anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowanie środków przez Allegro

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

Czy ktoś miał może podobny problem?

  1. Założyłem nowe konto, związane z głównym danymi firmowymi.
  2. Sprzedaliśmy dwa rowery elektryczne przez Allegro. Suma niegłupia bo 13 tys.
  3. Zamówiłem je od ręki u dostawcy.
  4. Allegro zablokowało konto argumentując, że zostało przejęte przez nieuprawnioną osobę albo jest to zmowa z kupującym mająca na celu wyłudzenie pieniędzy.
  5. Wysłaliśmy zdjęcia dowodu, twarzy i inne żądane materiały, choć przecież konto macierzyste było weryfikowane i istnieje oraz sprzedaje od lat.
  6. Nie zdjęli blokady, argumentując, że nie mamy towaru i pewnie nie dostarczymy. "Transakcja nie jest bezpieczna". Zażądali zdjęć towaru i połłożonego na nim dowodu osobistego.
  7. W międzyczasie, tego samego dnia towar przyjechał, więc wysłaliśmy zdjęcia.
  8. Nie zdjęli blokady, mówiąc, że zdjęcia są złe i chcą wprost z aparatu.
  9. Wysłaliśmy ponownie, pliki wprost z aparatu.
  10. Utrudnienia trwały już kilka dni. Zadzwoniłem do kupującego i uznaliśmy, że szybciej będzie kiedy on anuluje to zamówienie a ja kliknę zwrot opłaty.
  11. Allegro po otrzymaniu poprzednich materiałów nie zdjęło blokady, mówiąc, że mamy zwrócić zapłatę kupującemu. Zaznaczam, że kasa którą wpłacił kupujący jest zablokowana na koncie Allego.
  12. Zwrot złoszony przeze mnie, został anulowany przez Allegro.
  13. Obsługa napisała, żeby złożyć wniosek o zwrot zapłaty ponownie, co od ręki zrobiłem.
  14. Przy składaniu wniosku pojawił się komunikat, że brakuje środków i żądanie zasilenia rachunku. Sądziłem, że chodzi o prowizję, którą Allegro pobrało, ale nie. Żądanie było opłaty, uwaga: 13 tys!
  15. Obsługa "na pocieszenie" mówi, że równie dobrze możemy "oddać" klientowi 13 tys zwykłym przelewem a potem oni zrobią klientowi zwrot. 

Czyli:

  1. Kupujący wpłacił Allegro, przez PayU pieniądze i ich nie ma.
  2. Ja też ich nie mam bo nie mogę ich wypłacić. Allegro je trzyma.
  3. Allego chce abyśmy im przelali, lub klientowi, 13 tys.

Ktoś coś z tego rozumie? 

Sprawa jutro będzie miała tydzień i nie widać rozwiązania. Klient zapewne nabierze dużych podejrzeń i zrezygnuje. Ja zostanę z kupionym i zapłaconym towarem. Ponadto mam zablokowaną sprzedaż w okresie przedświątecznym. Do choroby, mam iść na Policję, czy co?

Tomasz 

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma środków na koncie AF?

oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

Zrzut_2024-12-11_13-05-45.pngSą. Klient opłacił zamówienie i leży tam 100% kwoty.

oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

O jaka ciekawostka! Ktoś z Allegro usunął załącznik, pokazujący, że pieniądze są u nich. 

Cyrku ciąg dalszy. Niemal za każdym razem odpowiada inna osoba, podpisana tylko imieniem. Sprawa krąży w kółko, ciągłe "przekazywanie do odpowiedniego działu", teksty w stylu: "Nie mamy pana pieniędzy i co nam zrobisz?", "Przelej kasę, bo musisz ją "oddać". Zaczynam wnioskować, że to może być ta sama osoba, lub grupa, która kradnie w cieniu dużej firmy. Przygotowałem zawiadomienie na policję i zbieram materiał dowodowy.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ROWER-TO-ZDROWIE Jeśli jesteś w kontakcie mailowym z doradcami znającymi szczegóły tej sprawy, postępuj zgodnie ze wskazówkami, które otrzymujesz. Jest to jedyny sposób na rozwiązanie problemu.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

Intensywna wymiana korespondecji trwa już prawie tydzień. Każde życzenie spełniam od razu. Żądania kilkukrotnie już się zmieniły a obecnie jest żądanie "oddania" klientowi 13 tys, choć ich wcale nie dostaliśmy. Każde zadysponowanie zwrotu przez AF jest odrzucane. Co mam zrobić dalej? 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ROWER-TO-ZDROWIE  napisał(a):

Intensywna wymiana korespondecji trwa już prawie tydzień. Każde życzenie spełniam od razu. Żądania kilkukrotnie już się zmieniły a obecnie jest żądanie "oddania" klientowi 13 tys, choć ich wcale nie dostaliśmy. Każde zadysponowanie zwrotu przez AF jest odrzucane. Co mam zrobić dalej? 


Odwiedzić prawnika i wysłać pismo Allegro. Bo działania allegro łamią w tej chwili polskie przepisy, a ich działanie to celowe utrudnianie działalności gospodarczej, do czego nie mają prawa. Ich dział rozumie tylko pisma od prawnika/kancelarii prawnej i to był jedyny sposób na odblokowanie konta w podobnej sytuacji. Spełnianie ich życzeń nic nie da. Ale jeśli będą musieli pokryć z własnej kieszeni odszkodowanie za swoje decyzje, to szybko zmieniają zdanie. Więc albo załatwiasz to z prawnikiem i podsyłasz im pismo, albo o odblokowaniu konta zapomnij.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Taka kwota przez kilka dni na lokacie tak jak wino in dłużej leży tym lepiej 🤣

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale czytamy i wiemy że ciągle inny tzw wasz doradca odpisuje i nie czytając poprzednich wpisów , wymiany korespondencji i powtarzają te same wpisy, żądania. Jaki to ma sens? No właśnie nie wiem czy można cokolwiek do Ciebie pisać? grozi to blokadą, nieprawdaż?

oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

Tak, dokładnie. Już kilka osób odpowiadało na moją korespondencję. Z pism wyraźnie widać, że nie bardzo ktokolwiek zainteresował się sprawą. Co więcej, w dyskusji z kupującym, pracownik Allegro na pisał: JUŻ zablokowaliśmy konto sprzedawcy. Jakby właśnie złapali nieuczciwego. Kurde, to przechodzi ludzkie pojęcie.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ROWER-TO-ZDROWIE Konta nie są blokowane bez powodu. 

Napiszę ponownie, że sprawę musisz wyjaśnić w korespondencji mailowej. Zamieszczenie wpisu w społeczności nie będzie miało wpływu na zmianę decyzji w sprawie ograniczeń nałożonych na Twoje konto.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

Ano właśnie zostało zablokowane bez realnego powodu. Cyt z informacji jaką dostaliśmy bezpośrednio po sprzedaży. Konto istniało wcześniej, jednak w kilka minut po sprzedaży rowerów zostało zablokowane. 

Cyt: "Dzień dobry,

dziękuje Pani za wiadomość.

Zawiesiliśmy Pani konto ze względów bezpieczeństwa.

Chcę mieć pewność, że z konta korzysta uprawniona osoba,która posiada oferowany towar, dlatego muszę potwierdzić Pani tożsamość. Bardzo proszę, aby przesłała Pani zdjęcia swojej twarzy z dokumentem tożsamości obok oraz zdjęcia dokumentów, które potwierdzą, że zawarte transakcje zostaną zakończone pozytywnie.

Dokumentami takimi mogą być umowy z dostawcami, faktury zakupu towaru, zrzuty ekranu potwierdzające posiadanie konta zakupowego w hurtowniach, w których zamawia Pani oferowany towar.

Na dokumencie musi być widoczne:
— imię i nazwisko,
— data urodzenia i ważności dokumentu,
— zdjęcie,
— narożniki dokumentu.

Nie potrzebujemy innych danych, może je Pani zasłonić np. paskiem papieru (zdjęcie nie może być edytowane w programie graficznym). Proszę też, aby zdjęcie było w wysokiej rozdzielczości. Po sprawdzeniu dokumentów usunę je z naszego systemu.

Podstawy regulaminowe: Regulamin Allegro art. 2.12, załącznik 7a, art. 2.2. oraz załącznik 7b, art. 3.2."

Wszystkie żądania wypełniliśmy od razu.

oznacz moderatorów

ROWER-TO-ZDROWIE
#7 Wielbiciel#

"Zamieszczenie wpisu w społeczności nie będzie miało wpływu na zmianę decyzji w sprawie ograniczeń nałożonych na Twoje konto." - Jednak trochę ma, bo praktycznie od ręki pojawiły się od obsługi propozycje rozwiązania problemu. Mocno dookoła, ale chociaż to. 

Sprawa jest trywialnie prosta. W ciągu kilku ostatnich dni dowiedzieliście się państwo wszystkiego co chcieliście. Zweryfikowaliście, że konto nie jest przejęte przez nikogo nieupoważnionego. Zweryfikowaliście, że towar jest fizycznie u mnie i transakcja jest całkowicie normalna. Wystarczyłoby JEDNO KLIKNIĘCIE i sprawa byłaby załatwiona od ręki a towar w tym samym momencie pojechałby do kupującego. Nie rozumiem, dlaczego tego nie chcecie zrobić?

oznacz moderatorów