Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry 😊
W dniu dzisiejszym zostałam ukarana przez Allegro minus 460 punktów. Powodem jest nierozwiązana dyskusja z Kupującym.
Klient rozpoczął dyskusję twierdząc, że nie dotarła do Niego przesyłka a w systemie widnieje jako ,,odebrana” i od razu zgłosił reklamację u przewoźnika. Tu nadmienię, że reklamacje może składać tylko jedna ze stron. W dyskusji po niecałej godzinie od jej rozpoczęcia, po godzinach swojej pracy sugeruję Klientowi by popytał sąsiadów, może tam Kurier zostawił paczkę (co się zdarza). W tym momencie zaczynają się groźby typu : ,,Nie ma wytłumaczenia na niekompetencje i łamanie prawa. Za to ostatnie są odpowiednie przepisy i kary”. Na gorąco dzwonię do DPD (uff... po godzinie prób udaje mi się to!!), tam zostaję poinformowana, że Kurier pod tym adresem: ,, zostawia przesyłki pod drzwiami domu lub oddaje do rąk własnych”. Poszkodowany Klient twierdzi, że nic nie odbierał i nic nie podpisywał. Z tym że już od czasu pandemii przy odbiorze paczek nie składa się Kurierowi podpisów potwierdzających odbiór.
Allegro w dyskusji zwraca się do Kupującego:
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.
Klient opisuje przepychanki z DPD.
Allegro znów pisze:
Dyskusja trwa już 44 dni.
Client:……………., czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.
Z mojej strony wszystko zostało poprawnie dopełnione . Przesyłkę wysłałam w odpowiednim czasie. W systemie śledzenia przesyłek DPD widnieje jako doręczona. W dyskusji uczestniczyłam terminowo.
To Client:………….. był proszony o zakończenie dyskusji.
A więc o co chodzi? Czemu zostałam ukarana aż -460 punktami ? 🤔
PS: Swoją drogą, to jakiś nowy ,,myk" Kupujących? ,,Odbieram ale mówię, że nie odebrałem"?
LEW433 - oki nie drążmy już tego tematu ba każdy ma trochę racji. Ja uważam że sprzedający nie słusznie został ukarany przez Allegro i tyle w temacie.
@HABICH-PULAWSKA trzeba było wystąpić do przewoźnika o potwierdzenie doręczenia bo sam status w śledzeniu jest tylko informacja niemającej żadnej mocy. Załączasz takie potwierdzenie w dyskusji i proponujesz złożenie reklamacji i czekasz na decyzję przewoźnika i grzecznie odpisujesz na każdą zaczepkę przeciwnej strony.
Ponieważ to Kupujący składał reklamacje w DPD , to On opisywał w dyskusji całą szarpankę z DPD i On przedstawiał dokumenty i korespondencję z przewoźnikiem.
Ale dzięki za podpowiedź, następnym razem wystąpię o to potwierdzenie. 🙂
HABICH-PULAWSKA - tu masz racje to jego bajka gdzie kurier dał jego paczkę.
Client:44052296 - z tego co pamiętam list przewozowy ma 4 kartki. Oryginał zostaje u nadawcy. Pozostałe 3 wędrują wraz z paczką do biura kuriera. W biurze nadawczym zostaje kolejna kartka a pozostałe 2 jadą dalej. Na sortowni odbiorczej już w danym mieście w biurze zostaje kolejna kartka i na paczce zostaje ostatnia. Jeśli ta ostatnia jest słabo czytelna to zostaje wydrukowana etykieta i naklejona. Wiec skąd można wziąć jak piszesz "potwierdzenie doręczenia" bo przecież kurierzy nie prowadzą żadnej ewidencji dostarczenia. Oznacza sobie w czytniku dostarczona i to wszystko a komu i gdzie to inna bajka bo teraz nie ma podpisów odbioru.
No właśnie, Kupujący toczy batalię z DPD o podpis, którego nie złożył. A podpisów przy odbiorze już dawno nie ma...
W każdym razie dyskusja się zakończyła tak jak na zrzucie z ekranu. Sprawa z DPD niby dalej w toku a ja zostałam ukarana.
Ręczny list owszem, ma 4 strony. Natomiast list wygenerowany z systemu, to jedna strona, naklejana na przesyłce. Reszta jest w postaci elektronicznej.
A jeżeli chodzi o obowiązek uzyskania pokwitowania odbioru, to tu ustawowodawca nakłada na przewoźnika uzyskania od adresata pokwitowania odbioru. Nie ma możliwości zniesienia tego obowiązku w drodze regulaminu (bo nie da się zmienić ustawy regulaminem wewnątrznym).
Odstąpienia od tego obowiązku możliwe jest w czasie obowiązywania jednego ze stanów nadzwyczajnych, w czasie stanu epidemii lub zagrożenia epidemiologicznego. Obecnie w Polsce nie obowiązuje żaden z tych stanów.
To jest standardowo wina serwisu, a problemy zwalone na sprzedającego. Gdybyś jak grzeczny mały sprzedający zwróciła kasę lub wysłała nowy towar to pewnie takiego minusa bys nie miała. A wina portalu jest dlatego, bo to oni kombinując by jak najtaniej wysyłać smarta podpisali ze wszystkimi firmami umowy na śmieciowe dostawy. Dlaczego na paczkach poczty pisze "partner B"?. Dlaczego kupując z przesyłką DPD na Allegro (za bodajże 13.99) kurier rzuca paczkę na progu lub przerzuca na płot? A zamów DPD coś z orange koszt 19.99 to Ci pięknie zadzwoni przed dostawą i od razu zaznaczy, że bez kodu odbioru nie wyda... Ten sam facet, w tym samym aucie...
Ja wcale nie powiem, że klient na pewno kłamie, dla mnie jest to sytuacja nie do zweryfikowania. Wielokrotnie paczki zamówione z Allegro DPD zostawiało mi na progu. Mam wspólne podwórko, gdybym nie siedziała przy kompie i nie zobaczyła maila o odbiorze to pewnie byłabym w jego sytuacji... To dlatego zaczęłam zamawiać do paczkomatu. Ale tu niestety przyjęli jakiegoś trefnego kuriera i też wcale nie lepiej. Paczki wkopywane do skrzynek, podarte, teksty w stylu "do wysyłek to paczkomat 1.5km dalej, tu nie wolno" itp.
Na dobrą sprawę to chyba szukałabym obecnie DHL, bo kurier miło mnie zaskoczył. Dzwonił z dostawą paczki z Allegro itp. Tylko co z tego jak w smarcie nawet go wybrać pewnie nie dam rady... Allegro się zeszmaciło i tyle. Ps. Moderatorka pisała nie dawno, że według Allegro to słowo użyte w komentarzu o sprzedającym nie jest obraźliwe więc mam prawo tak pisać xD.
ale to była właśnie normalna paczka DPD nadana w punkcie DPD za pełną kwotę a nie jakieś systemowe allegrodpd
Złóż reklamację w DPD i poproś o dołączenie jako strona w procesie reklacyjnym zgłoszony przez nadawcę. Jako nadawca masz do tego prawo. Możesz poprosić o kopię pokwitowania odbioru (kurier ma ustawowy obowiązek uzyskać pokwitowanie odbioru od odbiorcy, ale prawo nie precyzuje jak ma ono wygadać). Możesz także poprosić o informację czy przesyłka została wydana adresatowi czy osobie współzamieszkałej (to też jest w ustawie).
Ps. Reklamację mogą zgłosić obie strony, ale tylko jedna ma prawo do odszkodowania.
OK. Dziękuję za podpowiedź, tak zrobię. 😊
@HABICH-PULAWSKA Po weryfikacji sprawy podjęliśmy decyzję o zakończeniu dyskusji jako rozwiązanej. Po nocnym przeliczeniu statystyki Jakości sprzedaży powinny się zmienić.
Dziękuję za interwencję , pozdrawiam
Litera B w Partner B, na etykiecie Poczty Polskiej, oznacza "broker". Każda etykieta z systemu brokera, ma takie oznaczenie (bez względu na to jaki to broker).
Nawet przesyłki z Envelo mają to oznaczenie.