Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowni Państwo,
jestem obecny na Allegro od 11 lat jako sprzedawca / kupujący - 100% pozytywnych komentarzy, których dzisiaj niestety nie widać, ponieważ nie byłem aktywny przez ostatnie 12 miesięcy 😞
1.
Kilka dni temu sprzedawałem urządzenie elektroniczne. Kupujący po kliknięciu opcji KUP TERAZ, przelał mi środki tak za urządzenie jak i za przesyłkę za pośrednictwem Allegro [ Payu ], po czym nadałem dla niego paczkę w urzędzie pocztowym.
2.
Niestety okazało się, że z przyczyn czysto prywatnych muszę zrezygnować z tej sprzedaży, a urządzenie musi do mnie wrócić 😞
3.
Ponieważ paczka nie opuściła urzędu nadawczego, udało mi się ją anulować i sprawić, aby do mnie wróciła - mam list przewozowy z potwierdzeniem nadania i zleceniem rezygnacji.
4.
Po rozmowie z kupującym, który okazał się być dla mnie uprzejmy i wyrozumiały, zleciłem zwrot pełnej wpłaconej przez niego wcześniej gotówki wraz z opłatą za przesyłkę tym samym kanałem - Allegro / Payu.
REASUMUJĄC:
W sytuacji, którą opisałem powyżej, chciałbym wnioskować do Allegro o zwrot prowizji dla mnie - sprzedającego, lecz nie bardzo wiem jak to zrobić, ponieważ wniosek o zwrot prowizji jest w mojej ocenie skonfigurowany dla kupujących.
Nigdzie nie odnalazłem instrukcji dla sprzedających, chcących odzyskać prowizję.
Jak to zrobić? Proszę o pomoc.
Dziękuję / sk
Rozumiem - dziękuję za odpowiedź. Postąpiłem zgodnie z instrukcją.
Czy informacja: TWÓJ WNIOSEK ZOSTAŁ PRZYJĘTY oraz
OCZEKUJE NA ZWROT WPŁATY
oznacza, że prowizja została już anulowana i nie jestem zobowiązany jej płacić?
@sebastiankamil Nie, wniosek zostanie rozpatrzony.
A na jakiej podstawie zostanie on rozpatrzony?
W jaki sposób mogę uargumentować złożenie wniosku o zwrot prowizji, skoro w składając go nie miałem możliwości opisania sytuacji. Skąd osoba rozpatrująca mój wniosek będzie wiedziała, jak do tego doszło?
@sebastiankamil Najlepiej jest mieć dokument o rezygnacji kupującego(np.mail).
Ale to ja podjąłem decyzję o rezygnacji, a nie kupujący. Dlatego pisałem wcześniej, że wniosek jest skonfigurowany jest wyłącznie pod kupującego. Stąd było moje pytanie: Co ma sprzedawca, który podejmuje decyzje o rezygnacji ze sprzedaży po wpłacie kupującego lub jest zmuszony z powodu pomyłki zrezygnować?
Czy jest możliwość opisania sytuacji tak, jak to możliwe jest w każdym innym sklepie internetowym na całym świecie?
Ale to ja podjąłem decyzję o rezygnacji, a nie kupujący. Dlatego pisałem wcześniej, że wniosek jest skonfigurowany wyłącznie pod kupującego. Stąd było moje pytanie: Co ma zrobić sprzedawca, który podejmuje decyzje o rezygnacji ze sprzedaży po wpłacie kupującego lub jest zmuszony z powodu pomyłki zrezygnować?
Czy jest możliwość opisania sytuacji tak, jak to możliwe jest w każdym innym sklepie internetowym na całym świecie?
@sebastiankamilFormularz zwrotu prowizji wysłałeś, jeśli zostanie odrzucony złożysz odwołanie, w którym opiszesz sytuację, dołączysz dowody itp.
Tutaj; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym
Dobrze.
Pozostaje jeszcze jedno pytanie:
Zleciłem zwrot kupującemu całej wpłaconej przez niego kwoty i widzę, że proces jest w trakcie oczekiwania na środki. Jak w takiej sytuacji Allegro dokona zwrotu kupującemu przez Payu, skoro na moim koncie nie ma środków do zwrotu, a ja nie znalazłem sposobu na doładowanie konta Payu.
Jak doładować konto Payu tak, aby Allegro czym prędzej zrealizowało zwrot?
Nie mogę zwrócić środków kupującemu z własnego konta na jego konto, ponieważ Allegro nie będzie miało wtedy potwierdzenia zwrotu i zgodnie z regulaminem zwrot prowizji nie zostanie mi przyznany.
@sebastiankamil Możesz czekać, jak będzie wplata od kupujących w najbliższym czasie, lepiej wpłacić na konto bezpośrednio, podane przez kupującego.
@sebastiankamilSystem czeka 24 godziny, jeśli nic nie przybędzie, zwrot środków zostanie anulowany. Nie doładujesz sam konta PayU, tylko kupujący mogą Ci doładować. Oddaj zwykłym przelewem na konto kupującego, w odwołaniu zamieścisz dowód zwrotu wpłaty.
Czy dowód zwrotu wpłaty z prywatnego konta sprzedającego na prywatne konto kupującego jest wystarczającym dowodem dla Allegro? Moja interpretacja regulaminu wskazuje na coś innego - chyba, że czegoś nie rozumiem w regulaminie. Innymi słowy - mam nadzieję, że taka forma zwrotu jest praktykowana i akceptowana przez Allegro i nie będzie dla sklepu argumentem do tego, aby oddalić wniosek o zwrot prowizji dla sprzedającego - czyli dla mnie.
@sebastiankamilTak, jest wystarczającym dowodem. Wydaje mi się, że za dużo kombinujesz, po prostu zrób ten zwrot prowizji, zwróć wpłatę, a gdy odrzucą wniosek odwołaj się i dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty.
@sebastiankamilMylisz się. Nigdzie w regulaminie nie jest napisane, że po zwrocie wpłaty na konto zwrot prowizji nie zostanie przyznany.
Napisane jest natomiast, że zwroty muszą być widoczne dla Allegro w systemie, który steruje i monitoruje finansami w obie strony - sprzedający kupujący / kupujący sprzedający i, że skoro kupujący płacił sprzedającemu za pośrednictwem Payu, to zwrot winien odbyć się tą samą drogą.
@sebastiankamil Nigdzie w REGULAMINIE to nie jest napisane. Korzystając z Allegro akceptujesz tylko regulamin.
markam43
Tak, jest wystarczającym dowodem. Wydaje mi się, że za dużo kombinujesz, po prostu zrób ten zwrot prowizji, zwróć wpłatę, a gdy odrzucą wniosek odwołaj się i dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty.
****
Z całym szacunkiem dla Ciebie markam43, lecz tym razem możliwe, że Ty się mylisz - poniżej wyjaśnienia:
1.
Nic nie kombinuję - jestem już wystarczająco dorosłym i świadomym człowiekiem. Po prostu próbuję zrozumieć dość mocno zawiłe postanowienia Allegro po to, aby nie mieć żadnych wątpliwości, a tych jak oboje wiemy jest wręcz ogrom na Allegro. Wystarczy poczytać inne "społecznościowe korespondencje".
2.
Pytam o system zwrotów, bo jak wiemy mam do tego prawo i zależy mi na klarowności sytuacji [ w obie strony ], tym bardziej, że w konkurencyjnych sklepach [ w systemie PayPal ] wszystko jest niezwykle klarowne, i nie ma problemów typu: Chcę uczciwie oddać kupującemu pieniądze, lecz nie mogę bo system płatności nie przewidział możliwości doładowania środków.
3.
I na koniec, dla potwierdzenia tego, o czym pisałem powyżej w kwestii zwrotów tym samym kanałem co wpłata - poniżej cytat:
Kiedy nie otrzymam rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji)?Nie będziemy mogli pozytywnie rozpatrzyć Twojego wniosku i zwrócić Ci prowizji, jeśli:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Zastosuję się do wskazówek, a gdy pojawią się dodatkowe pytania pozwolę sobie na korespondencję.
sk