anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot pieniędzy z allegro protect pomimo zniszczenia produktu

SMA-Thermeco
#7 Wielbiciel

Witam,

chciałbym Wam opisać taka sytuacje i poradzić się Was co byście zrobili w tej sytuacji.

Klient kupił ode mnie jako sprzedawcy ( właściciela marki) klimatyzator przenośny. Po jakimś czasie zglosił zwrot bez podania przyczyny. Klimatyzator przyjechał do nas w tragicznym stanie. Pęknięta obudowa, połamane akcesoria. Okazało się, że do paczki był dołączony protokół Poczty Polskiej informujący, że musieli go przepakowywać, ponieważ paczka była źle zabezpieczona przez wysyłającego. Zaznaczam, że klimatyzator musi jechać w pionie w jednej pozycji. Kilkukrotnie pisaliśmy do zwracającego o zaistniałej sytuacji. Odpisał dopiero wtedy kiedy odmówiliśmy zwrotu pieniędzy. On zgłosił to do Allegro Protect a oni bez zastanowienia oddali pieniądze klientowi i obciążyli moja firmę kosztami. Jakim prawem to zrobili? Zasady umów zawartych na odległość są jasno opisane w kodeksie. Teraz nie dość, że nie mam pieniędzy za towar to nie mam również towaru. Klimatyzator nadaje się do utylizacji, ponieważ po włączeniu okazało się, że ma uszkodzoną sprężarkę. Dodam, że utylizacja takiego uszkodzonego urządzenia również jest stosunkowo droga.
Do kogo zgłosić takie oszustwo?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@SMA-Thermeco a przepisy nie mówią, że nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu? 

Trzeba było zwrócić 1 zł i napisać, że przedmiot nie nadaje się do dalszej odsprzedaży, że przyszedł połamany poprzez złe zabezpieczenie pacyki kupującego. Pismo z PP masz.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#14 Krzewiciel

@SMA-Thermeco 

Nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu, choćby produkt nadawał się tylko do utylizacji.

Musisz zwrócić np. 1 zł.

 

ps. nagrywaj wszystkie zwroty od momentu rozpakowania.

oznacz moderatorów

SMA-Thermeco
#7 Wielbiciel

Ale przecież wiecie, że to jakiś absurd. Ja jeszcze muszę zapłacić 400 zł za utylizację klimatyzatora ponieważ zawiera F-gazy i czynnik chłodniczy. Podsumowując jestem 1670 zł w plecy. Allegro robi co chce i nikt z tym nie walczy?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

niech policja zapuka do siedziby firmy i się dowie który taki pracownik mądry inaczej jak im zaczną przychodzić pielgrzymki to się może ktoś tam ogarnie 

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@SMA-Thermeco w przypadku odstąpienia od umowy, jako firma - musisz przyjąć zwrot od klienta i zwrócić mu pieniądze. Nie możesz odmówić zwrotu pieniędzy, przy odstąpieniu od umowy. 

Jeśli jednak produkt wrócił do Ciebie uszkodzony - możesz pomniejszyć wtedy kwotę zwrotu. Informację o tym, przeczytasz tutaj

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

SMA-Thermeco
#7 Wielbiciel

A co jeśli produkt jest totalnie zniszczony i musi zostać zutylizowany? Kto poniesie koszty? Allegro czy kupujący?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

kupujący odpowiada za zwrot więc za utylizację również

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@SMA-Thermeco  napisał(a):

A co jeśli produkt jest totalnie zniszczony i musi zostać zutylizowany? Kto poniesie koszty? Allegro czy kupujący?


Tu mamy trochu inną sytuację, raczej trzeba iść w KC i naprawnienie szkody !

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@SMA-Thermeco

Sprawdź czy przesyłka była ubezpieczona. Jeżeli tak to skontaktuj się z firmą Agro-Ubezpieczenia (email pocztex@agroubezpieczenia.pl) w celu zgłoszenia szkody z ubezpieczenia. Zgłaszasz wszystkie szkody jakie podniosłeś i jesteś w stanie udowodnić, a nie tylko wartość samego towaru. 

Co do reklamacji do przewoźnika, to już twoja decyzja. Od nich otrzymasz do 100 zł (resztę wypłaca ubezpieczenie i Poczta się w to nie wtrąca i nie pośredniczy).

A tu masz protokół szkody dla ubezpieczyciela https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2022/11/220110-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-prz...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Sa_nova przecież przyjął zwrot tyle że to co odesłał jest bez wartości 😞

@SMA-Thermeco masz podkładkę pismo z poczty że to kupujący źle spakował, złóż reklamację na poczcie jak Ci odmówią zwrotu kasy za towar, wysmaruj kupującemu przedsądowe wezwanie do zwrotu sprawnego towaru lub zwrot poniesionych strat przez złe spakowanie sprzętu 🙂

Trochu źle zrobiłeś bo było zwrócić 1 grosz, allegro działa przez automaty, wtedy by odnotowali zwrot kasy i pewnie resztę by oddali bez obciążania Ciebie 🙂

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@kostas11

Poczta zawsze odmówi jak było ubezpieczenie. Oni nie pośredniczą w tej kwestii, szkodę zgłasza się bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Sa_nova ale mądra odpowiedź

a jak do zwrotu jest minus 100zł

to różnicę też pokrywa allegro?

allegro jakoś wygodnie zapomina, że obecnie funkcjonujemy w innej rzeczywistości

bo firmy muszą płacić za koszta utylizacji oraz o fakcie, że przyłączenie się do długu

wymyślonego przez oszusta jest oszustwem i współudziałem

przepisy są jasne - za zwracany towar odpowiada kupujący

@Sa_nova pokaż jeden współczesny wyrok polskiego sądu opierający się na obecnych przepisach, który w podobnej sytuacji przyznaje rację kupującemu

 

czym jest wypłata z allego protect - karą, wyrokiem, widzimisiem - może ktoś z allegro to wreszcie dokładnie opisze bo na pewno nie przyłączeniem się allegro do istniejącego długu co sugeruje serwis

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Policja art 286kk doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem na pracownika allegro co to klepnął, a faktura za utylizację do kupującego i esądu niech komornik zedrze

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik

musisz sie z tym pogodzić albo zmienić asortyment, ja mam pół magazynu zawalonego zwrotami, które nie nadają się do ponownej wysyłki a nie ma czasu sie nimi zająć, klient Nasz Pan i korzysta z tego ile wlezie traktując Allegro jako darmową wypożyczalnie drogiego sprzętu   

oznacz moderatorów

SMA-Thermeco
#7 Wielbiciel

Wiesz ale to nie jest rozwiązanie abyś w kosztach prowadzenia swojej działalności musiał uwzględniać oszustwa allegro i to, że ktoś psuje Twój towar za który zapłaciłeś lub który wyprodukowałeś. Uważam, że my jako sprzedawcy musimy coś z tym zrobić i trzymać jeden front. Tak być nie może, że masz pół magazynu towarów nienadających się do dalszej odsprzedaży.

oznacz moderatorów