anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

wyłudzenie darmowych przesyłek smart

kowas111
#8 Zapaleniec#

od dłuższego czasu zauważyłem, że klienci zaczęli zwracać przedmioty - (bez podania przyczyn. Przykład Kupują przedmiot za 9 zł i 38 zł, - oczywiście mają przesyłkę darmową SMART. Pocz po kilku dniach zwracają przedmiot za 38 zł. niby nic nie tracę, ale denerwują mnie takie sytuacje.  Np. w biedronce jak się weźmie naklejki na słodziaki, automatycznie brak jest możliwości zwrotu. Drogie ALLEGRO proponuje się nad tym zastanowić bo to WY na ty tracicie najbardziej. Wg polskiego prawa jest to zgodne z prawem.

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

pinsplash
#21 Demiurg#

@kowas111 Poruszane, nie raz. Tracą sprzedajacy bo muszą takie zwroty obsługiwać. A wystarczyłoby zrobić zwrot płatny jeżeli jego wartość jest ponizej 40PLN. Podejrzewam ze ilośc zwrotów tego typu "Januszy biznesu" spadłaby co najmniej o połowę.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

W Biedronce zwroty w ogóle nie przysługują, dlatego oni mogą raz je uznawać, a innym razem nie - to sklep stacjonarny i możliwość zwrotu zależy od ich woli. Sprzedając wysyłkowo nie można odmówić zwrotu, ale w przypadku Smart, kupujący po odstąpieniu od umowy nie spełnia warunków Smart jeśli pozostawił sobie jeden przedmiot w cenie niższej od 40 zł. Nie spełnia, więc w takim przypadku darmowa dostawa mu się nie należy, ale Allegro przymyka oko na ten proceder i nie zamierza nic z tym robić. Było już wiele wątków na ten temat.

oznacz moderatorów

temporalis_pl
#11 Animator#

Nie nazwałaby tego wyłudzaniem. Raczej zaradnością. Ja to się cieszę, że często trafiam na ogarniętego klienta, który odstępuje dosłownie w minutę po zakupie, zwracam mu za ten konkretny przedmiot i wysyłam tylko ten, na którym mu zależało i ma darmową wysyłkę. Jak odstąpi dopiero, gdy dojdzie do niego, to jakoś to przełykam i robię zwrot, bo co zrobisz? Ale tak jak mówię, jest to raczej zaradność i wykorzystywanie dziur w serwisie. Jak ma mi to napędzić sprzedaż, to mogę się poświęcić

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@temporalis_pl : 👍👍 

Daję dwa kciuki w górę.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Stampman
#8 Zapaleniec#


@temporalis_pl 

Wlasnie tak. Polak potrafi.. myslec.

 

Sadze ze tylko kwestia czasu i oferta Smart zostanie wycofana. Ktos w Allegro nie przemyslal do konca zasad oferty. Straty moze nie sa jeszcze zbyt wysokie bo nie wszyscy kupujacy sie zorientowali.

 

Np. ja - teraz wiem.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@kowas111 

Wiesz, że dzięki takim zakupom Twoje oferty stają się atrakcyjniejsze, a Ty sam pniesz się w górę rankingów? Rozumiesz, że gdyby nie Smart i możliwość darmowego zwrotu części towaru, to niektórzy klienci wcale by u Ciebie nie kupowali?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:79179573 Przedmiot kosztuje 4 PLN. Kupujacy potrzebuje 1szt, ale zamawia 10szt bo Smart. Odsyła 9. Ty musisz obsłużyć zwrot dokumentowo, potem fizycznie to co wróci ( pamietaj że jeżeli odsyłane jest Smartem to tylko na adres nadania, jeżeli adres zwrotów masz inny - ty ponosisz dodatkowe koszty), potem walczyć z Allegro o zwrot prowizji. Ile musisz mieć marży na tych 4PLN aby na tm całym procesie zarobić? Nie, nie zarobisz, to strata. Dobranoc.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash 

Możesz robić tak jak @temporalis_pl i obie strony będą zadowolone. Wiem, niepopularna opinia, bo przecież tych wstrętnych kupujących należy gnębić przy każdej okazji. I lepiej nie zarobić nic, niż pozwolić przyoszczędzić cebulakowi, co nie?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:79179573 Konkrety, masz podany przykład - jak chcesz na nim zarobić? Dzięki Kupujacym zyją sprzedawcy, ale jest pewna grupa Kupujacych ( a w skrajnym przypadku o...ów) która przynosi straty. A co do cebulaków masz ostatni przykład : " kupiłem o 9, już prawie 12ta a przesyłka nie nadana - co to k..a jest?" ( podany czas wysyłki - 72h)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash Konkrety:

1. Jest Smart, jest zakup jednego przedmiotu za 4 zł. Zysk niewielki, ale jakiś. Licznik zakupionych przedmiotów bije, kolejni klienci to widzą i też kupują. Profit.

2. Nie ma Smarta, nie ma zakupu. Zysk żaden. Klienci idą do konkurencji, która sprzedała więcej. "Morawiecki, dej mi siana z tarczy antykryzysowej, bo wredni klienci nie chco u mnie kupować! Dej, mam horom curke!"

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:79179573 Czytanie ze zrozumieniem?🤔 Masz konkretny przykład, z zakupem 10szt i zwrotem 9, przy koszcie jednostkowym 4PLN. Do tego się odnieś...

Tego gościa od wysyłki w 3h też znasz?

 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash 

Spróbuję pisać wolniej albo będę robić   w i ę k s z e    o d s t ę p y    m i ę d z y   l i t e r a m i.

1. Oferta ze Smartem:  Zakupione 10 przedmiotów, zwrócone 9. Ostatecznie zakupiony 1 przedmiot. (ostatecznie jest marża od jednego przedmiotu, licznik sprzedanych przedmiotów zwiększył się o 10, oferta idzie w górę listy wyników w wyszukiwarce).

2. Oferta bez Smarta albo z karą za korzystanie ze Smarta: Zakupione 0 przedmiotów, zwrócone też 0. (ostatecznie nie ma żadnej marży, licznik sprzedanych przedmiotów stoi w miejscu, oferty konkurencji lądują wyżej na liście wyszukiwań). Nie zarabiamy, ale przynajmniej te cebulaki nie dostały od nas darmowej wysyłki. Możemy być z siebie dumni.

3. Czas wysyłki 24h: Klienci kupują. Wysyłamy towar codziennie. Wszyscy są zadowoleni. (plusy: jest sprzedaż; minusy: trzeba pakować towar codziennie, a i tak czasem ktoś narzeka, że 24h to za wolno)

4. Czas wysyłki 72h: Klienci kupują u konkurencji, która wysyła w 24h. (minusy: nie ma sprzedaży; plusy: mamy więcej czasu żeby siedzieć na na forum i narzekać na kupujących, za to nikt nam nie narzeka na czas wysyłki, bo kupili gdzie indziej i gdzie indziej narzekają)

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:79179573 Chyba dla ciebie jest już za późna pora.... pytam o ten konkretny jeden przykład. TEN KONKRETNY. wymieniony przeze mnie, JEDEN. Nie pytam czy stosować smarta czy nie, czy pozycjonować czy nie, czy pakować codziennie czy nie... pytam o TEN KONKRETNY POJEDYNCZY ZAKUP i zysk/stratę na nim. no już prościej nie można...

a z 72h nie mam problemu 🙂

Tak, teraz już jestem pewien że ty jesteś z tej kategorii kupujących, "wysyłka w 3 godziny albo obcinam gwiazdki" - tak z ciekawości: za brak odpowiedzi w weekend też "przywalasz" ? 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash 

Spróbuję jeszcze raz, może prościej:

Sprzedaż jednego przedmiotu po cenie skalkulowanej na 4 zł za 4 zł generuje zysk. Zysk to coś dobrego. Dobrze jest mieć zysk.

Brak sprzedaży oznacza brak zysku. Brak zysku to coś złego. To jak strata. Źle jest mieć stratę. 

PS: Nie wiesz, jakim jestem kupującym. Nie wiesz, czy w ogóle wystawiam komentarze. Sądzisz innych według siebie.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli ma się zasady, to lepiej nie zarobić, niż zarobić ze świadomością, że druga strona dała zarobić łamiąc zasady.

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

@temporalis_pl jest zawieszony

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wiesz, że nie każdy ponad wszelkie zasady stawia zysk?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Tak z ciekawości, czym płacisz za czynsz, prąd, jedzenie, benzynę itp?

ps. Nie jestem przeciwko Smartowi, bo wg mnie to niezły ruch. Tyle ze w tym elemencie proces jest niedopracowany.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

pracujesz gratis ? 

oznacz moderatorów