anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaktualizuj warunki zwrotu w swoich ofertach do 30.09!

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Od kwietnia 2021 trwa proces wprowadzania zmian, które mają na celu ujednolicenie zasad zwrotu towaru we wszystkich ofertach Allegro. Na Gadane odbyło się poświęcone temu tematowi spotkanie z ekspertką. Wątek tej rozmowy znajdziecie tutaj.

Nowa wersja formularza do konfiguracji warunków zwrotu

W tym miesiącu dodaliśmy nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu. Jest dostępny w tej zakładce. Oto co się zmienia: 

  • Dodaliśmy listę gotowych warunków zwrotu. Wystarczy, że zaznaczycie tylko te punkty, które dotyczą Waszej sprzedaży. Kupujący zobaczy ustalone warunki w Waszych ofertach.
  • Do końca września dostępny będzie Przykładowy formularz odstąpienia od umów.pdf, potem go usuniemy. Chcemy aby kupujący wypełniali formularz zwrotu towaru na naszej stronie. Dzięki temu od razu otrzymacie informację o zwrocie i jego powodzie – bez konieczności czekania na przesłanie przez kupującego osobnego formularza odstąpienia od umowy. 
  • Automatycznie sprawdzamy poprawność Waszych adresów do zwrotu. Wprowadziliśmy mechanizm, który automatycznie sprawdza, czy podany w warunkach adres do zwrotu przesyłki ma poprawny format. Gdy zaczniecie wpisywać adres do zwrotu przesyłki, wyświetlimy Wam instrukcję z podpowiedzią, jak prawidłowo to zrobić. Jeśli wpisany przez Was adres będzie niepoprawny, podświetlimy na czerwono błędny element. Łatwo więc zorientujecie się, co jest nie tak.

Więcej informacji o zmianach w formularzu do konfiguracji warunków zwrotu znajdziecie na stronie Allegro Zwroty.

Czas na aktualizację warunków zwrotu - do 30 września 2021 r.

Wymagamy aktualizacji warunków zwrotu w Waszych ofertach. Jeśli do 30 września 2021 r. tego nie zrobicie, od 1 października:

  • nie wystawicie nowej oferty z nieaktualnymi warunkami
  • nie edytujecie oferty, w której macie nieaktualne warunki zwrotu
  • będziemy wysyłać Wam upomnienia do ofert, w których warunki nie zostały zaktualizowane
  • jeśli mimo otrzymywanych upomnień nie zaktualizujecie warunków, ostatecznie zablokujemy Wam możliwość dalszej sprzedaży.

Nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu udostępniliśmy również w API

📌 Nawet jeśli informacje w Waszych warunkach zwrotów nie wymagają poprawy, kliknijcie [zapisz]. Uaktualnicie je wtedy do nowej wersji formularza.
Zmiany zapiszą się we wszystkich ofertach, w których macie podpięty dany formularz z warunkami.

Jak zaktualizować warunki zwrotów w ofertach?
  1. W zakładce Warunki zwrotu kliknijcie [zmień] przy wybranych warunkach, aby przejść do formularza konfiguracji. Jeśli macie ich kilka, zaktualizujcie wszystkie.
  2. W części Adres do zwrotów sprawdźcie podane informacje. Jeśli któryś z elementów adresu będzie miał niepoprawny format, podświetlimy go na czerwono.
  3. W części Dodatkowe informacje zaznaczcie tylko te punkty, które dotyczą Waszej sprzedaży.
  4. Jeśli ograniczacie prawo do zwrotu, zaznaczcie odpowiednie powody w części Możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego.
  5. Kliknijcie [zapisz]. 
   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

robo-tech_pl
#8 Zapaleniec#

@nat_not 

W wkluczeniach brakuje jasnej deklaracji dla usług

Jest tylko 

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

Ale nie ma usług. Klienci oczywiście będą to kwestionować w dyskusjach. Chodzi np. o usługę instalacji oprogramowania etc... Jest pole Usług lub produktów ale tych zależnych od wahań rynkowych co też nie jest jasno określone.

Jaśnie i uniwersalnie było by

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

na

  • "Rzecz lub usług wykonanych na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

I temat zamknięty. Klient może zwrócić produkt ale za usługę nie ma prawa żądać zwrotu jeśli sobie czegoś zażyczył za dopłatą. 

 

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@robo-tech_pl allegro twierdzi, że niema czegoś takiego jak usługa instalacji oprogramowania

czy tez indywidualnego przygotowania towaru dla kupującego

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

😶 Przecież jest wiele sytuacji gdzie sprzedawca ma osobną aukcję i np. ktoś dokupuje to jako usługę extra, modyfikację czy inne.

A co z całą karegorią https://allegro.pl/kategoria/uslugi-258972  ?? 🙂 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@nat_not   a co ze zwrotami zgodnie z Prawem farmaceutycznym? Wyroby medyczne, leki OTC, środki spozywcze specjalnego przeznaczenia dietetycznego czy spozywczego nie podlegaja zwrotom.

Odzież medyczna z uwagi na mozliwy kontakt z chorą skórą, także niemozliwe jest przyjecie zwrotu.

Krotka data ważności - informuję o tym na aukcji, więc zwrot niemozliwy.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@AptekaNatolinska W takiej sytuacji w formularzu ustawiania warunków zwrotu możesz ograniczyć prawo do zwrotu zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38. 

W warunkach zwrotu w sekcji "Możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego" wybierz opcję "Ograniczona możliwość lub brak możliwości" i oznacz odpowiednie ograniczenie. W tym przypadku będzie to "Produkt leczniczy w rozumieniu prawa farmaceutycznego.Np.: leki OTC (bez recepty), leki dla zwierząt." (W odpowiedzi na sugestie wkrótce zmienimy brzmienie na: "Produkty lecznicze w rozumienia prawa farmaceutycznego, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki – na przykład: leki OTC (bez recepty), leki dla zwierząt").

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Moja sugestia : bez podawania przykladu a dac odnosnik do PF Prawo farmaceutyczne - art. 96 ust. 7) "produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi".1

oznacz moderatorów

deny_01
#9 Pomysłodawca#

Uważamy że nowe warunki dalej są niekompletne i wprowadzają w błąd kupujących np:

 

Ustawiając że nie przyjmujmy zwrotów od firm - bez zaznaczenia opcji:

Przyjmuję zwroty od firm (nie dotyczy Jednoosobowych działalności gospodarczych)

 

W aukcjach w zakładce zwroty wyświetla się tylko:

"Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy Jednoosobowych Działalności Gospodarczych)"

Bez zaznaczenia opcji która powinna być widoczna:

 

Zwroty przysługują jedynie konsumentom oraz osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.

 

 

 

 

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@deny_01 masz rację

allegro jak zwykle wpierdziela się w umowy zawierane z kupującymi

i narzuca sprzedawcy szablon, który jest sprzeczny z istniejącymi przepisami

ograniczając prawa sprzedawcy i wprowadzając w błąd konsumenta, który może twierdzić, że ta lista jest zamknięta i nie obowiązują inne przypadki

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@deny_01 Przekazałam Twoje sugestie do odpowiednich osób. Jeśli decyzje o zmianach zostaną podjęte, dam znać.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów