anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot prowizji - nieuczciwe praktyki

dostawcaopon
#7 Wielbiciel#

Praktyki jakie stosuje allegro sa doprawdy skandaliczne. Allegro robi absolutnie wszystko by nie zwrócić słusznie należnych sprzedawcy pieniędzy.

Kupujący zakupił 4 opony - po odebraniu ich zorientował się że na przednia oś ma inny rozmiar i na tylną oś inny. Poprosił czy mógłbym odebrać od niego 2 szt, bo on nigdy nie zamawiał kuriera i nie zna się na tym. Napisałem ze ok i ze taka usługa u kuriera  będzie kosztować nieco ponad 50zl - zgodziłem sie. Odebrałem wiec 2 z 4 opon. (cała sytuacja jest udokumentowana w dyskusji na allegro). Po otrzymaniu przesyłki oddałem pieniądze za 2 opony i wystąpiłem o zwrot prowizji. Prowizja nie została przyznana. A oto jak pracownik allegro ją argumentuje:

Zweryfikowałem Pana wniosek dotyczący oferty "xxx"  i transakcji z Kupującym "xxxx" i nie mogę przyznać rabatu transakcyjnego - zwrócił Pan do Kupującego kwotę niższą niż jego wpłata.

Kupujący oddał Panu dwie z czterech opon, więc gdyby zwrócił Pan Kupującemu kwotę równą przynajmniej połowie jego wpłaty do Pana, otrzymałby Pan rabat transakcyjny.

Kupujacy otrzymał połowe ceny pomniejszonej o 57zl kosztów zlecenia odbioru kurierem które sam chciał ponieść - czyli wniosek z tego taki - dostane zwrot prowizji jak dam gratis kupujacemu 2 opony albo oddam mu za transport który sam mnie prosil zebym mu zamowil.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@dostawcaopon Tak być nie powinno. Mam nadzieję, że admin się wypowie i rzuci okiem na Twoją sprawę. Proszę się w tej kwestii wypowiedzieć i udzielić pomocy @nat_not  @la_nika 

Wiola
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie powinno ale jest i ogólnie wystarczyło żeby kupujący zapłacił osobno za kuriera jako odesłanie. Ale ma rację @Wioletta2701 Niech moderatorzy spojrzą.

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@LEW433 Grzechem ciężkim nie jest przecież potrącenie kwoty za kuriera przez sprzedawcę, który nawiasem mówiąc osobiście zamówił kuriera na prośbę klienta, który nie miał pojęcia, jak się to załatwia.

Wystarczy dodać do kwoty zwrotu owe 50 zł i rachunek się zgadza. Nie rozumiem, dlaczego Allegro upiera się przy min. 50% wpłaty?

Prowizja należna jest przy sprzedaży, a kiedy dojdzie do zwrotu towaru, jaką zadeklarował kupujący powinna być wypłacana automatycznie po złożeniu wniosku przez sprzedawcę. 

Jeśli pracownicy nie wierzą, niech poproszą o dowód wpłaty, ew. o dowód wpłaty za przesyłkę kurierską. 

 

Wiola
oznacz moderatorów

nat_not
Moderator
Moderator

@dostawcaopon @LEW433 @Wioletta2701 Niedawno wyjaśniałam podobną kwestię w wątku. Mogę jedynie powtórzyć - jeśli klient zwróci część przedmiotu, a sprzedający odda mu min. 50% wpłaty, zwracamy prowizję w pełnej wysokości. Jeśli zwrot jest mniejszy niż 50%, prowizja nie jest zwracana.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pamiętam ale wolałem żeby osoba kompetentna napisała sprzedawcy. Dziekuje

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 ale żeś pojechał 😄 wszystko macie w regulaminie @dostawcaopon usługa wykonana a to czy allegro odda prowizję która zarobił to ich sprawa, dziwne podejście należy mi się i koniec 😞  Czemu uważasz że należą Ci się te pieniądze ?

Część III. Prowizje od sprzedaży dla Kont Firma
  1. Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili zawarcia umowy w ramach przeprowadzonej Transakcji.

Część VII. Procedura przyznania rabatu transakcyjnego (w związku ze zwrotem pobranej lub naliczonej prowizji)
  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Allegro może przyznać Sprzedającemu rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro w bieżącym okresie rozliczeniowym lub w kolejnych okresach rozliczeniowych.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kostas11 A co także zaliczasz się do osób kompetentnych.😁

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@nat_not Gdzie w regulaminie jest opisana zasada tych 50% ?

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@nat_not No, tak, ale doszła jeszcze opłata za odbiór dwóch opon w ramach zwrotu - odbioru ich przez kuriera,o którego kupujący prosił i zadeklarował, że zapłaci, a sprzedawca potrącił tę kwotę od kwoty zwrotu. 

Czy taki obrót sprawy nie ma żadnego znaczenia? Wiadomo, że opony swoje ważą, a ich zwrot może odbyć się tylko za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Wiola
oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@dostawcaopon  wniosek na przyszłość:

1) Poprosic klienta o wpłate za kuriera przelewm na konto

2) Zwrócić połowe wpłaconej kwoty. A najlepiej połowe + 1 grosz dla pewnosci 🙂

oznacz moderatorów