Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zwrócił przedmioty za pomocą paczkomatu, ale przesyłka zaginęła. Zgłosił to do POK i otrzymał rekompensatę. Dodam, ze procedura reklamacyjna się jeszcze nie zaczęła, Klient zgłosił to o 3 rano o 9 już dostał pieniądze. No i teoretycznie ok, tylko to dopiero 9 dni minęły kalendarzowe, co przy zwrotach z paczkomatu to nie jest kategoryczne, już dłużej szły do nas zwroty, wiec pewnie w końcu do nas dojdzie. I co wtedy, prawo ma gdzieś jakieś SMARTY, czy POKi. Musimy robić korektę i oddać pieniądze klientowi. Tyle, ze wtedy Allegro weźmie co swoje. IMO powinno być tak, ze oddaję pieniądze klientowi a niech się Allegro martwi by odebrać te pieniądze we własnym zakresie od klienta. A jaka jest rzeczywistość?
Super, POK sprawnie działa. Jeśli klient zwrócił przedmiot i ma dowód jego odesłania, a paczka zaginęła, zgodnie z prawem po przedstawieniu tego dowodu sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę kupującemu. Reklamacja zaginionej paczki to oddzielna procedura, która nie wstrzymuje zwrotu pieniędzy. Reklamację u przewoźnika może złożyć kupujący, ale może to też zrobić sprzedawca.
w tym przypadku nie ma dowodu, bo paczka "zniknęła" w paczkomacie, to znaczy, ze formalnie nikt jej z tego paczkomatu nie odebrał, znając życie to kurier nie zeskanował paczki, a może też tak być, z klient nadał "powietrze" 😉
@EElektryka_com To twoje zdanie, kupujący się tu nie wypowiedział. Nie wiadomo, co on ma. Nie ma znaczenia "znajomość życia" znaczenie mają dowody. Gdyby nie miał dowodów, nie otrzymałby zwrotu wpłaty z POK.
@EElektryka_com A w czym jest problem, bo trochę jak czytam to wyczuwam, ze się martwisz na zapas? według mnie za szybko, przeznacz ten czas na przepisy dot zwrotów, umów odpowiedzialności itp. Nie będziesz musiał się potem niczym martwić 😉
@EElektryka_com to był zwykły zwrot konsumencki, czy reklamacja? Ile dni minęło od zgłoszenia klienta do wypłaty z POK? Czy klient przedstawił Ci dowód nadania przesyłki?
Tak jak pisałem - zwrot. Klient niczego mi nie przedstawił, poza tym w przepisach prawa jest "lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania" a nie "dowodu nadania".
@EElektryka_com Skoro (może) już (coś) wiesz jak jest w przepisach, to wiesz jakie pytania zadawać Allegro 😉
No przecież właśnie tu zadałem: co się stanie jak paczka do mnie jednak dojdzie i zwrócę klientowi pieniądze
@EElektryka_com Tu dostaniesz jedynie różne odpowiedzi od sprzedawców i kupujących, może ktoś z moderatorów się coś więcej dowie i napisze fakty o jakich zwykle piszący nie piszą 😉 A co się stanie? będzie zwrot konsumencki i tyle. Jak coś będzie nie tak z przesyłką będziesz mógł to reklamować lub dochodzić i wyjaśniać z klientem
Wszyscy wiemy, że przez nadaniu przesyłki paczkomatem nie ma jakiegoś szczególnego potwierdzenia nadania paczki.
W przypadku @EElektryka_com istotne jest czy kupujący dokonał zwrotu towaru paczkomatem we własnym zakresie czy też skorzystał z darmowego zwrotu paczkomatem.
Jeżeli dokonał zwrotu paczkomatem we własnym zakresie to jako sprzedawca nie odpowiadasz za taką paczkę - odpowiada za nią nadawca i to on musi złożyć reklamację w Inpost. W tym wypadku dopóki nie otrzymasz paczki ze zwrotem dopóty nie musisz zwracać pieniędzy, inny słowy taki zaginiony zwrot to już zmartwienie kupującego.
Inaczej wygląda sprawa jeżeli kupujący korzystał z darmowego zwrotu paczkomatem. Możliwość takiego zwrotu jest integralną częścią umowy z kupującym. Oferując na aukcji możliwość darmowego zwrotu paczkomatem w ramach umowy z kupującym odpowiadasz także za zwrotną paczkę tj. za zaginięcie jej, za uszkodzenia powstałe w wyniku transportu itp. W taki wypadku jest to twoje zmartwienie i powinieneś kupującemu oddać pieniądze a samemu bez udziału kupującego złożyć reklamację w Inpost.
Nie wiemy czy Allegro po wypłacie kupującemu pieniędzy z POK będzie domagało się czegoś od ciebie.
Trochę zmyślasz:
"Jeżeli dokonał zwrotu paczkomatem we własnym zakresie to jako sprzedawca nie odpowiadasz za taką paczkę" - to jest 100% nieprawda, jak najbardziej odpowiadasz
"Możliwość takiego zwrotu jest integralną częścią umowy z kupującym" - nie, to jest umowa między allegro a klientem pakietu Allegro Smart
"a samemu bez udziału kupującego złożyć reklamację w Inpost." - żeby złożyć taką reklamację (skutecznie, bo wiadomo, ze automat ją przyjmie), klient MUSI sie zrzec się roszczeń na piśmie.
no i jak najbardziej jest potwierdzenie nadania paczki, przychodzi na sms
@EElektryka_com Na tę chwilę nie oczekujemy od Ciebie zwrotu środków i czekamy na decyzję reklamacyjną od przewoźnika w tej sprawie. Nie we wszystkich przypadkach wypłata rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących ma konsekwencje dla Sprzedających.
Nie we wszystkich przypadkach wypłata rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących ma konsekwencje dla Sprzedających.
Szkoda, bo kupujący otrzymuje należną rekompensatę, a sprzedawca nie ponosi należnych konsekwencji. Rekompensaty nie są wypłacane bezpodstawnie.
@gierland Jak może nie być potwierdzenia nadania ? jest w paczkomacie wysyłany smsem i chyba nie tylko bo odbiorca dostaje też i mejlem chyba też. Wszędzie są potwierdzenia a jesli nie ma to wysyłka nie była wysłana lub coś z systemem się stało. Każde otwarcie i zamknięcie paczkomatu jest rejestrowane a dodatkowo monitorowane przez kamery.
@EElektryka_com a co masz tu https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zwroty powinien być numer nadania ? jeśli nie ma to nie nadał lub nie łożył paczki do paczkomatu 😞
Tak masz rację smart to umowa - produkt kupiony od allegro przez kupującego 🙂