Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Powiedzcie mi proszę, jak należy postępować w obecnej sytuacji.
Klient zgłosił zwrot "nie pasuje mi". Odstąpienie.
Odesłał paczkę pocztą polską (pierwotnie paczka do klienta szła metodą Allegro Punkty Poczta, Żabka Sklep Żabka 909918).
Status przesyłki dzisiaj: "Doręczono" a fizycznie jej nie doręczono do mnie. Nie wiem gdzie jest. Nigdzie nie leży obok, "sąsiedzi" nic nie wiedzą. Rozmiar paczki to 50x10x10 cm więc do skrzynki by się nie zmieściła. Awiza brak.
Co dalej?
@DrapexPL Podaj mi proszę numer tego zamówienia i numer przesyłki.
@DrapexPL Poproszę jeszcze o login konta, którego dotyczy ta sprzedaż. Jeśli nie chcesz podawać nazwy tutaj, czekam na wiadomość na spolecznosc@allegro.pl.
A na PP pytałeś?
@DrapexPL jeśli konsument odstąpił od umowy, odesłał poprawnie i jest to potwierdzone, musisz oddać kasę do 14 dni od odstąpienia a Ty składasz reklamację u przewoźnika albo allegro bo to to oni są na umowie 🙂
Sprawdź czy numer przesyłki to faktycznie paczka do Ciebie ?
"Ty składasz reklamację u przewoźnika"
hm... ale nie jestem nadawcą. Nie odpowiadam za przesyłkę zwrotną tylko (błędnie sądzę?), że nadawca? To klient w ramach wykupionego SMART od allegro nadaje - więc w teorii reklamować powinien nadawca?
Na "szczęście" przesyłka jest gdzieś "doręczona" więc z pewnością się znajdzie.
Numer paczki zgadza się z tym w zakładce zwroty.
@DrapexPL hmmm ,,hm... ale nie jestem nadawcą ,, ale jestes przedsiębiorcą i powinieneś znać swoje obowiazki
@DrapexPL poczytaj ustawę 😄
Art. 31. 1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub
umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem
@DrapexPL najprościej - dowiedzieć sie u siebie na poczcie.
Status doręczono zmienia sie na ostatnim etapie podóży a to znaczy że paczka wczesniej MUSIAŁA trafic do Twojej placówki pocztowej. A najszybciej co sie z nią stało bedzie wiedział listonosz.
Ja mam dwie teorie:
1) listonosz coś zamieszał z adresami - czasem zwłaszcza w mniejszych miejscowościach jest w dwóch miejscowościach ta sama nazwa i numer ulicy. Jeżeli listonośz nie spojrzał na nazwe miejscowości to Twoja przesyłka może być w miejscowości obok pod podobnym adresem 🙂 . MOże też być bardzo podobna nazwa ulicy.
2) listonoszowi było nie po drodze a jako że prawdopodobnie także jest rozliczany ze swej pracy to wbił paczke jako doręczoną i pomyślał - ahh prawie koniec pracy - podrzucę ją jutro ( w poniedziałek)
Ale najszybciej wyjaśnisz wszystko na poczcie , najlepiej z samego rana zanim listonosze w teren ruszą. Wydrukowałbym tracking gdzie będzie napisane jak byk : "przekazano do doręczenia" i potem "doręczono" . I z tym trackingiem pomaszerowałbym na poczte.