anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaktualizuj warunki zwrotu w swoich ofertach do 30.09!

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Od kwietnia 2021 trwa proces wprowadzania zmian, które mają na celu ujednolicenie zasad zwrotu towaru we wszystkich ofertach Allegro. Na Gadane odbyło się poświęcone temu tematowi spotkanie z ekspertką. Wątek tej rozmowy znajdziecie tutaj.

Nowa wersja formularza do konfiguracji warunków zwrotu

W tym miesiącu dodaliśmy nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu. Jest dostępny w tej zakładce. Oto co się zmienia: 

  • Dodaliśmy listę gotowych warunków zwrotu. Wystarczy, że zaznaczycie tylko te punkty, które dotyczą Waszej sprzedaży. Kupujący zobaczy ustalone warunki w Waszych ofertach.
  • Do końca września dostępny będzie Przykładowy formularz odstąpienia od umów.pdf, potem go usuniemy. Chcemy aby kupujący wypełniali formularz zwrotu towaru na naszej stronie. Dzięki temu od razu otrzymacie informację o zwrocie i jego powodzie – bez konieczności czekania na przesłanie przez kupującego osobnego formularza odstąpienia od umowy. 
  • Automatycznie sprawdzamy poprawność Waszych adresów do zwrotu. Wprowadziliśmy mechanizm, który automatycznie sprawdza, czy podany w warunkach adres do zwrotu przesyłki ma poprawny format. Gdy zaczniecie wpisywać adres do zwrotu przesyłki, wyświetlimy Wam instrukcję z podpowiedzią, jak prawidłowo to zrobić. Jeśli wpisany przez Was adres będzie niepoprawny, podświetlimy na czerwono błędny element. Łatwo więc zorientujecie się, co jest nie tak.

Więcej informacji o zmianach w formularzu do konfiguracji warunków zwrotu znajdziecie na stronie Allegro Zwroty.

Czas na aktualizację warunków zwrotu - do 30 września 2021 r.

Wymagamy aktualizacji warunków zwrotu w Waszych ofertach. Jeśli do 30 września 2021 r. tego nie zrobicie, od 1 października:

  • nie wystawicie nowej oferty z nieaktualnymi warunkami
  • nie edytujecie oferty, w której macie nieaktualne warunki zwrotu
  • będziemy wysyłać Wam upomnienia do ofert, w których warunki nie zostały zaktualizowane
  • jeśli mimo otrzymywanych upomnień nie zaktualizujecie warunków, ostatecznie zablokujemy Wam możliwość dalszej sprzedaży.

Nową wersję formularza do konfiguracji warunków zwrotu udostępniliśmy również w API

📌 Nawet jeśli informacje w Waszych warunkach zwrotów nie wymagają poprawy, kliknijcie [zapisz]. Uaktualnicie je wtedy do nowej wersji formularza.
Zmiany zapiszą się we wszystkich ofertach, w których macie podpięty dany formularz z warunkami.

Jak zaktualizować warunki zwrotów w ofertach?
  1. W zakładce Warunki zwrotu kliknijcie [zmień] przy wybranych warunkach, aby przejść do formularza konfiguracji. Jeśli macie ich kilka, zaktualizujcie wszystkie.
  2. W części Adres do zwrotów sprawdźcie podane informacje. Jeśli któryś z elementów adresu będzie miał niepoprawny format, podświetlimy go na czerwono.
  3. W części Dodatkowe informacje zaznaczcie tylko te punkty, które dotyczą Waszej sprzedaży.
  4. Jeśli ograniczacie prawo do zwrotu, zaznaczcie odpowiednie powody w części Możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego.
  5. Kliknijcie [zapisz]. 
   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

robo-tech_pl
#8 Zapaleniec

@nat_not 

W wkluczeniach brakuje jasnej deklaracji dla usług

Jest tylko 

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

Ale nie ma usług. Klienci oczywiście będą to kwestionować w dyskusjach. Chodzi np. o usługę instalacji oprogramowania etc... Jest pole Usług lub produktów ale tych zależnych od wahań rynkowych co też nie jest jasno określone.

Jaśnie i uniwersalnie było by

  • "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

na

  • "Rzecz lub usług wykonanych na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych."

I temat zamknięty. Klient może zwrócić produkt ale za usługę nie ma prawa żądać zwrotu jeśli sobie czegoś zażyczył za dopłatą. 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@robo-tech_pl allegro twierdzi, że niema czegoś takiego jak usługa instalacji oprogramowania

czy tez indywidualnego przygotowania towaru dla kupującego

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator

😶 Przecież jest wiele sytuacji gdzie sprzedawca ma osobną aukcję i np. ktoś dokupuje to jako usługę extra, modyfikację czy inne.

A co z całą karegorią https://allegro.pl/kategoria/uslugi-258972  ?? 🙂 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#15 Entuzjasta

@nat_not   a co ze zwrotami zgodnie z Prawem farmaceutycznym? Wyroby medyczne, leki OTC, środki spozywcze specjalnego przeznaczenia dietetycznego czy spozywczego nie podlegaja zwrotom.

Odzież medyczna z uwagi na mozliwy kontakt z chorą skórą, także niemozliwe jest przyjecie zwrotu.

Krotka data ważności - informuję o tym na aukcji, więc zwrot niemozliwy.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@AptekaNatolinska W takiej sytuacji w formularzu ustawiania warunków zwrotu możesz ograniczyć prawo do zwrotu zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38. 

W warunkach zwrotu w sekcji "Możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego" wybierz opcję "Ograniczona możliwość lub brak możliwości" i oznacz odpowiednie ograniczenie. W tym przypadku będzie to "Produkt leczniczy w rozumieniu prawa farmaceutycznego.Np.: leki OTC (bez recepty), leki dla zwierząt." (W odpowiedzi na sugestie wkrótce zmienimy brzmienie na: "Produkty lecznicze w rozumienia prawa farmaceutycznego, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki – na przykład: leki OTC (bez recepty), leki dla zwierząt").

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#15 Entuzjasta

Moja sugestia : bez podawania przykladu a dac odnosnik do PF Prawo farmaceutyczne - art. 96 ust. 7) "produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi".1

oznacz moderatorów

deny_01
#10 Popularyzator

Uważamy że nowe warunki dalej są niekompletne i wprowadzają w błąd kupujących np:

 

Ustawiając że nie przyjmujmy zwrotów od firm - bez zaznaczenia opcji:

Przyjmuję zwroty od firm (nie dotyczy Jednoosobowych działalności gospodarczych)

 

W aukcjach w zakładce zwroty wyświetla się tylko:

"Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy Jednoosobowych Działalności Gospodarczych)"

Bez zaznaczenia opcji która powinna być widoczna:

 

Zwroty przysługują jedynie konsumentom oraz osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.

 

 

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@deny_01 masz rację

allegro jak zwykle wpierdziela się w umowy zawierane z kupującymi

i narzuca sprzedawcy szablon, który jest sprzeczny z istniejącymi przepisami

ograniczając prawa sprzedawcy i wprowadzając w błąd konsumenta, który może twierdzić, że ta lista jest zamknięta i nie obowiązują inne przypadki

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@deny_01 Przekazałam Twoje sugestie do odpowiednich osób. Jeśli decyzje o zmianach zostaną podjęte, dam znać.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów