anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot Smartem, zaginiona przesyłka, POK i co dalej?

MAMY ROZWIĄZANIE!
EElektryka_com
#11 Animator#

Klient zwrócił przedmioty za pomocą paczkomatu, ale przesyłka zaginęła. Zgłosił to do POK i otrzymał rekompensatę. Dodam, ze procedura reklamacyjna się jeszcze nie zaczęła, Klient zgłosił to o 3 rano o 9 już dostał pieniądze. No i teoretycznie ok, tylko to dopiero 9 dni minęły kalendarzowe, co przy zwrotach z paczkomatu to nie jest kategoryczne, już dłużej szły do nas zwroty, wiec pewnie w końcu do nas dojdzie. I co wtedy, prawo ma gdzieś jakieś SMARTY, czy POKi. Musimy robić korektę i oddać pieniądze klientowi. Tyle, ze wtedy Allegro weźmie co swoje. IMO powinno być tak, ze oddaję pieniądze klientowi a niech się Allegro martwi by odebrać te pieniądze we własnym zakresie od klienta. A jaka jest rzeczywistość?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
markam43
#13 Ambasador#

Super, POK sprawnie działa. Jeśli klient zwrócił przedmiot i ma dowód jego odesłania, a paczka zaginęła, zgodnie z prawem po przedstawieniu tego dowodu sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę kupującemu. Reklamacja zaginionej paczki to oddzielna procedura, która nie wstrzymuje zwrotu pieniędzy. Reklamację u przewoźnika może złożyć kupujący, ale może to też zrobić sprzedawca.

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

w tym przypadku nie ma dowodu, bo paczka "zniknęła" w paczkomacie, to znaczy, ze formalnie nikt jej z tego paczkomatu nie odebrał, znając życie to kurier nie zeskanował paczki, a może też tak być, z klient nadał "powietrze" 😉

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@EElektryka_com To twoje zdanie, kupujący się tu nie wypowiedział. Nie wiadomo, co on ma. Nie ma znaczenia "znajomość życia" znaczenie mają dowody. Gdyby nie miał dowodów, nie otrzymałby zwrotu wpłaty z POK.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@EElektryka_com A w czym jest problem, bo trochę jak czytam to wyczuwam, ze się martwisz na zapas? według mnie za szybko, przeznacz ten czas na przepisy dot zwrotów, umów odpowiedzialności itp. Nie będziesz musiał się potem niczym martwić 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@EElektryka_com to był zwykły zwrot konsumencki, czy reklamacja? Ile dni minęło od zgłoszenia klienta do wypłaty z POK? Czy klient przedstawił Ci dowód nadania przesyłki?

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

Tak jak pisałem - zwrot. Klient niczego mi nie przedstawił, poza tym w przepisach prawa jest "lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania" a nie "dowodu nadania".

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@EElektryka_com Skoro (może) już (coś) wiesz jak jest w przepisach, to wiesz jakie pytania zadawać Allegro 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

No przecież właśnie tu zadałem: co się stanie jak paczka do mnie jednak dojdzie i zwrócę klientowi pieniądze

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@EElektryka_com Tu dostaniesz jedynie różne odpowiedzi od sprzedawców i kupujących, może ktoś z moderatorów się coś więcej dowie i napisze fakty o jakich zwykle piszący nie piszą 😉 A co się stanie? będzie zwrot konsumencki i tyle. Jak coś będzie nie tak z przesyłką będziesz mógł to reklamować lub dochodzić i wyjaśniać z klientem

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
gierland
#12 Orędownik#

Wszyscy wiemy, że przez nadaniu przesyłki paczkomatem nie ma jakiegoś szczególnego potwierdzenia nadania paczki. 

W przypadku @EElektryka_com istotne jest czy kupujący dokonał zwrotu towaru paczkomatem we własnym zakresie czy też skorzystał z darmowego zwrotu paczkomatem.

Jeżeli dokonał zwrotu paczkomatem we własnym zakresie to jako sprzedawca nie odpowiadasz za taką paczkę - odpowiada za nią nadawca i to on musi złożyć reklamację w Inpost. W tym wypadku dopóki nie otrzymasz paczki ze zwrotem dopóty nie musisz zwracać pieniędzy, inny słowy taki zaginiony zwrot to już zmartwienie kupującego.

Inaczej wygląda sprawa jeżeli kupujący korzystał z darmowego zwrotu paczkomatem. Możliwość takiego zwrotu jest integralną częścią umowy z kupującym. Oferując na aukcji możliwość darmowego zwrotu paczkomatem w ramach umowy z kupującym odpowiadasz także za zwrotną paczkę tj. za zaginięcie jej, za uszkodzenia powstałe w wyniku transportu itp. W taki wypadku jest to twoje zmartwienie i powinieneś kupującemu oddać pieniądze a samemu bez udziału kupującego złożyć reklamację w Inpost.

Nie wiemy czy Allegro po wypłacie kupującemu pieniędzy z POK  będzie domagało się czegoś od ciebie. 

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

Trochę zmyślasz:

"Jeżeli dokonał zwrotu paczkomatem we własnym zakresie to jako sprzedawca nie odpowiadasz za taką paczkę" - to jest 100% nieprawda, jak najbardziej odpowiadasz

"Możliwość takiego zwrotu jest integralną częścią umowy z kupującym" - nie, to jest umowa między allegro a klientem pakietu Allegro Smart

"a samemu bez udziału kupującego złożyć reklamację w Inpost." - żeby złożyć taką reklamację (skutecznie, bo wiadomo, ze automat ją przyjmie), klient MUSI sie zrzec się roszczeń na piśmie.

no i jak najbardziej jest potwierdzenie nadania paczki, przychodzi na sms

 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@EElektryka_com Na tę chwilę nie oczekujemy od Ciebie zwrotu środków i czekamy na decyzję reklamacyjną od przewoźnika w tej sprawie. Nie we wszystkich przypadkach wypłata rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących ma konsekwencje dla Sprzedających. 

 
   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

Nie we wszystkich przypadkach wypłata rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących ma konsekwencje dla Sprzedających.

Szkoda, bo kupujący otrzymuje należną rekompensatę, a sprzedawca  nie ponosi należnych konsekwencji. Rekompensaty nie są wypłacane bezpodstawnie.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@gierland Jak może nie być potwierdzenia nadania ? jest w paczkomacie wysyłany smsem i chyba nie tylko bo odbiorca dostaje też i mejlem chyba też. Wszędzie są potwierdzenia a jesli nie ma to wysyłka nie była wysłana lub coś z systemem się stało. Każde otwarcie i zamknięcie paczkomatu jest rejestrowane a dodatkowo monitorowane przez kamery.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@EElektryka_com a co masz tu https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zwroty powinien być numer nadania ?  jeśli nie ma to nie nadał lub nie łożył paczki do paczkomatu 😞

Tak masz rację smart to umowa - produkt kupiony od allegro przez kupującego 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów