anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ZWROT PROWIZJI DLA SPRZEDAJĄCEGO

MAMY ROZWIĄZANIE!
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Szanowni Państwo,

jestem obecny na Allegro od 11 lat jako sprzedawca / kupujący - 100% pozytywnych komentarzy, których dzisiaj niestety nie widać, ponieważ nie byłem aktywny przez ostatnie 12 miesięcy 😞

1.

Kilka dni temu sprzedawałem urządzenie elektroniczne. Kupujący po kliknięciu opcji KUP TERAZ, przelał mi środki tak za urządzenie jak i za przesyłkę za pośrednictwem Allegro [ Payu ], po czym nadałem dla niego paczkę w urzędzie pocztowym.

2.

Niestety okazało się, że z przyczyn czysto prywatnych muszę zrezygnować z tej sprzedaży, a urządzenie musi do mnie wrócić 😞

3.

Ponieważ paczka nie opuściła urzędu nadawczego, udało mi się ją anulować i sprawić, aby do mnie wróciła - mam list przewozowy z potwierdzeniem nadania i zleceniem rezygnacji.

4.

Po rozmowie z kupującym, który okazał się być dla mnie uprzejmy i wyrozumiały, zleciłem zwrot pełnej wpłaconej przez niego wcześniej gotówki wraz z opłatą za przesyłkę tym samym kanałem - Allegro / Payu.

REASUMUJĄC:

W sytuacji, którą opisałem powyżej, chciałbym wnioskować do Allegro o zwrot prowizji dla mnie - sprzedającego, lecz nie bardzo wiem jak to zrobić, ponieważ wniosek o zwrot prowizji jest w mojej ocenie skonfigurowany dla kupujących.

Nigdzie nie odnalazłem instrukcji dla sprzedających, chcących odzyskać prowizję.

Jak to zrobić? Proszę o pomoc.

Dziękuję / sk

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Rozumiem - dziękuję za odpowiedź. Postąpiłem zgodnie z instrukcją.

Czy informacja: TWÓJ WNIOSEK ZOSTAŁ PRZYJĘTY oraz

STATUS WNIOSKU

OCZEKUJE NA ZWROT WPŁATY

oznacza, że prowizja została już anulowana i nie jestem zobowiązany jej płacić?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@sebastiankamil Nie, wniosek zostanie rozpatrzony.

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

A na jakiej podstawie zostanie on rozpatrzony?

W jaki sposób mogę uargumentować złożenie wniosku o zwrot prowizji, skoro w składając go nie miałem możliwości opisania sytuacji. Skąd osoba rozpatrująca mój wniosek będzie wiedziała, jak do tego doszło?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@sebastiankamil Najlepiej jest mieć dokument o rezygnacji kupującego(np.mail).

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Ale to ja podjąłem decyzję o rezygnacji, a nie kupujący. Dlatego pisałem wcześniej, że wniosek jest skonfigurowany jest wyłącznie pod kupującego. Stąd było moje pytanie: Co ma sprzedawca, który podejmuje decyzje o rezygnacji ze sprzedaży po wpłacie kupującego lub jest zmuszony z powodu pomyłki zrezygnować?

Czy jest możliwość opisania sytuacji tak, jak to możliwe jest w każdym innym sklepie internetowym na całym świecie?

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Ale to ja podjąłem decyzję o rezygnacji, a nie kupujący. Dlatego pisałem wcześniej, że wniosek jest skonfigurowany wyłącznie pod kupującego. Stąd było moje pytanie: Co ma zrobić sprzedawca, który podejmuje decyzje o rezygnacji ze sprzedaży po wpłacie kupującego lub jest zmuszony z powodu pomyłki zrezygnować?

Czy jest możliwość opisania sytuacji tak, jak to możliwe jest w każdym innym sklepie internetowym na całym świecie?

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@sebastiankamilFormularz zwrotu prowizji wysłałeś, jeśli zostanie odrzucony złożysz odwołanie, w którym opiszesz sytuację, dołączysz dowody itp.

Tutaj; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym

 

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Dobrze.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie:

Zleciłem zwrot kupującemu całej wpłaconej przez niego kwoty i widzę, że proces jest w trakcie oczekiwania na środki. Jak w takiej sytuacji Allegro dokona zwrotu kupującemu przez Payu, skoro na moim koncie nie ma środków do zwrotu, a ja nie znalazłem sposobu na doładowanie konta Payu.

Jak doładować konto Payu tak, aby Allegro czym prędzej zrealizowało zwrot?

Nie mogę zwrócić środków kupującemu z własnego konta na jego konto, ponieważ Allegro nie będzie miało wtedy potwierdzenia zwrotu i zgodnie z regulaminem zwrot prowizji nie zostanie mi przyznany. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@sebastiankamil Możesz czekać, jak będzie wplata od kupujących w najbliższym czasie, lepiej wpłacić na konto bezpośrednio, podane przez kupującego.

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@sebastiankamilSystem czeka 24 godziny, jeśli nic nie przybędzie, zwrot środków zostanie anulowany. Nie doładujesz sam konta PayU, tylko kupujący mogą Ci doładować. Oddaj zwykłym przelewem na konto kupującego, w odwołaniu zamieścisz dowód zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Czy dowód zwrotu wpłaty z prywatnego konta sprzedającego na prywatne konto kupującego jest wystarczającym dowodem dla Allegro? Moja interpretacja regulaminu wskazuje na coś innego - chyba, że czegoś nie rozumiem w regulaminie. Innymi słowy - mam nadzieję, że taka forma zwrotu jest praktykowana i akceptowana przez Allegro i nie będzie dla sklepu argumentem do tego, aby oddalić wniosek o zwrot prowizji dla sprzedającego - czyli dla mnie.

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@sebastiankamilTak, jest wystarczającym dowodem. Wydaje mi się, że za dużo kombinujesz, po prostu zrób ten zwrot prowizji, zwróć wpłatę, a gdy odrzucą wniosek odwołaj się i dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@sebastiankamilMylisz się. Nigdzie w regulaminie nie jest napisane, że po zwrocie wpłaty na konto zwrot prowizji nie zostanie przyznany.

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

Napisane jest natomiast, że zwroty muszą być widoczne dla Allegro w systemie, który steruje i monitoruje finansami w obie strony - sprzedający kupujący / kupujący sprzedający i, że skoro kupujący płacił sprzedającemu za pośrednictwem Payu, to zwrot winien odbyć się tą samą drogą.

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@sebastiankamil Nigdzie w REGULAMINIE to nie jest napisane. Korzystając z Allegro akceptujesz tylko regulamin.

oznacz moderatorów
sebastiankamil
#7 Wielbiciel#

#10 Popularyzator#

markam43

Tak, jest wystarczającym dowodem. Wydaje mi się, że za dużo kombinujesz, po prostu zrób ten zwrot prowizji, zwróć wpłatę, a gdy odrzucą wniosek odwołaj się i dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty.

****

Z całym szacunkiem dla Ciebie markam43, lecz tym razem możliwe, że Ty się mylisz - poniżej wyjaśnienia:

1.

Nic nie kombinuję - jestem już wystarczająco dorosłym i świadomym człowiekiem. Po prostu próbuję zrozumieć dość mocno zawiłe postanowienia Allegro po to, aby nie mieć żadnych wątpliwości, a tych jak oboje wiemy jest wręcz ogrom na Allegro. Wystarczy poczytać inne "społecznościowe korespondencje".

2.

Pytam o system zwrotów, bo jak wiemy mam do tego prawo i zależy mi na klarowności sytuacji [ w obie strony ], tym bardziej, że w konkurencyjnych sklepach [ w systemie PayPal ] wszystko jest niezwykle klarowne, i nie ma problemów typu: Chcę uczciwie oddać kupującemu pieniądze, lecz nie mogę bo system płatności nie przewidział możliwości doładowania środków. 

3.

I na koniec, dla potwierdzenia tego, o czym pisałem powyżej w kwestii zwrotów tym samym kanałem co wpłata - poniżej cytat:

Kiedy nie otrzymam rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji)?

Nie będziemy mogli pozytywnie rozpatrzyć Twojego wniosku i zwrócić Ci prowizji, jeśli:

  1. Nie zwrócisz kupującemu wpłaty przez Allegro Finanse, jeśli wybrał tę drogę płatności za zakupy. Zwrot wpłaty przez Allegro Finanse zrobisz łatwo i szybko.

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Zastosuję się do wskazówek, a gdy pojawią się dodatkowe pytania pozwolę sobie na korespondencję.

sk

oznacz moderatorów