Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czysto teoretycznie...
Kupujący zakupił przedmiot. Załóżmy że otrzymany przedmiot jest niesprawny, ma jakaś wadę itd. Kupujący myśli sobie - wady nie widać gołym okiem (na przykład jest to jakaś część do jakiegoś urządzenia) - sprzedający zapewne nie będzie miał jak zweryfikować wady - co tam będę bawił się w reklamację - zgłoszę odstąpienie od umowy i kupie sobie gdzie indziej inny egzemplarz. Kupujący zgłasza odstąpienie od umowy, po tym fakcie - o zgrozo - okazuje się że przesyłka którą wybrał nie ma możliwości darmowego zwrotu... Kupujący myśli sobie - kurde, jak mam odesłać coś za 20zł na mój koszt, to trochę lipa - to zgłoszę reklamację, sprzedający będzie musiał odebrać ode mnie reklamowany towar i odesłać sprawny na swój koszt. No to do dzieła, zgłaszam!
Pytanie brzmi: Czy kupujący może sobie zgłosić reklamację towaru, który nie jest jego własnością????
@N_Nitka28 @TechartGSM jak to było? gdzie 2 konsultantów tam 3 wersje 😉
@N_Nitka28
Dziękuję.
Traktuję to jako oficjalne stanowisko Allegro i sobie zapisze na przyszłość.
@N_Nitka28 ogromna prośba - zapoznaj się z dyskusją założoną przez kupującą do zamówienia db4b5710-309a-11f0-8dcd-41c04e3fa7f7 i napisz proszę jak to się ma do tego co napisałaś wyżej.
@Health___Beauty Jeśli masz jakieś wątpliwości proszę zgłoś je w dyskusji lub skontaktuj się przez formularz.
Z tego co widzę, klientowi został przyznany zwrot z Allegro Protect i Allegro nie oczekuje zwrotu od Ciebie.
Napisałam wyżej, że każda sytuacja jest weryfikowana indywidualnie. Zachęcam również do skonsultowania sprawy z prawnikiem jeśli masz wątpliwości z zakresu prawa konsumenckiego.
@N_Nitka28 ja nie mam wątpliwości, bo ja w przeciwieństwie do Waszych konsultantów znam ustawę.
skoro jednak nie odesłałam produktu to dlaczego mam stracić prawo do tego.
Ponieważ w świetle prawa odstąpienie od umowy jest czynnością nieodwracalną.
I tu wkracza Allegro ze swoją interpretacją prawa:
w związku z odstąpieniem od umowy nie został odesłany produkt oraz nie zostały zwrócone pieniądze za produkt, a więc jest on nadal własnością kupującej. Ma ona prawo do reklamacji produktu przez dwa lata od zakupu. Proszę o odniesienie się do zgłaszanej wady oraz rozpatrzenie reklamacji do 25.06.
@N_Nitka28 Dziękuję za odpowiedź i utwierdzenie mnie w moim przekonaniu. Nie obraź się - to nic osobistego, ale jak widzę słowo "proklieckie" które wyszło z klawiatury jakiegokolwiek pracownika tej instytucji, to... (sam wyciąłem tekst, po co mi ban...).
Raz już napisałem jakie Allegro jest proklienckie, to wycieliście moje jakże trafne porównanie.
@TechartGSM ta Twoja teoria nie trzyma się kupy 🙂
Załóżmy że otrzymany przedmiot jest niesprawny, ma jakaś wadę itd.
wady nie widać gołym okiem
Jak ma wadę Twoje gdybanie nie ma sensu, bo i tak reklamacja będzie zasadna 🙂
A jak by chciał złożyć reklamacje żeby za free ktoś odebrał i liczy na zwrot kasy a produkt będzie sprawny to ją odrzucasz i konsument będzie musiał odebrać na swój koszt towar 😄
Pamiętaj że klient od odstąpienia ma 14 dni na odesłanie, Ty zapewne klikniesz potem odmowę zwrotu z powodu nie odesłania i tu towar automatycznie staje się z powrotem konsumenta i może se reklamować 😄 Trzeba wy analizować realny przykład a nie gdybanie które mnie nigdy nie spotkało a sprzedaje prawie 20 lat w necie 😄
@kostas11 Pamiętaj że są jeszcze inne powody odstąpienia... 🙂 Np. Towar inny niż zamówiony, czy oryginalność produktu budzi wątpliwości - a to już się kwalifikuje totalnie na reklamację a nią nie jest 🙂