Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Planuje zakupić drukarkę 3d creality K2 plus. Opinie w sieci dot. Drukarki są mieszane, tzn. zdążają się sporadyczne awarie a czasem sprzęt okazuje się być na tyle wadliwy że całkowicie uniemożliwia to korzystanie z niego.
Moje pytanie: czy kupując drukarkę 3d od polskiego sprzedawcy na allegro w którym obowiązuje allegro protect oraz ogólne warunki gwarancyjne- martwić się wogole opiniami dot. Niezawodności. Przecież zawsze mogę odesłać sprzęty do sprzedającego. Czy też może w przypadku drukarek 3d występuje jakaś powszechna praktyka sprzedających dzięki której odmawiają oni reklamacji powołując się na nieprawidłowe korzystanie z sprzętu etc.
Będę wdzięczny za opinie.
@robal911s reklamację możesz złożyć zawsze, a to jak będzie rozpatrzona zależy od sprzedawcy, więc dobrze popatrzeć na komentarze i na straż
Przestrzegam w wiarę że Allegro Protect od tak wypłaci Ci ponad 5k. To jest program uznaniowy!
Gdy z drukarką jest problem, a kupujesz od sprzedawcy, to możesz rozwiązać to dwutorowo:
- na zasadach rękojmi: zgłaszasz reklamację do sprzedawcy, on odbiera przesyłkę na własny koszt, albo Ty wysyłasz Smartem, jeżeli jeszcze możesz (bądź wysyłasz na własny i sprzedawca po uznaniu reklamacji oddaje pieniądze). Wtedy najpewniej sprzedawca powiadomi Cię, że wysyła sprzęt do dystrybutora/producenta w celu weryfikacji - czyli jest to trochę droga naokoło
- na zasadach gwarancji: wysyłasz drukarkę do serwisu dystrybutora/producenta (zależy od warunków gwarancji), czyli omijasz sprzedawcę i teoretycznie masz szybciej decyzję.
Pamiętaj, że zgłosić reklamację możesz tylko w jedno miejsce, a po odrzuceniu np. u sprzedawcy nie możesz jej zgłosić do producenta.
No i teoretycznie sprzedawca tu nie zawinił, tylko producent, więc logicznie lepiej uderzyć od razu do producenta/oficjalnego dystrybutora, bo wysyłając do sprzedawcy Ty dłużej czekasz, a on ponosi koszty wysyłek w kilka stron, a w zasadzie nic złego nie zrobił. Ale prawnie oczywiście możesz na zasadach rękojmi zgłosić roszczenie do niego.
Gwarancja i rękojmia są od siebie niezależne. Jeżeli więc sprzedawca odrzuci reklamację z tytułu rękojmi, to nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby reklamować produkt z tytułu gwarancji. W drugą stronę tak samo.
@robal911s Jeśli masz sporo czasu i lubisz "konfigurować", "kalibrować" i co drugi wydruk wyrzucić do kosza a jednocześnie odporny jesteś na stres to KUPUJ 🤣
Kup sprawdzoną konstrukcję mającą bardzo dobre opinie oraz sporo części zapasowych, które można kupić i samemu zainstalować. Szukasz problemów gdzie ich nie ma 🤣