Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam to nie pierwszy raz kiedy gubi mi się paczka na zwrocie przez kupującego odpowiedz allegro wina jest moja i ja za to odpowiadam nie kupujący .Kupującemu mam zwrócić kwotę a sam reklamować paczkę .
Są sytuacje, kiedy za paczkę powrotną odpowiada sprzedający.
Na przykład, jeśli wysłałeś swojego kuriera to nic nie zrobisz. Jak w tym są pozakręcane "smarty" to nie wiem.
Pomijając to, masz zawsze prawo do pomniejszenia zwracanej kwoty z powodu np. wyraźnych śladów użytkowania. Towaru nie ma, nie da się tego określić. Darmowy zwrot nie zwalnia kupującego z odpowiedzialności. Chyba, że Allegro sobie wymyśliło inaczej. Allegro raczej jeszcze nie stanowi prawa> A może się mylę 😃
@DECO-MASTER napisał:
"Są sytuacje, kiedy za paczkę powrotną odpowiada sprzedający. Na przykład, jeśli wysłałeś swojego kuriera to nic nie zrobisz. Jak w tym są pozakręcane "smarty" to nie wiem. Pomijając to, masz zawsze prawo do pomniejszenia zwracanej kwoty z powodu np. wyraźnych śladów użytkowania. Towaru nie ma, nie da się tego określić. Darmowy zwrot nie zwalnia kupującego z odpowiedzialności. Chyba, że Allegro sobie wymyśliło inaczej. Allegro raczej jeszcze nie stanowi prawa> A może się mylę"
Tak, tak... Albo nie. Są różne sytuacje. Dwutlenek węgla, hemoglobina, halucynacja... Na przykład ktoś komuś wysłał paczkę. Albo kuriera. I co zrobisz, Bożenko? Nic nie zrobisz, takie życie. Są też "smarty". Chyba są. Nie wiem, nie znam się. Są też różne prawa, np. dotyczące zwrotów. Nie wiem po co o tym wspominam. Chyba dlatego, że nie lubię jak mi się coś zwraca. Są też darmowe zwroty i jest odpowiedzialność. Odpowiedzialność jest po stronie kupującego. Zawsze. Chyba że Allegro sobie wymyśliło inaczej. Allegro raczej jeszcze nie stanowi prawa, ale konto może zawiesić. Nie wiem po co to wszystko napisałem, chyba musiałem. Nie da się tego określić. Pomijając to, zawsze warto coś napisać. Wyższy level w Społeczności sam się nie wbije. Najlepiej napisać coś o złych kupujących. Bo oni są źli. Tak, to warto podkreślić. Że kupujący są źli i chcą oszukać uczciwych Sprzedawców. Tak, tak... A może się mylę...
Dobry tekst? Taki kompletnie bez sensu i związku z tematem, ale jest coś o złych kupujących. Więc chyba zasłużyłem na rozwiązanko? A może chociaż wpunkcika? 😃
@Client:98572120 Upały. Ogranicz przebywanie na słońcu, pij dużo wody. To może być objaw odwodnienia, lub udaru. Proszę sobie punkciki łapać, Można nawet przejąć moje (słowa wpunkt nie ma w słowniku).
Jedną osobę poprosiłem, byśmy się omijali i tak się dzieje. A ma na tym forum bardzo duże zasługi. Potrafi zachować honor i kulturę. Nasze poglądy bardzo się różnią, więc po co się szarpać.
Wątpię by @Client:98572120 też tak potrafił. Żegnam ozięble (bo upały).
@DECO-MASTER Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja myślałem, że swoim postem zacząłeś jakiś konkurs, to i ja postanowiłem wziąć udział. Przebiłem Cię i czekałem na odpowiedź lwa, który zwykle wygrywa w tego rodzaju rywalizacji. Mea culpa, ale ja naprawdę myślałem, że robisz sobie jaja z OPa.
"Jak w tym są pozakręcane "smarty" to nie wiem."
Allegro się wypowiedziało, więc teraz już wiesz.
@Client:98572120 Ok. Nie ma sprawy.
W konkursach nie startuję, Nawet w totka mam pecha😀
Nawiązując do odpowiedzi Allegro: nie rozwiązuje wszystkiego.
Pisząc pierwszy post chciałem też zwrócić uwagę na sytuacje jakie opisuje @Puzonix I @_Likos_ . Osobiście miałem też różne niespodzianki, więc nie da się wrzucić wszystkiego do jednego worka. Trzeba wyjaśniać, pytać, rozmawiać.
"Wyjątkiem jest sytuacja, w której kupujący wybierze przewoźnika innego, niż ci wskazani przez przedsiębiorcę (na przykład poprosi o wysyłkę pocztą, choć sprzedający udostępnił w ofercie tylko przesyłkę kurierską). Wówczas odpowiedzialność za towar przechodzi na kupującego.
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego"
Tyle o tym regulamin Allegro.
@SanexHurtowBHP Allegro dobrze Ci pisze. Zgodnie z art. 32 Ustawy konsumenckiej klientowi należy się zwrot wpłaty po zwrocie towaru także wtedy, gdy prześle dowód odesłania rzeczy. Zaginiecie paczki nie wstrzymuje obowiązku zwrotu środków. Reklamację u przewoźnika może złożyć kupujący, możesz ją także złożyć Ty.
Teoria teorią, praktyka praktyką. U nas InPost nie potrafił odnaleźć paczki, która leżała sobie w Paczkomacie nadawczym, twierdząc, że nie została nadana 😉 Później się znalazła to w odpowiedzi napisali, że reklamacji nie uznają. Całe szczęście, że towar do nas wrócił. Istny cyrk na kółkach.
ja tylko czy paczka tak naprawdę była wsadzona do paczkomatu gdyby to był odbiór mojego kuriera to ok paczka widnieje ze jest w paczkomacie według inpost i tu się ślad urywa
W pierwszej kolejności ustal czy klient rzeczywiście wysłał paczkę, a jeżeli wysłał to czy na właściwy adres. Jeżeli obie odpowiedzi będą twierdzące to zgodnie z prawem musisz zwrócić kupującemu wszystkie koszty (towar + dostawa (jeżeli była płatna)).
1. Przerabiałem już sytuację, w której klient wygenerował kod zwrotu, ale Inpost twierdził, że przesyłka nigdy nie została nadana. Klient twierdził, że nadał w paczkomacie, ale nie był w stanie tego udowodnić. W tym przypadku klient zrezygnował z możliwości reklamowania z powodu zaginięcia przesyłki. Sam tylko wie dlaczego. Kontakt się urwał, koniec tematu.
2. Przerabiałem też sytuację, w której klient twierdził, że wysłał przesyłkę, na stronie przewoźnika widniał status: doręczona, ale po małym śledztwie okazało się, że klient wygenerował zwrot do innego zakupu i nasz towar odesłał komu innemu.
Klientom zdarza się mylić, tak jak sprzedawcom, dlatego trzeba wszystko weryfikować przed zwrotem środków. Klienci mają swoje prawa, ale mają też swoje obowiązki np. prawidłowe odesłanie towaru w stanie niepogorszonym jeżeli chcą odzyskać 100% wartości zwrotu środków.
@SanexHurtowBHP, gdy Kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację w wypadku jej uszkodzenia czy zagubienia, o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana. Wynika to z faktu, że Kupujący korzysta z możliwości darmowego odesłania towaru, udostępnionej przez Sprzedającego. Kupujący powinien otrzymać pełen zwrot kosztów za towar, natomiast jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia przesyłki doszło z winy leżącej po stronie Kupującego, to Sprzedawca może domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania.
@mr_oma aby doprecyzować Kupującego w takim wypadku chroni Allegro ( np POK), a jeśli okaże się że to jego wina to : to Sprzedawca może domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania. Czyli tylko droga sądowa? Jakoś tu nie widzę ochrony strony słabszej ( Sprzedającego) ?🤔
@mr_oma " o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana"
Wybacz ale nie rozumiem. Czy wygenerowanie darmowego kodu zwrotu jest równym z wykazaniem że przesyłka została nadana ???
Mialem całkiem sporo zgłoszeń zwrotów wraz z wygenerownym kodem gdzie potem kupujący nie odsyłali przesyłki bo np zmienili zdanie albo zapomnieli.
Czy potwierdzeniem nadania paczki nie powinno byc jej wyjęcie z paczkomatu przez kuriera???
Jeśli samo wygenerowanie kodu zwrotu miałoby byc potwierdzeniem nadania paczki wówczas jest to otwarta droga do nadużyć. Wystarczyłoby wygenerować kod, nic nie robić i po tygodniu ząłozyc sprzedającemu dyskusje żądając zwrotu wpłaty. Mimo że paczka nigdy nie byłaby wysłana
@_Likos_ Sytuacja niby bez związku: W początkowych latach powstania naszej "Demokracji Rabunkowej", mój znajomy (dusza człowiek), po utracie pracy zgłosił się o pomoc do Opieki Społecznej. Odpowiedź była szybka. W rodzinie nie ma patologii (narkomania, alkoholizm), więc zasiłek nie przysługuje. Tutaj też. Sprzedający ma jeszcze możliwości finansowe, to niech płaci. Wystarczy że kupujący chce.
@_Likos_, wygenerowanie darmowego kodu zwrotu nie jest równoznaczne z wykazaniem, że przesyłka została poprawnie nadana.
Gdy Kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację w wypadku jej uszkodzenia czy zagubienia, o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana.
Gdy Kupujący dokona zwrotu przez nasz serwis, otrzyma kod zwrotu np. do paczkomatu. Numer listu przewozowego zostaje dodany w momencie, gdy paczka trafi do paczkomatu.
@mr_oma jakoś ślizgasz sie w temacie
z pkt widzenia sprzedawcy
kto odpowiada za działanie allegro smart? - allegro i inpost
kto odpowiada za zaginięcie przesyłki - organizator tej wysyłki czyli allegro i inpost
sprzedawca ma obowiązki w stosunku do konsumenta ale za te obowiązki może ścigać organizatora tego procederu czyli allegro i inpost
rozbawiło mnie sformułowanie:
Kupujący powinien otrzymać pełen zwrot kosztów za towar, natomiast jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia przesyłki doszło z winy leżącej po stronie Kupującego, to Sprzedawca może domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania.
@SanexHurtowBHP
Czy jesteś pewien, że Allegro przypisuje Ci winę za zaginięcie paczki ze zwrotem (nie mylić z odpowiedzialnością) ?
Bo jeżeli tak - to są na to paragrafy.