anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Za co jest kara wydłużająca termin wysyłki o 1 dzień?

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Deklaruję wysyłkę w 1 dzień roboczy.

Na 190 paczek tylko 12% nadałem przed terminem czyli tego samego dnia.

Na 190 paczek wszystkie nadałem w terminie, okrągłe 100%.

Niestety we wszystkich ofertach allegro podaje informację "Dostawa jutro" mimo, że tylko 12% paczek nadałem tego samego dnia.

Od kilku dni nadaję paczki wyłącznie w deklarowanym przez mnie czasie 1 dzień roboczy.

I dostaję informację i karę jednocześnie "ponieważ znaczna część twoich paczek została nadana z opóźnieniem wydłużamy termin doręczenia w twoich ofertach o 1 dzień".

I co? No i we wszystkich ofertach zamiast "Dostawa jutro" pojawia się "Dostawa nie później niż za 3 dni".

100% paczek nadanych w terminie i zamiast "Dostawa pojutrze" mam "Dostawa nie później niż za 3 dni"

 

Pytam się za co ta kara? Za to że nie nadaję w myśl jakiegoś algorytmu? Co jest ważniejsze? Moja deklaracja czy algorytm który widzi 12% paczek nadanych tego samego dnia i odnosi to do pozostałych 88% paczek?

 

Pytanie za co? Za to że 100% paczek nadałem w deklarowanym przeze mnie terminie?

 

No większego robienia ze mnie ...... (automoderacja) nie widziałem.....

Czy za to , że oszukałem algorytm który najpierw mi skrócił czas wysyłki i nie spełniam jego oczekiwań?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Deco-ratorka Obecnie w większości Twoich ofert wyświetlana jest informacja "dostawa jutro". Twoja deklaracja czasu wysyłki nie jest informacją kluczową. Przewidywany czas dostawy jest  obliczany na podstawie Twoich historycznych wysyłek oraz dostaw. Jeśli czas wysyłki i/lub dostaw będzie wydłużony, to informacja w ofertach również się zmieni. Dodam, że w niektórych ofertach masz ustawioną deklarację wysyłki na 5 dni i na przykład zamówienie dotyczące tej oferty ddd9b410-b574-11ee-896b-cb253fa9f7e3 - nadałeś w ciągu 1 dnia, to również oczywiście wpływa na zmianę przewidywanego czasu dostawy (nie jest to jedyne tego typu zamówienie). 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

"nie jest informacją kluczową" - proszę cię łaskawa moderatorko o wskazanie gdzie i w jaki sposób informujecie każdego potencjalnego kupującego , że zielone wyróżnienie Dostawa jutro nie jest informacją kluczową? A skoro nie jest informacją kluczową to wyjaśnij mi z jakiego powodu zakup w ofercie z takim oznaczeniem i nadanie paczki nie tego samego dnia a zgodnie z moją deklaracją następnego dna kończy  się publikowaniem komunikatu w karcie transakcji kupującego "Przesyłka opóźniona"? Nigdzie tam nie ma informacji, że to nie jest kluczowa informacja ani nawet wzmianki, że sprzedawca deklarował 1 dzień wysyłki i dopiero właśnie nastąpi nadanie przez niego? Weź mi to wyjaśnij tak po polskiemu, proszę.

 

I druga sprawa - znowu uśredniasz coś i powołujesz się na wysyłkę zamiast w 5 dni w jeden dzień. Powiedz mi więc skąd się wzięły moje statystyki wysyłki:

100% paczek nadanych w terminie

12% paczek nadanych tego samego dnia.

Chcesz mi powiedzieć, że 1 , 2, 3 może 5 paczek nadanych przed terminem ma wpływ na 150 paczek nadanych zgodnie z moją deklaracją?

Innymi słowy 88% paczek czyli znakomita duża większość jest nadawana zgodnie z moim deklarowanym czasem a nie zgodnie z waszym algorytmem i to wystarcza by naruszać zbiorowe interesy potencjalnych kupujących?

Czy można powiedzieć, że skoro raz zabrakło ci papieru toaletowego i użyłaś papieru kredowego to należysz do tej nielicznej grupy ludzi, którzy nie wiedzieć dlaczego używają na codzień papieru kredowego zamiast toaletowego? Bo taka jest chora psychopatyczna logika algorytmu...... smutne jest to , ze ktoś go wymyślił a inny próbuje go tłumaczyć.

 

I nie pytałem się ciebie dlaczego skracacie mi czas tylko dlaczego mimo 100% paczek nadanych w deklarowanym przez mnie czacie wydłużacie mi termin wysyłki o 1 dzień?  100% oznacza 0 paczek nadanych po deklarowanym terminie a ty mi mówisz, że mogłem nadać wcześniej a nie nadałem więc za karę pozbawimy cie kilku transakcji byś znowu dostosował się do algorytmu i wydłużymy ci wysyłkę i tym samym doręczenie o 1 dzień?

 

Czy ty czasami spoglądasz w lustro?

 

Mam blisko 60 lat, 25 lat doświadczeń w handlu a na awatarze widzę wnuczkę........ jakie masz kompetencje by wmawiać mi , że to normalne wydłużać czas nadania komuś kto 100% paczek nadaje w terminie?

 

 

 

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Tak na wszelki wypadek:

- kara to jest wtedy jak ja obiecam coś wysłać w 1 dzień a nadam w 2 dni, u mnie jak widać nigdy się to nie zdarzyło

- jak wasz algorytm obieca komuś wysyłkę tego samego dnia to niech algorytm nada tą paczkę tego samego dnia, kiedy nie nada to karzcie algorytm a nie mnie i jemu wydłużajcie czas a nie mnie

- jeśli algorytm nie nada paczki tego samego dnia to poinformujcie klienta, że algorytm się pomylił i nie spełni oczekiwań klienta a nie sprzedawca , który zobowiązał się do wysyłki w 1 dzień i obietnicy dotrzymuje,

- jeśli algorytm nie nada tego samego dnia wydłużcie czas nadania algorytmowi, wara od moich terminów które w 100% dotrzymuję.

 

Czy to rozumiesz? Czy przerasta to możliwości abstrakcyjnego pojmowania.....

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Deco-ratorka Przewidywany czas dostawy - ten zielony napis, a Twoja deklaracja wysyłki to są dwie osobne kwestie. Wskazałam jedynie, że Twoja deklaracja, nie jest kluczowa w obliczaniu przewidywanego czasu dostawy. Zachęcam Cię do prześledzenia swoich danych z wysyłek. Masz sporo ofert, w których czas na wysyłkę to, np. 5 dni, a wysyłasz w jeden - stąd czas jest skracany. Gdy zaczynasz wysyłać paczki zgodnie ze swoją deklaracją, to logiczne jest, że czas zostanie wydłużony. Zaznaczę, że obecnie przewidywany czas dostawy w twoich ofertach to "dostawa jutro" - dlatego nie jestem w stanie zweryfikować, o jakiej karze piszesz.
Jeśli nie chcesz, aby algorytm skracał czas dostawy, to nadawaj przesyłki zgodnie ze swoją deklaracją, czyli następnego dnia, a nie tego samego. Nie ma innego wyjścia w tej sytuacji. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Po pierwsze: zadałem konkretne pytania i konkretnie na nie odpowiadaj - umiesz to zrobić?

 

Po drugie :

"Przewidywany czas dostawy - ten zielony napis, a Twoja deklaracja wysyłki to są dwie osobne kwestie."

To dwie różne kwestie dla allegro i dla mnie ale kupujący widzi tylko jedną kwestię= informację bez żadnego wyjaśnienia. Widzi "Dostawa jutro" , kupuje, ja wysyłam zgodnie z deklaracją jutro, on mimo tego dostaje komunikat "Przesyłka opóźniona" , zakłada spór, wystawia mi komentarz negatywny za nie dotrzymanie zielonego Dostawa jutro, jedną gwiazdkę za obsługę klienta, allegro nie usuwa ocen bo nie ingeruje w oceny i komentarze. TAK POWINNO BYĆ? NAPRAWDĘ?

Takie są skutki "Dostawa jutro" bez żadnego wyjaśnienia kupującemu jaki jest deklarowany i gwarantowany czas wysyłki podany przez sprzedawcę.

 

"Gdy zaczynasz wysyłać paczki zgodnie ze swoją deklaracją, to logiczne jest, że czas zostanie wydłużony"

 

Jeszcze raz:

12% paczek nadałem tego samego dnia i aż 88% pierwszego dnia po zakupie czyli zgodnie ze swoją deklaracje. Gdyby było odwrotnie : 88% tego samego dnia i 12% pierwszego następnego dnia to powracanie do mojego deklarowanego terminu byłoby uzasadnione bo z większości paczek nadanych tego samego dnia zaczynam nadawać mniej .

Ale ja w ciągu ostatnich 30 dniach nadałem tylko 12% paczek tego samego dnia i z poziomu 12% schodzę do 0% co znaczy że z 88% paczek nadanych zgodnie z moim deklarowanym czasem wzrasta odpowiednio do stu.

Ty naprawdę nie rozumiesz różnicy?

 

Po trzecie :

"Zaznaczę, że obecnie przewidywany czas dostawy w twoich ofertach to "dostawa jutro" - dlatego nie jestem w stanie zweryfikować, o jakiej karze piszesz."

No teraz robisz ze mnie **piiip**ę.

Wczoraj od godzin około południowych w dziale Skuteczność wysyłki napisaliście komunikat:

 

"Wydłużyliśmy czas dostawy na wszystkich Twoich ofertach.
W ciągu ostatnich 3 dni roboczych znacząca część Twoich zamówień z dostawą następnego i kolejnego dnia nie została nadana na czas. Do końca dzisiejszego dnia kupujący będą widzieć na Twoich ofertach przewidywany czas dostawy dłuższy o jeden dzień. Przykładowo: zamiast jutro, wyświetlimy jutro-pojutrze; zamiast wtorek, wyświetlimy wtorek-środa. Nie zmieniliśmy Twoich deklaracji wysyłki."
 
Tu powyżej masz informację o karze: będą widzieli przewidywany czas dostawy dłuższy o jeden dzień  . We wszystkich moich ofertach w których dziś widzisz "Dostawa jutro" wczoraj do północy zamiast "Dostawa jutro" było "Dostawa do poniedziałku".
 
Mimo, że 100% paczek nadałem w terminie to we wszystkich moich ofertach wczoraj cały dzień było wasze kłamstwo, że nie nadam paczki zgodnie z moją deklaracją tylko o dzień później. To jest kara drogie dziecko.
 
Skoro ma być wydłużony czas wysyłki to wyłączenie w odniesieniu do Dostawa jutro , powinno to być wydłużone do Dostawa pojutrze bo oba terminy odnoszą się do terminu wyliczonego przez algorytm . A wy zamiast dokonać takiej zmiany to dopisujecie mi 1 dzień do mojego deklarowanego którego NIGDY NIE PRZEKROCZYŁEM !!!!
 
Więc droga miła Pani przekaż to pytanie bardziej kompetentnej osobie np kierownikowi tego działu bo nie życzę sobie, by tłumaczyć jakiejś młodej niekompetentnej osobie co znaczy komunikat:
 
"Wydłużyliśmy czas dostawy na wszystkich Twoich ofertach.
W ciągu ostatnich 3 dni roboczych znacząca część Twoich zamówień z dostawą następnego i kolejnego dnia nie została nadana na czas. Do końca dzisiejszego dnia kupujący będą widzieć na Twoich ofertach przewidywany czas dostawy dłuższy o jeden dzień. Przykładowo: zamiast jutro, wyświetlimy jutro-pojutrze; zamiast wtorek, wyświetlimy wtorek-środa. Nie zmieniliśmy Twoich deklaracji wysyłki."
 
A ciebie skoro chcesz być tak ambitna proszę łaskawie prześlij mi numery transakcji, które nie zostały nadane zgodnie z deklarowanym przeze mnie terminem w ciągu ostatnich 3 dni bo ten komunikat mówi coś o "znaczącej części" a ja twierdzę, że nadałem 100% nie tylko ostatnie 3 dni ale ostatnie 30 dni.
 
I bardzo proszę o konkretne odpowiedzi.  Ato dlatego że ta korespondencja będzie załączona jako materiał dowodowy do reklamacji i przedsądowego wezwania jakie wysłałem do allegro dwa tygodnie temu. Dziękuję.
 
 
 
 

 

 

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Deco-ratorka Nie będę więcej udzielać Ci odpowiedzi w tym wątku. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

"Masz sporo ofert, w których czas na wysyłkę to, np. 5 dni, a wysyłasz w jeden - stąd czas jest skracany."

Oferty z terminem 5 dni to 5% ofert. 50 ofert z 1000 to sporo ofert?

Wysyłka tego samego dnia czyli przed terminem to 12% ogółu nadań. 12% z 200 to daje 24 paczki nadane przed terminem do 176 nadań zgodnie z deklaracją. 24 paczki na 176 to sporo?

 

Paczek z ofert 5 dni nadałem pierwszego dnia nadałem dla bodaj dwóch transakcji, jeśli jest inaczej proszę łaskawie podaj mi twoje statystyki. Pamiętaj że użyję tego jako materiał dowodowy

 

oznacz moderatorów

Deco-rator
#7 Wielbiciel#

Jak nie wiesz jak działa taka kara to spojrzyj na konto Deco-rator. Tam dziś daliście taką samą karę

W 90% ofert deklarowany termin nadania to 1 dzień. A za karę we wszystkich widać Dostawa do wtorku. I nic to , że tam też 100% paczek nadanych w ostatnich 30 dniach nadano w terminie a tylko 17% paczek nadano tego samego dnia. I z tego konta ani jedna paczka z terminem 5 dni nie nadana została wcześniej.

 

Wczoraj na tym koncie też były tylko same "Dostawa jutro" , dziś mimo, że jest gwarancja nadania do jutra czyli do piątku i doręczenia do poniedziałku to wy karzecie konto jednym dodatkowym dniem. Efekt - sprzedaż dziś spadnie o 75%.

 

Wiesz w ogóle o taki narzędziu młoda damo?

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Przepraszam czy ten sprzedawca jest pracownikiem allegro? Przypominam,  że allegro jedynie pośredniczy w handlu. kluczowe są informacje sprzedającego. Reszta to tylko zbędny chaos... Gdy sprzedawca będzie u Was na etacie to będziecie mogli sobie wymagać nawet teleportacji w paczek w 5 sekund, oczywiście o ile zapewnicie mu do tego odpowiednia technologię...

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

"Deklaruję wysyłkę w 1 dzień roboczy." 


Przy takiej deklaracji powinno się zadeklarować godzinę graniczną wysyłki tego samego dnia

oznacz moderatorów

Deco-rator
#7 Wielbiciel#

To chyba wiesz, że to wyjaśnia allegro na stronie "jak rozliczamy terminowość nadania przesyłek" i wiesz, że by paczka była uznana za nadaną terminową musi być nadana w godzinach granicznych i kupujący nie musi tego wiedzieć. Ma dostać paczkę pojutrze (w uproszczeniu) i tyle. Wiedzieć musisz ty jako sprzedawca by spełnić swoją obietnicę . Proste chyba czy jakoś inaczej to narysować?

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Deco-ratorka @Deco-rator - polecam pisać tylko z jednego konta 😉 

Zadam proste pytanie które pomoże Ci rozwiązać Twój problem. Odpowiedz kiedy nadasz przesyłki: 
A) Zamówienie 25.01.2024 9:00

B Zamówienie 25.01.2024 23:58 

Druga ważna kwestia czy przesyłki odbierze kurier czy zostaną nadane w punkcie/automacie. 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek jeśli czas nadania to 24 godziny, to obydwie paczki mogą być i powinny być wysłane do końca 26.01.2024 i taki czas podaje allegro, ale oczywiście, jesli ktoś nadawał niektóre przesyłki wcześniej to algorytm będzie to wyliczał inaczej.

Dla przykładu, ja mam również 24 h na nadanie, ale zakupy zrobione do 10 rano wysyłam tego samego dnia, i allegro pokazuje mi, że powinienem je nadań do końca tego dnia, według moich wczesniejszych nadań, transakcje dokonane po godz. 10 opisywane są przez allegro, jako te nadane do końca dnia następnego. Oczywiście nie mam żadnych granicznych godzin, to są wyliczenia algorytmu. A ten jak wiadomo niekiedy robi głupoty, miałem ostatnio klienta, który kupił coś w ok południa w piątek tylko dlatego, że allegro pokazało mu, że dostanie paczkę w sobotę, co było bzdurą, bo ja ją wysłałem dopiero w poniedziałek zgodnie ze swoimi ustawieniami i również allegro 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Deco-rator
#7 Wielbiciel#

I to jest prawdziwy problem: obiecanki algorytmu wbrew woli sprzedawcy i wprowadzanie kupującego w błąd.

oznacz moderatorów

Deco-rator
#7 Wielbiciel#

To nie jest mój problem i w niczym nie pomoże go rozwiązać. W obu przypadkach musisz nadać paczkę do 26-01-2023 do godziny 23:59.

Jeśli chcesz być rozliczany tylko przez kupującego to możesz nadać nawet 26-01-2023 o godzinie 23:59 bo zgodnie z Kodeksem Cywilnym wtedy mija czas określony umową sprzedaży.

Ale jeśli chcesz być pozytywnie oceniony także przez allegro (mowa o miarach Jakość Sprzedaży, Skuteczność wysyłki) to musisz nadać w godzinach granicznych określonych dla danego przewoźnika .

 

Problemem jest to, że allegro nie będąc stroną transakcji zmienia w ofercie i tym samym umowie sprzedaży  jeden z trzech głównych parametrów jaki określa sprzedawca: przedmiot, cenę i termin wydania rzeczy.

Dlaczego to takie ważne? Bo algorytm allegro określa dane historyczne (z 30 a nawet 90 dni) i wprowadza je jako wymóg w ofercie i umowie tym samym, zmieniając deklarowany czas wysyłki sprzedawcy na przewidywany czas wysyłki wyliczony przez algorytm.

 

Skoro deklaruję wysyłkę 1 dzień to ani nie chcę by ktoś w moim imieniu obiecywał że paczkę nadam już tego samego dnia, ani nie chcę by potem ktoś widział nieprawdziwą informację , że "przesyłka jest opóźniona" ani tym bardziej nie chcę by za obietnice allegro i jej algorytm miałbym być rozliczany przez kupującego nie przeze mnie wprowadzonego w błąd.

A co do dwóch kont: wielce szanowna pani moderator nie wie o jakiej karze piszę bo nie widzi w moich  ofertach tego o czym piszę poza "Dostawa jutro". Nie ma więc bladego pojęcia o takim mechanizmie:

"

"Wydłużyliśmy czas dostawy na wszystkich Twoich ofertach.
W ciągu ostatnich 3 dni roboczych znacząca część Twoich zamówień z dostawą następnego i kolejnego dnia nie została nadana na czas. Do końca dzisiejszego dnia kupujący będą widzieć na Twoich ofertach przewidywany czas dostawy dłuższy o jeden dzień."
 
Napisałem więc z konta w którym taka kara jest widoczna gołym okiem, niech dziewczyna przynajmniej nauczy się czegoś nowego.
 
I jeszcze jedno: ten algorytm można wyłączyć na 10 dni w ofertach z deklaracją 2 i 3 dni, nie można dla deklarowanego 1 dnia. Dlaczego? To tylko wie allegro.......... ten sam problem a dwa zupełnie różne rozwiązania. To jest mój prawdziwy problem

 

 

 

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Deco-rator te algorytmy są po to, żeby był kolejny bat na sprzedawców, a dodatkowo chodzi o naciskanie na jak najszybsze nadania. Zwróćcie uwagę, ze wchodzą nowe wyliczenia ocen/punktacji jakości sprzedaży. Jednym z głównych kryteriów będzie właśnie szybkość nadania. Allegro chce nas zmusić, żeby 99% paczek było nadanych zaraz po zakupie, co oczywiście nie jest możliwe, ale ich to specjalnie nie interesuje 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@Deco-ratorka  w zamówieniach od kupujacych masz podany oczekiwany czas nadania przesylki, trzymaj sie tych godzin granicznych, że masz wysłac do.... i juz.

oznacz moderatorów

Deco-rator
#7 Wielbiciel#

Oczekiwany czas nadania wyliczony jest przez algorytm i on skraca rzeczywisty czas nadania z 1 dnia do wysyłki tego samego dnia. W tym problem,  że to nie ja mam się przystosować do narzędzia a narzędzie do mnie. Skoro już wylicza jakiś średni czas to obowiązkiem byłoby podać kupującemu dwie informacje: średni czas w jakim sprzedawca nadał paczki to wysyłka tego samego dnia i jednocześnie obok, razem że sprzedawca deklaruje wysyłkę w 1 dzień. A tak Dostawa jutro jest widoczna na listingu i stronie głównej oferty a deklaracja sprzedawcy na podstronie na dole strony i to małymi literami.

To jak umowa bankowa z aneksem zapisanym na ostatniej stronie małymi literami w stopce.

Takie zapisy w umowie bankowej świadczą o chęci ukrycia czegoś przez bank, a jakie są intencje allegro? Odpowiedz sobie sama

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@AptekaNatolinska z tymi czasami to też śmiesznie bywa. Ktoś kupi przed 10, to allegro podaje mi czas do końca dnia, zakup 5 minut po 10-tej czas nadania już do końca kolejnego dnia, za chwilę kolejny zakup i czas znowu do końca tego dnia. I taka zabawa, ten algorytm ma własny tok rozumowania 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów