Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, dzisiaj pisalem juz na "gadane" w sprawie dysku, ktory jest uszkodzony. Po otwarciu dyskusji z allegro, sprzedawca zgodzil sie na reklamacje dysku twardego. Poczytalem sobie opinie o sprzedawcy (madry polak po szkodzie) i z tego co widze, to dyski HDD ktore wystawia sa "lewe" i nie chcialbym znowu dostac jakiegos szmelcu ktory zepsuje sie po paru miesiacach. Pytanie brzmi: czy w ramach gwaranacji moge zadac zwrotu gotowki czy tylko wymiana towaru na nowy/naprawa? Z gory przepraszam za glupie pytanie ale nie znam sie na prawie konsumenckim 🙂
Sprzedawca ma prawo naprawy za 1 razem, spróbuj się dogadać z nim.
@Stasiu956 Masz prawo żądać zwrotu wpłaty już za pierwszym razem na podstawie art. 560 Kc, jednak sprzedawca nie musi pieniędzy oddawać przy pierwszej reklamacji, może towar naprawić lub wymienić, ale może też oddać wpłatę. Przy drugiej reklamacji musi już oddać pieniądze, o ile wada jest istotna. Nie reklamujesz z gwarancji, tylko z rękojmi. Warunki gwarancji mogą być dla Ciebie mniej korzystne.
@Stasiu956 W tej chwili nie możesz domagać się zwrotu gotówki. Złożyłeś reklamację w zakresie jakości, sprzedający ma obowiązek naprawić - wymienić na "nowy".
Dopiero przy kolejnej reklamacji możesz żądać zwrotu pieniędzy.
Jeśli chodzi o to co dostaniesz na wymianę to nie ma reguły. Składałem reklamację do Seagate i przysłali mi dysk po renowacji, odnowiony, no bo zamiast używanego.
Sciągnij i zainstaluj sobie programik HdTune, testuje dyski i wyświetla z pamięci dysku ile godzin przepracował taki dysk, również informuje o błędach.