiętać że wniosku POK przesłałem potwierdzenie zwrotu który odbył się terminowo.
Natomiast w otwartej dyskusji  (otwartej przez kupującego po ok 5 miesiącach od zakupu) potwierdzałem że zwrot został dokonany prosząc jednocześnie Kupującego by sprawdził stan konta.

Ten jednoznacznie zaprzeczyły i we wniosku po raz kolejny poświadczył nieprawdę. Po rozpatrzeniu samego wniosku też nie zwrócił wam wpłaty a portal też nie wymagał tego od niego. 

Sprawa była zamknięta w grudniu zeszłego roku wiec dość dużo czasu już minęło by wyciągnąć ewentualne konsekwencje wobec kupującego.

Na sprawę machałem ręką jak na wiele innych ale wczoraj pojawiła się analogiczna sytuacja więc zdecydowałem się to opisać.

Skoro u tak drobnego sprzedawcy powtarzają się takie sytuacje to mogę tylko przypuszczać jaka jest tego skala. 😞

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

 la_nika  Jakie znaczenie ma to gdzie zostało przesłane potwierdzenie zwrotu (dyskusja, wniosek POK czy zgłoszenie) na fakt wyłudzenia?

Allegro wiedziało że zwrot został dokonany a mimo to zatwierdziliście POK.

Do dziś nie wyciągnęliście konsekwencji wobec kupującego, nawet nie upomnieliście go w dyskusji że dokonał wyłudzenia.

Skoro zezwalacie na wyłudzenia to jak sprzedawcy mogą się czuć bezpiecznie na waszym portalu?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@denim-outlet  cóć chyba niestety ma znaczenie.

Allegro to duża firma. ktoś inny zajmuje sie dyskusjami a ktos inny odwołaniami od POK

Osoba zajmująca sie dyskusją - nie widziała potwierdzenia zwrotu - wiec zatwierdzila POK ( lub umożliwila to systemowi)

Jaśli ktoś zajmował sie potem POK i zobaczył że wyplata zostala juz zatwierdzona przez pracownika allegro zajmujacego sie dyskusją - to już nie wnikał w Twoje potwierdzenie zwrotu.

Ot i taki to związek.

Trzeba było to potwierdzenie wkleic w dyskusje i myśle że nie byłoby POKu

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

_Likos_ 

to odpowiedź pracownia rozpatrującego POK 

Wygląda że jeśli chcą łechtać ego kupujących lub przykryć swój błąd posuwają się nawet do takich absurdów jak podważanie potwierdzenia dokonania przelewu 😉

Zrzut ekranu 2022-06-15 083142.png

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ Jeżeli firma tak wielka jak Allegro nie umie utworzyć flow informacji, aby zapewnić pracownikom dostęp do informacji potrzebnych w rozpatrywaniu konfliktów na linii klient-sprzedawca, a na dodatek kiedy pracownik ma moc dysponowania pieniędzmi firmy - to wtedy mamy do czynienia z absolutnym nieporządkiem i absurdem.

Allegro nie jest poważną firmą, jeżeli naprawdę pracownik od dyskusji brnie na ślepo w temacie i trzeba dodawać potwierdzenia transakcji w 10 różnych miejscach, bo nie mają dostępu do informacji, które są wymagane. Nie mają sensu argumenty, że to "duża firma". Bo duża firma umie zorganizować systemy tak, aby ich pracownik mógł pracować wydajnie i podejmować poprawne decyzje.

Dochodzi do absurdu, gdzie klienci wyrażają większą troskę o działanie pracowników firmy niż sama firma. To wiele mówi o samej firmie, nieprawdaż?

Nie zrzucajmy winy czy odpowiedzialności na sprzedawcę, skoro to Allegro ma problem.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:94057046 niekoniecznie nie potrafi

Jeśłi jeden pracownik ( w dyskusji) zatwierdza POK - to kolejny - z obsługi POK przyjmuje to za sprawe sprawdzona i załatwioną.

Przepływ informacji w porządku. 

Wszędzie tak to działa. Informacje nie płyna we wszytkich kierunkach 🙂 bo wówczas jest bałagan.

To że allegro nadużywa POK jest powszechnie wiadome lecz byc może akurat taka ma być polityka firmy i takie są wytyczne - za wszelką cene utrzymac konsumenta.

Swoja drogą ma to sens - dopóki bedą konsumenci - będą sprzedawcy - a ich można odpowiednio obciążyć tak aby firma wyszła in plus.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

_Likos_  Portal oczywiście ma prawo do prowadzenia własnej polityki .. ale nie powinien zachęcać / pomagać w łamaniu prawa (wyłudzania), działania na szkodę sprzedawcy, powinien także przestrzegać swojego regulaminu czyli m.in pkt 10.1 i chronić wszystkich użytkowników portalu więc także sprzedawców.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@denim-outlet  myślę że z powodu tego punktu regulaminu w niektórych przypadkach allegro nie domaga sie zwrotu za POK. Konsument jest usatysfakcjonowny , sprzedawca nie jest obciążony.

Niemniej moim zdaniem także w wielu przypadkach dochodzi do nadużyć na ile to będzie opłacalne i jak sie to skonczy - czas pokaże

oznacz moderatorów