Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
towar sprzedany w oryginalnym opakowaniu zwrot bez opakowania w worku allegro jakiś czas temu wprowadziło opcje towar sprzedany w oryginalnym opakowaniu , Jeśli towar przychodzi nie kompletny bez opakowania można go przecenić korzystaliście z tej opcji ?
@SanexHurtowBHP nie ma ustawowego obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Przedmiot powinien zostać odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie. Jeśli towar z powodu nieodpowiedniego opakowania został uszkodzony, możesz obniżyć zwracaną kwotę, ale nie możesz tylko z powodu braku oryginalnego opakowania obniżyć kwoty zwrotu.
to dla czego jest opcja towar wysłany w oryginalnym opakowaniu jeśli nie obniża to wartość towaru to po co ta opcja ?
@SanexHurtowBHP napisz proszę, gdzie jest ta opcja "towar wysłany w oryginalnym opakowaniu"?
@la_nika https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/nowosci-i-zmiany-dla-sprzedajacych-od-kwietnia-maja-i-czerwca-r...
Nowy – ta wartość określa produkt całkowicie nowy, czyli nieużywany, nieotwarty, nieprzepakowany i nieuszkodzony. Musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu i mieć nieuszkodzone oznaczenia producenta – na przykład metki przy ubraniach. Produkt ten nie może mieć śladów użytkowania.
@la_nika autor wątku nie odsprzeda dalej produktu w stanie ,, nowy ,, ubytek wartości wystąpił na skutek działania klienta , a zgodnie z zapisem w UK to tenże ponosi odpowiedzialność za umniejszenie wartości przedmiotu
po co ta opcja ?
Piszę opcja stan opakowania oryginalne , otwarte , uszkodzone ,zastępcze , brak optowania mam wybrać 1 opcje i wystawić aukcje . Wystawiam oryginalne a dostaje towar bez opakowania po zwrocie klienta ?
@SanexHurtowBHP
Zapoznaj się z wytycznymi KE w sprawie praw konsumenta i zwrotów (Dz.U.UE.C.2021.525.1)
Jak wyjaśniono w motywie 47, konsumenci mogą odstąpić od umowy niezależnie od tego, w jaki sposób obchodzili się z towarami podczas okresu na odstąpienie od umowy: Niektórzy konsumenci korzystają z przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy po użyciu towarów w stopniu większym, niż jest to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów. W takim przypadku konsument nie powinien tracić prawa do odstąpienia od umowy, ale powinien odpowiadać za każde zmniejszenie wartości towarów. [...].
W takich przypadkach konsument odpowiada jednak, na podstawie art. 14 ust. 2, za wszelkie zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z towarami w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów. W motywie 47 obowiązek ten został wyjaśniony szerzej: [.]. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie. Na przykład: konsument powinien jedynie przymierzać odzież, lecz nie powinien móc jej nosić. W związku z tym w okresie na odstąpienie od umowy konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je z należytą starannością.
Zmniejszenie wartości towaru może polegać w szczególności na konieczności uiszczenia kosztów czyszczenia i naprawy, o ile towar nie może być już oferowany jako nowy, czy też na obiektywnie uzasadnionej utracie dochodu przez przedsiębiorcę, która jest związana ze sprzedażą zwróconego towaru jako towaru używanego.
To, czy sprawdzanie przez konsumenta towarów wykraczało poza zakres czynności wymaganych do stwierdzenia ich charakteru, cech i funkcjonowania należy w przypadku sporu analizować w zależności od konkretnego przypadku. Odpowiedni punkt odniesienia stanowi porównanie przeprowadzonych czynności z działaniami, które mogą być standardowo wykonywane w lokalu handlowym, na przykład:
– Przed zakupem urządzeń audio-wideo i sprzętu nagrywającego konsument jest standardowo w stanie sprawdzić jakość obrazu lub dźwięku;
– Przymierzenie ubrania w sklepie nie wiąże się z usunięciem metek producenta;
– Konsument nie jest standardowo w stanie sprawdzić w praktyce urządzeń gospodarstwa domowego, na przykład sprzętów kuchennych, z których skorzystanie nieodłącznie wiąże się z pozostawieniem śladów;
– Konsument nie jest w stanie dokonać konfiguracji oprogramowania na komputerze; w związku z tym uzasadnione koszty związane z przywracaniem ustawień fabrycznych na takim urządzeniu również będą stanowiły zmniejszenie wartości.
– Konsument mógłby testować perfumy i podobne produkty kosmetyczne, które zazwyczaj można testować w sklepach, za pomocą bezpłatnego testera, który przedsiębiorca mógłby dołączyć do produktu. W takiej sytuacji konsumenci nie musieliby otwierać opakowania produktu w celu wykonania przysługującego im prawa do stwierdzenia charakteru i cech produktu (niektóre produkty kosmetyczne mogą być zapieczętowane ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych - zob. sekcja 5.11.4).
Należy pamiętać, że użyty w tym kontekście termin "stwierdzenie funkcjonowania" towarów nie oznacza sprawdzenia, czy są one pod każdym względem wolne od wad. Jeżeli w toku dalszego użytkowania towaru okaże się, że jest on wadliwy, ochronę konsumenta zapewnia dyrektywa (UE) 2019/771 w sprawie sprzedaży towarów.
Co do zasady konsument powinien móc otworzyć opakowanie, aby uzyskać dostęp do jego zawartości, jeżeli podobne towary są zazwyczaj wystawiane w sklepach bez opakowania. W związku z tym uszkodzenie opakowania jedynie poprzez jego otwarcie nie stanowi podstawy do dochodzenia rekompensaty. Wszelkie folie ochronne, w które owinięty jest produkt, należy jednak zdejmować wyłącznie wówczas, gdy jest to bezwzględnie konieczne do sprawdzenia produktu.
Zwrot towaru bez oryginalnego opakowania (126) (np. pudełka zawierającego urządzenie elektroniczne) lub w nadmiernie zniszczonym opakowaniu może zostać uznany za zmniejszenie wartości towaru.
126 - Dotyczy to opakowania przeznaczonego dla danego produktu, które jest częścią jego prezentacji marketingowej. Konsumenci powinni mieć możliwość wymiany wszelkich dodatkowych opakowań służących wyłącznie do ochrony towarów podczas transportu.
zacytuję AI od Google.
Powie więcej niż Alina.
"
wszystko ok ale po co opcja określająca stan opakowania przy wystawiana aukcji skoro brak oryginalnego pakownia nie zaniża wartości towaru ? .Allegro tez przyjmuje zwroty robione przez spółki gdzie prawo jasno określa ze spółka nie ma prawa zwrotu tworu chyba ze sprzedający wyrazi zgodę .Pytałem o to allegro odpisało nam ze mamy towaru nie przyjmować .
@kostas11 @mdrogeria dziękuję! Podejrzewałam, że o to chodzi.
@SanexHurtowBHP rozumiem, że wystawiając ofertę z innym stanem, nie wystawiasz jej w takiej samej cenie, jak ze stanem nowy, jednak Na Allegro nie ma obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu.
Zmiany związane z doprecyzowaniem parametru stan w ofertach nie mają na to wpływu. Wprowadziliśmy je, aby ułatwić wybór poprawnych wartości w parametrze Stan. Dzięki temu kupujący mają pewność, jaki produkt kupują.
@la_nika jednak Na Allegro nie ma obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu.
Ale to nie allegro ustala zasady, tylko prawo a dokładnie UK i można oddać bez opakowania a nawet używane ale ma tu wtedy zastosowanie:
Art 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9.
@SanexHurtowBHP Wyceniasz za ile możesz go sprzedać i tak wystawiasz i tyle oddajesz 🙂
kwestia co to za opakowanie, bo woreczki z taśmą można zamienić, kartonika od klocków lego nie zamienisz 🙂