Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Odmówiłam klientowi zwrotu pieniędzy za odesłany uszkodzony produkt, poprosiłam o etykietę od klienta abym mogła odesłać produkt.
Dlaczego allegro napisało mi, że nie mogę odmówić zwrotu wpłaty tylko mam zwrócić część pieniędzy za produkt skoro zasugerowałam rozwiązanie w postaci odesłania produktów?
Często tak macie, bo ja 1 raz w życiu spotkałam się z taką sytuacją.
Klient odstąpił od umowy czyli towar nie należy do klienta. Musisz mu oddać coś za ten towar, min. 1 zł.
Beka uszkodził towar i jeszcze trzeba mu oddawać pieniądze 😄
@HothBrickStore Beka to może być jak oddasz mu tego "złocisza" a on podziękuje za to negatywem bo mu wolno i jest to zgodne z zasadami allegro.
Ja dokumentuje wszystko, pozew zawsze pójdzie jak będzie negatywny komentarz i tyle w temacie 🙂 Jeszcze 1500 zł odszkodowania dostanę.
@HothBrickStore beke będzie miał on jak mu za odmowę zwrotu allegro odda za całość plus ciebie tą całością obciąży
ja załączyłam zdjęcia allegro jak porysowany produkt jest.
Jeśli sprzedajesz jako przedsiębiorca to nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu (po odstąpieniu od umowy).
Towar po odstąpieniu stanowi Twoją własność a kupujący odpowiada za zmniejszenie jego wartości.
Zapoznaj się z UOPK 😉
A mi sprzedawca odmówił przyjęcia zwrotu (nie był to produkt robiony na zamówienie ani zakup na firmę) i allegro takiemu sprzedawcy nic nie zrobiło.
@Client:118046128 @Podaj więcej szczegółów.
Odpowiedź konsultanta w dyskusji:
„Client:118046128 przykro mi, jednak związku z odmową przyjęcia zwrotu przez sprzedającego, produkt zostanie odesłany do Pani. W tej sytuacji, to Pani jest odpowiedzialna za pokrycie kosztów przesyłki zwrotnej. ”
@Client:118046128 podaj proszę numer zamówienia. Będziemy wtedy mogli zweryfikować sprawę.
Numer zamówienia:
@Client:118046128 czy to na pewno dobry numer zamówienia? Te zamówienie jest ze stycznia 2025, sprzedający zwrócił do niego całą kwotę i była do niego brana faktura.
Przepraszam - tutaj jest poprawny numer (zakup konsumencki, bez faktury):
1b892b00-d3cf-11ef-8334-eba2e921b511
Naturalnie dostałam zwrot pełnej kwoty z POK więc temat uważam za zamknięty, ale chciałam tylko wspomnieć przy okazji tego wątku, że jednak sprzedawca odmówił przyjęcia zwrotu i nie wypłacił nawet pomniejszonej kwoty.
@Client:118046128 @Co to był za towar? Jak to uzasadnił sprzedający?
Bambu 3D Effect Plate Carbon X1 P1 A1 (Plate + naklejka) - sprzedawca uzasadnił, że nie opłaca mu się doprowadzić do stanu jako nowy i odrzuca zwrot (naliczył jeszcze 16.99zł za koszt odesłania towaru na co się nie zgodziłam i finalnie towar jest u sprzedawcy - w sumie to jest jego towar). Allegro nic na to tylko zwróciło całą kwotę, z tego co wiem to bez żadnych konsekwencji dla sprzedającego (bynajmniej nic mi o tym nie wiadomo).
@Client:118046128 dziękuję za przesłanie szczegółowych informacji.
Poprosiłam o weryfikację tej decyzji zespół zajmujący się Allegro Ochrona Kupujących.
Decyzja o przyznaniu AOK bez naliczania kosztów dla sprzedającego została podjęta, ponieważ sprzedający odpowiednio uargumentował, że koszt przywrócenie towaru do sprzedaży przewyższyłby koszt opłaconego przez Ciebie zamówienia, na tej podstawie Doradca podjął decyzję, aby przyznać Ci rekompensatę bez doliczania jej do rachunku sprzedającego.
@la_nika Czyli rozumiem że od dzisiaj mogę odmawiać zwrotów za towar niepełnowartościowy, argumentując zbyt wysokim kosztem przywrócenia towaru do stanu w którym nadaje się do sprzedaży.
Cenna wiedza. Dziękuję.
@TechartGSM każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie.
W tym konkretnym przypadku koszt rekompensaty nie został doliczony do rachunku sprzedającego z tego powodu.
Co do zasady, jeśli w ramach odstąpienia od umowy, sprzedający otrzyma produkt, którego wartość została zmniejszona, powinien odpowiednio wycenić, o ile towar stracił na wartości i zwrócić odpowiednią kwotę kupującemu.