anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

wysyłka rzeczy kruchych poprzez Paczkomaty Inpost

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

witam.

Chciałbym poznać stanowisko allegro w następującym przypadku:

1. Kupujący z dostępnych metod dostawy wybiera Allegro Paczkomaty Inpost

2. Przedmiotem zakupu jest przedmiot kruchy np. ceramika

3. Kupujący nie sprawdza przesyłki przy paczkomacie a dopiero w domu. Stwierdza uszkodzenie, zgłasza reklamację.

Sedno sprawy to zapis w regulaminie Inpostu w paragrafie 5, gdzie napisane jest, że nie ponosi odpowiedzialności (rzeczy wyłączone z przewozu) za rzeczy kruche.

Zatem jakie stanowisko przyjąć biorąc pod uwagę że:

a. wybrał świadomie tę formę wysyłki i zaakceptował regulamin przewoźnika

b. nie sprawdził Paczki przy odbiorze, a zgodnie z KC odpowiedzialność sprzedawcy kończy się w momencie wydania paczki "do ręki".

 

 

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

xyz96
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Kupujący wybrał InPost z form dostawy przez Ciebie udostępnionych, więc odpowiadasz za uszkodzenia powstałe także w transporcie. Jeśli masz wątpliwości, nie udostępniaj InPost w takich przypadkach. Kupujący nie ma obowiązku sporządzać żadnych protokołów szkody i nie ma obowiązku sprawdzać przesyłki przy odbiorze. Może jednak złożyć Ci reklamację w związku z uszkodzeniami, którą musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Możesz ją uznać lub odrzucić. Po odrzuceniu kupujący może założyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto. Wiele będzie zależało od przebiegu Dyskusji, dowodów itp. 

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

xyz96 nie pisz półprawdy, nie zabieraj głosu jeśli nie znasz przepisów. Nie jest to zgodne z obowiązującymi przepisami co napisałeś

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@trofeasportowe niestety ,ale w tym przypadku muszę przyznać rację xyz96 ,niemniej robię to z ogromnym bulem serca . To Ty niestety odpowiadasz za dostarczenie towaru oraz treść oferty .

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

przeczytajcie proszę KC art. 548 i dopiero piszcie o odpowiedzialności sprzedającego po odebraniu przesyłki

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@trofeasportowe No tak, z tego art. wynika, że odpowiadasz za udostępnioną przez siebie formę przesyłki. Kupująca zgłasza uszkodzenia, które mogły nastąpić przed wysyłką i w czasie transportu. Kupujący musi odebrać paczkę, aby to stwierdzić i złożyć reklamację.

Ty natomiast w swoich ofertach dajesz tylko 7 dni na zwrot, co jest niezgodne z prawem. Jako firma musisz dawać 14 dni. Jeżeli towar jest wyłączony ze zwrotów, nie dajesz czasu na zwrot, a jeśli nie jest wyłączony, dajesz 14 dni. To, że chcesz mieć Smart nie ma znaczenia. 

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

Demiurg proszę cię człowieku, wiesz co to jest sprzedaż produktów personalizowanych i jakie masz prawo do ich zwrotu ? Bo tylko takie sprzedajemy. Proszę doczytaj na ten temat. 7 dni na zwrot jest tylko dlatego żeby w ogóle była taka możliwość w razie nieprzewidzianych okoliczności.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Człowieku, ja sporo wiem, a ty naruszasz prawo w każdej ofercie. Jako firma musisz dawać 14 dni na zwrot, a nie 7. 

Przy personalizowanych w ogóle można nie dawać prawa do zwrotu, ale jeśli się daje jako firma, to 14 dni, a nie 7. 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@trofeasportowe - Generalnie to jestem przeciw wielu wypowiedziom xyz96 , lecz w tym wątku po raz kolejny muszę go poprzeć. Na "personalizowane" - nie dajesz możliwości zwrotu. Jak dajesz - to na 14 dni - tak jak i inni sprzedawcy. Możesz sobie urządzić promocję, standardowo, w odpowiednich zakładkach - piszesz brak reklamacji na "persionalizowane". W opisie aukcji umieszczasz informację, że urządzasz promocję na zwrot produktów "personalizowanych", gdzieś jeszcze musisz załączyć regulamin tej aukcji promocyjnej. 

trofeasportowe - nie rozumiem Twojego kolejnego tematu, że wysyłasz produkty "spersonalizowane" - to nie ma nic wspólnego z założonym wątkiem. Chodzi o to, że wysyłasz towar niezgodnie z regulaminem przewoźnika, a winę chcesz przerzucić na kupującego. "Normalny" sprzedawca wie, że taki przedmiot wysyła na własne ryzyko i odpowiada za taką przesyłkę. Coś nie haloo? Jestem inny?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@AGD-SERVICE 
Napisałeś: "Na "personalizowane" [...]. Jak dajesz - to na 14 dni  - tak jak i inni sprzedawcy"

Czy byłbyś uprzejmy podać podstawę prawną dla takiej tezy - w sytuacji w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@trofeasportowe To Ty nie znasz przepisów i dlatego masz problem. Ja wiem, że moja odpowiedź Ci się nie podoba - zazwyczaj wszystkim sprzedawcom nie podobają się moje odpowiedzi. A głos zabieram kiedy chcę, a nie kiedy mi ktoś pozwoli. 

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

dobrze, zatem wklej tu art. 548 KC mówiący o odpowiedzialności sprzedawcy po doręczeniu "do ręki" przesyłki

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@trofeasportowe kombinujesz , a nie masz racji . Klient otworzy Ci dyskusję , otrzyma rekompensatę z POK , allegro doliczy Ci zgodnie z regulaminem kwotę do rachunku i na dodatek stracisz na jakości i dalej idąc pozycjonowaniu ofert .I co jest na końcu ?? .... org.. KROPKA !!!

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Kupujący nic nie musi, bo jest "panem i włądcą na krańcu świata" Ty jako sprzedawca masz tylko obowiązki, bez żadnych praw. Najlepiej jakbyś dostarczył towar osobiście do domu i na pożegnanie pocałował kupującego w rękę, że w ogóle raczył odebrać, Na tym właśnie polega niszczenie sprzedawców. Nie Twój błąd, ale Ty jesteś winien. A w razie czego to straszenie "dyskusja+POK+negatyw" Takie czasy.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Sprzedawca odpowiada za dostarczenie towaru i ew. jego uszkodzenie. Fakt.

Inpost umywa ręce zgodnie ze swoim regulaminem. Fakt

ALE to na kupującym ciąży obowiązek sprawdzenia rzeczy. Jeśli zrobi to niezwłocznie ( może w domu) to trzeba przyjąć że przewoźnik uszkodził. Jezeli zrobi to po kilku dniach, tygodniach, miesiącach ( tak tacy też są) to wg mnie powinien udowodnić że to nie stało się w czasie między odbiorem a zgłoszeniem.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@trofeasportowe 
"Sedno sprawy to zapis w regulaminie Inpostu w paragrafie 5, gdzie napisane jest, że nie ponosi odpowiedzialności (rzeczy wyłączone z przewozu) za rzeczy kruche."

I tu rodzi się najważniejsze pytanie, dlaczego wiedząc o wyłączeniach przewoźnika, oferujesz taką formę dostawy. Sorry, ale przy sporze gdziekolwiek polegniesz. Ty odpowiadasz za dopilnowanie by rzeczy wyłączone z przewozu nie trafiły do danego przewoźnika. A jeśli jednak nadajesz takie rzeczy, musisz się liczyć z brakiem rekompensaty.

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

dlatego kupujący ma prawo wyboru a skoro znając regulamin przewoźnika mimo wszystko wybiera Inpost, to ja mam za to odpowiadać ?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Bo kupujący wybiera najczęściej najtańszą ofertę dostawy i w ogóle nie zna regulaminu przewoznika. " bo rzekomo nie musi"

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@trofeasportowe kupujacy nie ma obowiązku zapoznawania się z regulaminem przewoźnika , jest to tylko Twoim obowiązkiem czy też powinnością . Kupujący jako konsument sugeruje się opisem oferty , który utworzyłeś Ty jako przedsiębiorca ,a kupujący  bazuje na Twiom profesjonaliźmie . Zaoferowałeś w ofercie ten rodzaj przesyłki więc go wybrał w dobej wierze ufając Twojemu doświadczeniu .

oznacz moderatorów

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

nie zgadzam się z tym że kupujący wybierający usługę nie akceptuje jej regulaminu.

oznacz moderatorów