anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiony zwrot.

bergcomp
#9 Pomysłodawca#

Witam. Prosze o podpowiedź co mam zrobić jesli zwrot od klienta zaginął. Czekać na wyjaśnienie, czy iść w stratę i zwaracać kase? 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

bergcomp jeśli w zakładce ,, zwroty ,, figuruje numer przesyłki środki musisz zwrócić najpóźniej 14 dnia od odstąpienia od umowy . Działa to tak samo jeśli klient podał Ci numer zwrotu . Reklamacja leży po Twojej stronie .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bergcomp Powinieneś zwrócić. Klient może przesłać dowód odesłania rzeczy i to nakłada obowiązek zwrotu wpłaty na podstawie art. 32 Ustawy konsumenckiej. Reklamację zaginionej przesyłki może złożyć kupujący, ale może też przekazać to uprawnienie sprzedawcy. Reklamacja nie zwalnia z obowiązku niezwłocznego zwrotu wpłaty.

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@bergcomp Jest jeszcze druga strona medalu która niestety dosyć często występuje, a której niektórzy ( @k_stasiuk  ) nie przyjmują do wiadomości. Ty zwracasz pieniądze, a przedmiot wraca po jakimś czasie do nadawcy ( bo reklamował, bo kurier zwrócił itp itd). Kupujący ma wtedy i pieniądze i przedmiot. I o ile allegro chroni kupujacych, to nie chroni sprzedających. Możesz wtedy najwyżej prosić o zwrot pieniędzy lub przedmiotu - albo iść do sądu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bergcomp pewny jesteś że to zwrot do Ciebie, masz potwierdzenie, pamiętaj że zdarzają się kombinatorzy co otwierają skrytki a nie wkładają paczek 😞 

Co by nie było jak dostaniesz potwierdzenie nadania i będziesz pewny że paczka była nadana, kasę musisz oddać do 14 dni ale to nie znaczy że masz stratę bo kupujący ma 14 dni na odesłanie paczki a Ty ją musisz dostać ( towar lub odszkodowanie ) jak to nie nastąpi kupujący będzie dalej zobowiązany wywiązać się odesłania towaru 🙂

Jak nie masz wiarygodnego potwierdzenia nadania paczki to możesz wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru 🙂

Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To nie jest prawda. Ustawa nie wspomina o żadnym "wiarygodnym potwierdzeniu" tylko o potwierdzeniu. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz, a dowodem zwrotu może być tylko dowód jej odesłania, wtedy sprzedawca MUSI zwrócić pieniądze. Mam na to pisemne stanowisko UOKiK.

Kupujący po przesłaniu dowodu odesłanie nie będzie nadal do niczego zobowiązany, a sprzedawca nie może się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania zwracanego towaru w takim przypadku.

Takie opinie wprowadzające w błąd powinny być usuwane.

 

oznacz moderatorów