anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużyliśmy czasy dostawy widoczne w ofertach

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Dzisiaj wydłużyliśmy czas dostawy, który kupujący widzą w Waszych ofertach. Wyliczenia dotyczące wysyłki się nie zmieniają. Wydłużeniu o 1 dzień ulega czas przewozu, czyli czas w jakim przewoźnik dostarcza przesyłkę. Zmiana dotyczy wszystkich metod dostawy - poza dostawą tego samego dnia z X-press Couriers oraz dostawą zagraniczną.

Przykład:

oferta z czasem wysyłki 24h, metoda dostawy Allegro Paczkomaty InPost
przed zmianą
zakup 3 grudnia: wysyłka 24h + czas dostawy dla tej metody 1 dzień = czas dostawy pon. 7 gru.
po zmianie
zakup 3 grudnia: wysyłka 24h + czas dostawy dla wybranej metody 1-2 dni = czas dostawy wt. 8 gru. - śr. 9 gru. 

Dla ofert, które mają czas dostawy dłuższy niż dwa dni robocze wyświetlamy oznaczenia o dostawie przed świętami. Pokazujemy je na liście ofert - pod warunkiem, że nasze obliczenia wskazują, że przesyłki na pewno dotrą do 23 grudnia. 

Dlaczego zdecydowaliśmy o zmianie

W okresie przedświątecznym wydłużył się czas, w jakim przewoźnicy dostarczają przesyłki. Uwzględniamy to w naszych obliczeniach. Chcemy, żeby czasy dostawy, które wyświetlamy naszym kupującym, były prawdziwe i aktualne. Mamy też nadzieję, że to rozwiązanie zapobiegnie pojawieniu się negatywnych ocen transakcji. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Niestety, jestem zdania, że Allegro nadal podaje na aukcji kupującym zafałszowane dane.

1. Kiedyś był jasno i przejrzyście widoczny czas wysyłki towaru, choćby nawet podany w dniach roboczych (zgodnie z jasnymi i przejrzystymi zasadami handlu, co Allegro stale wymaga od sprzedających). I to był czas, za który odpowiadał sprzedawca i z którego musiał się tłumaczyć przed kupującym. To było prawidłowe.

2. Niestety, ten czas został teraz ukryty przez Allegro, dosyć skutecznie, kupujący musi wejść dopiero w zakładkę "dostawa i płatność". I co tam widzi - "Przewidywany czas dostawy". To jest sytuacja absurdalna. Ten parametr dotyczy warunków zawieranej transakcji (umowy) między sprzedającym i kupującym. Allegro (wg wielokrotnie pisanych wyjaśnień - nie jest stroną transakcji). Wskazywanie takiej daty jest niezgodne z prawem - Allegro nie udostępnia sprzedającemu wskazania daty dostarczenia zamówionego towaru.

3. Sprzedający w warunkach umowy określa w jakim terminie zostanie nadana przesyłka. Natomiast na aukcji Allegro pisze, w jakim terminie zostanie doręczona. To przecież jest samowolne zmienianie przez Allegro warunków zawieranej umowy między stronami (przypominam, że Allegro nie jest stroną w zawieranej transakcji, co było wielokrotnie podkreślane przez serwis Allegro).

4. Więc teraz pytanie - na jakiej podstawie Allegro zmienia ustanowione przez sprzedającego warunki transakcji?. Sprzedawca przecież wyraźnie podaje w jakim czasie nastąpi wysyłka, natomiast Allegro podaje, w jakim czasie nastąpi dostawa.

5. Kto bierze odpowiedzialność za zmianę warunków umowy?

 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Zapomniałem dodać - to w razie jakichś odstąpień przez kupujących od umowy:

napisał: fakt odstąpienia od umowy nie cofa czasu - umowa została zawarta

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

www_humbi_pl
#7 Wielbiciel#

Masz rację, allegro odleciało, bo dziś pokazuje Klientom takie głupoty że aż przykro, dostawa do czwartku a to pewnie dlatego ze ich sklep nie wyrabia się.

 

Nie widzi Klient czy paczkę nadamy dziś czy w poniedziałek, czy we wtorek. Masakra dla Klienta widzieć w weekend info ze paczka az do czwartku to znaczy ze fimra nie wyrabia sie i tak wysyla, bo przecież paczki ida szybko. 

Po co praca nad jakością jaki taki bubel, 

 

a do tego praca w weekendy i nadawanie paczek, nie ogarniają tego bo nie można ustawić soboty czy niedzieli przy kurierze czy paczkomatach jako czas termin odbioru. Zwyczajnie człowiek nie może wg Allegro nadawać w weekend paczek !!!!!

 

Dramat goni dramat w tych Waszych pomysłach.!!!!!!!!!!

 

Miażdżąc firmy które starają się dla Klientów z firmami które mają to gdzieś.

oznacz moderatorów

Gammadionsklep_2
#8 Zapaleniec#

Zmiana powinna być zrobiona przed grudniem. druga sprawa czemu jak macie przy kurierze dostawa 1 dzień roboczy a przy zamowienie kuriera na następny dzień roboczy z samego rana kurier odbiera paczkę dopiero na następny dzień ? Ta cała informacja z tym ze ktoś dostanie paczkę w ciągu 1-2 dni to jakaś fikcja. Wysyłałem 30 listopada 26 paczek paczkomatem inpostu które dotarły dopiero do klienta 5 grudnia. Dodam jeszcze ze dostałem masę telefonów i maili w tej sprawie bo paczka juz miała być w środę. Dlaczego nie macie dodatkowe informacji ze jest okres przed swiąteczny i pandemia. Powinna być wygenerowana klientowi taka wiadomość ze jest to sugerowany czas a nie gwarantowany 

oznacz moderatorów

3Tel_GSM1
#9 Pomysłodawca#

 Popieram ten temat klienci do nas dzwonią wydzwaniają bo widzą że od zakupu otrzymają paczkę po 1,5 tygodnia i dziennie mamy 30 takich telefonów czy to prawda i czy jak zamówią dziś czy nie da rady paczki wysłać we dwa trzy dni tylko musza czekać1,5 tyg druga sprawa tak pokazujecie klienta czas na kiedy ma być paczka że to po prostu dramat co chwile jest straszenie lub wystawianie opini negatywne bo myśmy niby zagwarantowali dostawę np do czasu X a paczka przyszła w czasie Y choć i tak piszemy i informujemy klientów że średni czas na dostawęprzez pocztępolską wynosi od 5 do 7 dni roboczych w niektórych przypadkach nawet i 14 dni to i tak klienci mają mase pretensji do nas

oznacz moderatorów

Gammadionsklep_2
#8 Zapaleniec#

Jeśmy tylko sprzedawcami a nie firma kurierska. Nawet na stronie poczty polskiej nie ma takich terminów jakie podaje allegro w czasach doręczeń. Powinno ta informacja być podana w inny sposób bo najlepszym kuriera jak UPS czy FEDEX nie dostarczyć paczki w jeden dzień roboczy a nawet zgubić paczkę. Po nadaniu przesyłki powinna być jeszcze informacja do kupującego ze w razie problemów prosze o kontakt z przewoźnikiem np numer telefonu na infolinie do inpost 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Gammadionsklep_2 jest informacja w panelu jak są opóźnienia i przewidywany czas dostawy 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Gammadionsklep_2
#8 Zapaleniec#

jakby były takie informacje nie miałbym 10 telefonów w srode. Paczki wysłane w poniedziałek jeszcze nie dotarły do klientów a łącznie było 26 paczek. Sam czekalem od poniedziałku na swoja paczkę która dostałem dopiero dzisiaj. Ja to rozumiem ze jest czas deklarowany to nie czas gwarantowany ale wiekszosc społeczeństwa uważa ze było napisane ze dostanie w środę to w ta środę powinien dostać. Przykład jacy ludzie kupuja na allegro to mója ostatnia dyskusja. Klient wzlozyl baterie zamiast na zmiane wzlozyl tak samo. Dostał instrukcje obsługi był rysunek pod bateriami nawet napisałem mu maila ze prawdopodobnie ma zle włożone baterie to mi wysłał zdjęcie ze niby dobrze a okazało nie ze mial włożone 2 baterie w tym samym kierunku. Nie każdy jest alfa i omega a takie informacje jak czas dostawy nie powinien być podawany w aukcji ewentualnie jakie info ze np 90% dociera w terminie 2-3 dni coś w tym rodzaju 

oznacz moderatorów

zak_pr
#10 Popularyzator#

Mogę prosić wskazanie zapisu w regulaminie  który wspomina o możliwości takiej ingerencji Allegro sp. z o.o.  w parametry ustawione przez użytkownika.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@zak_pr Dodajemy jeden dzień do deklarowanego przez przewoźnika czasu przewozu, a nie do czasu wysyłki, który sam ustawiasz. Dzięki temu czas dostawy widoczny w ofertach jest zgodny z faktycznym.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Niestety, sprzedający w parametrach ustawia jedynie czas wysyłki.

I to jest parametr wchodzący w skład zawartej z kupującym zawieranej umowy.

Niestety - Allegro na stronach aukcji podaje inne parametry - czas dostawy. Żaden sprzedawca nie podaje takiego parametru, jednak Allegro podaje takie czasy. Teraz pytanie - na jakiej podstawie Allegro modyfikuje warunki umowy miedzy kupującym , a sprzedającym? Sprzedający przedstawił jasno w jakim terminie wysyła - natomiast Allegro przedstawia - w jakim terminie przesyłka zostanie dostarczona. Dodatkowo - błędnie, niezgodnie z regulaminem firm doręczających.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

To przy okazji zadam pytanie: czy wysłanie na maila klientowi REALNY czas realizacji (ten który wpisujemy do formularza), a nie ten który sobie Allegro zmyśliło, to łamie się regulamin, czy nie?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@EElektryka_com Klienci mają dostęp do informacji o czasie dostawy dostępnej w ofertach, a następnie mogą śledzić rejestrowane przesyłki. Wówczas na bieżąco dostają informacje o zmianie statusu swojej paczki.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Codziennie mamy masę telefonów od klientów, którzy mają przeświadczenie zupełnie inne o czasie wysyłki niż my zadeklarowaliśmy. Po prostu ta informacja nie jest intuicyjna.

Ponawiam pytanie: mogę wysyłać maila do klienta z informacją o PRAWDZIWYM deklarowanym czasie jaki ustawiliśmy w aukcji? Czy, to łamie regulamin?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@EElektryka_com Jeśli wiesz, że przesyłka dotrze do klienta później niż wynika to z informacji w ofercie, warto go o tym poinformować. Obowiązujący jest jednak czas, który widzi klient przed złożeniem zamówienia.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

Problem w tym, ze on go nie widzi, bo na karcie produktu jest jakiś bełkot, a wystarczyłoby żeby w tym miejscu było napisane np. "Podczas tworzenia tej oferty, sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 2 dni roboczych", tak jak jest w mało widocznym miescu po kliknięciu w menu "DOSTAWA". Dlaczego nie słuchacie swoich klientów, którzy Wam ciągle piszą, ze to jest problem? U mnie jest to problem bo mam MNÓSTWO telefonów pt. "gdybym wiedział, ze tyle muszę czekać na ten produkt to bym go nie zamówił", a ja muszę zgadywać, czy klient świadomie wybrał oczekiwanie 10 dni roboczych na jeden drobiazg, wstrzymujący mu pozostałe artykuły, które mam od ręki, czy po prostu nie zauważył Waszego genialnego systemu.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Niestety, kupujący nie mają żadnych informacji do warunków transakcji (odnośnie czasu wysyłki) określonych przez sprzedającego.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

1. Klient nie rozróżnia "deklarowany czas" od "dostaniesz towar na 100% w tym terminie" - jest dużo nieporozumień z tego tytułu.

2. Nie możemy edytować czasu dostawy np. dla Allegro przesyłka polecona. Rzekomo 1-3 dni (w grudniu Wasza zmiana na 2-4). W umowie z Pocztą Polską mam informacje, że mają obowiązek dostarczyć takie paczki w 20 dni roboczych.... W takich sytuacjach zrzucam perfidnie winę na wprowadzanie w błąd klientów przez Allegro, ponieważ podają zaniżone wartości czasu doręczenia przesyłek. 

oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Do pkt 2 dodam, że wysyłam paczki ZAWSZE w 24h - ale przez to, że Allegro tak bardzo zaniża czas doręczenia przesyłek - listy na poczcie 1-3 dni, Ruch 1-2 dni (a zgodnie z umową Ruch ma 4 dni robocze) - zamiast podawać, że wysyłkę mam w 1 dzień, zwiększyłam do 3 dni, a planuję zwiększyć do 7dni. W przeciwnym wypadku muszę się tłumaczyć Klientom, że nadałam paczkę tego samego dnia lub następnego roboczego, a paczka jeszcze do nich nie dotarła w deklarowanym przez Allegro czasie... 

oznacz moderatorów