Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Moim zdaniem wydłuży proces jeśli chodzi o kupujących niepłacących. Klient który:
-wybierze sposób zapłaty i nie zapłaci i ewentualnie anuluje i ponowi płatność i nadal nie zapłaci
-wybierze sposób zapłaty i nie zapłaci i zamiast ponowić płatność kupi 2 raz ponownie to samo i znów nie zapłaci (2 zwroty)
W 99% takich przypadków jeśli nie wpłacą w ciągu 1 godziny to już nic z tym nie robią i nawet nie informują i nie przepraszają sprzedawcę że zrobili bałagan, więc można wnioskować nawet w ten sam dzień o zwrot prowizji gdyż olewają temat. Jak klient nie odpowiada na pytanie allegro to dostaję z automatu zwrot po 10 dniach od momentu zakupu. Niestety to co niby zautomatuzyją czyli nie będą pytać klienta i będą korzystać z danych dostępnych spowoduje że otrzymamy zwrot po co najmniej 7 dniach od zakupu. Aktualnie po 3 dniach klient otrzymuje maila z pytaniem i jeśli nie oleje (co się rzadko zdarza żeby odpowiedział) to otrzymujemy zwrot po 3 dniach od zakupu. Jak zautomatyzują to klient nie otrzyma takiego maila więc będzie to trwało minimum 7 dni.
Czy pominąłem jakiś aspekt czy tak właśnie prawdopodobnie będzie?
Czy doczekamy się kiedyś pozytywnej zmiany? Ostatnie co pamiętam to było odwrócenie procesu sprzedaży co spowodowało mniej wniosków o zwrot prowizji, ale to nadal nie zawsze działa, bo kupując przez apkę chyba nadal można nie wybrać sposobu zapłaty.
Zresztą co za problem żeby allegro dla wpłacających przez payu (karta, szybki przelew, blik, tradycyjny payu) pobierać prowizję w momencie wpłaty a nie w momencie zakupu. Dla tradycyjnych z pominięciem payu mogłoby być tak jak jest obecnie czyli w momencie zakupu. Zwroty prowizji od nieopłaconych zakupów by były wtedy archaizmem.
@dawal50 w tych przypadkach, których najbliższa zmiana zasad rozpatrywania wniosków o zwrot prowizji nie dotknie - będzie po prostu tak samo, jak dotychczas. Proces się nie wydłuży.
Prowizję pobieramy w momencie zakupu, ponieważ nadal nie wszyscy płacą przez Allegro Finanse. Poza tym to zakup, a nie zapłata, jest tym momentem, w którym z prawnego punktu widzenia transakcja zostaje zawarta.
@msniezek wydłuży się bo nie będziecie pytać klientów (aktualnie tak jest) po 3 dniach od zawnioskowania o zwrot prowizji
"Prowizję pobieramy w momencie zakupu, ponieważ nadal nie wszyscy płacą przez Allegro Finanse." - to tak jakby Pan napisał "nie będziemy automatyzować w pewnych przypadkach części zwrotów prowizji ponieważ w pozostałych nie da się ich zautomatyzować"
Co z tego, że nie wszyscy płacą przez allegro finanse, skoro te transakcje które są opłacane przez allegro finanse mogłyby być pobierane prowizje w momencie zapłaty? To jest tak samo jak z tym automatyzowaniem, w pewnych przypadkach się da a w innych nie, to samo mogło by być z pobieraniem prowizji po wpłacie w przypadku korzystania z payu. Przelewy tradycyjne bez payu i bez allegro finanse proszę bardzo czemu nie pobierać w momencie zakupu, ale allegro finanse widzicie kiedy ktoś wybierze a kiedy nie to chyba proste i logiczne.
"Poza tym to zakup, a nie zapłata, jest tym momentem, w którym z prawnego punktu widzenia transakcja zostaje zawarta." - Jesteście pośrednikiem, a nie stroną także nie ma zastosowania to zdanie w tym przypadku. Moment się liczy ale dla sprzedawcy i klienta, a wy moglibyście nawet pobierać prowizję na końcu miesiąca a nie od razu w momencie zakupu.