Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient w ramach zwrotu paczki Allegro Smart odesłał klocki Lego zawinięte jedynie w czarną folię. Oczywiście opakowanie klocków uległo uszkodzeniu (pognieceniu). Potrąciliśmy w związku z tym 15% wartości, tak aby pokryło to nam stratę na ponownej sprzedaży.
Klient otworzył dyskusję, żądając zwrotu pełnej kwoty. Odmowiliśmy kierując się przepisami prawa i (!) polityką zwrotów Allegro - https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD, gdzie pkt 5A jasno mówi wskazuje kupującemu:
Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:
Przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie:
Jednocześnie w dobrej wierze piszemy do Allegro z prośbą o włączenie się do dyskusji i wypowiedzenie się przez pracownika w celu poparcia naszej decyzji. I teraz mail od pracownika Allegro:
„Przykro mi, że nie udało się Państwu dojść do porozumienia. Bardzo proszę Sprzedającego o zwrócenie całości kwoty kupującemu oraz proszę o złożenie reklamacji u przewoźnika. Jeśli przewoźnik potwierdzi, że przesyłka została uszkodzona w transporcie i odrzuci reklamację, ponieważ klient źle zapakował towar, wówczas może Pan żądać od klienta odszkodowania.”
Dlaczego pracownik sugeruje nam działanie wbrew prawu oraz samym wskazówkom Allegro? Dlaczego zrzuca na nas obowiązek dochodzenia odszkodowania mimo, że nawet na stronie Allegro jest wskazanie, że to klient jako nadawca ma tego dochodzić od Allegro?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Pozdrawiam,
to niestety norma.
@TomSzcz1 To nie wiesz, że klient Twój "pan" > może Ci narobić na głowę, a Ty masz podziękować i podać mu papier
Wrzuciłem temat na forum, żeby moderatorzy spojrzeli na ten problem i ewentualnie uczulili osobę z Allegro biorącą udział w dyskusji o bardziej wnikliwe spojrzenie, a nie jedynie kopiuj-wklej.
@TomSzcz1 dziękuję za Twoje zgłoszenie! Skontaktowałam się z odpowiednim działem i przekazałam informacje jakie zawarłeś w tym wątku. Jeśli dowiem się czegoś więcej w tej sprawie, dam znać!
Dziękuję.
Brawo, ale niestety Allegro ma to gdzieś - liczy się Kupujący
@TomSzcz1 chyba se w kulki lecą! Reklamuje nadawca, odpowiada za paczkę nadawca, a za pomniejszenie wartości zwrotu klient. Czy oni już całkiem pogłupieli? Akurat klient coś odda potem po 30 dniach jak przewoźnik reklamację odrzuci pitu pitu kop w dupsko poryło już konsultantów na rozum
Po baczniejszym sprawdzeniu przez pracownika Allegro okazało się, że jednak mamy rację, jedynie co, to zmuszono mnie do wypełnienia protokołu szkody, na podstawie którego klient złoży reklamację samodzielnie. Zatem okazuje się, że nie wystarczą wcześniej wysłane już klientowi następujące informacje:
- decyzja o pomniejszeniu zwrotu z wyjaśnieniem,
- zdjęcie "paczki", którą otrzymaliśmy,
- zdjęcie uszkodzeń,
- potwierdzenie zwrotu środków w określonej wysokości
- faktura korygująca
Dla zainteresowanych treść wiadomości z Allegro:
"Kupujący skorzystał z odstąpienia od umowy i odesłał przedmiot. Jeśli wrócił on w stanie zmienionym, Sprzedający może umniejszyć kwotę zwrotu, powołując się na zmniejszenie wartości rzeczy. Jeśli istnieje podejrzenie, że do uszkodzenia doszło w przewozie, Sprzedający powinien spisać protokół szkody i udostępnić go Klientowi, by mógł reklamować odesłanie i szkodę w transporcie."
Ponieważ czas to pieniądz już kończę ten temat na forum, dziękuję za informacje zwrotne oraz moderatorce za pomoc.
Pozdrawiam,
@TomSzcz1 to jest tylko pomoc allegro i ich interpretacja, nie ma żadnej mocy prawnej, ale rozmawiałem z rzecznikiem kiedyś i papugą co nas obsługuje i zgodnie z ustawą oni widzą to tak:
Odstąpienie - zwracasz kasę do 14 dni - towar nie należy już do konsumenta ale dalej odpowiada za zmniejszenie wartości - towar uszkodzony w transporcie, spisujesz protokół składasz reklamację jak dostaniesz decyzję odmowną za złe pakowanie, występujesz z roszczeniem do kupującego 🙂
Nie spisałeś protokołu, jesteś w plecy 😞
Pamiętaj że kasę masz oddać nawet jak nie dostaniesz paczki bo zgodnie z ustawą wystarczy potwierdzenie nadania przez konsumenta, jak zaginie też Ty składasz reklamację 🙂
@kostas11 jak ma sprzedawca składać reklamację o zaginięcie paczki jak nie jest stroną, składa nadawca, sprzedawca noże mu potrącić zwrot do 0pln bo go nie dostał