anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Za co kara?

MAMY ROZWIĄZANIE!
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry 😊

 

W dniu dzisiejszym zostałam ukarana przez Allegro minus 460 punktów. Powodem jest nierozwiązana dyskusja z Kupującym.

Klient rozpoczął dyskusję twierdząc, że nie dotarła do Niego przesyłka a w systemie widnieje jako ,,odebrana” i od razu zgłosił reklamację u przewoźnika. Tu nadmienię, że reklamacje może składać tylko jedna ze stron. W dyskusji po niecałej godzinie od jej rozpoczęcia, po godzinach swojej pracy sugeruję Klientowi by popytał sąsiadów, może tam Kurier zostawił paczkę (co się zdarza). W tym momencie zaczynają się groźby typu : ,,Nie ma wytłumaczenia na niekompetencje i łamanie prawa. Za to ostatnie są odpowiednie przepisy i kary”. Na gorąco dzwonię do DPD (uff... po godzinie prób udaje mi się to!!), tam zostaję poinformowana, że Kurier pod tym adresem: ,, zostawia przesyłki pod drzwiami domu lub oddaje do rąk własnych”. Poszkodowany Klient twierdzi, że nic nie odbierał i nic nie podpisywał. Z tym że już od czasu pandemii przy odbiorze paczek nie składa się Kurierowi podpisów potwierdzających odbiór.

Allegro w dyskusji zwraca się do Kupującego:

Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.

Klient opisuje przepychanki z DPD.

Allegro znów pisze:

Dyskusja trwa już 44 dni.
Client:……………., czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.

 

Z mojej strony wszystko zostało poprawnie dopełnione . Przesyłkę wysłałam w odpowiednim czasie. W systemie śledzenia przesyłek DPD widnieje jako doręczona. W dyskusji uczestniczyłam terminowo.

To Client:………….. był proszony o zakończenie dyskusji.

 

A więc o co chodzi? Czemu zostałam ukarana aż -460 punktami ? 🤔

 

PS: Swoją drogą, to jakiś nowy ,,myk" Kupujących? ,,Odbieram ale mówię, że nie odebrałem"?

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@HABICH-PULAWSKA Dyskusja nr 916f68df-b90c-43ab-8a3c-5face9deafa4 jest oznaczona jako nierozwiązana, dlatego w mierze Nierozwiązane dyskusje pojawiły się punkty ujemne.

W tej mierze odejmujemy 20 punktów, jeśli stosunek nierozwiązanych dyskusji do liczby zamówień z ostatnich 30 dni wyniesie 0,1%. Za każde kolejne 0,1% odejmiemy kolejne 20 punktów.

Jak liczone są punkty dla każdej z miar w Jakości sprzedaży sprawdzisz w tym artykule.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

Tak, dyskusja nie jest rozwiązana ale... ale to Kupujący toczy spór z Przewoźnikiem. Nie ja. Co ja mogę w tej sytuacji zrobić? Przecież Kupujący nie ma do mnie pretensji, tylko do Przewoźnika. Jeszcze raz podkreślam, z mojej strony wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, baa.. nawet próbowałam pomóc Kupującemu, cudem dodzwoniłam się do DPD, próbując wyjaśnić sprawę. To w gestii Kupującego jest zamknięcie dyskusji, zresztą Allegro się do Niego personalnie o to zwraca. Dlatego jeszcze raz pytam, za co zostałam ukarana?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Ale wiesz ze to ty powinieneś toczyć bój z przewoźnikiem!

oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

Ale Klient pierwszy się wyrwał i złożył reklamację.

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@HABICH-PULAWSKA Obniżenie wyników w statystykach Jakości sprzedaży wyjaśniłam w swoim pierwszym poście. 

Kwestia zasadności oznaczenia dyskusji jako nierozwiązanej to osobna sprawa. Poprosiłam odpowiedni zespół o sprawdzenie czy możemy w tej konkretnej sytuacji zmienić decyzję podjętą przez klienta. Gdy dostanę odpowiedź, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

OK. Bardzo dziękuję za interwencję.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@nat_not Sprzedawca @HABICH-PULAWSKA nie pytał, w jaki sposób liczycie punkty, tylko dlaczego został ukarany, skoro prawidłowo wywiązał się z transakcji. 

Jeśli praktyka, że kurier zostawia paczki byle gdzie, to otwiera pole do niekończących się roszczeń ze strony nieuczciwych kupujących. Bo taki cwaniaczek znajdzie paczkę na wycieraczce, a potem struga wariata, że nie dostał 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Został poproszony nie o zamknięcie ale albo zamknięcie albo odznaczenie jako nierozwiązana, piszesz to tu Sam, więc jak nierozwiązana to tak powinien odznaczyć i złożyć wniosek do AP, Ty zrobiłeś wszystko? może tak ale kupujący zapłacił i ma otrzymać zakupiony towar, Jak uznasz że "oszukuje" masz prawo iść do sądu.

oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

czyli wystarczy zamówić paczkę kuierem DPD , odebrać a w allegro zacząć dyskusję że nie dostałem i poproszę kasę.

oznacz moderatorów
edos_2007
#10 Popularyzator#

HABICH-PULAWSKA - postaram się nie rozpisywać.

Jestem zszokowany tym iż piszesz, że masz przesyłkę jako "odebrana" a wina spada na ciebie. Osoba która nie otrzymała paczki powinna ją reklamować w biurze u danego kuriera i tyle w temacie. Pracowałem 3 lata w kurierce i też składali ludzie reklamacje lecz nie wiem jak się tematy kończyły bo to nie moja bajka.

Na poczcie parę razy jako sprzedający reklamowałem bez problemu.

Na temat kurierów DPD parę dni temu był post - porażka. 

HABICH-PULAWSKA Cyt" czyli wystarczy zamówić paczkę kuierem DPD , odebrać a w allegro zacząć dyskusję że nie dostałem i poproszę kasę.

To dobry sposób na konkurencje - zamawiać coś i rozpoczynać dyskusje, mieć towar i może coś się uda uczknąć  kasy hehe - sorki za ten żarcik ale jest wart uwagi.

Firmy kurierskie od jakiegoś czasu bardzo się "rozbestwiły". 

oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

Nie pierwszy raz przytrafia się sytuacja kombinacji ze strony Kupującego. Niedawno straszenie Policją było 😕  Całe szczęście, że przesyłki robimy pod monitoringiem.

oznacz moderatorów
edos_2007
#10 Popularyzator#

HABICH-PULAWSKA - dlatego jestem zdziwiony że wszystko spada na ciebie z tego co pisze Allegro.

Wiesz co jak byłem mały to dzieci straszyli "czarną wołgą" , a potem "policja i baba jagą"

oznacz moderatorów
edos_2007
#10 Popularyzator#

HABICH-PULAWSKA - tak na szczerze to monitoring w takiej sytuacji nic nie pomoże bo na sortownie jak paczka dojedzie uszkodzona to jest różnie. To tylko plus dla waszej firmy bo co miało być spakowane to zostało spakowane a kupujący by napisał że odebrał "cegłę".

Jeśli ktoś pracował na byle jakiej sortowni to wie jak tam praca wygląda.

We Francji dostarczanie paczek jest monitorowane przez kuriera - nagrywa co, gdzie, komu dał i po problemie. Jak kogoś nie ma zostawia info. gdzie można odebrać paczkę. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA Napisałem skoro uważasz że to "oszustwo" masz prawo iść do sądu.

oznacz moderatorów
HABICH-PULAWSKA
#9 Pomysłodawca#

Nie o sądowanie się mi chodzi, tylko o to czemu zostałam ukarana przez Allegro, jeśli z mojej strony wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. 🤔

oznacz moderatorów
edos_2007
#10 Popularyzator#

LEW433 - oki ale nie wiem po co ma iść do tego sądu?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie musi, skoro uważa- tak jak napisałem że uważa że to "oszustwo", to tylko tak można to rozstrzygnąć.

oznacz moderatorów
edos_2007
#10 Popularyzator#

LEW433 - "Jak uznasz że "oszukuje" masz prawo iść do sądu". A czy ty uważasz że jak pójdzie do sądu to udowodni że gość odebrał paczkę a twierdzi że nie odebrał. - Powodzenia w sądzie.

Tu Allegro powinno naciskać kupującego a nie sprzedawcę skoro paczkę ktoś "odebrał". Podstawowe pytanie co kurier zrobił z paczką? Skoro dostarczył do ktoś ją ma a jeśli nie dostarczył do gość niech sam ją reklamuje w siedzibie biura. Ba jak każdy tak zacznie robić to nie jedna osoba popłynie i będzie w plecy.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@edos_2007 Skoro nie udowodni tzn. ze nie może pisać że kupujący "oszukuje" a żeby tak stawiać sprawę to do rozstrzygnięcia sprawy pozostaje sąd a anie Ty, Ja czy Allegro. Alelgro ma AP- forma rekompensaty i tu oni wypacają albo nie, teraz pytanie czy przy wątpliwościach powinno się karać sprzedającego- moim zdanie nie.

oznacz moderatorów