anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka towaru, a anulowanie zakupu. Automatyczny zwrot środków.

NiceShopSimply
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry,

 

 

Klient zakupił ok 10.00 towar, paczka została spakowana i zgodnie z deklaracją tego samego dnia wysłana (ok 13tej), następnie okazało się, że ok 12 tej Klient anulował zamówienie, otrzymał automatyczny zwrot środków, a paczka wyszła, została odebrana. Klient nie oddaje paczki, co w takiej sytuacji? czy automatyczny zwrot środków nie powinien następować np po 24h aby uniknąć takich nonsensów?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

Client:44052296
#21 Demiurg#

@NiceShopSimply kiedy status zamówienia został zmieniony? Kiedy generowałeś list?

Możliwość anulowania zamówienia i automatyczny możliwy jest gdy status zamówienia się nie zmieni i do zamówienia nie jest wygenerowany list. na wszelki wypadek sprawdź w ustawieniach

Podaj numer zamówienia?

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

zostaje zebrać dowody i zgłoszenie na policję.

oznacz moderatorów

NiceShopSimply
#1 Nowicjusz#

971763f0-24d2-11f0-ad22-83bb00242ba1

to jest na kwotę 71plm a na zgłoszenie na policję stracę pół dnia albo więcej, chodzi o zasadę działania, czy nie byłoby rozsądne aby było kilkanaście godzin na zwrot, aby wykluczyć takie sytuacje?

 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Nie jesteś tu dzisiaj pierwszy z takim postem. Tu status był zmieniony, a zwrot i tak poszedł.

Odp.: jak wyłączyć automatyczny zwrot pieniędzy do anulowanego zamówienia - Społeczność Allegro - 10...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

😆 widać testy na żywych sprzedawcach trwają w najlepsze 😆

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@NiceShopSimply zamówienie zostało anulowane o 13:29, a etykieta utworzona o 13:53. Także już po anulowaniu. Jeżeli klient odebrał przesyłkę skontaktuj się z nim i poproś o zwrot towaru. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

NiceShopSimply
#1 Nowicjusz#

Czyli sprzedawca powinien patrzeć w napięciu, czy aby Klient nie anuluje w ostatniej sekundzie zakupu? często jest też tak, że kurierzy skanują dopiero na sortowni  - ale to inny temat. 

Moim (i nie tylko) zdaniem nie tak to powinno wyglądać, czy serwis planuje jakieś zmiany? mądre wydaję się wprowadzenia czasu 12/24h aby nie dochodziło do takich sytuacji.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@NiceShopSimply ale moderatorka napisała, że utworzyłeś etykietkę później niż klient zgłosił zwrot, to jak ty obsługujesz te zamówienia ?

oznacz moderatorów

NiceShopSimply
#1 Nowicjusz#

Do 9.00 zbieram zamówienia, potem pakuję i generuję etykiety, nie odświeżam co chwilę zamówień, zresztą w skrajnych przypadkach nic to nie zmieni, środki wrócą do klienta. Jest to błędne działanie, a automatyczny zwrot powinien następować po kilkunastu h w celu uniknięcia takich sytuacji, zresztą rozmawiam z kolegami sprzedawcami na Allegro, okazuje się, że jest na FB specjalna grupa, gdzie opisują takiej "luki" i zachęca to do oszustw.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Czasem wysyłam orlenem. Zanoszę paczki do punktu znajdującego się w domu handlowym. Bywa, że paczki leżą godzinę na ladzie, czasem nawet dłużej zanim Pani sprzedająca tam znajdzie czas na ich zeskanowanie. Kto mi odda za towar jak zwrócicie pieniądze za już wysłaną przesyłkę? Kuriera zamawiam raptem kilka razy w roku, a i tak pamiętam przypadek gdzie paczki były skanowane dopiero na sortowni. Kto mi za taki zwrot odda kasę? 

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@AnnaG-Antyki zwrot automatyczny jest niemożliwy gdy już wystawi się list przewozowy, a nie gdy się zmieni status na odebrane przez kuriera?

czy ja coś pomyliłem ?

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Może ja. Zamotałam się w tych tematach. Mam nadzieje, że masz rację. Ale szczerze to już tu w nic na słowo nie wierzę. 

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki no ale wtedy już traci się podstawę do obciążenia klienta za nieodebranie paczki. Chyba, że masz kwitek nadania z punktu.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@sklep_solpio ale dla @AnnaG-Antyki  chodzi o fakt , że klient zrezygnuje z paczki "po nadaniu" ale przed zmianą w systemie. I allegro to widzi tak jakby sprzedawca wysłał paczkę po wykonaniu zwrotu przez kupującego.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Acha czyli jak dobrze rozumiem to opóźnienia w zmianie statusu są winne? Czyli po wydrukowaniu etykiety trzeba profilaktycznie trochę odczekać, a nie lecieć od razu wysyłać?

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

NiceShopSimply
#1 Nowicjusz#

no właśnie ponoć nie

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_solpio samo anulowanie zakupu, jest możliwe dla klienta tylko dopóki status zamówienia nie zostanie zmieniony przez sprzedającego na w realizacji, przygotowane do wysyłki, wysłane lub nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki. Po tych działaniach klient nie anuluje już zamówienia, a co za tym idzie nie będzie automatycznego zwrotu środków związanego z anulacją. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@Syrena_zT @AnnaG-Antyki @NiceShopSimply @Client:44052296 o to mi chodziło właśnie (wprowadzenie przesyłki) wtedy klient nie może już z automatu dostać zwrotu.

oznacz moderatorów