anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup drukarki 3d

robal911s
#7 Wielbiciel#

Planuje zakupić drukarkę 3d creality K2 plus. Opinie w sieci dot. Drukarki są mieszane, tzn. zdążają się sporadyczne awarie a czasem sprzęt okazuje się być na tyle wadliwy że całkowicie uniemożliwia to korzystanie z niego.

Moje pytanie: czy kupując drukarkę 3d od polskiego sprzedawcy na allegro w którym obowiązuje allegro protect oraz ogólne warunki gwarancyjne- martwić się wogole opiniami dot. Niezawodności. Przecież zawsze mogę odesłać sprzęty do sprzedającego. Czy też może w przypadku drukarek 3d występuje jakaś powszechna praktyka sprzedających dzięki której odmawiają oni reklamacji powołując się na nieprawidłowe korzystanie z sprzętu etc. 

 

Będę wdzięczny za opinie.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

KOGIEL_T
#16 Inspirator#

@robal911s  reklamację możesz złożyć zawsze, a to jak będzie rozpatrzona zależy od sprzedawcy, więc dobrze popatrzeć na komentarze i na straż

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@robal911s 

Przestrzegam w wiarę że Allegro Protect od tak wypłaci Ci ponad 5k. To jest program uznaniowy!

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Gdy z drukarką jest problem, a kupujesz od sprzedawcy, to możesz rozwiązać to dwutorowo:

- na zasadach rękojmi: zgłaszasz reklamację do sprzedawcy, on odbiera przesyłkę na własny koszt, albo Ty wysyłasz Smartem, jeżeli jeszcze możesz (bądź wysyłasz na własny i sprzedawca po uznaniu reklamacji oddaje pieniądze). Wtedy najpewniej sprzedawca powiadomi Cię, że wysyła sprzęt do dystrybutora/producenta w celu weryfikacji - czyli jest to trochę droga naokoło

- na zasadach gwarancji: wysyłasz drukarkę do serwisu dystrybutora/producenta (zależy od warunków gwarancji), czyli omijasz sprzedawcę i teoretycznie masz szybciej decyzję.

 

Pamiętaj, że zgłosić reklamację możesz tylko w jedno miejsce, a po odrzuceniu np. u sprzedawcy nie możesz jej zgłosić do producenta.

 

No i teoretycznie sprzedawca tu nie zawinił, tylko producent, więc logicznie lepiej uderzyć od razu do producenta/oficjalnego dystrybutora, bo wysyłając do sprzedawcy Ty dłużej czekasz, a on ponosi koszty wysyłek w kilka stron, a w zasadzie nic złego nie zrobił. Ale prawnie oczywiście możesz na zasadach rękojmi zgłosić roszczenie do niego.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@foto-hurtownia

Gwarancja i rękojmia są od siebie niezależne. Jeżeli więc sprzedawca odrzuci reklamację z tytułu rękojmi, to nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby reklamować produkt z tytułu gwarancji. W drugą stronę tak samo.

oznacz moderatorów

kakabe_2007
#11 Animator#

@robal911s Jeśli masz sporo czasu i lubisz "konfigurować", "kalibrować" i co drugi wydruk wyrzucić do kosza a jednocześnie odporny jesteś na stres to KUPUJ 🤣

Kup sprawdzoną konstrukcję mającą bardzo dobre opinie oraz sporo części zapasowych, które można kupić i samemu zainstalować. Szukasz problemów gdzie ich nie ma 🤣

oznacz moderatorów