Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Rozumiem, że weszły zmiany i w większość POK będzie pokrywany z konta sprzedawcy. Rozumiem jeśli dotyczy to oszustw czy kompletnie nierozwiązanych problemów i innych po jakiejkolwiek weryfikacji...
Proszę się do tego odnieść: cb779bc3-1477-11ec-b947-f9e87707d85c
Allegro też wysłało na naszą prośbę informację w dyskusji i prosi o odpowiedź kupującego powołując się na to ze przesyłka jest odebrana.
Więc czemu zwracacie komuś wpłatę i dysponujecie środkami przedsiębiorcy jeśli status przesyłki wskazuje na odebraną przesyłkę i to wszystko co wiadomo w temacie !?
Pisze to dlatego, że jestem tym przerażony - to był tylko kabelek za 15 zł ... (który chcieliśmy dosłać jeśli faktycznie nie doszedł) ale co jak pójdzie towar za 1000 zł - a wy tak ochoczo przyznacie POK mimo ze przesyłka ma status doręczona a kupujący nie odniósł się do naszej jak i waszej wiadomości!
Jeśli akceptujecie POK mimo, że paczka jest odebrana i właściwie nic poza tym więcej nie wiadomo (kupujący nie odpisał w dyskusji ani na waszą wiadomość) to ktoś tu chyba poszedł o krok za daleko 😐
@Kasiulki2 Żądać dokumentu każdy może. Jeżeli takiego dokumentu nie ma, to sprzedawca ma problem. Nie ma obowiązku udostępniać przewoźnika, który nie może udowodnić wydania towaru adresatowi. Poza tym wyobraź sobie rozprawę w sądzie - przewoźnik twierdzi, że przesyłkę dostarczył, sprzedawca na tej podstawie twierdzi to samo, ale nikt tego nie może udowodnić. Ja orzekać nie mam zamiaru, ale mogę się domyślać, jaki wyrok zapadnie. .
Właśnie że nie możesz. W sądzie cywilnym sprawa byłaby prosta - kupujący przegrywa, bo to on składa pozew i musi udowodnić zasadność żądań. Tzw. sądy konsumenckie są z zasady bardziej stronnicze, z powodu absurdalnych zapisów o przeniesieniu ciężaru dowodu na stronę pozwaną.
Ale nawet stronniczość sądów konsumenckich ma swoje granice. W sprawie "słowo przeciwko dowodom materialnym" kupujący przegra.
@Kasiulki2 Tak, tak, kupujący zawsze przegrywa, tak piszą sprzedawcy na tym forum. A moim zdaniem wygra, bo nie otrzymał towaru, a sprzedawca nie może udowodnić wydania rzeczy. Nie da się udowodnić, że przesyłka nie dotarła, dlatego sąd nie może tego wymagać, ale da się udowodnić, że dotarła. Zasadność żądań? Zapłacił, ma dowód wpłaty, ale został oszukany - nie otrzymał zakupionej rzeczy.
@xyz96 "sprzedawca nie może udowodnić wydania rzeczy. "😂😂😂
Zeznanie listonosza wystarcza "konsumentowi"? Jak listonosz zmienił status na doręczone i tak będzie zeznawał w Sadzie..😎
@aragil ty nigdy nic nie rozumiesz, szkoda czasu na dyskusje z tobą. Listonosz musi mieć na papierze podpis odbiorcy, inaczej nie udowodni doręczenia, a sprzedawca WYDANIA RZECZY. Głupkowate uśmieszki ci nie pomogą.
@xyz96 Nie wychylaj się, i tak wszystkie wiedza ze tylko ty wszystko rozumiesz🤣
Poczytaj odpowiednie przepisy związane z covid-em.
@aragil No tak, we wiosce wszystkie wiedzo 🙂
Nawet pisać nie potrafisz 🙂
@xyz96 Fajna masz wioska ze nawet covid nie potrafi was ruszyć .😄
@aragil Mnie nic nie ruszy, a na pewno nie ruszy mnie jakiś sprzedawca podobny do ptaka głuptaka 🙂
@aragil Widzę ze dobrze orientujesz się w podobnych do ciebie gatunkach.😎
I dlatego właśnie tak się różnimy w interpretacjach... Ja, mimo ładnych paru lat bez praktyki, mimo udaru (lekkiego, ale to też wpływa na pamięć) wiem jeszcze, że przestępstwo oszustwa MUSI być popełnione PRZED dokonaniem przez pokrzywdzonego wpłaty.
Ty używasz terminologii ulicy - no wiesz, robotnicy z transparentami wykrzykujący "o-szu-ści, zło-dzie-je!".
To tak działa tylko na manifestacjach. Na szczęście...
@Kasiulki2 Mi jest bardzo dobrze z terminologią ulicy, żaden sprzedawca mi nie podskoczy. Jeden próbował i przegrał w sądzie wszystko. Gdzieś na tym forum znajdziesz wyrok.
@Kasiulki2 W opisywanym w tym wątku przypadku podjęliśmy decyzję o wypłacie rekompensaty w ramach POK bez obciążania kosztami sprzedającego. To wyjątek. Jak zauważasz, obecnie działająca procedura jest inna.
@xyz96 "Kupujący nie kupił paczki, tylko towar." "Sam status w systemie to nie jest dowód wydania rzeczy."
Ciekawe, przy dyskusji o zwrotach twierdzisz ze status w systemie już jest dowodem nadania zwrotu towaru przez kupującego a tu już inaczej?😂
@aragil Głupoty wypisujesz jak zwykle. Ja nigdzie nie twierdzę, że przy zwrocie status jest dowodem. Piszę jedynie zgodnie z Ustawą o "dowodzie odesłania rzeczy", a o tym co jest tym dowodem nie orzekam.
@xyz96 Głupota totalna to twoja kłamliwa wymówka 😃-
W Ustawie nie jest podane ze status Nadane u przewoźnika jest dowodem odesłania rzeczy tylko ty o tym przekonywałeś gorąco tu na AG i ze na tej podstawie sprzedawca musi zwrócić pieniędzy za rzekomo zwrócony towar .
Za przesyłkę odpowiada przewoźnik od momentu przekazania jej do transportu przez Sprzedawcę aż do chwili wydania jej Odbiorcy. AZ jeśli tego nie rozumiesz to weź, spróbuj coś posprzedawać i traf na takiego mądralę, jakiego tu zgrywasz...
@energo-dom_pl Widzę, że klient złożył wniosek o rekompensatę w ramach POK, ale brak informacji o jego rozpatrzeniu.
Wpłata za to zamówienie została zwrócona - tak, jak widać na zrzucie, który załączyłeś. Przesłałam tę sprawę do konsultacji. Gdy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.
odezwij się nat_not , poruszony temat dotyczy nas wszystkich, serwisu również .
@mdrogeria Wyżej jest już moja odpowiedź - oddaliśmy klientowi pieniądze, sprzedający nie będzie musiał nam ich zwracać.