anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zasadność ocen

_Likos_
#21 Demiurg#

Przepraszam ale czy allegro nadal uważa oceny i komentarze kupujących za zasadne????

Przykład z dziś: Dostajemy negatyw za zakupinoe nasiona Szałwi z adnotacją: "z zakupionych trzech paczek wzeszło 1 nasionko" . Sprawdzamy: Przesyłka do Pani dotarła tydzien temu : 05-02 nasiona sząłwi kiełkują w okresie 7-21 dni. Wiec nie miały szansy na wykiełkowanie !!!!! I prawdpopodobnie wykiełkuja za kilka dni bo taka natura rośliny.

Nasza prośba do kupującej o usunięcie komentarza i wystawienie go po kilku dniach z uzasadnieniem że roślina potrzebuje czasu pozostała bez odpowiedzi.

Ocena negatywna zaniża nasżą srednią jest liczona do smarta i do SS.

Klientce nasiona wykiełkują za tydzien i zapomni o sprawie. 

TYLKO DLACZEGO W TAKIM PRZYPADKU SPRZEDAWCA PONOSI SKUTKI NIEWIEDZY KLIENTA ZUPEŁNIE NIEZASŁUŻENIE???

Może ktoś z allegro sie wypowie??????

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

woozcarnia
#10 Popularyzator#

...idealnie trafiłem widzę. Cześć wszystkim. U nas sprawa podobna. Klient zamawia towar w pt około 17tej, rano w sobotę jest wysłany, wszystkie dane i formularze uzupełnione (allegro paczkomat inpost 8.99), w poniedziałek wybierają paczkomat i we wtorek rano, kiedy jeszcze paczuchy kurier nie wsadził do skrzyneczki... bam!!, negatyw!!, już mu 1* obsługa klienta, za drogo oczywiście 1* i oczywiście bam 1* zgodność towaru z opisem...towaru, którego jeszcze nie odebrali...

No to prosimy allegro, żeby usunęli to **piiip**o, bo ewidentnie złośliwe, albo przez pomyłkę...i zaczyna się przerzucanie maili...w efekcie nic nie zrobili, nic, korpospychologia, bo mam nadzieję, że nie brak myślenia. Generalnie sprzedawca nie może nic z takim syfem zrobić..

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@woozcarnia lawiny nikt nie zatrzyma, zatrzyma się sama. Ktoś ucierpi, ktoś inny zyska. Ten kogo porwała musi walczyć o przetrwanie. 🤔

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ Oczywiscie masz racje, ale jak widzisz mimo, ze to forum "zaawansowani sprzedajacy" to wypowiadaja sie tu kupujacy, ktorzy zaraz przekonaja Cie, ze to Ty jestes wszystkiemu winien, kupujacy ma zawsze racje i powinienes go przeprosic i wyslac nowe nasiona z gratisem.

;D

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

A najlepiej takie nasionka co już wykiełkowały w gratisie z ziemią i doniczką.

oznacz moderatorów

szahrazad
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry Wszystkim. Mam wrażenie, że jest tu ogromny problem z merytoryką w tej dyskusji. Wiecie "Grono.net", taki portal, gdzie można było się obrzucać błotem przez 5 stron, mimo że temat dotyczył czegoś innego, zakończył działalność 9 lat temu i chyba to jest wystarczajacy czas by nauczyć się, że dygresyjność to tylko w poematach.

Wtręty o ortografii popieram...na forum polonistów. Ewentualnie tylko wtedy, gdy są dodatkiem do wypowiedzi na zadany temat, a nie takim wkładem by zrobić jeszcze większy chlew w dyskusji. 

A teraz wracając do tematu- jestem po obu stronach tej barykady, jestem zarówno Sprzedającym jak i Kupującym i uważam, odnosząc się do nasion, że w ogóle komentarz i negatyw za to, że nasiona nie wzeszły jest pustym śmiechem. Mnie nie wzeszły wielokrotnie nasiona i do głowy mi nie przyszło, żeby obarczać winą sprzedawcę, za to że jestem gów-nia-nym ogrodnikiem 😂

Dodam jeszcze jeden argument za bezzasadnością komentarzy i ocen w takim kształcie, w jakim są obecnie-indolencja i ignorancja wielu Kupujących. Zauważyłam, że wielu ludzi klika w klawiatury i telefony niczym niedźwiedź pacający łapą po ulu. Bezmyślnie, bez czytania instrukcji, bez refleksji, jak ich głupota może zaszkodzić nie tylko im, ale też komuś innemu. Chodzi mi konkretnie o sytuację, gdy dajmy na to, przykładowa jakaś pani Jadzia kupi sobie koronkowe gacie. Kupi jako klient o nicku Client00000.... czyli nawet nie jest stałym użytkownikiem allegro. Zanim gacie ujrzą jej tyłek, ba zanim je w ogóle dostanie do rąk już dostaje maila z prośbą o ocenę zakupów. Pani Jadzia między kawka a ploteczką, kliknie w maila, nie wiedząc pewnie w co w ogóle klikneła, tam jednym okiem zauważyła, że "znowuż każom jej w coś klyknomć" więc klika jak małpa...i w efekcie klepiąc w ten nieszczęsny telefon klika kciuka w dół, zatwierdza, bo "synuś mówił że łokiej trza zawsze klyknomć"i negatyw idzie w świat. A potem Sprzedający poci sie, dzwoni, prosi, pisze maile do wszystkich świętych, dobija się do beztroskiej pani Jadzi, która "wogle nie wi kto dzwoni i nie odbiera bo siem boi", a mówiąc wprost ma to dokumentnie w dupie (w tej dupie,na którą bowiem już gacie naciągnęła, więc "o co w ogóle chodzi?").

Konkludując-czy zatem takie osoby powinny w ogóle mieć prawo do wystawiania ocen? Otóż nie. Osoby o nickach Client00000...,niezarejestrowani klienci, klienci którzy robią zakupy raz na sto lat nie powinni mieć prawa do wystawiania ocen z bardzo prostej przyczyny - nie znają się, nie wiedzą co robią i jakie to ma konsekwencje, i w razie czego nie ma z nimi kontaktu bo oni nawet nie zdają sobie sprawy że Sprzedawca i Allegro usiłuje coś z nimi wyjaśnić. 

@xyz96 osobiście uważam, że to raczej takie osoby jak przykładowa pani Jadzia powinny kupować właśnie na bazarze,a nie my, przez takie osoby często poszkodowani Sprzedawcy,tam handlować.

@WREDZIA-W1 starałam się zrobić co w mojej mocy by nie zranić Twego wzroku najmniejszym ortograficznym błędem, ba, postarałam się nawet, na ile mogłam, wstawiać przecinki zgodnie z obowiązującymi zasadami interpunkcji by już naprawdę nic nie prowokowało do dygresji 😁

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@szahrazad No widzisz, postarałaś się i mimo, że długie, dało się bez bólu przeczytać 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów

szahrazad
#8 Zapaleniec#

Bo na temat.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@szahrazad Nie, nie dlatego. Są tu takie teksty na temat, że trzeba trzy razy przeczytać, aby zrozumieć i załapać o co chodzi. Przez szacunek dla innych należy pisać starannie i poprawnie 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Drodzy, uporządkowałam ten wątek i także przyłączam się do próśb, aby przed publikacją swojej wypowiedzi każdy zastanowił się czy odpowiada na poruszony przez osobę, która założyła wątek, problem. Pamiętajmy, że chcemy tutaj pomogać, rozwiązywać problemy oraz dzielić się spostrzeżeniami i informacjami, nie chodzi tutaj o wymienianie się docinkami.

 @szahrazad osoby z nickiem Client:.... to zarejestrowani Kupujący, którzy nie spersonalizowali swojego loginu.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ przekazałam Twoją sugestię do działu zajmującego się komentarzami, jeżeli otrzymam odpowiedź, wrócę tutaj z informacją. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

...no i super...i skoro już się Pani tutaj pojawiła i tak nas tu ładnie moderuje, to może popytamy trochę? 🙂

Najpierw komentarz: generalnie ten czat słabo działa. Klikam odpowiedź i to kliknięcie przenosi mnie gdzieś na początek wątku, zamiast ...po prostu do pisania odpowiedzi - stąd pewnie bałagan tutaj... dopiero szukam, gdzie byłem, co zrobiłem i może uda się to za drugim razem...zazwyczaj się udaje, ale nie jest to łatwe, trzymanie się wątku, szczególnie pisząc z telefonu, ale na PCcie działa tak samo, tylko łatwiej się dopatrzeć gdzie jestem...

teraz pytanie:

jeśli już wam tak łatwo poszło wprowadzenie tego niesamowitego dobra i ułatwienia dla świata, gospodarki i hord napalonych Klientów, że musicie za to zdzierać ze sprzedawcy zyla lub dwa zyle, kiedy Klient wybierze przesyłkę smart, (za którą i tak już wam zapłacił) to czy jeśli ów Klient odwoła taką transakcję i odeśle to co zakupił oddacie SPRZEDAWCY tego zyla lub dwa? Czy to przepada jak prowizja od tych Sprzedających, co "są poniżej neutralnej"? - proponuję Czytającym zgłębienie wątku na "fejsbuku" allegro, dyskusja rozgorzała gdzieś w okolicy "WOŚP" ... - a to będzie kolejne pytanie, tylko poczytam regulaminy. Chyba, że może już ktoś wie coś na ten temat i może pomóc? 🙂

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

...owszem, chcemy tutaj dojść do rozwiązania jakichś problemów, tylko kwestia jest w tym, że chyba nie wszyscy. Nigdy nikt nie pyta sprzedawców co można zmienić, poprawić, co myślą. Wysyłacie tylko info o nowych opłatach i udogodnieniach dla kupujących i ile nas, sprzedających będzie to dodatkowo kosztowało. Potem jeszcze pytacie w ankietach jak bardzo się cieszymy z nowych opłat. To trochę tak, jak w restauracji masz wybór, czy zjesz **piiip**o krowie, czy świńskie, a po posiłku masz jeszcze podziękować i pochwalić kucharza....

nie może tak być, bo nie dość, że sprzedawcy konkurują między sobą, to jeszcze walczą z wami...a na tym wszyscy stracą

- kolejna sprawa: cały ten smart...hehehe... grubymi nićmi szyte. Statystycznie się pewnie zgadza, ale poczekajcie tylko aż się ludzie połapią jak to wykorzystać. Już tak się dzieje powoli. Polak jest mądry i umie myśleć. Chcę kupić **piiip**ołę za 5 pln, napełniam koszyk do 42,78 i już mam smarta. Po przesyłkę idę z taśmą pakową, wyciągam z paczki moją **piiip**ołę za 5 pln, od razu robię zwrot na moim super smartfonie, dostaję kod, zaklejam paczkę (a czasem nawet nie), wpisuję kod do paczkomatu, zamykam drzwiczki i po sprawie. Nie wiem jak się rozliczacie z InPostem, ale paczka nagle idzie w dwie strony, prowizję musicie zwrócić. I co? Co będzie jak statystycznie przestanie się zgadzać? Kupicie sobie InPost, czy jak? no pewnie dojedziecie Sprzedawców..?:)) ...a gdzie będzie koniec?...w dupie... najpierw ratowaliście to prowizją od ceny przesyłki i **piiip**aliście drobnicę...teraz dopłata 1 lub 2 zyle do smart..czekamy dalej

...super pomysł, co?

...a my już mieliśmy w tym miesiącu 4 takie zwroty, na zasadzie dołóż do smarta. ...a kiedyś mieliśmy 4 zwroty w roku.

oznacz moderatorów

szahrazad
#8 Zapaleniec#

A czy ja napisałam że niezarejestrowani? Wymieniłam ich pośród innych typów Klientow, którzy wykazują objawy tak głębokiej ignorancji, niewiedzy lub niskiej aktywnosci że powierzanie im możliwości wystawiania ocen jest ogromnie niebezpieczne.  Czemu uważam że klienci typu "Client000..." mogą wykazywać się niską aktywnością i niewiedza? Bo często z tym zjawiskiem w przypadku tych klientów się spotykam. Prawo do wystawiania ocen powinni mieć doświadczeni kupujący, którzy mają stosowny bagaż doświadczenia poruszania się po allegro i dokonanych transakcji. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@woozcarnia dzięki za uwagę dotyczącą poruszania się po forum, gdy ja klikam odpowiedz zawsze pojawia się pole na nią bezpośrednio pod wiadomością, na którą odpowiadam. Gałęzie tworzą się, gdy klikniesz "odpowiedz" do wiadomości będącej w środku wątku.
Odpowiadając na drugie pytanie, opłata do Smart! nie jest zwracana ale jest naliczana dopiero gdy przesyłka zostanie umieszczona w paczkomacie, jeżeli zamówienie zostanie anulowane przed wysyłką (nawet jeżeli zostanie już wygenerowany list przewozowy) to opłata nie zostanie pobrana. 
Sposobem na zbalansowanie tej kwoty może być spełnienie warunków Programu Szybkich Dostaw. 
Zdanie wszystkich osób korzystających z Allegro, zarówno Kupujących jak Sprzedających jest dla nas ważne, a Wasze opinie, sugestie i pomysły często przyczyniają się do wprowadzanych przez nas zmian. Nawet tutaj na Gadane, w sekcji Zgłoś swój pomysł każdy może opisać zmianę jaką chciałby zobaczyć na Allegro, inni forumowicze mogą wybierać najlepsze pomysły.  
Statystycznie rzeczywiście Smart! odnosi duże sukcesy. Kupujący w ramach usługi robią zakupy 2,5 razy częściej niż kupujący poza Allegro Smart! Nie ingerujemy w ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności przez Sprzedających ani w decyzje zakupowe Kupujących, a Ci mają prawo korzystać z darmowych zwrotów w ramach Smart!
@szahrazad przepraszam, źle Cię zrozumiałam, rzeczywiście Kupujący o loginach Client:.... byli wymienieni obok niezarejestrowanych, dziękuję za wyjaśnienie.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

...no dziękuję za odpowiedź, i myślę, że wszyscy zaczniemy "zgłaszać swoje pomysły i uwagi" , ale raczej do UOKiK...

Natomiast stwierdzenie : "Nie ingerujemy w ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności przez Sprzedających ..." , Jest co najmniej hipokryzją, biorąc pod uwagę choćby to, co Pani odpowiedziała na moje poprzednie pytanie dot. smarta....ale takich przykładów jest jeszcze cały ocean 😁

 

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

....nie wiem, może powinno być tak, że zanim Klient wystawi negatyw powinien mieć obowiązek wyjaśnienia sytuacji , np właśnie w dyskusji...

Albo sprzedawca powinien móc założyć dyskusję Kupującemu...

To nie jest odwieczna wojna dobra ze złem, ani dwie strony barykady..ale jak ktoś Ci jedzie i wypisuje kwasy, to trzeba mieć szansę na dyskusję

Najgorsze jest,że generalnie allegro ma to gdzieś..

oznacz moderatorów