anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot po terminie?

Elektro__sprzet
#7 Wielbiciel#

Witam!

 

Klient dostał towar 19.11.2024, zgłosił zwrot 01.12.2024, nie wysłał towaru, po czym zamówił inny produkt, który otrzymał 28.01.2025 zgłosił zwrot 28.01 po czym odesłał obydwa produkty. Teraz pytanie, czy mam przyjąć zwrot zgłoszony 19.11, gdyż jak szukam to nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu jedynie, jeżeli kupujący chce oddać 14 dni po zakupie - tutaj to nie występuje - bo zgłoszenie jest w terminie, natomiast z drugiej strony kupujący ma 14 dni po zgłoszeniu zwrotu na wysyłkę towaru, zatem jak to rozwiązać? @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie masz zastrzeżeń do zwróconego towaru to przyjmij, kupujący po odstąpieniu od umowy zakupu i tak nie jest właścicielem towaru, a że odesłał po czasie to nieładnie ale jak otworzy dyskusję to Allegro karze Ci przyjąć zwrot, więc dla świętego spokoju Ja bym przyjął.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Elektro__sprzet "Teraz pytanie, czy mam przyjąć zwrot zgłoszony 19.11," - tak masz przyjąc . Samo oświadczenie kupującego ( zgłoszenie zwrotu) rozwiązuje umowe i od tej chwili to Twój towar

"gdyż jak szukam to nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu".. hmm a gdzie to znalazłeś ??????

 

" zatem jak to rozwiązać? " . Najprościej - jeśłi produkty wóciły nieużywane i nie straciły na wartości - oddac kase.

Teoretycznie masz możliwość obciązenia za bezumowne korzystanie - w praktyce przy niedużych kwotach zakupu takich obciązen sie nie stosuje.

 

Jeśłi zaś którykowiek z produktów stracił na wartości - masz prawo adekwatnie pomniejszyć zwracaną kwote

oznacz moderatorów

Elektro__sprzet
#7 Wielbiciel#

"gdyż jak szukam to nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu".. hmm a gdzie to znalazłeś ??????

 

w pomocy dla sprzedających Allegro: W jakich przypadkach możesz odmówić przyjęcia zwrotu towaru kupionego na Allegro – Zwroty produktu: ...

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

@Elektro__sprzet to zacytuj ten podany fragment gdzie możesz odmówić zwrotu ?:)

Klient może zwrócić nawet po miesiącu itd. wtedy adekwatnie pomniejszasz mu zwrot kasy.

oznacz moderatorów

Elektro__sprzet
#7 Wielbiciel#

ale ja napisałem: "gdyż jak szukam to nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu jedynie, jeżeli kupujący chce oddać 14 dni po zakupie - tutaj to nie występuje - bo zgłoszenie jest w terminie" zatem zgadzam się z tym, że według podanych przyczyn odmowy zwrotu, żaden tutaj nie występuje, ale chciałem jeszcze po prostu dopytać 🙂 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Elektro__sprzet musisz rozróżniać zgłoszenie zwrotu w terminie 14dni od otrzymania paczki z towarem od odesłania zwrotu po 14dniach od terminu jego zgłoszenia. Za 1 musisz przyjąć każdy zwrot ewentualnie możesz zastosować art 34.4 uk poniejszyć jego kwotę za 2 czyli odesłanie powyżej 14dni od dnia zgloszenia zwrotu sankcji nie ma chyba że poinformujesz kupującego o naliczaniu bezumownego korzystania z nieswojego towaru w kwocie x dziennie zaczynając od 15dnia kiedy towaru nie odesłał po zgloszeniu zwrotu w terminie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Elektro__sprzet  ale w podlinkowanej poradzie nic nie ma że nie ma obowiązku przyjęcia. Nie miałbyś obowiązku jeśłi kupujacy by nie zgłosił zwrotu w ciągu 14 dni , lecz on to zrobił kwestia odesłania to juz tylko kolejna techniczna czynnośc związana z odstapieniem od umowy.

oznacz moderatorów

Sklep-RockBeat
#9 Pomysłodawca#

Hmm ja bym zwrócił za ten który był zwrócony w terminie a za ten drugi nie przysłał dwa a zwraca jeden? No to ten drugi można mu odesłać na jego koszt oczywiście pozdrawiam i życzę dużo cierpliwości 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Sklep-RockBeat oba są zgloszone do zwrotu w 14dniowym terminie więc umowa została rozwiązana ustawowo i oba zwroty musi przyjąć natpmiast jeden z tych zwrotów został przysłany po 14dniach od zgłoszenia zwrotu za co ustawa sancji nie przewiduje chyba że sprzedawca poinformuje kupującego, że naliczy mu bezumowne korzystanie z nieswojego towaru w terminie powyżej 14dni od zgłoszenia zwrotu w konkretnej kwocie dziennej

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Elektro__sprzet jest dokładnie tak jak napisał @_Likos_. Odstąpienie jest skuteczne, nawet jeżeli klient nie odeśle towaru w ciągu 14 dni. Jeżeli wartość towaru się obniżyła wskutek użytkowania przez klienta (wykraczającego poza te konieczne do stwierdzenia cech produktu) możesz obniżyć kwotę zwrotu. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Elektro__sprzet
#7 Wielbiciel#

Rozumiem i dziekuję

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Syrena_zT w opisanej sytuacji stan odesłanego produktu jest sprawą drugorzędną , klient wykroczył poza uprawnienia nadane mu przez Ustawodawcę i przetrzymywał produkt dłużej .W związku z tym sprzedawca ma prawo naliczyć i potrącić ze zwrotu środków opłatę za bezumowne korzystanie z przedmiotu , nasuwa się pytanie ,, w jakiej wysokości ,, a takiej jaką określa opis oferty z chwili , gdy klient nabywał ów przedmiot .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mdrogeria " sprzedawca ma prawo naliczyć i potrącić ze zwrotu środków opłatę za bezumowne korzystanie z przedmiotu" z tym akurat jest problem.

Ponieważ aby naliczyc opłate za bezumowne korzystanie - należy wykazac że konsument korzystał z przedmiotu ( przynajmniej w sadzie) Samo przetrzymywanie nie jest korzystaniem.

Dlatego przy transakcjach niskiej wartości bez sensu jest sie w taki rzeczy bawić bo są trudne do udowodnienia.

Najlepsze są najprostsze metody - jeśłi towar nie stracił na wartości - zwrócic kase i zapomnieć.

 

Dla nas wyjątkiem są dwie sytuacje - kiedy klient odsyła towar po 45 dniach i nie możemy odzyskac prowizji - wówczas ją potrącamy oraz druga - kiedy w miedzyczasie produkt znacząco tanieje.

To są sytuacje kiedy jesteśmy w stanie jasno i bez żadnych wątpliwości wykazać iż z powodu działań ( zaniechań) klienta ponieśliśmy strate. 

W pozostałych sytuacja po prostu zwracamy wpłąte i tyle.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_Likos_ tak , Masz rację  ,tak się to zwykle robi , ale jak widać na załączonym obrazku są klienci , którym należy się pstryczek w nos .

oznacz moderatorów