anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot/naprawa uszkodzenego towaru?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Stasiu956
#7 Wielbiciel#

Witam, dzisiaj pisalem juz na "gadane" w sprawie dysku, ktory jest uszkodzony. Po otwarciu dyskusji z allegro, sprzedawca zgodzil sie na reklamacje dysku twardego. Poczytalem sobie opinie o sprzedawcy (madry polak po szkodzie) i z tego co widze, to dyski HDD ktore wystawia sa "lewe" i nie chcialbym znowu dostac jakiegos szmelcu ktory zepsuje sie po paru miesiacach. Pytanie brzmi: czy w ramach gwaranacji moge zadac zwrotu gotowki czy tylko  wymiana towaru na nowy/naprawa? Z gory przepraszam za glupie pytanie ale nie znam sie na prawie konsumenckim 🙂

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedawca ma prawo naprawy za 1 razem, spróbuj się dogadać z nim.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Stasiu956 Masz prawo żądać zwrotu wpłaty już za pierwszym razem na podstawie art. 560 Kc, jednak sprzedawca nie musi pieniędzy oddawać przy pierwszej reklamacji, może towar naprawić lub wymienić, ale może też oddać wpłatę. Przy drugiej reklamacji musi już oddać pieniądze, o ile wada jest istotna. Nie reklamujesz z gwarancji, tylko z rękojmi. Warunki gwarancji mogą być dla Ciebie mniej korzystne.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Stasiu956  W tej chwili nie możesz domagać się zwrotu gotówki. Złożyłeś reklamację w zakresie jakości, sprzedający ma obowiązek naprawić - wymienić na "nowy".

Dopiero przy kolejnej reklamacji możesz żądać  zwrotu pieniędzy.

Jeśli chodzi o to co dostaniesz na wymianę to nie ma reguły.  Składałem reklamację do Seagate i przysłali mi dysk po renowacji, odnowiony,  no bo zamiast używanego.

Sciągnij i zainstaluj sobie programik HdTune,  testuje dyski i wyświetla z pamięci dysku ile godzin przepracował taki dysk, również informuje o błędach.

oznacz moderatorów