anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
256 ODPOWIEDZI 256

a_brod
#12 Orędownik#

Witam. W moim sklepie również takie sytuacje się zdarzają. Klient kupuje parę drobiazgów za 10PLN do tego bierze urządzenie z 30-40 PLN, po czym urządzenie odsyła.

Wydaje mi się, że powinno bć narzędzie do zgłaszania takich transakcji.

Endrju
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@-orbitkownia- @a_brod Klienci mają prawo do odstąpienia od częśli lub całości zakupów dokonywanych w sieci. Rozumiem, że domyślacie się jakie intencje kierują kupującymi w opisanych przypadkach, ale niestety nie jesteśmy w stanie przeprowadzić weryfikacji, która by te przypuszczenia potwierdziła.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@nat_not Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jesteście w stanie tego zweryfikować za pierwszym razem. Może więc pora wprowadzić narzędzie wyszukujące "klientów" którzy robią tak nagminnie? 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Vryko Ustawa daje kupującym prawo do odstąpienia od zakupu na odległość i nie wprowadza ograniczeń ilościowych. Jeśli takie sytuacje się zdarzają i macie obawy, że klient działa z intencją zaszkodzenia, możecie zgłaszać do nas konkretne przypadki. Zweryfikujemy je.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

RAFMAR_PL
#9 Pomysłodawca#

gdzie można zgłosić taki przypadek?

oznacz moderatorów

nalla_pl
#8 Zapaleniec#

Zgadza się ale warunkiem otrzymania darmowej dostawy jest zakup za 40 zł. Jeśli kupujący rezygnuje z części zakupu niniejszym odstępuje od zakupu co z automatu skutkuje utratą nabytego prawa do darmowej wysyłki gdyż przestał spełniać warunek niezbędny do skorzystania z owego prawa. Allegro nie interesuje się swoimi partnerami biznesowymi i naraża ich na straty tolerując powszechnie znane, opisywane na forach i nagminnie praktykowane oszustwa klientów to należy się zastanowić czy wszystko jest z allegro w porządku. Znam kilku sprzedawców którzy poważnie rozważają rozstanie się z serwisem. 😒 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@nat_not 

Natalio, dlaczego więc w sklepie są np. promocje tzw. wielosztuki i kupując jeden baton zapłacę 3 zł, a gdy kupię 2 mam jeden w cenie 2 zł.

Nawet, gdy kupię 3 sztuki, kasa, w której ta promocja jest zakodowana naliczy mi 7 zł, a nie 6 zł, bo kupiłam 3, a nie 4 sztuki.

Stworzyliście konkretne narzędzie - promocję, ale nie egzekwujecie zwrotu kosztów wysyłki, gdy cena zamówienia spada poniżej 40 zł.

Prawo konsumenckie stanowi jadno, że mamy prawo do odstąpienia od umowy, ale owo odstąpienie jest już naszą sprawą.

Gros firm przerzuca koszt zwrotu na klienta. Mogę towar obejrzeć, przymierzyć, a gdy mi nie pasuje, nie podoba się krój, fason itp. po prostu zwrócić. Taki był zamysł ustawodawcy, by klient miał taką możliwość.

Tutaj co niektórzy traktują zwroty jako dobrą zabawę, by wyłudzić darmową wysyłkę i to nie jest fair play.

Do tego mylą reklamację z odstąpieniem od umowy.

Jeśli tego nie ukrócicie, to sprzedawcy pójdą z torbami. 

 

Wiola
oznacz moderatorów

nauczsiegracpl
#8 Zapaleniec#

Dokładnie!

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

gdyby zwroty nie były darmowe to by ich było 90% mniej w smart a jeśli ktoś by chciał zwrócić towar to i tak by go zwrócił, wystarczy zostawić cenę za zwrot chociaż 5-6zł

oznacz moderatorów

nauczsiegracpl
#8 Zapaleniec#

Dokładnie zwrot choćby 5 zł niech kosztuje klienta i się skończy naciąganie sprzedawców na koszty.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

My informujemy w ten sposób (załącznik). Czekamy na pierwszy pozew sądowy od strony Klienta. Allegro nie jest stroną Umowy, więc od Allegro spodziewamy się co najwyżej zablokowania konta (wtedy będziemy oczekiwać pisemnego uzasadnienia, aby mieć podkładkę w sądzie). Gdyby większość sprzedawców postawiła się w ten sposób Allegro, wtedy by może jakoś zareagowali i dopisali dwa zdania do Regulaminu Allegro Smart!. Muszą po prostu poblokować wszystkich sprzedawców ze Smart!-em, obroty spadną, akcjonariusze zaczną wyprzedawać akcje na rynku... 😉 Wtedy będzie reakcja! W przeciwnym razie, po co coś zmieniać, skoro głupi sprzedawcy i tak handlują na Allegro i pokrywają koszty serwisu transakcji! Zauważcie, że na ŁOELIKS (wpisanie nazwy portalu jest tu blokowane) kupujący ma niskie koszty dostawy, ale musi dopłacić tzw. opłatę SERWISOWĄ, którą pobiera ŁOELIKS  (nie sprzedawca, tylko ŁOELIKS!) i jest to opłata BEZZWROTNA! Myśleliśmy z prawnikami jak to wdrożyć na Allegro, ale nie da się... 😞

Zrzut ekranu 2022-09-23 124025.png

 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

Przestaliśmy już w ten sposób informować. Za dużo czasu traci się na dyskusje i tłumaczenie polskiego prawa, a Allegro ma to nadal w d... i nie łączą ze swoim działem prawnym, aby potwierdzić lub zaprzeczyć, że nasza interpretacja prawna jest prawidłowa. Po prostu szkoda cennego czasu na użeranie się z nieuczciwymi kupującymi, dopóki Allegro nie stanie po stronie sprzedawców i postawi znak "STOP" patologii i nieuczciwym praktykom. Myślałem jeszcze o zawiadomieniu o nieuczciwych praktykach UOKiK - może gdy skończy się to sowitą karą dla promowania takich praktyk przez Allegro i braku odpowiednich zmian w regulaminie Allegro Smart, które będą wyraźnie i literalnie zabraniać takich praktyk, to NIC SIĘ NIE ZMIENI NA ŚWIECIE! Nadal korzystać z tego będą ludzie NIEUCZCIWI i BEZCZELNI, a płacić za usługi będą Ci uczciwi... a teraz będą płacić jeszcze więcej, bo Allegro podnosi ceny w programie Smart!

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

Ja jeszcze znajduję w sobie trochę siły, żeby przypadki, które już na pierwszy rzut oka wyglądają podejrzanie (jeden produkt za kilka złotych i coś extra zupełnie nie pasujące do pierwszego zakupu, łącznie delikatnie powyżej 40 zł) i dzwonię do takich Kupujących. Jak z rozmowy wygląda wszystko normalnie, wysyłamy towar - ale jak od razu w rozmowie nabieram przekonania, że to zakup za klika złotych, który na pewno skończy się zwrotem większości zamówienia, to po prostu anuluję taki zakup i natychmiast Kupującemu zwracam pieniądze. Niech szuka jelenia gdzie indziej.
A Allegro wciąż proponuje, żeby ich informować o takich przypadkach - nie bardzo wiem po co, bo nic z tym nie robią.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

@mcn7 niestety to co robisz jest niezgodne z prawem 😞 Jeżeli trafisz na jakiegoś cwaniaczka znającego prawo konsumenckie, to możesz "beknąć". Jeżeli umowa kupna-sprzedaży została zawarta, musisz się z niej wywiązać (tak w skrócie). Ale popieram ogólnie... tylko i tak trzeba wysłać, przy czym przez telefon można powiedzieć, że gdy częściowo odstąpi od umowy to będziemy mieli prawo do korekty warunków umowy i zostaną doliczone koszty dostawy zgodnie z cennikiem dostaw Allegro Smart!, czy nadal mamy wysyłać, czy anulować. To klient musi sam zrezygnować - nie możemy za niego decydować. Niestety e-commerce jest nieco na przegranej pozycji w wojnie z nieuczciwymi konsumentami 😞 jeżeli patrzeć literalnie na przepisy prawa.

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

Masz rację, co do tej "zgodności" z prawem. Zakładam, że Ci "sprytni inaczej" nie będą się awanturować - ale może faktycznie trzeba ich w rozmowie informować o skutkach częściowego odstąpienia - na początku tak robiłem, to niektórzy anulowali sami ale byli i tacy co proponowali wysyłkę tylko jednej rzeczy i zwrot kasy (oczywiście z darmową dostawą).
A przy okazji

@Client:104371448 - w całości zgadzam się, że "handlarzyny" też trzeba tępić i piętnować. Co nie oznacza tolerowania innych kombinatorów

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg czego będzie miał zapłacić? prawa czy regulaminu Allegro Smart jest częścią Allegro na który zgadzają się i kupujący i sprzedajacy. Pożyjemy-zobaczymy.😐

oznacz moderatorów

trader2345
#9 Pomysłodawca#

Metoda interesująca ale skoro jest to amator darmowych przesyłek przez kupowanie niepotrzebnych przedmiotów czyli centuś, który zaoszczędzi 10 zł ale straci czas na odesłanie, to na 90% wystawi negatywną ocenę i zaniży zgodność opisu i jakość obsługi a allegro nie kiwnie palcem.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@www_e_sklep_pl: ale handlarzyny na allegro potrafią zablokować klienta za zwrot [kurtki (500zl) przysłanej w innym kolorze albo rozmiarze]. Także...wrzuć na luz.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

Dobrze, że napisałeś "handlarzyny" 😉 Nie wiem po co to napisałeś do nas? 😄 Zupełnie nie na temat... albo nieporozumienie? Na luz sobie dawno wrzuciliśmy, ale nigdy nie będziemy się godzić z promowaniem patologii (a raczej z nie robieniem niczego, aby ją ukrócić). Każdy z nas jest konsumentem i korzysta ze zwrotów, a gdy my (jako sprzedawca) popełnimy błąd, to nie dość, że przepraszamy za błąd, to jeszcze dajemy jakieś rekompensaty. Argumentacja, że są sprzedawcy i taborety, to nic nowego, ale że są kupujący i taborety to już plaga!

oznacz moderatorów