Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drogie Panie i Panowie.
Zwracam się do Was z prośbą o odpowiedź jak prawidłowo postępować w następujących sytuacjach jako sprzedawca, gdyż jest ich coraz więcej:
-klient po otrzymaniu przesyłki w terminie 14 dni zgłasza zwrot części lub całego zamówienia
- mija miesiąc lub dwa od zgłoszenia zwrotu i nadal przesyłka zwrotna nie została nadana
Czy zgodnie z prawem mogę wstrzymać się z zwrotem kwoty za zamówienie do momentu nadania/otrzymania przesyłki, czy też muszę zwrócić pieniądze w terminie 14 dni od zgłoszenia zwrotu, pomimo iż klient nie nadał paczki.
Jeśli mam zwrócić kwotę w powyższym terminie, to jak postępować w sytuacji gdy zwrot nie zostanie nadany?
Kto pokryje koszty towaru w takim przypadku?
Czy po upływie np. 30 dni od zgłoszenia, wybieracie "odmowa zwrotu środków" podając w uzasadnieniu brak zwrotu towaru w terminie", czy też pozostawiacie te zgłoszenia bez podjęcia decyzji.
@kotzpsem rozumiem, że zależy Ci na opinii innych sprzedających, natomiast zgodnie z prawem, możesz wstrzymać się ze zwrotem w takiej sytuacji.
Zgodnie z polityką zwrotów na Allegro:
"Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta kupujący powinien otrzymać zwrot niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
Termin, jaki wyznacza Allegro, czyli 7 dni kalendarzowych liczy się od dnia otrzymania towaru, a nie od dnia odstąpienia, zatem nie naruszamy przepisów prawa. Wyznaczamy standardy w ramach obowiązujących przepisów.
Sprzedający powinien zwrócić środki do 7 dni kalendarzowych, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzymał wypełniony przez kupującego formularz zwrotu towaru.
Ponadto, zgodnie z ustawą przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)."
@la_nika Dziękuję