anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszony czas wysyłki

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Ręce opadają. Ustawiam czas wysyłki na 48 godzin , Allegro sobie go przestawia na 24 i taki czas widzą klienci. Jednocześnie zaglądam do zakładki  Jakość sprzedaży  a tam :

Procent ofert z wysyłką w 24 godziny:0,03%
Twoje oferty będą bardziej atrakcyjne dla kupujących, jeśli udostępnisz w nich wysyłkę w ciągu 24 godzin. Kliknij w znak zapytania i sprawdź, na czym to polega.
0 / 30
Wymaga poprawy
51% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie. Warto poprawić ten wynik.
 
Gdzie tu jakaś logika ?
To w takim razie po co zakładka z wyborem czasu wysyłki skoro mój wybór serwis ma w głębokim poważaniu ?
 
_____________
Kama
oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

RED
#21 Demiurg#

To proste jesteś zbyt szybki w wysyłkach

obecnie allegro testuje swój system prezentowania czasu wysyłki w oparciu o dane przewoźników i co jest najśmieszniejsze wyświetla go losowym kupującym i tobie jako sprzedawcy

ustawiasz 48h a wysyłasz średnio szybciej wiec wyświetla się 24h

ale opcja Procent ofert z wysyłką w 24 godziny:0,03% - podaje faktycznie ustawiony przez ciebie czas wysyłki

Numery przesyłek uzupełnione w terminie - ta opcja podaje jak szybko wysyłasz

 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@RED  wcale nie jestem taka pewna czy to wciąż test bo z moich dociekań wynika, że wszyscy widzą u mnie 24 a nie tylko losowo wybrani . Może i proste, ale nie zgadzam się z tym . Po to wyświetla się zakładka z wyborem czasu żebym mogła sama decydować ile godzin mi pasuje. A jeśli już system sam ustawia ten czas to żeby było sprawiedliwie  powinien mi też przyznać punkty za jakość sprzedaży.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

Wyświetlanie innego czasu wysyłki niż deklarowany przez Sprzedającego jest absudralne i stawia go w bardzo problematycznej sytuacji. Zgłaszałem ten problem przez formularz, ale jedna odpowiedź jaką dostałem, to że przekażą sugestię do odpowiedniego zespołu..

Problem w tym, że to nie jest kwestia "do rozważenia w przyszłości" tylko wymagająca natychmiastowej zmiany!

Ustawiamy czas wysyłki na 48h a kupujący widzi 24h (bo większość przedmiotów udaje się wysłać w tym terminie) a potem ma pretensje, że coś nie zostało wysłane w 24h - nie jesteśmy w stanie mu wytłumaczyć, że ustawiliśmy inny czas wysyłki a on widział inny. Za to potem obrywamy w komentarzach, z którymi nic nie można zrobić bo to przecież "subiektywna opinia do której Kupujący ma prawo".

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mmwsx  I teraz szach i mat 😄  Wysyłałam za szybko czas się przestawił. By wrócić do czasu własnego musiałabym zacząć się opierniczać i wysyłać niezgodnie z tym co teraz  widzą klienci . Klienci dadzą upust swojemu niezadowoleniu urywając gwiazdki a jakość sprzedaży spadnie poniżej oczekiwań Allegro i jego systemów.  I takim to oto sposobem Allegro ze swoimi pomysłami zagoniło mnie w kozi róg . 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

Nie pierwszy i nie ostatni raz. Ale kto by tam się przejmował sprzedającymi i ich problemami. Mają płacić prowizję i się dostosowywać, a "jak się nie podoba to wyp..." - wiadomo.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mmwsx, Jest takie powiedzenie, Zadowolony pracownik - zadowolony klient, więc takie podejście nie jest prawidłowe.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mmwsx 

To ja się spytam, co ze sprzedającymi, którzy ustawili, że mają urlop? 

Jest wprawdzie stosowna informacja w żółtej ramce, że sprzedający ma urlop od do, że można u niego kupować, lecz czas przesyłki może się wydłużyć.

Już widzę komentarze negatywne, "urywanie" gwiazdek, złość tych, którzy nie przeczytali tej informacji.

Wiola
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@RED Numery przesyłek uzupełnione w terminie - ta opcja podaje jak szybko wysyłasz- nie, podaje kiedy wpisujesz nie wysyłasz. Miałem sytuację ze klient kupił np o 11 rano, ja wysłałem następnego dnia ok 9 rano, ale uzupełniłem numery wysyłek dopiero wieczorem ( nadanie PP) i...przekroczyłem 24h 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Jestem normalnie w szoku. Myślałem, że już żaden nonsens ze strony Allegro mnie nie zdziwi - a tu proszę, da się! Jeśli ustawianie czasu wysyłki jest w gestii sprzedawcy, to jakim prawem serwis w tym grzebie? Może następnym razem zmienią nam ceny, bo jakiś Alle-geniusz dojdzie do wniosku, że to samo można gdzie indziej kupić taniej?

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Może roboczo pisz w aukcjach, że "Wbrew automatycznym/durnym/kłamliwym* skryptom Allegro, które ustawiają mi czas przesyłki na 24h - wysyłek dokonuję w czasie do 48 godzin!"

(*- niepotrzebne wyp...walić)

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Vryko   nic bym nie wyp..walała. Wszystkie fajne 😄

_____________
Kama
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Vryko 

jak tak pisałem i zgłaszałem to do serwisu - wiedzą doskonale że ich działania naruszają prawo

opisałem to mi.in tutaj

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782#...

i nawet podałem podstawy prawne

efekt moich działań - blokada konta

jest jeszcze ciekawiej - allegro zabroniło mi w zakładce o sprzedającym zamieszczać informacji o wysyłce

a w zakładce o wysyłce można dopisać krótkie info na 650 znaków bez podziału na linie

jak umieściłem w nim linki allegro

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przewidywany-czas-dostawy-twojej-przesylki-AVlrm8wY3Sg

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/metody-dostawy/przewidywany-czas-dostawy-w-ofertach-z8alPejW...

to zablokowano mi konto

kluczem jest "przewidywany czas dostawy"

zadałem serwisowi allegro kilkadziesiąt pytań na ten temat -odpowiedział mi prawie każdy pracownik serwisu

 

odpowiedzi były różne ale przy ostatnich odpowiedziach ustalili wspólną linię

i twierdzili, że czas dostawy musi być jednoznaczny dla Kupującego

 

co z tego że jak wpiszę czas wysyłki 24H - jedni Kupujący widzą czas 24h a reszta "zwykle 2 dni"

lub "tego a tego dnia u ciebie"

 

to jest celowy zabieg - wg mnie serwis doskonale wie, że łamie prawo, ktoś nie pomyślał jak zaczęto wprowadzać nową funkcjonalność

myślę, że jak to często wcześniej bywało - po sugestiach z uokik serwis zmieni tą prezentację czasu dostawy bo nie spełnia ona ustawowych przesłanek zawartych w polskim prawie

 

 

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Kaliope_Brzeg Warunek "Procent ofert z wysyłką w 24 godziny: 0,03%" jest liczony na bazie Twoich deklaracji, a Twoje wysyłki następują znacznie wcześniej niż 48 godzin. Jeśli chcesz kontynuuować wysyłanie zamówień szybciej, proponuję zmianę deklaracji na taką, która jest zgodna z czasem Twoich wysyłek, czyli 24 godziny, wówczas problem zniknie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

To już są jawne jaja ze sprzedających - problem zniknie, jak czas dostawy wyświetlany w aukcji będzie taki, jak zadeklarowany przez sprzedającego! 

Nie po to ustawiamy czas wysyłki na 48h, żeby kupujący widział 24h. 

@_HolaOla_- każesz w takiej sytuacji zmienić czas na 24h - dlaczego mielibyśmy to zrobić, skoro doskonale wiemy że nie jesteśmy w stanie wszystkich zamówień wysłać w tym czasie? Większość tak, ale nie wszystkie - czy to tak trudne do zrozumienia? To byłoby wprowadzanie kupujących w błąd. To co robicie, wyświetlając inny czas wysyłki, również jest wprowadzaniem kupujących w błąd, za co my dostajemy baty od kupujących!

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mmwsx Ja nic nie każę, tylko proponuję rozwiązanie. Czas wysyłki obliczamy per deklaracja na podstawie tego jak zamówienia są wysyłane we wszystkich ofertach z daną deklaracją, np 48 godzin. 

Dla Was, jako sprzedających, oznacza to, że:

  • dla ofert, które wysyłane w 48 godziny, oferty powinny mieć ustawiony osobny czas wysyłki,
  • a dla ofert, które są wysyłane w 24 godziny - osobne.

Jeśli dla wszystkich ofert, wysyłanych w różnym czasie, ustawiony będzie jeden, wspólny czas wysyłki, może to spowodować, że będzie on nieprawidłowy dla części ofert. Dlatego uogólnianie do jednego wspólnego czasu dla wszystkich ofert nie jest dobre. Proponuję zróżnicować czas wysyłki w Waszych ofertach, tak aby nie był to jeden, ten najdłuższy, który obejmie wszystkie oferty. Możecie łatwo to zrobić dzięki grupowej edycji ofert.

 
   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

Problem w tym, że Ty czas wysyłki chciałabyś przypisać do konkretnej oferty. Wasze regulaminowe teorie nijak się mają do rzeczywistości. W realnym świecie czas wysyłki jest uzależniony od wielu innych czynników, o których widocznie nie macie pojęcia, np. od ogólnej ilości zamówień danego dnia. Czasem zwyczajnie fizycznie nie jesteśmy w stanie przerobić wszystkiego od razu, dlatego deklarujemy dłuższy czas wysyłki, żeby nie było pretensji. W prawdziwym życiu zdarzają się też różne inne sytuacje, jak np. to, że kurier na samochodzie ma ograniczoną ilość miejsca i najzwyczajniej w świecie czasem wszystkich paczek nie zabierze, część przechodzi na następny dzień i ta część kupujących dzwoni zaraz z gorzkimi żalami a potem zaniża oceny, bo szanowne allegro przedstawiło im inny czas wysyłki niż rzeczywiście ustawiliśmy. Ta sytuacja jest absurdalna i wymaga natychmiastowej zmiany!

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mmwsx  Ta opcja jest do zmiany, ale skoro Allegro nie widzi doń podstaw, zawarłabym krótką informację.  

Przy większej ilości zamówień, z uwagi na nie przewidziane i niezależne od nas okoliczności, czas wysyłki może się nieznacznie wydłużyć. Dokładamy  jednak wszelkich starań, by zamówiony/ zakupiony towar wysłać jak najszybciej po otrzymaniu wpłaty.

Dziękujemy za wyrozumiałość - coś w ten deseń 🙂

Mądry zrozumie, a ktoś, kto ma klapki na oczach i tak nie zrozumie, że droga nie jest zawsze prosta i nie wszystko pójdzie po jego myśli.

Wiola
oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

Teoretycznie tak, praktycznie - niemożliwe, nie ma gdzie.

W treści aukcji nie wolno. Można co najwyżej może w "Dodatkowe informacje o dostawie", ale przeczyta to 1 klient na 100. Większość ma problem zadać sobie tyle trudu, żeby przeczytać opis aukcji, a co dopiero oczekiwać że ktoś będzie rozwijał zakładkę "Dostawa" i pod całą tabelką z dostępnymi opcjami transportu szukał ledwo widocznej informacji...

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_HolaOla_   wybacz, ale śmieję się teraz w głos . To zróbcie jeszcze zakładkę "czarodziejska kula " niech nam wylicza kto, jaki przedmiot i o której godzinie kupi w kolejnym miesiącu a ja wtedy ustawię sobie w tych aukcjach odpowiedni czas wysyłki  dopasowany do tych wyliczeń . Jak już pracujecie nad udoskonaleniem Allegro Gadane to proponuję jeszcze dodać kącik porad psychologicznych . Bo po tym czego tu od nas wymagacie i usilnych z naszej strony próbach sprostania temu to depresja murowana .

_____________
Kama
oznacz moderatorów