anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zawieszone konto

MAMY ROZWIĄZANIE!
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie,


Zakładam temat ponieważ pierwszy raz znalazłem się w takiej dosyć dziwnej sytuacji. Mianowicie w dniu dzisiejszym zostało zawieszone moje konto firmowe. Powód? Powodem jak dostałem z informacji Działu Bezpieczeństwa transakcji jest: "Nasza weryfikacja wykazała, iż na powiązanym koncie, którego login to: *****- pozostają niewyjaśnione sankcje.".

Oczywiście znam właściciela tego konta ponieważ jakiś czas temu pracowałem w tej firmie. Stąd domniemam, że IP logowań mogą się pokrywać, bo mogłem na swoje prywatne konto zalogować się w firmie, lub na firmowe w domu (w tym czasie). Nie mniej jednak już od sporego czasu nie pracuję w tej firmie i nie mam z nikim stamtąd żadnego kontaktu. Nie współpracujemy również.

Czy teraz do końca uczestnictwa w społeczności Allegro będę również odpowiadał za błędy i winy swojego byłego pracodawcy? Założyłem własną działalność i chcę w spokoju prowadzić sprzedaż.

"Tylko 3% sprzedawców na Allegro radzi sobie lepiej od Ciebie."

100% pozytywnych komentarzy

terminowe płatności

 

Czy coś przemawia za tym, żebym odpowiadał za czyjeś błędy? Jak proponujecie to ogarnąć? Po kontakcie z działem Allegro stwierdzili, że odrzucają mój wniosek o zdjęcie blokady do czasu wyjaśnienia sankcji na koncie mojego byłego pracodawcy.

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

suseupl

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43
LEW433
#21 Demiurg#

@suseupl Przykra sprawa ale my tu raczej nie pomożemy.

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

W dalszym ciągu zastanawiam się jak taka sytuacja może mieć miejsce. Pójdę do znajomego zaloguje się na swoje konto, on coś przeskrobie i obu nas zablokują. Trochę nie na miejscu taka polityka.

Próbowałem napisać oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej - bezskutecznie.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@suseupl Dlatego nigdy nie wpadłem na pomysł logowania się na swoje konto u kogoś i nigdy nie pozwoliłbym komuś logować się u siebie.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@suseupl widzę, że korespondencja przez formularz idzie w dobrą stronę i liczę, że sytuację uda się wyjaśnić, jak najszybciej. Poprosiłam o ponowne przyjrzenie się Twojej sprawie. Jak tylko czegoś się dowiem, dam znać.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Czy idzie w dobrą stronę? Chyba raczej nie, ponieważ Dział Bezpieczeństwa stoi przy swoim i konto jest nadal zawieszone. Napisałem odwołanie i czekam na wiadomość zwrotną. Mam nadzieję, że wszystko zakończy się pozytywnie. Dziękuję za jakąkolwiek ingerencję w sprawę. Poinformuję o postępach. Miłego dnia.

 

// Swoją drogą ciekawy jestem jak uniknąć takiej sytuacji w przyszłości, żeby nie łączono mnie z tamtym kontem i innymi kontami byłego pracodawcy. 🙂

oznacz moderatorów
cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@suseupl otrzymałam informację, że napisałeś do nas odwołanie i będzie ono rozpatrywane.

Na tem moment nie mogę udzielić Ci żadnych dodatkowych informacji. Proszę, abyś cierpliwie zaczekał na odpowiedź. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Problemów coraz więcej...

Zażądano ode mnie dokumentu potwierdzającego rozwiązanie umowy z byłym pracodawcą... Problem w tym, że moja praca była bez umowy.

Pomimo tego, że proszę o możliwość potwierdzenia tego faktu pisemnym oświadczeniem, niestety nie pomaga. : (

 

...a czas leci.

 

Na dobrą sprawę moja firma =/= firma konta zawieszonego. Taka polityka wykluczy wielu uczciwych sprzedawców.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@suseupl Ja nie widzę, w czym dla allegro jest problem - kiedyś logowałeś się z IP pracodawcy na swoje konto, ze swojego IP na jego, ale teraz już się nie logujesz, co zapewne widać w logach. Ale nie - trzeba udokumentować coś, co było, a nie jest, toną papieru i kilkoma miesiącami udowodniania, że nie jest się wielbłądem.
Może po prostu udziel pełnomocnictwa jakiemuś prawnikowi - przy takim obrocie spraw korpo z reguły stają się bardziej rozmowne i zainteresowane rozwiązaniem problemu.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@suseupl  a czy były "pracodawca" nie może Ci napisac , że nie pracujesz obecnie w jego firmie? Pracowałes, nie pracowałeś, na umowe, na gębę, ale obecnie NIE pracujesz , tylko czy jest taka możliwość.?

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

"Dzień dobry,

dziękuję za kontakt w tej sprawie. Po zapoznaniu się z sytuacją zmuszona jestem niestety podtrzymać decyzję Doradcy.  

Dokonaliśmy weryfikacji kont i zauważyliśmy pomiędzy nimi liczne powiązania oraz wzajemne udostępnienia.

Poprzez udostępnienie nie mam na myśli jedynie fizycznego przekazania danych do swojego konta. Najczęściej występujące sytuacje to:
- przekazanie konta innej osobie,
- współdzielenie konta,
- prowadzenie w porozumieniu z inną osobą sprzedaży należącego do niej towaru,
- chwilowe użyczenie.

Z uwagi jednak na obowiązujące mnie procedury, nie mogę przedstawić szczegółów przeprowadzonej weryfikacji.
Zgodnie z Regulaminem, art. 2.11, konieczne jest zatem najpierw wyjaśnienie ograniczeń nałożonych na konto hurtjano.

Niestety sytuacja na koncie *** ma poważny wpływ na bezpieczeństwo transakcji w Serwisie i w takim przypadku nie możemy uznać Pana deklaracji za wystarczające."

 

///

Taką odpowiedź dostałem... Ja już nie wiem co mogę więcej zrobić. Jestem inną firmą, ten gość inną i nic mnie już z nim nie wiąże - nawet współpraca handlowa.

Ja już nie mam pomysłu co mogę zrobić. Wszystkie opinie o mojej sprzedaży są pozytywne, nie było nigdy żadnych problemów z płatnościami, wszystko jest na bieżąco. Teraz cierpię przez sprawę jakiegoś...

Czy jest w ogóle coś co mogę zrobić w tej sprawie, bo czuję się bezsilny??

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@suseupl Jeśli jesteś pewien swego, to po prostu wynajmij prawnika, idź do sądu i niech tam allegro przedstawia logi potwierdzające, że z Twojego IP na jego koncie, czy z jego IP na Twoim koncie nadal mają miejsce takie sytuacje, jak wymienione, czyli:
- przekazanie konta innej osobie,
- współdzielenie konta,
- prowadzenie w porozumieniu z inną osobą sprzedaży należącego do niej towaru,
- chwilowe użyczenie.
Bo przecież mają takie logi, prawda?😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Wszystko jest do zrobienia. Tylko pytanie dlaczego muszę korzystać z takich rzeczy przeciwko portalowi, któremu nic winien nie jestem, bo nigdy nie było ze mną problemów? Lubię z Allegro korzystać.

Druga sprawa to bardzo czasochłonne, a wiadomo czas to pieniądz.

Ja po prostu pojąć nie mogę pewnej sprawy, chce oświadczyć że nic mnie z kimś nie wiąże.. pod rygorem odpowiedzialności karnej i to nie jest wystarczająco...

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@suseupl Bo to jest korpo, a w korpo jak to w korpo - wszystko musi przez przez tysiąc działów.
Skoro masz zablokowane konto, to i tak nic nie zarabiasz. A czasu nie musisz marnować - wystarczy, że udzielisz pełnomocnictwa prawnikowi i nawet nie będziesz musiał pojawiać się w sądzie. Dodatkowo w przypadku wygranej sprawy - a to nie powinno być specjalnie trudne, bo jeśli jesteś pewien swego, to allegro zwyczajnie nie będzie miało logów potwierdzających ich tezy - możesz pociągnąć allegro do odpowiedzialności z tytułu utraconych zarobków.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Napisałem jeszcze odpowiedź do tego. Czuję się bardzo niesprawiedliwie potraktowany. Przecież z mojej strony nikt nie ucierpiał, a ja muszę za to odpowiadać zawieszonym kontem...

 

Mam nadzieję, że są inne drogi wyjścia niż drogą sądowa.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

*przejść przez

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Kolejna odpowiedź zespołu Allegro:

"Dzień dobry,

zgodnie z informacją z dnia wczorajszego, Pana odwołanie zostało uznane za niezasadne.


Decyzja o zawieszeniu Pańskiego konta ma swoje oparcie w artykule 2.13 zaakceptowanego przez Pana Regulaminu Allegro. Pragnę zdecydowanie podkreślić, że w swoich działaniach kierujemy się wyłącznie troską dotyczącą bezpieczeństwa Kupujących oraz zawieranych transakcji. Ponieważ weryfikacja Pańskiego konta wypadła niepomyślnie, tj. nie mamy pewności, czy zawierane na Pańskim koncie transakcje nie zakończą się wypłatą przez nas rekompensat w ramach Programu Ochrony Kupujących, jestem zmuszona podtrzymać przedstawioną Panu  decyzję o bezterminowym ograniczenie konta.

Dalsze droga postępowanie jest obecnie możliwa jedynie w postępowaniu sądowym. Na wniosek sądu ujawnimy wszelkie informację dotyczące powstałych naruszeń i powiązań z wcześniej wskazanym kontem."

 

Powiedzcie mi dlaczego to musi tak wyglądać? Chcę zrobić wiele, ale nie wiele mogę.... 😐

oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Czy możesz mi podpowiedzieć jako moderator, co mogę zrobić w tej sprawie? Cholera... naprawdę mam dobre intencje.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@suseupl Dwie godziny temu otrzymałeś od nas odpowiedź w sprawie odwołania, które złożyłeś, więc sprawdź proszę swoją skrzynkę mailową. 

@SklepikMarysi Rozpatrzenie odwołania od decyzji pracownika trwa do 14 dni. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
suseupl
#9 Pomysłodawca#

Przeczytałem tą wiadomość, nie jest to nic innego jak podtrzymanie poprzedniej decyzji.

W mojej wiadomości jest też informacja:

"Dalsze droga postępowanie jest obecnie możliwa jedynie w postępowaniu sądowym. Na wniosek sądu ujawnimy wszelkie informację dotyczące powstałych naruszeń i powiązań z wcześniej wskazanym kontem."

Naprawdę rozumiem, że bezpieczeństwo ponad wszystko - ale nie zdrowy rozsądek.

Podsumowując sytuację:

Jestem dobrym sprzedawcą

Zostaję zablokowany

Muszę iść do sądu, bo jestem dobrym, zablokowanym sprzedawcą.

 

Czy naprawdę nie można tego rozwiązać w jakiś delikatniejszy sposób? Przecież jesteśmy tylko ludźmi. Ja daje się ukarać, żeby potwierdzić swoją rację w tej sprawie... To za mało. W takim razie czy mogę wpłacić kaucję na poczet przyszłych transakcji, żeby było bardziej bezpiecznie? Oczywiście nie wiążąc się z sankcjami finansowymi nałożonymi na byłego pracodawcę?

oznacz moderatorów