Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedałem laptop mało używany, sprawny stan bdb, gwarancja ponad rok. Osoba prywatna, nie firma.
Kupujący twierdzi że nie działa mu karta graficzna, jakieś trzaski z laptopa, potem pisze że działała mu 10min. Chce zwrot pieniędzy.
Kupujący od początku dziwny, pisze łamana polszczyzną, chciał zrezygnować od razu po zakupie, bo niby inną kartę w laptopie chciał, zgodziłem się, po czym następnego dnia mówi żeby jednak wysłać. Już przed wysłaniem towaru źle się zapowiadało, strasznie chaotyczny.
Co polecacie zrobić? Kupujacy może reklamować laptop w sklepie.
Wyłączyłeś rękojmię w ofercie? jeśli nie to reklamację może złożyć również do Ciebie i musisz ją rozpatrzyć. Oczywiście to jaką decyzję podejmiesz w sprawie uznania reklamacji to już Twoja sprawa.
@globalshop314 Jeżeli kupujący składa reklamacje to musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14dni, możesz uznać albo nie, możesz zażądać odesłania kompa, jeżeli np: nie będzie chciał odesłąć w ramach reklamacji możesz reklamację z tego względu odrzucić.
Najłatwiej żeby po prostu oddał na serwis do sklepu, ale ciężko mi się z nim dogadać. On chce oddać laptopa i zwrot kosztów. Dzięki za udział w dyskusji.
Wytłumacz mu prosto. Przy sprzedaży jako prywatna osoba zwrotu bez podania przyczyny nie przyjmujesz, bo nie musisz. Jeśli ma problem z laptopem może jedynie zareklamować go u Ciebie jako sprzedawcy lub u gwaranta (jeśli gwarancja jako taka była). I nic więcej mu nie przysługuje.
Do kupującego należy decyzja, czy skorzystać z rękojmi (u Ciebie), czy z gwarancji (w sklepie). Musisz przyjąć reklamację, ale nie musisz jej uwzględnić, jeśli nie jest zasadna.
Kupujący zareklamował jakieś trzaski i kartę graficzną, która działała dziesięć minut. Odbierz zwrot laptopa i sprawdź - jeśli karta będzie hulać przez cały dzień, a laptop nie będzie trzeszczał w tym czasie, odrzuć reklamację. Może klient odpalił grę wymagającą grafiki za trzy tysiące, i dlatego mu zdechło?
Pamiętaj, że decyzję musisz podjąć (i zawiadomić o tym kupującego) w ciągu czternastu dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia - nie od dnia, kiedy odbierzesz zwrot.
A jak przy przyjęciu reklamacji potwierdzę usterkę np. karty graficznej, to jakie mam opcje zakończenia sporu?
Moge mu po prostu odesłać i nie przyjąć reklamacji bo jest uszkodzony?
Kupując jest naprawdę bardzo chaotyczn nie wiem czy nie narobi jakiś szkód po złości.
Zlituj się... Czyś Ty w ogóle przeczytał (i zrozumiał), co napisałeś?
Chcesz zakończyć dyskusję dotyczącą usterki grafiki dlatego, że grafika ma usterkę???
Chcesz odrzucić reklamację uszkodzonego laptopa dlatego, że laptop jest uszkodzony???
Po kilku głębszych (oddechach, żeby nie było🤣) spróbuję ostatni raz: jeśli przyczyna reklamacji się potwierdzi, masz obowiązek taką reklamację uwzględnić. Teoretycznie możesz dokonać naprawy albo wymienić laptop na nowy, niezależnie od tego, czego domaga się kupujący. W praktyce możesz tylko oddać pieniądze, bo ani nie masz drugiego laptopa, ani nie możesz go naprawić w try miga (no chyba, że możesz).
Możesz jeszcze obniżyć cenę (odesłać laptop i część pieniędzy), jeśli kupujący wyraził takie życzenie.
Jasne, źle to opisałem, jak już przyjmę laptopa i będzie uszkodzona grafika nie z jego winy, wyślę do sklepu na reklamację.
Ale co w wypadku gdy kupujacy uszkodził coś specjalnie, nie wiem otwierał laptopa i zniszczył coś śrubokrętem. Jak mogę zakończyć taki spór? Chyba nie mogę oddać mu pieniędzy i zostać ze zniszczonym laptopem.
Trafił się klient co nic mu nie pasuje od początku, żałuję że mu wysłałem, spodziewam się wszystkiego. Boję się że laptop przyjdzie w dużo gorszym stanie.
@globalshop314 Jeśli wysłałeś sprzęt w pełni sprawny i bez uszkodzeń a klient odeśle Ci sprzęt uszkodzony MECHANICZNIE to reklamację możesz oczywiście odrzucić.
Tak już przy okazji podpowiem co mnie spotkało niedawno. Sprzedałem laptopa i po kilku dniach klient przyszedł zgłosić problem - laptop wyłączał się po 10-20 minutach pracy.
Problemem okazał się być jakiś drobny kawałek plastiku (nieznanego pochodzenia) który dostał się do wentylatora i całkowicie go zablokował. Może tu będzie ta sama przyczyna - trzaski mogą pochodzić z wentylatora jeśli coś go blokuje a sprzęt wyłącza się bo się przegrzewa. Jednak jeśli sprzęt jest na gwarancji to polecam samemu nic nie grzebać tylko odesłać do serwisu.
@globalshop314 Jedna zasadnicza sprawa, pamiętaj że masz na to 14 dni, później reklamacja jest uznana, więc nie wiem czy zdążysz w serwisie ale jak jest na gwarancji to nie możesz samemu grzebać. Poczytaj co napisała @Kasiulki2 🤑