anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zasadność ocen

_Likos_
#20 Guru#

Przepraszam ale czy allegro nadal uważa oceny i komentarze kupujących za zasadne????

Przykład z dziś: Dostajemy negatyw za zakupinoe nasiona Szałwi z adnotacją: "z zakupionych trzech paczek wzeszło 1 nasionko" . Sprawdzamy: Przesyłka do Pani dotarła tydzien temu : 05-02 nasiona sząłwi kiełkują w okresie 7-21 dni. Wiec nie miały szansy na wykiełkowanie !!!!! I prawdpopodobnie wykiełkuja za kilka dni bo taka natura rośliny.

Nasza prośba do kupującej o usunięcie komentarza i wystawienie go po kilku dniach z uzasadnieniem że roślina potrzebuje czasu pozostała bez odpowiedzi.

Ocena negatywna zaniża nasżą srednią jest liczona do smarta i do SS.

Klientce nasiona wykiełkują za tydzien i zapomni o sprawie. 

TYLKO DLACZEGO W TAKIM PRZYPADKU SPRZEDAWCA PONOSI SKUTKI NIEWIEDZY KLIENTA ZUPEŁNIE NIEZASŁUŻENIE???

Może ktoś z allegro sie wypowie??????

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

mwmonety
#21 Demiurg#

Na allegro zasadność i logika nie są najważniejsze tylko regulamin a ten pozwala na ocenianie sprzedawcy przez klienta nawet wtedy gdy jeszcze nie otrzymał przesyłki tak samo jat w twoim przypadku .Niektórzy klienci działają pochopnie bez zastanowienia.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, znamy Twój hit roku - KOMENTARZE POWINNY BYĆ ZLIKWIDOWANE. 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

xyz96 no to sie odniosłeś do tematu. Szkoda że wielokrotnie w Twych komentarzach czytałem jak to inni sie nie odnoszą do tematu. Masz cos ciekawego do powiedzenia chętnie wysłucham jełśi nie masz to może czasem lepiej sie nie odzywać. Opisałem konkretną sytuacje i liczyłem na konkretne odniesienia. A własnie ta syatuacja jak najbardziej podważa zasadnośc komentarzy i pokazuje ich bezcelowość. No chyba że celem ma być dowalenie danemu sprzedawcy to masz racje dla konlurencji to swietne narzędzie.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@_Likos_ Ten typ tak ma i kocha sprzedawców jak rolnik stonkę. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ To ja Ci odpowiem bardziej precyzyjnie. Kupujący ma prawo do subiektywnej oceny, Allegro nie musi się znać na nasionkach i Ci tego komentarza nie usunie. Dawniej były na Allegro negatywne komentarze odwetowe dla kupujących, które skutecznie odstraszały ich przed subiektywnymi ocenami, zwłaszcza negatywnymi, czyli zniechęcały do ostrzegania innych przed problemami transakcyjnymi, ale zostały zlikwidowane. Allegro uznało, że kupujący nie mogą być karani negatywem za negatyw. Jeśli teraz występują nadużycia w systemie komentarzy, to są one zdecydowanie mniejszym złem w stosunku do tego, co było wcześniej. KOMENTARZE NIE ZOSTANĄ ZLIKWIDOWANE - zapamiętaj 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@xyz96 jak rozumiem masz na likwidacje komentarzy bądz nie jakiś wpływ???? Ja rozumiem subiektywną ocene. Ale musi być co oceniać. Jesli kupujący popełnia bład (akurat nasiona szałwi wymagaja odrobine wiedzy) to dlaczego ocena kupujących ma TAK DUŻY WPŁYW na realną sprzedaż sprzedawcy. Niech tam sobie te oceny zostaną lecz skoro kupujący może napisać co chce bez żadnych konsekwencji to nie powinno mieć wpływu na programy allegro a przynajmniej nie w takim stopniu jak dotychczas.  Kazdy sprzedawca ma zakłądke "jakośc sprzedazy" która dużo bardziej obiektywnie pokazuje tą własnie jakość. 

Jełsi ten negatyw spowoduje np utrate przez nas smarta to już bedzie powodowało rzeczywiste straty które da sie wyliczyć - z informacji od allegro wiemy ile częsciej klinci kupuja u sprzedawców ze smartem. I wówczas jak najbardziej rozważam przekazanie sprawy prawnikom żeby zbadali czy bardziej rożsądnym jest skierowanie pozwu przeciw klientce która spowodowała straty czy rteż przeciw allegro które dopuszcza taką możliwość.

Zwłaszcza że w tym przypadku bardzo łatwo bedzie udowodnić po pierwsze że klient nie miał racji a po drugie wpływ na obroty.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Wyluzuj. Nie odpowiadają Ci zasady Allegro, sprzedawaj na bazarze 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

xyz96 ohh znów widze odpowiedz bardzo w temacie. To ja odbije piłeczke: nie odpowiada Ci temat - nie zaglądaj. Zasady sa po to by je poprawiac. Stąd mój wpis. Aby pokazac jak istotny to problem.

A co do luzowania to cóż zalezy od skutków. Bo jelsi w kolejnym komentarzu napiszesz cos o sądach to jak juz napisałem niewykluczone że skorzystam:)

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Ależ mi jak najbardziej odpowiada temat, dlatego w nim wyrażam swoje zdanie. Jeśli oczekujesz tylko poklepywania po plecach to idź na forum sprzedawców, o ile takie znajdziesz 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

xyz96 odpowiedź "Wyluzuj. Nie odpowiadają Ci zasady Allegro, sprzedawaj na bazarze " Ma sie nijak do tematu. Nie wspomne o Twych utarczkach z innymi użytkownikami bo zaczynam sie już przyzwyczajac. Niemniej od kogos kto sie aż tak udziela na AG Mam chyba prawo oczekiwać bardziej konstruktywnej opinii niż tą którą zacytowałem powyżej. Nie chce wchodzić w utarczki słowne bo to bez sensu. Chce zwrócić uwage na pewien problem który wystepuje i z którym wskazane byłoby coś zrobić

Biorąc pod uwage że co miesiąc na konto allegro przelewam po kilka ładnych tysięcy liczylem że ktoś z zespołu allegro sie zainteresuje tematem Ot i tyle

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Nie z innymi użytkownikami, tylko ze sprzedawcami stale tu przesiadującymi. Mam inne zdanie niż oni na wielu kwestiach, tak więc dobrze, że się przyzwyczajasz. Na typowym forum sprzedawców nie miałbyś oponentów, tylko samych popleczników, ale to nie jest typowe forum sprzedawców, na szczęście.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@xyz96 miałem wrażenie że AG ma służyć wymianie informacji/pomysłów/ zgłaszaniu błedów i niedogodności. Za rzecz nad którą warto pracować uważam obecny system ocen sprzedawców. Dlatego jełsi mam przykład na poparcie tego o czym mówie to ten przykład podaje. Ale dzieje sie jak zwykle: nikt z allegro nie chce sie odnieśc - bo temat niewygodny. Natomiast od razu wywiązuje sie jakaś dziwna dyskusja - kto ma racje - klient czy sprzedawca. Tu nie ma znaczenia kto ma racje. Chciałem tylko podać jasny czytelny i rzeczywisty przykład dlaczego uważam że powinno sie pracować nad systemem oceny sprzedawców oraz poprawić lub zmienić system komentarzy. A nie zgadzanie sie z " z urzędu" bo tak odbieram niektóre Twoje wpisy - bo jak nie moge sie przyczepić do sedna to przywalę ogólnikiem. Taka postawa niczego nie wnosi.

Co do dytuacji tak jak napisałem- poradze sobie. Jesli nie bedzie poważnych skutków w obroćie w tym utraty smarta wówczas szkoda czasu natomiast jesli taki zupełnie niesłuszny negatyw odbije sie wymiernie na sprzedaży wówczas trzeba bedzie reagować. 

Natomiast mam prośbe: nie skupiajmy sie na dowalaniu sobie i odsyłaniu na rynki tylko spróbujmy cos poprawić aby wszystkim sie lepiej współpracowało. I sprzedawcom i klientom.

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

....no i to jest złe moim zdaniem, że usunęli te komentarze. Jakaś obrona powinna być - a nie tylko odpowiedź. To za mało. Co np z ludźmi notorycznie nie odbierającymi przesyłek pobraniowych? Sprzedawca powinien być ostrzeżony o takim kimś i móc odmówić takiej transakcji. 

Albo niech allegro zrobi fundusz. Po 5 gr od każdej transakcji, albo 2 gr, ale z portwela kupujących. Uwielbiają przeca wyciągać kasę.. i zwracać za nieodebrane pobrania..

Albo jak sprzedawca zgłosi coś takiego, to kupujący przy następnej transakcji buli i za tamtą nieodebraną...hehe

 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@woozcarnia Z "portwela".... powiadasz. Hmm...........

P.S Nie widzisz, że ten wyraz wygląda jakoś tak głupio? 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

...tak, sorki za błąd, portfela 😁 

oznacz moderatorów

browzur
#12 Orędownik#

Przytoczę fragment bardzo subtelnie wykonanej i dołączonej do produktu etykietki z ostatniego mojego zakupu, cytuję:

"Dziękujemy za zakup.

Mamy nadzieję, że są Państwo zadowoleni z zakupów w naszym sklepie, a nasze produkty spełniają Państwa oczekiwania.

Jeśli z naszym produktem jest coś nie tak, nie trafili Państwo z wyborem lub produkt, który Państwo otrzymali nie spełnia Państwa oczekiwań, prosimy o kontakt przed wystawieniem opinii.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, by pomóc w rozwiązaniu problemu.

Nasza oferta jest bardzo różnorodna i na pewno uda nam się dobrać produkt idealny dla Państwa"...i pod tym wszelkie dane adresowe.

To zbyt idealistyczne, jak na różne gusta, humorki i "charakterki", ale czy nie jest to jakiś wektor pożądanych zachowań sprzedającego we współczesnym handlu? Nic poza tym. Klient nasz Pan. W markecie czy obojętnie jakim punkcie handlowym, taki wredny, ale jednak ciągle klient, pościska owoce i potrafi "dowalić" na odchodne. Tak go mamusia z tatusiem wychowała, a może ulica i co mu zrobisz? Dostanie bana na zakup w tym sklepie, to się jeszcze będzie mocniej wydzierał. Jedynie dać [edycja]!

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Na gadane brakuje łapki w dół ! ,dlaczego? 

 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID  Dawaj pomysł na Pomysły. Wszyscy to poprą.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID Nie mogę teraz znaleźć tego posta, ale bodaj gdzieś na PG padła odpowiedź @msniezek w tej kwestii: silnik forum tej funkcji nie ma, trzeba by było ją zamówić u producenta, a nie jest aż tak istotna, żeby wydawać na nią pieniądze.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów